Lehekülgi: 1 2 |
elar
klubiliige
Registreerunud 24.07.04
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2dq + 4dq
|
postitati 05.11.06 09:27
|
|
|
quattro diffrid
Kas I generatrsiooni quattro omanikud võiks kirja panna mis järjekorras Teil keskmine ja tagumine differ lülitub?Ja kas on üldse mingit vahet kumb
ennem lülitub?
Ette tänades
Elar
|
|
|
|
Loaded
huviline
Registreerunud 09.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Golf IV Variant '06
|
postitati 05.11.06 09:38
|
|
|
Kõige pealt peaks minema lukku keskdiferentsiaal ja selle järel tagumine.
Lukustades keskdiffri käib nii esi- kui tagasillas vähemalt üks ratas ringi. Lukustades tagadiffri käivad taga mõlemad rattad ringi. Kui keskelt ei
ole lukus ja tagant on, siis võib juhtuda nii, et käib ringi üks esimene ratas ja tagarattad seisavad kohapeal. Sai nüüd väheke liiga keeruliselt
kirja :d Aga ehk saab aru
J.
|
|
|
Tige Kala
huviline
Registreerunud 18.01.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B7 S-Line
|
postitati 05.11.06 12:07
|
|
|
Aga kui ühtegi lukku peal ei ole, kas siis on esiveoline???? Ja kui keskelt lukku panna ning eest poolteljed ära võtta, siis jääb tagaveoliseks????
Või ei liigu üldse? Krt ma pole siiamaani sellest lukkudega kastist aru saanud
|
|
|
elar
klubiliige
Registreerunud 24.07.04
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2dq + 4dq
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 05.11.06 13:11
|
|
|
tagaveolisena (esi pooletelgedeta) saad sõita ainult siis kui kesk differ on lukus. ma ei usu ainult et keskdifrile see ainult lukuga sõitmine väga
meeldib.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
Tige Kala
huviline
Registreerunud 18.01.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B7 S-Line
|
postitati 05.11.06 13:26
|
|
|
Aga mille jaoks see lukk seal keskel siis on, kui ta kogu aeg neliveoline on? Mida ta lukustab?
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.11.06 13:30
|
|
|
lukustab 50/50 ette-taha
|
|
|
|
Loaded
huviline
Registreerunud 09.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Golf IV Variant '06
|
postitati 05.11.06 14:42
|
|
|
Sorry for OT: Aga rääkige seda, kuidas toimib Audi V8 quattro süsteem?
http://audi.lap.ee/quattro.html
Seda tabelit vaadates saan aru, et nii aut. kui man. käigukasti puhul on ees tavaline avatud differ ja taga torsen differ. Man. kasti puhul on ka
keskel torsen, aut. kasti puhul keskel aga " Planetary gear center with electronically-controlled
multi-plate locking clutch", mis iganes see on.
Kuidas asi siis ikkagi töötab? Lukke V8'l ei ole? Aut kasti puhul seda ühe-rattaveo trikki teha ei saa, aga man. kasti puhul saab?
|
|
|
pampkuri
huviline
Registreerunud 08.03.04
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 Typ85 20vT Ehitamisel. 2,5 TDIQ
|
postitati 05.11.06 15:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Samzik
tagaveolisena (esi pooletelgedeta) saad sõita ainult siis kui kesk differ on lukus. ma ei usu ainult et keskdifrile see ainult lukuga sõitmine väga
meeldib. |
Ütle mulle üks, ainult üks põhjus miks see ei peaks keskdiffrile meeldima??? Ja aitab sellest kui võtad välja ainult ühe poolassi.
Käisin nädalavahetusel Pesas peol 12.12. 2009. Lapsed oksendasid ja kaklesid tore oli.
|
|
|
|
elar
klubiliige
Registreerunud 24.07.04
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2dq + 4dq
|
postitati 09.11.06 11:11
|
|
|
kas keegi oskab öelda palju läheb tagadiffrisse õli?
|
|
|
|
ve1ks
huviline
Registreerunud 23.02.04
Asukoht: Tõrva - peaaegu!
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2,6 V6
|
postitati 09.11.06 11:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: elar
kas keegi oskab öelda palju läheb tagadiffrisse õli? |
1,3 - 1,6 l
|
|
|
lorrap
klubiliige
Registreerunud 24.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4-motion 1,9TDI-PD
|
postitati 09.11.06 11:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ve1ks
Tsitaat: | Algselt postitas: elar
kas keegi oskab öelda palju läheb tagadiffrisse õli? |
1,3 - 1,6 l |
Autodata andmetel läheb 78-86 aasta Audi Quattrote tagadiffrisse 2,2 liitrit õli (SAE: 90W)
...
|
|
|
|
elar
klubiliige
Registreerunud 24.07.04
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2dq + 4dq
|
postitati 09.11.06 11:46
|
|
|
aitäh vastajatele. Usaldame Autodatat ja paneme 2,2l
|
|
|
|
lorrap
klubiliige
Registreerunud 24.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4-motion 1,9TDI-PD
|
postitati 09.11.06 12:04
|
|
|
See siis ikka eeldusel, et sul ta tühi on....
...
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.11.06 12:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tige Kala
Aga kui ühtegi lukku peal ei ole, kas siis on esiveoline???? Ja kui keskelt lukku panna ning eest poolteljed ära võtta, siis jääb tagaveoliseks????
Või ei liigu üldse? Krt ma pole siiamaani sellest lukkudega kastist aru saanud |
Mis seal nii rasket on? nii keskel, taga kui ka ees on täiesti vabad difrid ning jõud jaotatakse ratastele kuidas vaja. Nüüd kui maastikule lähed võib
juhtuda see asi, et üks ratas hakkab üksi kaapima (millel pidamine kõige väiksem) ja jääd kohapeale seisma. Nüüd kui keskdiffer lukku panna hakkab ka
taga üks ratas kaasa vedama ja kui tagant veel lukku panna veavad taga mõlemad ühtlaselt ning eest vastavalt difri jaotusele.
Kusjuures mõned aastad tagasi olla keegi oma vanal 200-l eest poolteljed ära võtnud ning sõitnud tagaveolisena oma masinaga
|
|
|
Tige Kala
huviline
Registreerunud 18.01.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B7 S-Line
|
postitati 09.11.06 20:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
Kusjuures mõned aastad tagasi olla keegi oma vanal 200-l eest poolteljed ära võtnud ning sõitnud tagaveolisena oma masinaga |
Mu 90 oli ka vahepeal tagaveoline. Keskel torsen, mida oli "veidi" moditud
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.11.06 20:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tige Kala
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
Kusjuures mõned aastad tagasi olla keegi oma vanal 200-l eest poolteljed ära võtnud ning sõitnud tagaveolisena oma masinaga |
Mu 90 oli ka vahepeal tagaveoline. Keskel torsen, mida oli "veidi" moditud |
Annab sellega tõesti midagi teha siis?
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 09.11.06 20:39
|
|
|
Keevitad kinni näiteks.
|
|
|
Tige Kala
huviline
Registreerunud 18.01.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B7 S-Line
|
postitati 11.11.06 00:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Offroader
Keevitad kinni näiteks. |
Sa oled õigel teel.
Enivei, Oliveril peaks isegi üks kummipõletus video tõestuseks olema. Üldiselt ma arvan, et 7a-ga varustatud autod oleks pidanud kõik tehasest tulema
juba tagaveolistena. See on lihtsalt ideaalne kooslus. Aga rehve läheb jube palju
|
|
|
ddig
huviline
Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal
Auto: Volvod
|
postitati 03.12.06 14:13
|
|
|
Difrite ja lukkude teema saab lahti mõtestada ülal juba kasutatud protsentide näitel. Ülal on küll protsendid valesti kirjutatud, sest lukustatud
diferentsiaal ei jaga jõudu enam 50/50 vaid 100/100.
Kolm avatud difrit, igale rattale rakendub veojõust 25 protsenti ning kummalegi sillale 50 protsenti ehk 50/50. Kui ühel rattal pidamine kaob, siis
rakendub kogu saadaolev veojõud sellele rattale, ehk siis saame veojõud 100/0/0/0, omakorda jaguneb siis sildade vahel veojõud 100/0.
Kui lukustame keskdiferentsiaali saame veojõu jaotumise sildade vahel 100/100 ehk siis pidevalt on mõlemas sillas olemas 100 protsenti kogu võimsusest
ning rataste vahel toimub jaotumine 50/50/50/50. Kui nt. esisillas ühel rattal pidamine kaob, siis jaotub veojõud esisillas 100/0 ning tagasillas
endiselt 50/50.
Kui paneme veel ka ühes sillas diferentsiaali lukku, siis on veojõu jaotumine sildade vahel endiselt 100/100, avatud difriga sillas rataste vahel
50/50 ning lukustatud difriga sillas 100/100.
Kui on difrilukk mõlemas sillas (nt. g-mersu), siis on võimalik saada kõikidele ratastele veojõud 100% ehk siis kõik rattad saavad võrdselt veojõudu
olenemata sellest kas ülejäänud ratastel on pidamist või mitte.
Lukustatud diferentsiaalidega pidevalt sõita ei tohiks, sest pööraval autol on kõikide rataste kiirused erinevad.
Ülal toodud näide esiveo eemaldamise kohta ning keskdiferentsiaali lukustamise kohta keevitamise teel ei ole lubatud, sest enamus diferentsiaale on
projekteeritud töötama jaotades enamuse ajast veojõudu 50/50 ning 100/0 või 0/100 on pigem erand. Ehk siis mõlemad diferentsiaali väljundvõllid
peaksid enamuse ajast saama ca 50% veojõust. Lukustades ühe väljundvõlli või diferentsiaali ning koormates teist väljundvõlli 100%-ga sunnime
diferentsiaali töötama selliselt nagu ta ei ole projekteeritud töötama ning tõenäoliselt jääb tema eluiga väga lühikeseks.
Kui isegi mõneprotsendiline erinevus (erinevad rehvid) diferentsiaali väljundvõllidel ei ole lubatud, siis kuidas saaks 100% erinevus olla lubatud?
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.12.06 14:24
|
|
|
mis moodi saab sul jõud jaguneda 100/100 ????
ei saa ju kuidagipidi olla üle 100% jõudu ?
või kui lukustad diffrid ära, siis tuleb kuiskilt teine mootor juurde?
et kummagil sillal on 100% vastava mootori jõust?
|
|
|
|
ddig
huviline
Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal
Auto: Volvod
|
postitati 03.12.06 14:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
mis moodi saab sul jõud jaguneda 100/100 ????
ei saa ju kuidagipidi olla üle 100% jõudu ?
või kui lukustad diffrid ära, siis tuleb kuiskilt teine mootor juurde?
et kummagil sillal on 100% vastava mootori jõust? |
Ma küsiks selle peale, et mismoodi jaguneb 50/50 ????
Kas siis, kui keskdiffer on lukus ja autol nt. tagumised rattad maast lahti on, kraabivad esimesed rattad vaid 50%-ga mootori võimsusest?
|
|
|
|
elar
klubiliige
Registreerunud 24.07.04
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2dq + 4dq
|
postitati 03.12.06 14:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ddig
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
mis moodi saab sul jõud jaguneda 100/100 ????
ei saa ju kuidagipidi olla üle 100% jõudu ?
või kui lukustad diffrid ära, siis tuleb kuiskilt teine mootor juurde?
et kummagil sillal on 100% vastava mootori jõust? |
Ma küsiks selle peale, et mismoodi jaguneb 50/50 ????
Kas siis, kui keskdiffer on lukus ja autol nt. tagumised rattad maast lahti on, kraabivad esimesed rattad vaid 50%-ga mootori võimsusest?
|
a mis meil sellest mida auto teeb siis kui rattad maast lahti on?räägime ikka sellest, mis ta teeb kui rattad vastu maad surutud on
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.12.06 14:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ddig
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
mis moodi saab sul jõud jaguneda 100/100 ????
ei saa ju kuidagipidi olla üle 100% jõudu ?
või kui lukustad diffrid ära, siis tuleb kuiskilt teine mootor juurde?
et kummagil sillal on 100% vastava mootori jõust? |
Ma küsiks selle peale, et mismoodi jaguneb 50/50 ????
Kas siis, kui keskdiffer on lukus ja autol nt. tagumised rattad maast lahti on, kraabivad esimesed rattad vaid 50%-ga mootori võimsusest?
|
mitu lõuga sa tõmbad kahe käega, mitu lõuga ühe käega?
|
|
|
|
ddig
huviline
Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal
Auto: Volvod
|
postitati 03.12.06 14:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: elara mis meil sellest mida auto teeb siis kui rattad maast lahti on?räägime ikka sellest, mis ta
teeb kui rattad vastu maad surutud on |
Milleks meile siis üldse diferentsiaalilukud?
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |