EL piirest ostetud auto garantii
Tere,
Kui minul endal tekkis probleem saksast ostetud autoga (lagunes enne tuhandet kilomeetrit), üritasin natukene kasutatud autode garantii kohta infot
saada. Ega kusagil eriti ei olnud. Pöördusin ka Eesti Tarbijakaitse poole. Panengi siia üles nende poolse vastuse, usun, et sellest on ka teistele
abi. ja tänud ETL'ile vastuse eest.
________________________________________________
Esitasite Tarbijakaitseameti EL tarbija nõustamiskeskusele järelepäringu, milles soovisite teavet oma õiguste kohta kasutatud auto ostul Saksamaalt.
Kui ost on sooritatud Euroopa Liidu liikmesriigi autokaupluses ehk müügileping sõlmitud juriidilise isikuga, siis on müüja kauba eest vastutav
vähemalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiivi 1999/44/EÜ (link direktiivile http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:ET:HTML) kohaselt, mis puudutab tarbekaupade
müüki ja nendega seotud garantiisid. Paljudes EL liikmesriikides on seadusandlusega sisse viidud minimaalsest ehk direktiivis esitatud nõuetest kõrgem
tarbijakaitse tase ning seetõttu tuleb müüja vastutuse ja garantiiaegade kindlaks määramisel lähtuda selle konkreetse riigi seadustest, kus kauba
müüja asub.
Vastavalt antud direktiivile vastutab müüja tarbija ees kõigi lepingule mittevastavuste eest, mis esinevad kauba üleandmise ajal. Müüja vastutab
juhul, kui lepingule mittevastavus ilmneb kahe aasta jooksul alates kauba üleandmisest. Vea puhul, mis ilmneb 6 kuu jooksul peale auto kättesaamist,
eeldatakse, et see oli olemas auto kättesaamise hetkel, kui see oletus pole vastuolus vea iseloomuga või kui müüja ei suuda tõestada, et seda viga ei
olnud olemas auto üleandmise ajal.
Liikmesriigid võivad sätestada, et kasutatud kauba puhul võivad müüja ja tarbija leppida kokku lepingutingimustes või sõlmida kokkuleppeid, mille
puhul müüja vastutuse aeg on lühem kui kaks aastat. See aeg ei või olla lühem kui üks aasta. EL tarbija nõustamiskeskusele teadaolevalt kehtibki
Saksamaal ühe aasta pikkune ajalimiit müüja vastutusele auto varjatud vigade eest.
Kui avastate vea, tuleb viivitamatult (mitte hiljem kui 2 kuu jooksul vea avastamisest) teha müüjale kirjalik kaebus, milles esitada lisaks probleemi
kirjeldusele ka omapoolne selgelt väljendatud nõue. Veast tuleks teatada enne seda, kui olete autot remontinud (kui just auto viga ei ilmnenud teel
olles või kohene parandamine oli vältimatu). Vastavalt nimetatud direktiivile võib tarbija müüjalt nõuda eelkõige kauba parandamist või asendamist,
mõlemal juhul tasuta, välja arvatud juhul, kui see on võimatu või põhjendamatu.
Teie kirjast selgub, et teil ei õnnestu müüjaga enam ühendust saada, sellegipoolest soovitame teil saata müüjale kirjalik kaebust koos omapoolse
selgelt väljendatud nõudega. Kui müüja vastab teile eitavalt või teil ei õnnestu müüjalt kirjalikku vastust saada ning te ei saa soovitud abi ka
Saksamaa Automüüjate Liidust, saame omalt poolt pakkuda teile abi Saksamaal vastava kohtuvälise organisatsiooni (ADR – Alternative Dispute Resolution
Body) leidmisel, kellel on õigus arutada teie nõude põhjendatust.
________________________________________________
|