Lehekülgi: 1 2 |
Muumi
huviline
Registreerunud 12.11.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.11.06 10:14
|
|
|
Audi 1,9 TDI lonkab aegajalt tühikäigul ?
Hakkas siis umbes nädal aega tagasi ,Audi B4 1,9 TDI 1Z mootor ( elektrooniline pump ) 66 Kw 94.a. tühikäigul lonkama.Nagu jätaks vahele.Samas töötab
jälle ca 10 sek.täiesti puhtalt ja jätab jälle vahele.( Imelik küll väljendada aga nagu rõhiks ja mootor rapub siis).
Kui aga tõsta varbaotsaga seest kas või natukene põõrdeid ( näiteks 1000 peale ) töötab ideaalselt.Sõidu resiimis ei jäta vahele.Lastes aga pedaal
vabaks hakkab jälle lonkama ?
Mis siis on tehtud:
1.Diagnostika ei näita ühtegi probleemi.
2.Pihustid on maha võetud üle kontrollitud ( kõik 185 bar)
3.Küttetoru on läbipaisev ( mulle ei tule)ei enne filtrit ega pärast.
4.On peale probleemi tekkimist kasutatud Kent süsteemi puhastit.( mngit tulemust)
5.Silindri surved mõõdetud ja on korras ning ühtlased.
Sõidu ajal ei ole jõudu vähemaks jäänud ega tule ka must või halli.Aga tühikäigul lonkamine ei ole ära kadunud.Käivitub ideaalselt nii sooja kui ka
külma mootoriga.
Ainuke mida sai diagnostikaga jälgida oli see,et kui hakkab mootor lonkama hakkab alunine süüde ( nurk ) laperdama.( nii 2 kraadi ja 12 kraadi
vahel)Mis aga mida mõjutab ei ole aru saanud.Kas süütenurga laperdamine hakkab mõjutama tühikäigu tööd vöi hoopis vahelejätmine paneb süütenurga
laperdama ?( Kas siis elektrooniline või mehaaniline probleem)
Järgmine oletus on,et pumba sees on mingi toseerimise klapp mis võivat aegajalt kinni jääda.( tühikäigu resiimis)
Selleks tuleb aga pumpa lõhkuma hakata ja võibolla jälle raha tuulde loopida.
Pöördun siis Audi TDI omanike poole,et kas keegi on järsku analoogse probleemiga maadelnud ja järsku on mingit tarka abi anda või nõu ,kuhu võiks
põõrduda.Muidu jäängi remondis käima aga probleem ikka küljes.
Ette tänades.
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.11.06 10:26
|
|
|
Ma TDi omanik küll ei ole, kuid olen diisli spetsialist. Su masinal on tüüpiline TDi haigus. Kuna pump on elektroonilise juhtimisega, asub pumbakaane
all üks tugev mähis. Nagu sa tead kõik liikuvad asjad kuluvad, kulub ka pump seestpoolt, sisse jääb palju metallipuru. Mähis tõmbab metalliosakesi
endale ligi ja magnetväli muutub. Elektroonika ei oska enam tööd nii täpselt korregeerida (ja mis kõige huvitavaim et ainult tühikäigul) Alguses
hakkavad pöörded ujuma ning edaspidi mootor hakkab nagu vahele jätma ja rappuma jne. Seda saab korda. Peab laskma pumbakaane seest metallipuru ära
eemaldama. Minu praktikas on seda tehtud päris palju ja oli ainult 1 juhtum millal see ei aidanud. Kui soovid lisainfot, võta ühendust.
|
|
|
raks
huviline
Registreerunud 28.12.04
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant 2,0TDI 105kW; A4 Cabrio
|
postitati 13.11.06 16:27
|
|
|
Mul sellised kogemused selle rappumisega, et külmalt käivitades kuni mõnda aega soojenedes rappus mootor ( nii 2-3 korda), läks aega mööda kui hakkas
check tuli põlema. Sai diagnostikasse viidud, selgus, et kolmas juhtmega pihusti nahkas ( vale takistus vms), mis pidi süütenurka reguleerima (võin
eksida). Pärast pihusti vahetust siiamaani korralikult toiminud. Pöörded kõiguvad ka minu autol praegu- seekord asi vigases temp. anduris(ei rapu).
Samuti 1,9tdi (1z)66kW
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.11.06 21:57
|
|
|
raks, usu mind, selles et su masinal pöörded ujuvad temp. andur pole üldse süüdi masinal on 2-3 temp. andurit, üks küünalde oma, teine aju oma + näidiku oma. Kui ei tööta küünalde oma, selge mis juhtub kas küünlad ei
lähe üldse taha või lähevad alati (soojalt ka) kui aju oma on läbi, siis on pöörded kõrgemad, süüde varane ja kütusekogus maximumi peal aga pöörded ei
kõigu. Ja sellest viimasest pole mõttet rääkida. Nii et vaheta see andur ära kui sa mind ei usu ja siis tule küsi minu käest milles ikkagi viga on
|
|
|
kaljukoll
huviline
Registreerunud 26.04.03
Asukoht: jõgevamaal
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 Avant 2,5 TDi;Kawasaki kvf 4x4
|
postitati 14.11.06 16:16
|
|
|
mu masinal ( 100 2,5tdi aat moto) on ka aeg ajalt selline tuju külges, kui keeruline selle pumba kaane puhastamine on- kas ainult spets töökoja töö ?
Mülkad mulle meeldivad raisk ....
|
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.06 16:54
|
|
|
no väga raske pole. pärast peab kas arvuti või testri järgi pumba kokku korjama, et kõik näitajad oleksid korras. testriga saab äärmisel juhul hakkama
aga õigem oleks muidugi arvutit kasutada, sellega saab täpsemini teha, nii et peab ikka olema selline töökoda kus on arvuti. ja ma ei oskagi öelda kui
spets töökoda peab see olema, mu endises töökohas tehakse seda pea iga päev
|
|
|
Muumi
huviline
Registreerunud 12.11.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.12.06 14:10
|
|
|
Tänud scottimees .
Sinu pandud diagnoos osutus väga õigeks.
Auto jälle suhteliselt lihtsa vaevaga korras ja südames rahutunne.
Lõika siis pimesoolt kui ei tea kust lõigata.
Tore,kui on asjalikke abimehi.
Parimat.
Muumi.
|
|
|
raks
huviline
Registreerunud 28.12.04
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant 2,0TDI 105kW; A4 Cabrio
|
postitati 22.12.06 18:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: scottimees
raks, usu mind, selles et su masinal pöörded ujuvad temp. andur pole üldse süüdi | mul lahenes see mure temp. anduri vahetusega- siiamaani on ok olnud
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
|
margus84
huviline
Registreerunud 04.02.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 1992 a audi 80 B4 1.9 TDI
|
postitati 25.12.06 19:18
|
|
|
Kuna su jutust otseselt ei selgu, siis minu kogemus...........
Mu oma autol on vähemalt nii, et kui tühikäik mõnikord ujub, siis vaja kütusefilter ära vahetada, mul aitab see alati. Ujumine kah selline, et alguses
ujub, annan pöördeid veidi, jätab järele............mida rohkem edasi sõita, seda rohkem ujuma hakkab
Paar nädalat tagasi vahetasin jälle, kusjuures eelmine kord vahetasin ainult kaks kuud tagasi. Aga panin kütusesse lisandit ja ju see siis saatis kõik saasta paagist mootori poole teele
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.12.06 08:52
|
|
|
Juba loogiliselt võttes on see side suht võimatu, sa mõtle ise, kuidas mehaaniliselt töötaval asjal, mida juhib elekter hakkavad pöörded kütefiltri
pärast ujuma? Siis peaks tõesti puhta veega kärutama, on selline kogemus ka olemas, kui pump oli vett täis aga pill ikka suutis mingitmoodi käia. See
et sinu autol peale filtri vahetust pöörded enam ei uju on lihtsalt kokkusattumus. Kui filter tõesti väga umes on, siis pöörded võivad natukene
muutuda kuid tavaliselt ujumine käib kaotiliselt, jõudu pole või pill jääb üldse seisma aga sorry 2 kuuga annab filtrit umbe ajada, mis solki peab
siis sisse valama? Idee poolest kui nii võtta siis peaksid igal mehaanilise pumbajuhtimisega autol ka pöörded ujuma hakkama kui filter hakkab umbe
minema
|
|
|
|
ulith
huviline
Registreerunud 19.03.06
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 80 b4 1.9tdi 94a/ VW G4
|
postitati 07.06.07 17:21
|
|
|
Minu A80 1.9 TDi on samuti lonkav mure ja isegi sõidu ajal on probleeme, kuid kas on võimalik panna ka teiste 1Z mootorite pumpasid. niipalju kui aru
saand olen siis pumba kaanesid on erinevad ja pumpasid samuti ja seda kõike ühel ja samal mootoril, kuid kas terve pumba vahetus klapiks, st kas
kinnitused ja see pistik on samad???
http://www.quattro.lv/engines/
sellel lehel on näha et ~10 autol on 1Z mootor...
Silver...
|
|
|
audisport
huviline
Registreerunud 13.05.07
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Focus 2003 1.6
|
postitati 30.06.07 22:47
|
|
|
tere
Endal sarnane probleem. Tühikäigul jõnksutab ehk siis pööretel 1000-2000 jõnksub ning raputab... kui turbo läheb taha rahuneb maha... Selline tunne
nagu ei saaks õhku või kütet... õhufilter tutikas, küttefiltrit pole uuring aga vaevalt? kuna kõrgetetel pööretel kõik ok... ning kui mootor
jõnksub,rapub viskab musta väike pahvaka....
kui turbo pole taga siis sõites tekib tunne et auto pole ammu naist saanud ning teeb kahtlasi liigutusi(kõrvaltvaataja silmale)...
muidu oli CO väga hea vist... 3,0 lubatud... särasin 0,59... öeldi vähemalt et supper...(1 kuu aega tagasi, siis muidugi polnud ka sellist probleemi)
Tegu 1 diisel autoga mul siis ning ei saa aru milles probleem... äkki midagi pumbaga siis?
|
|
|
audisport
huviline
Registreerunud 13.05.07
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Focus 2003 1.6
|
postitati 01.07.07 23:33
|
|
|
ennem kui keegi jõuab oma pead vaevata, siis häda oli küttefiltris ikkagi... No sellist sitta jooksis sealt välja, et oi hullu... ei tea millega
eelmine omanik sõitnud oli:S
|
|
|
Luiko
huviline
Registreerunud 25.10.07
Asukoht: Tartu ja Tabivere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Sharan,Caddy mk1,TLR
|
postitati 26.10.07 18:30
|
|
|
Samad probleemid.Minul just sõidu ajal jõnksutab nii nagu ei saaks kütust kätte ja samas sõidab jälle 100km muretult.Kahtlustan ka filtrit.Kas
Hr.Audisport annaks näpunäiteid selle filtri vahetuseks-on mingeid erilisi nippe ja vahendeid vaja?
Kuidas auto pärast käima saada?
|
|
|
4b
huviline
Registreerunud 09.01.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80B4 1.9tdi
|
postitati 05.11.07 10:33
|
|
|
Tere, kuskohas sa seda teha lasid, kui saladus pole. Mu autot vaevab tõenäoliselt sama mure. Tühikäigu pöörded hüppavad 840...860 vahel ja tänu
sellele mootor rapub.
Tsitaat: | Algselt postitas: Muumi
Tänud scottimees .
Sinu pandud diagnoos osutus väga õigeks.
Auto jälle suhteliselt lihtsa vaevaga korras ja südames rahutunne.
Lõika siis pimesoolt kui ei tea kust lõigata.
Tore,kui on asjalikke abimehi.
Parimat.
Muumi. |
Auto hakkab ikka A tähega
|
|
|
|
Luiko
huviline
Registreerunud 25.10.07
Asukoht: Tartu ja Tabivere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Sharan,Caddy mk1,TLR
|
postitati 05.11.07 15:58
|
|
|
Kütuse filter on nüüd vahetatud ja mure jääb samaks .Auto teeb ikka sõidu ajal vahepeal mõned vahelejätimsed või rappumised.
Kahtlustama või hakkata küll seda pumbakaane mustust kuna autol juba päris tugev läbisõit ees.
Kus täpsemalt tehakse seda pumbakaane puhastust ja mis see maksma läheb?
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.11.07 19:29
|
|
|
Käisin kunagi proffide käest küsimas arvasid et kuni 12kilo võib maksma minna. Aasta sellest möödas umbes.
|
|
|
kruvits
huviline
Registreerunud 27.10.07
Asukoht: rapla
Kasutaja on eemal
Auto: audi b4 avant
|
postitati 07.11.07 11:29
|
|
|
käisin ise hiljuti Karla autos, seoses kütusepumbaga ja tuligi välja et viga on kaanes. enne seda auto kõvasti jõnksutas ning ei saanud normaalselt
sõita, kuid peale remontimist töötab mootor laitmatult ning probleemi pole seni esinenud. endal on siis audi b4 1.9 tdi 1994a oma, kuna lasin
kiirkorras selle teha, läks see parandus kokku ca 6000.-, muidugi pakuti ka uut tutikat kaant hinnaga 12000 ei saanud ma seda lubada võtsin siiski
paranduse kasuks.
|
|
|
Kamee1
huviline
Registreerunud 29.10.08
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.10.08 20:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: scottimees
no väga raske pole. pärast peab kas arvuti või testri järgi pumba kokku korjama, et kõik näitajad oleksid korras. testriga saab äärmisel juhul hakkama
aga õigem oleks muidugi arvutit kasutada, sellega saab täpsemini teha, nii et peab ikka olema selline töökoda kus on arvuti. ja ma ei oskagi öelda kui
spets töökoda peab see olema, mu endises töökohas tehakse seda pea iga päev |
Suur tänu scottmees, minul ka mure lahendatud. Asi polegi nii raske, pisut nokitsemist on, kuid edaspidi teeksin selle töö ilmselt paari tunniga ära.
Masin liigub paremini, kui enne, gaas on palju tundlikum, kadus ka gaasi andmise viivitus ära. Arvutit ja testrit pole vaja, teed märgid peale ja
paned sama moodi tagasi, minu meelest võib seal eksida ainult gaasi asendiga, sellest sõltub, milliste pöörete juures tühikäik on. Tegin ka mõned
pildid pumba sisust.
http://album.ee/album/251958/50135355
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.03.10 15:41
|
|
|
Kuidas pumbakaanes selle "rootori" sealt võlli pealt kätte saab?
Kuigi minu masinal on see sisu vähe teistsugune kui siin pildil.
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.04.10 19:37
|
|
|
Ei oska siis keegi eelnevat kommenteerida?
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.04.10 20:06
|
|
|
Koonuse peal on. Ilmselt kerge ka ära lõhkuda.
Enne lahtivõtmist peab selge olema kuidas TÄPSELT tagasi saab panna.
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.04.10 20:25
|
|
|
Seda ma vaatasingi et suht lihtne lõhkuda. Ei julenud rohkem näppida. Aga mis võtteid kasutada et asi ikka terveks jääks? Mingit tõmmitsat? Esialgse
asendi saaks kuidagi peale ju märkida?
|
|
|
erki_
huviline
Registreerunud 15.02.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant 2000.a 1,9TDI 85kW
|
postitati 06.04.10 11:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kamee1
Suur tänu scottmees, minul ka mure lahendatud. Asi polegi nii raske, pisut nokitsemist on, kuid edaspidi teeksin selle töö ilmselt paari tunniga ära.
Masin liigub paremini, kui enne, gaas on palju tundlikum, kadus ka gaasi andmise viivitus ära. Arvutit ja testrit pole vaja, teed märgid peale ja
paned sama moodi tagasi, minu meelest võib seal eksida ainult gaasi asendiga, sellest sõltub, milliste pöörete juures tühikäik on. Tegin ka mõned
pildid pumba sisust.
http://album.ee/album/251958/50135355 |
Paar küsimust seoses nende piltidega ja pumba kaane lammutamisega. Kuidas sa pildil 1686 paistvad klemmid (7tk) lahti ühendasid? Tinutuskolviga?
Ja teine asi, et mis osa seal täpselt puhastamist vajab? Pildil 1689 asuv mähis?
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |