Lehekülgi: 1 2 |
marti4
huviline
Registreerunud 03.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80
|
postitati 22.02.07 16:38
|
|
|
Torsen puruks
Ei oska täpselt öelda mille tagajärjel mu Audil torsen alla andis, aga oma hammastest ta igatahes ilma jäi. Võibolla põhjustas selle jäärada, mida ma
sellel talvel suht vähe sõitnud. Vedu kadus ära aga hanges istudes. Õli oli muidu vahetatud aasta tagasi ja vastas nõuetele.
Igatahes mõtlesin, et proovin ära lukus keskdifri. Keevitasin torseni kinni. Talvel vast ei poo nii hullusti, et midagi ära lõhuks. Igapäeva auto
niikuinii ei ole. Palju pole veel sõita saanud, aga esmamuljed on head. Auto käitumine on palju konkreetsem. Tahab küll rohkem otse minna, kui varem,
aga libedal kipub Audi niigi otse minema ja on vaja külg ees kurve sõita.
|
|
|
aivo_
huviline
Registreerunud 01.04.06
Asukoht: Laulasmaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 avant
|
postitati 22.02.07 18:11
|
|
|
Subarul (minu teada) on samuti pidev nelivedu ja ei lõhu see midagi. Autot see samuti kurvis otse lükkama rohkem ei hakka. Ega sa tagatifrit ju kinni
keevitanud.
Kõik mis on raha eest saadud on odavalt saadud...
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.02.07 07:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: aivo_
Subarul (minu teada) on samuti pidev nelivedu ja ei lõhu see midagi. Autot see samuti kurvis otse lükkama rohkem ei hakka. Ega sa tagatifrit ju kinni
keevitanud. |
Pidev nelivedu küll kuid kas ka seal ei olnud miskit jaotust esi ja tagasilla vahel? kindel siiski ei ole...
Keskdiffri kinni keevitamine siiski midagi lõhkuma ei hakka, muud ei muutunud midagi kui ainult see, et nüüd on pidev 50/50 jaotus ja mitte midagi
seda ei muuda ning see tõesti muudab auto käitumist kurvides.
|
|
|
|
lorrap
klubiliige
Registreerunud 24.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4-motion 1,9TDI-PD
|
postitati 23.02.07 07:48
|
|
|
Võin nüüd eksida, aga kas mitte vanematel subarutel ei ole fikseeritud 50:50 veojõu jaotus ja uuematel(võibolla tuleb see hoopis mingi prodrive
paketiga, täpselt ei tea) on võimalik seda veojõu jaotust mingites piirides salongist juhtida, et kas rohkem ette või rohkem taha. Ehk siis salongist
paned määrangu sõidu ajal paika ja see jääb fikseerituks. Väga popp asi tundub igatahes olevat.
...
|
|
|
|
Kevadlilleke
klubiliige
Registreerunud 26.04.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe '95 85kW
|
postitati 23.02.07 10:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: aivo_
Subarul (minu teada) on samuti pidev nelivedu ja ei lõhu see midagi. Autot see samuti kurvis otse lükkama rohkem ei hakka. Ega sa tagatifrit ju kinni
keevitanud. | Pidev nelivedu ei tähenda difri puudumist. Häirima võib kinnikeevitatud ühendus hakata kurvides, kuna praktikas läbivad
tagarattad keskmiselt oluliselt lühema tee kui esirattad.
Noh? Päris kõva, mis? Onju?
Nojah, ainuke jama on selles, raisk, et, kuradi, kaua ei saa nii lasta - tõmbab... tõmbab aku tühjaks... B4 Coupe
|
|
|
|
aivo_
huviline
Registreerunud 01.04.06
Asukoht: Laulasmaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 avant
|
postitati 23.02.07 14:41
|
|
|
Subarul nina maast lahti tõtes ei ole võimalik esirattaid ringi ajada. Kui tõsta üles üks külg siis esiratast ringi ajades hakkab pöörlema ka tagumine
ratas. Sellest järeldub et vahekastis (kui see üldse olemas imprezal) pole mingisugust diffrit. Jäik nelivedu isegi siis kui tagumised rattad kurvis
vähem pöörlevad. Kast on ka sama ruur kui žiguli oma differ ei mahuks sinna realselt ära.
Kõik mis on raha eest saadud on odavalt saadud...
|
|
|
|
audipower
huviline
Registreerunud 26.02.05
Kasutaja on eemal
Auto: audi 80 1.8S -88
|
postitati 23.02.07 16:05
|
|
|
Kõik võib küll kena olla aga,aga kas keeramisel tekkiv jõud pikapeale midagi ära ei riku!
|
|
|
marti4
huviline
Registreerunud 03.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80
|
postitati 23.02.07 17:16
|
|
|
Õigust räägib Kevadlilleke siin. Subarutel kasutatakse muidu viscolukke. Vanematel sai jah tagasilla kangist taha lükata.
Siiamaani kõik veel kestab
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 23.02.07 18:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: aivo_
Subarul nina maast lahti tõtes ei ole võimalik esirattaid ringi ajada. Kui tõsta üles üks külg siis esiratast ringi ajades hakkab pöörlema ka tagumine
ratas. Sellest järeldub et vahekastis (kui see üldse olemas imprezal) pole mingisugust diffrit. Jäik nelivedu isegi siis kui tagumised rattad kurvis
vähem pöörlevad. Kast on ka sama ruur kui žiguli oma differ ei mahuks sinna realselt ära. |
No päris ilma keskdifrita olen näinud ainult vene gaz ja uaz-i. Imprezal on kindlasti keskdiffer (LSD) e. piiratud libisemisega. Kupee variandil sai
seda läbilibisemist ka salongist nupuga reguleerida. Ja edasi Sinu katse juurde - käsitsi ratast keerates ei jõuagi seda keskdifrit libisema saada
ning sellepärast arvasidki, et see on jäik.
|
|
|
|
ddig
huviline
Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal
Auto: Volvod
|
postitati 25.02.07 13:27
|
|
|
Keskdiffer puudub enamus maasturitel (v.a. osad g-mersu mudelid, osad Roverid ja Toyotad). Enamus maasturitel (Gaz, Uaz, Mazda B2500/Ford Ranger,
Nissan Pick Up, Nissan Patrol, Toyota Hi-Lux/VW Taro, SsangYong Musso, Kia Sorento (olemas ka mingisugune pool-automaatne süsteem), Mitsubishi Pajero
ja Pajero Sport jne) on neliveo sisselülitamise järel esi- ja tagasild omavahel jäigalt ühendatud. Selliste nelivedudega hea pidamisega pinnal sõita
ei tohi. Ka kasutusjuhendites on alati kirjas, et sellist nelivedu tohib sisse lülitada vaid halva pidamisega teekattel (liiv, lumi, pori jne).
Nendel autodel millel on pidev nelivedu lukustatava(te) diferentsiaali(de)ga (nt. Niva), on lukkude kasutamisel samad nõudmised, mis lülitaval
neliveol esisilla sisse lülitamisel.
Põhjuseks siis ülal mainitud sildade kiiruste (läbitud teepikkuste) erinevus pööramisel. Kõige parema ettekujutuse sildade vahel tekkivatest jõududest
saate, kui sisselülitatud esisillaga(lukustatud keskdiferentsiaaliga) vaba hooga veeremise pealt rattad välja keerata, auto aeglustab üsna
intensiivselt ja võib kaasneda ka mõningane ülekande müra vms.
Nimetatud g-mersudel esines mõlemat versiooni, ehk siis lukustatavate diferenstiaalidega pidevat nelivedu (tavaoludes veavad kõik rattad läbi kolme
avatud diferentsiaali, nagu ka esimese põlvkonna quattro) ning ka tavalist lülitatavat nelivedu (ka lukustatava esi- ja tagadifriga).
|
|
|
|
marti4
huviline
Registreerunud 03.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80
|
postitati 25.02.07 18:51
|
|
|
Tegin autole ka sini-valge juhtme tuuningu. Lukus tagadifriga aeglast rada sõites on asi juba päris hea. Autot on lihtne gaasipedaaliga roolida.
Teravaid kurve, kus auto varem otse läks, on nüüd hulga lihtsam võtta. Auto on ikka tunduvalt kiirem. Kiiret rada pole kahjuks jõudnud veel sellises
kombinatsioonis proovida. Kas B2 quattrotel on ka võimalik, et 2 lukku on kogu aeg sees või viskab samamoodi nagu uuematel kiiruse kasvades luku
välja?
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.02.07 18:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: marti4
Kas B2 quattrotel on ka võimalik, et 2 lukku on kogu aeg sees või viskab samamoodi nagu uuematel kiiruse kasvades luku välja? |
Vanad süsteemid olid mehhaanilise lukuga (nu keeramisel tõmmati vaakumiga lukk kinni), elektroonika asjasse ei sekkunud. Ehk siis on võimalik nendega
sõita nii kiiresti kui vähegi saad.
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 25.02.07 19:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
Tsitaat: | Algselt postitas: marti4
Kas B2 quattrotel on ka võimalik, et 2 lukku on kogu aeg sees või viskab samamoodi nagu uuematel kiiruse kasvades luku välja? |
Vanad süsteemid olid mehhaanilise lukuga (nu keeramisel tõmmati vaakumiga lukk kinni), elektroonika asjasse ei sekkunud. Ehk siis on võimalik nendega
sõita nii kiiresti kui vähegi saad. | Ja lisaks on voolikuid ümber tõstes võimalik lihtsalt saada esimesek lülitujaks taga lukk ja
teiseks lülitujaks keskmine lisaks.
|
|
|
Snowhite
huviline
Registreerunud 12.06.06
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5 S6
|
postitati 26.02.07 20:17
|
|
|
aga oskab keegi äkki nagu natukese teaduslikumalt seda värki seletada, miks võib või ei või keskelt torsenit kinni keevitada, kui laiali lendand
on?
tean, et 4x4 vecudel see jamps mis neil all on ju keevitatakse ka vahel kokku vms et saaks edasi sõita aga seda nad millegipärast nimetavad ka
vahekastiks. kuigi tegelt mis see on? või mida see kinni keevitamine sis nagu sildadele teeb? ees ju differ ja taga ka differ, mis lasevad ratastel
erinevate kiirustega pöörelda. ja kui diffri lukku peaks vaja minema sis on see nupu alt ikke saadav? aint et veojõud on kogu aeg jagatud 50/50
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 26.02.07 20:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Snowhite
aga oskab keegi äkki nagu natukese teaduslikumalt seda värki seletada, miks võib või ei või keskelt torsenit kinni keevitada, kui laiali lendand
on?
tean, et 4x4 vecudel see jamps mis neil all on ju keevitatakse ka vahel kokku vms et saaks edasi sõita aga seda nad millegipärast nimetavad ka
vahekastiks. kuigi tegelt mis see on? või mida see kinni keevitamine sis nagu sildadele teeb? ees ju differ ja taga ka differ, mis lasevad ratastel
erinevate kiirustega pöörelda. ja kui diffri lukku peaks vaja minema sis on see nupu alt ikke saadav? aint et veojõud on kogu aeg jagatud 50/50
|
Puhtal asfaldil läheb igaljuhul midagi puruks, sest esisild ja tagasild käivad kurvides erineva kiirusega (isegi kui rehvid on täpselt ühte mõõtu)
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.02.07 20:25
|
|
|
Opelitel keevitatakse asi pidevaks veoks kokku, tehase poolt on seal ju automaatne lülitus, kui esimesed kaapima hakkavad lülitatakse tagasild alles
järgi... just see osa keevitatakse kinni, muu osa jääb nii nagu on ning toimub mingil määral jagamine esi ja tagasilla vahel? Täiesti kinnikeevitatud
keskdiffer hoiab pidevat jäika 50/50 ja mitte miski ei sunni seda muutma... just sellepärast vist siis võivad probleemid tekkida... jah taga ja
esidiffer jagavad endeid oma silla peal kuid mitte omavahel... sealt vist see probleem tulebki, egas muidu niisama vist tehas ei soovita vanadel
mehhaaniliste lukkudega masinatel lukus keskdiffriga sõita kiiremini x km/h kiirusest.
|
|
|
|
Snowhite
huviline
Registreerunud 12.06.06
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5 S6
|
postitati 26.02.07 20:29
|
|
|
ei saanud ammendavat vastust, miks sis opelil see asi laiali ei lähe??
tean autot millel oli kinni keevitatud ja sõitis mööda eestit ringi. ei teind imelikke hääli ega midagi, ainult kruusa tee peal käitus krt
imelikult...
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.02.07 20:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Snowhite
ei saanud ammendavat vastust, miks sis opelil see asi laiali ei lähe?? |
Ma 100% selles kindel pole kuid peaks olema siis nii, et eemaldatakse ainult lülitus... keevitatakse see lülituse osa kokku ära, et veaksid mõlemad
sillad pidevalt kuid alles jääb diferentsiaal esi ja tagasilla vahel (vast siis selline nagu torseni eelkäial oli, vaba differ keskel).
|
|
|
|
Snowhite
huviline
Registreerunud 12.06.06
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5 S6
|
postitati 26.02.07 20:39
|
|
|
ja hetkel ei mõista seda osa, miks peaks esi ja tagasild jäiga ühenduse puhul hakkama erineva kiirusega liikuma, kui mitte rallit ei taha sõita? kui
rattad käivad kõik ühe kiirusega sis ta tahab väga kurvis külge keerata ja otse minna nagu lukkus diffritega subaru vms juuu...????
|
|
|
aixx
huviline
Registreerunud 21.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
marti4
huviline
Registreerunud 03.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80
|
postitati 27.02.07 06:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Snowhite
ja hetkel ei mõista seda osa, miks peaks esi ja tagasild jäiga ühenduse puhul hakkama erineva kiirusega liikuma, kui mitte rallit ei taha sõita? kui
rattad käivad kõik ühe kiirusega sis ta tahab väga kurvis külge keerata ja otse minna nagu lukkus diffritega subaru vms juuu...???? |
Kuna rataste pöörderaadiused on erinevad, siis on ka nende läbitav teekond erinev. Mingi ratas (või isegi kõik) peab hakkama libisema. Hea pidamise
korral (asfalt) hakkab see veermikku ja jõuülekannet stressama. Subarul ei ole lukus difrid.
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 27.02.07 07:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: marti4
Tsitaat: | Algselt postitas: Snowhite
ja hetkel ei mõista seda osa, miks peaks esi ja tagasild jäiga ühenduse puhul hakkama erineva kiirusega liikuma, kui mitte rallit ei taha sõita? kui
rattad käivad kõik ühe kiirusega sis ta tahab väga kurvis külge keerata ja otse minna nagu lukkus diffritega subaru vms juuu...???? |
Kuna rataste pöörderaadiused on erinevad, siis on ka nende läbitav teekond erinev. Mingi ratas (või isegi kõik) peab hakkama libisema. Hea pidamise
korral (asfalt) hakkab see veermikku ja jõuülekannet stressama. Subarul ei ole lukus difrid. |
Just, täpselt ning kui muidu aru ei saa, siis võta marker, tõmba ratastele märgid peale ning sõida 100 meetrit ning vaata kui palju märgid erinevatel
ratastel nihkunud on (just võrdle esi ja tagasilla märke). Ning siis kujuta pilti, et mitu sõlme gardaanil peal oleks kui keskdiffer lukus
(keevitatud)oleks ning rataste pidamine ideaalne.
|
|
|
|
timmi75
huviline
Registreerunud 08.02.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: audi B3 80quattro
|
postitati 17.03.07 19:22
|
|
|
Kas kellelgi on 80q torsenit pakkuda?
|
|
|
marti4
huviline
Registreerunud 03.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80
|
postitati 19.03.07 15:12
|
|
|
Ilmad on ilusaks läinud ja asfalt sulab. Täna sai vahetatud tagumise sisemise veovõlli ots
Tsitaat: | Algselt postitas: timmi75
Kas kellelgi on 80q torsenit pakkuda? |
Uue omaniku rõõmud
|
|
|
timmi75
huviline
Registreerunud 08.02.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: audi B3 80quattro
|
postitati 20.03.07 07:06
|
|
|
80Q torseni soov...
Tsitaat: | Algselt postitas: marti4
Ilmad on ilusaks läinud ja asfalt sulab. Täna sai vahetatud tagumise sisemise veovõlli ots
Tsitaat: | Algselt postitas: timmi75
Kas kellelgi on 80q torsenit pakkuda? |
Uue omaniku rõõmud |
Noormees -otsige torsenit maa alt ja maa pealt- omade ja vaenlaste seast...
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |