Lehekülgi: 1 2 |
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 15.01.07 07:49
|
|
|
Vaidlus kliimasüsteemide üle
Tsitaat: | Algselt postitas: tarts
minu rida pole jah, seni pole ühtki kliimata versiooni müügiks toonud. |
Kui tähte närida siis ka kõige tavalisem küttesüsteem on kliimaseade. ,st
kliimaseade ei pea ilmtingimata jahutama.
Antud masinal ju nn tavamõistes "kliima" täiesti olemas, st, et jahutab ka ju?!
-------------------
Edit by MaQQu : splittisin sellest teemast, kus see tekst väga
OT-ks muutus.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 15.01.07 10:04
|
|
|
Vaidlus kliimasüsteemide üle
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Kui tähte närida siis ka kõige tavalisem küttesüsteem on kliimaseade. ,st
kliimaseade ei pea ilmtingimata jahutama.
Antud masinal ju nn tavamõistes "kliima" täiesti olemas, st, et jahutab ka ju?! |
Kliimaseade on siiski süsteem, mis hoiab automaatselt etteantud temperatuuri.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 15.01.07 11:38
|
|
|
Vaidlus kliimasüsteemide üle
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Kui tähte närida siis ka kõige tavalisem küttesüsteem on kliimaseade. ,st
kliimaseade ei pea ilmtingimata jahutama.
Antud masinal ju nn tavamõistes "kliima" täiesti olemas, st, et jahutab ka ju?! |
Kliimaseade on siiski süsteem, mis hoiab automaatselt etteantud temperatuuri. |
OT küll jälle, aga miks automaatselt? Ei pea üldse automaatselt temperatuuri hoidma, samamoodi on kliimaseade mehhaaniliselt seatav. Ja kusagil ei ole
üteldud, et kliimaseade jahutama peab.
Ja just vaatasin leksikonist järgi- konditsioneer=kliimaseade.
Seega kui täpne olla siis kogu see jahumine autode kliimaseadmete ja konditsioneeride teemal on kõige tavalisem släng, omaette teema on muidugi see
kuidas on harjutud sõnu kasutama.
Selle auto teema kohaselt on igatahes vale väita, et antud autol pole kliimaseadet.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 15.01.07 13:01
|
|
|
Vaidlus kliimasüsteemide üle
Järelikult on auto ventilatsioonisüsteem kliima. Konditsioneer on kah sinu jutu järgi kliima. Järelikult on kõik autod, millel mingisugunegi
ventilatsioonisüsteem peal - kliimaga. Siis kui natukene edasi teoretiseerida sinu jutu põhjal, on ka see kliima, kui ma akna avan, sest toimub õhu
vahetus ehk ventileerimine. Mis seal ikka niiväga vahet on, et see akna kaudu toimub. Siis on kõik liikurid, millel üleüldse midagi kuidagi
ventileerida saab - KLIIMAGA.
PS! Hr. Ferdinand, kui sa ei tea kuidas mida nimetatakse, siis küsi.
PLUS  TDI  Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 15.01.07 13:41
|
|
|
Vaidlus kliimasüsteemide üle
Tsitaat: | Algselt postitas: veekaheksa
Järelikult on auto ventilatsioonisüsteem kliima. Konditsioneer on kah sinu jutu järgi kliima. Järelikult on kõik autod, millel mingisugunegi
ventilatsioonisüsteem peal - kliimaga. Siis kui natukene edasi teoretiseerida sinu jutu põhjal, on ka see kliima, kui ma akna avan, sest toimub õhu
vahetus ehk ventileerimine. Mis seal ikka niiväga vahet on, et see akna kaudu toimub. Siis on kõik liikurid, millel üleüldse midagi kuidagi
ventileerida saab - KLIIMAGA.
PS! Hr. Ferdinand, kui sa ei tea kuidas mida nimetatakse, siis küsi. |
Just. Tean kuidas asju nimetatakse ja seetõttu vääksungi siin teemas, et tegelikult ei ole see päris täpne. Umbes sama teema mis kummiremondi
vms'ga.
Konditsioneerimine on mingite tingimuste loomine/normi viimine ja sellisena hoidmine, tehniliselt siis ntx õhu soojendamine/jahutamine/niiskuse
muutmine. Seega on tõesti nii, et ventilatsioonisüsteemi mis õhuniiskust muudab või siis kütteseadet võib nimetada kliimaseadmeks. Kusagil ei ole
üteldud, et peab muutma koos temperatuuriga ka niiskust või vastupidi.
Autode puhul nimetatakse kliimaseadmeid nii erinevalt ja imelikult, et tõesti ei saa alati aru mida mõteldakse.
Minu teksti mõte oli ikkagi selles, et antud teemas olev auto on ju ometigi kliimaseadmega. Ning Kliimaseade ja konditsioneer tähendab täpselt ühte ja
sedasama.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Mario81
huviline
Registreerunud 28.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.01.07 13:52
|
|
|
sujuvalt kadus punase s4 teema ära 
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 15.01.07 14:17
|
|
|
Antud autole on tehase poolt installeeritud konditsioneer. Kompressor/pump vastava külmutusagendiga, mis annab tööle rakendades jahutava efekti ka
+30C juures.
Autode ventilatsioonisüsteemide juures kasutatakse mõisteid:
Ventilatsioonisüsteem
Konditsioneer
Kliimaseade
Sealjuures saab igat kliimaseadet nimetada ventilatsiooniks, igat ventilatsiooni kliimaseadmeks aga mitte.
Ventilatsioonisüsteem on tänapäeval enamusel autodel olemas, ning see suudab autosse luua soojemat ning ka jahedamat siseõhku, samas kuna tal puudub
spetsiaalne külmutusseade(konditsioneersüsteem), siis külmemat õhku, kui õues saadaval on, ta auto siseruumi võluda ei suuda.PLIIDINUPUD
Konditsioneeriks nimetatakse autode juures sellist ¤-nupuga külmutussüsteemi omavat ventilatsioonisüsteemi, mis suudab luua autosse külmema
temperatuuri, kui õues, samas aga ise automaatselt temperatuuri ei hoia ning õhuvooge ei suuna. PLIIDINUPUD + ¤ NUPP
Kliimaseadeks(ka Kliimaks/kliimaautomaadiks) nimetatakse autodes külmutusseadet omavat ventilatsioonisüsteemi, mis suudab tekitada autosse madalama
sisetemperatuuri kui õues, ning hoida seda, vastavalt külmetades/soojendades/õhuvoogu suunates. Digitaalne ühe/kahepoolne temp. displei ja vajutatavad
NUPUD.
PS! Ja kui see kirjeldus veel segaseks jääb, võin väikse lisatasu eest asjast privaatselt edasi rääkida/heietada/vaielda.
PLUS  TDI  Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
Eero
meeskond
Registreerunud 29.10.04
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: B2 2dq
|
postitati 15.01.07 14:49
|
|
|
ühele mehele meeldib lihtsalt tähte närida.
mõttetu vaidlus.
autoterminites (mitte suvalises kontekstivälises raamatus) on ikka asjad nii, et kui sul on trossist keeratav sooja õhu klapp ja lumehelbe nupp
armatuuris, on autol konditsioneer mille lülitad ise sisse kui vajadus jaheda õhu järgi tekib.
kliimaseade teeb seda ise automaatselt vastavalt hetketeperatuurile, kui on vaja seda langetada autos siis lükatakse kont järele.
|
|
|
|
syo
huviline
Registreerunud 03.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 3,0 Q 2006
|
postitati 15.01.07 14:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mth
ühele mehele meeldib lihtsalt tähte närida.
mõttetu vaidlus.
autoterminites (mitte suvalises kontekstivälises raamatus) on ikka asjad nii, et kui sul on trossist keeratav sooja õhu klapp ja lumehelbe nupp
armatuuris, on autol konditsioneer mille lülitad ise sisse kui vajadus jaheda õhu järgi tekib.
kliimaseade teeb seda ise automaatselt vastavalt hetketeperatuurile, kui on vaja seda langetada autos siis lükatakse kont järele.
|
täiesti ühel meelel sinuga!!
|
|
|
|
kiireaudi
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68
|
postitati 15.01.07 17:02
|
|
|
Teie mõttetu vaidluse kohta on ka oma väljend.
Kliimaautomaatik on asja nimi.
Aga head vaidlemist.

11,823@191,5km/h
|
|
|
|
ddig
huviline
Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal
Auto: Volvod
|
postitati 15.01.07 18:50
|
|
|
Ega siin polegi vist vaielda midagi, asi üsna konkreetne, küsimus lihtsalt selles, et erinevatel põhjustel kiputakse erinevaid seadmeid ka erinevalt
nimetama ja sobiliku väänamisega ei pruugigi erinevad teooriad väga valed olla.
Igal juhul ei saa öelda, et automaatika endaga automaatselt kliimaseadme olemasolu tähendab. Olen nt. Lancia Themal kohanud "Automatic Heating
System"-i, mis siis täpselt samasugune automaatne süsteem nagu on automaatse digitaalse kliimaseadme puhul lisatud manuaalsele kliimaseadmele (nn.
lihtsalt konditsioneerile). Antud juhul loomulikult tegemist pigem erandi kui reegliga, vähemalt mina ei ole ühelgi teisel autol sellist ilma
konditsioneerita kütteautomaatikat kohanud.
Midagi idee poolest sarnast oli küll ka vanematel BMW-del (ja vist ka MB-del), kus oli olemas automaatne temperatuuri kontroll, mis töötas kuidagi
bi-metalli põhimõttel vms. Selliseid süsteeme vist nimetatakse poolautomaatseteks. Sarnane süsteem on olemas ka koos konditsioneeriga, ehk
põhimõtteliselt tegemist poolautomaatse manuaalse kliimaseadmega. Pole küll kunagi otseselt katsetanud kui hästi see mehhaaniline reguleermehhanism
temperatuuri hoidmisega hakkama saab aga kahtlustan, et päris regulaatoriks seda siiski pidada ei saa ja tegemist vaid mõningase kompenseerimisega.
Saab eristada järgmiseid süsteeme:
1) ventilatsiooni-kütteseade
2) automaatse temperatuurireguleerimisega (kompenseerimisega) e. poolautomaatne ventilatsiooni-kütteseade
3) automaatne (digitaalne) ventilatsiooni-kütteseade
4) manuaalne kliimaseade (rahvasuus nn. konditsioneer)
5) automaatse temperatuurireguleerimisega (kompenseerimisega) e. poolautomaatne kliimaseade
6) automaatne kliimaseade
7) automaatne digitaalne kliimaseade
Viimased kaks siis erinevad teineteisest vaid selle poolest, et ühel seadistatakse kliimaseadet analoogsisendite abil ning puuduvad digitaalsed
indikaatorid, teisel seadistatakse kliimaseadet digitaalsete sisendite abil ning seadeväärtused kuvatakse digitaalse(te)l tabloo(de)l.
Tööpõhimõte ja tulemus on mõlemal täpselt sama. Ühel juhul lihtsalt töötleb kliimaautomaatika kontroller digitaalseid signaale, teisel juhul
analoogsignaale. Analoogsignaal küll varem või hiljem muundatakse loogikaseadmetele arusaadavasse keelde, ehk siis digitaalseks ja temperatuuriandurid
(jahutusvedelik, salongi temperatuur, välistemperatuur) nii kui nii edastavad vaid analoogsignaali.
Loomulikult on veel olemas ka mitmetsoonilised kliiimaseadmed, kuid seal on igal juhul tegemist samade põhimõtetega.
Tavalist (sund)ventilatsiooni-kütteseadet ei saa minu hinnangul nimetada kliimaseadmeks ennekõike seetõttu, et seal reguleeritakse ainult õhukogust ja
temperatuuri, aga ei toimu niiskuse eraldamist (reguleerimist).
Igapäevaselt aga ei kipu keegi asja nii keeruliseks ajama ja ega ei ole ka mõtet.
Rahvasuus on käibel siiski vaid kolm enamlevinud väljendit ja enamus inimestel ei teki nende puhul küsimust millest jutt käib: ei ole konditisoneeri /
on konditsioneer / on kliimaseade.
Iseasi on muidugi paljude automüüjate soov ennast huvitavaks teha ning igat autole külge kruvitud agregaati võimalikest parimana näidata, sellel aga
ei pruugi tegeliku olukorraga otsest seost olla 
|
|
|
|
Kirsa
huviline
Registreerunud 20.05.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe Q 20v
|
postitati 15.01.07 19:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mth
autoterminites (mitte suvalises kontekstivälises raamatus) on ikka asjad nii, et kui sul on trossist keeratav sooja õhu klapp ja lumehelbe nupp
armatuuris, on autol konditsioneer mille lülitad ise sisse kui vajadus jaheda õhu järgi tekib.
kliimaseade teeb seda ise automaatselt vastavalt hetketeperatuurile, kui on vaja seda langetada autos siis lükatakse kont järele.
|
Täpselt nii.
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: 2xAllroad
|
postitati 15.01.07 20:23
|
|
|
Külma tegemine on konditsioneeri hea kõrvalnähtus.
Tehti ta ju ikka sõiduohutuseks st. õhuniiskuse eemaldajaks(et klaasid udused poleks). Salongi tuleva õhu niiskus kondenseerub külma radika peal ja
voolab auto alla.
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.01.07 20:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kiil
Külma tegemine on konditsioneeri hea kõrvalnähtus.
Tehti ta ju ikka sõiduohutuseks st. õhuniiskuse eemaldajaks(et klaasid udused poleks). |
Oled sa selles nii kindel ? Kust sellised andmed?
Öeldakse ju et laiskus (mugavus) on edasiviiv jõud 
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: 2xAllroad
|
postitati 15.01.07 20:43
|
|
|
Ainult neegrid pidid arvama et konditsioneer on külma tegemiseks.
Andmed pärinevad koolist.
|
|
|
erksline
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: kesk eesti
Kasutaja on eemal
Auto: a6 c4 avant
|
postitati 15.01.07 21:07
|
|
|
Mis huvitav v,,,
Näiteks see sama akende puhtana hoidmine ( jut käib c4 klimaautomatikast ) kui välis temp on alla 4,5 c´ siis kont järgi ei lähe ja kõik kuid kui
lörtsi sajab siis ongi ju +2,+3 ... kraadi sooja ja ilge niiskus !
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: 2xAllroad
|
postitati 15.01.07 21:22
|
|
|
Külmaaine ei aurustu nii madala temperatuuriga.
|
|
|
Loaded
huviline
Registreerunud 09.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Golf IV Variant '06
|
postitati 15.01.07 21:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kiil
Külma tegemine on konditsioneeri hea kõrvalnähtus.
Tehti ta ju ikka sõiduohutuseks st. õhuniiskuse eemaldajaks(et klaasid udused poleks). Salongi tuleva õhu niiskus kondenseerub külma radika peal ja
voolab auto alla. |
Ega jah.. majasid köetakse tegelikult ka ainult selleks, et niiskust alla saada. Soe tuba on lihtsalt meeldiv kõrvalnähtus.
Mis koolis neid tarkusi muidu õpetatakse?
btw... külmained aurustuvad veel ka -15 kraadi juures
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 15.01.07 21:50
|
|
|
Probleem on selles, et kui sa üle 0-5C välisõhu korral kondi tööle paned, siis kondenseeritud õhuniiskus kohe kindlasti jäätab selle konditsioneeri
külmutusradiaatori ära. Ja juhul kui see temperatuur väljas peale seda veel alla nulli vajub, ei sulagi enam never üles. Sellepärast ongi niiviisi
organiseeritud see kliimaautomaat, et alla +5C naljalt tööle ei hakka.
PLUS  TDI  Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
Raika
klubiliige
Registreerunud 03.11.03
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 3,0TDi Q C6, A4 Avant 1,8 B5
|
postitati 15.01.07 22:58
|
|
|
Kisub võib-olla teemast välja, aga huvitav teada oleks ikkagi. Panin siin käesolevate ilmadega tähele, et vahel hakkab helbeke särama ka siis kui
välistemperatuur on null kraadi ümber. Mõni minut töötab siis lülitab välja. Oskab keegi teadjam kommenteerida? Salongi niiskus suur ja lülitab sisse?
Aga pole ju salongi niiskuse andureid... või siiski on?
|
|
|
|
VIP
huviline
Registreerunud 07.03.04
Asukoht: Kohila - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant Quattro 2.8 30V
|
postitati 16.01.07 07:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Raika
Kisub võib-olla teemast välja, aga huvitav teada oleks ikkagi. Panin siin käesolevate ilmadega tähele, et vahel hakkab helbeke särama ka siis kui
välistemperatuur on null kraadi ümber. Mõni minut töötab siis lülitab välja. Oskab keegi teadjam kommenteerida? Salongi niiskus suur ja lülitab sisse?
Aga pole ju salongi niiskuse andureid... või siiski on? |
Kliima lülitab ennast ise sisse mingi teatud aja tagant (paar korda kuus vast) olenemata vajadusest ja välistemperatuurist. Ei mäletagi nüüd mille
jaoks see vajalik oli. Kas õhukanalite puhastamiseks või kliimapumba/-mootori/mis iganes agregaadi jaoks. Igaljuhul selleks ta seda teeb, et sul
kevadel oleks ka hea kliimat kasutada.
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
Lauri2
huviline
Registreerunud 03.03.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 80
|
postitati 16.01.07 09:24
|
|
|
natuke praegusest vaidlusest välja, aga
millist otstarvet täidab siseringluse nupp? (täpsustuseks, tegemist on sellise aparaadiga. pilt
esimene ettejuhtuv.) Kas siseringluse korral käib ka õhk läbi külmutusmkapi-kondenseerumismasina?
|
|
|
syo
huviline
Registreerunud 03.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 3,0 Q 2006
|
postitati 16.01.07 09:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Lauri2
natuke praegusest vaidlusest välja, aga
millist otstarvet täidab siseringluse nupp? (täpsustuseks, tegemist on sellise aparaadiga. pilt
esimene ettejuhtuv.) Kas siseringluse korral käib ka õhk läbi külmutusmkapi-kondenseerumismasina? |
mulle kliima mehed soovitasid et suvel ikka sisse helbeke ja siseringlus sest siis hakkab ta seda salongi õhku keerutama ja läheb nii kiiremini
külmaks. mina iagaljuhul kasutasin ja palju kiiremini saavutas teperatuuri.
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |