laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ  E39
|
postitati 21.10.06 09:09
|
|
|
by-bass
näet võtsin by-b-i maha nädal tagasi ja loll pea .ei mäleta kuidas õieti tagasi panna 
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 21.10.06 10:16
|
|
|
Rõhk küljelt sisse, välja alt.
Samas, ei ole olemas rusikareeglit, et just nii peab olema, kui su autole sobib vastubidi rohkem, lase käia!
|
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ  E39
|
postitati 21.10.06 13:57
|
|
|
nii et midagi nässu ei lähe
|
|
|
TT
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: GDN
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.10.06 15:28
|
|
|
Klapp tuleb paigaldada nii, et vaakumvoolik jookseb külge eest stange poolt, mitte ülevalt pealt.
Mul õnnestus üks turbo kunagi peeti keerata valepidi paigaldatud klapi pärast.
|
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ  E39
|
postitati 21.10.06 18:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: TT
Klapp tuleb paigaldada nii, et vaakumvoolik jookseb külge eest stange poolt, mitte ülevalt pealt.
Mul õnnestus üks turbo kunagi peeti keerata valepidi paigaldatud klapi pärast. | kle suured tänud. oligi valepidi õnnex ei jõudnud
veel korralikult vajutada
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 21.10.06 21:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: TT
Klapp tuleb paigaldada nii, et vaakumvoolik jookseb külge eest stange poolt, mitte ülevalt pealt.
Mul õnnestus üks turbo kunagi peeti keerata valepidi paigaldatud klapi pärast. |
Seda saad sa küll paremini põhjendada.

|
|
|
|
Geo
huviline
Registreerunud 20.09.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 4xQ
|
postitati 26.10.06 04:29
|
|
|
kuidas kontrollida bypass klappi?
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.10.06 04:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Geo
kuidas kontrollida bypass klappi? |
Võtad asja maha ning puhud kõigist kolmest august sisse, mitte mingis suunas ei tohi õhk liikuda, peab olema tihe. Samuti võid lükata klappi põhjani
ning hoida näppu väikse otsa ees klappi lahti lastes, klapp ei tohi minna tagasi oma seisuasendisse vaid peab jääma avatuks, näppu lahti lastes alles
peab ta sulguma.
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 07.05.07 16:24
|
|
|
Algselt postitas: litsilõks
Selline küsimus värk siis, umbes 1500 peal nt. esimese ja teise käiguga korra sõidu ajal gaasi maha lastes ja siis uuesti vajutades võtab tühja augu
sisse....vajutad gaasi juurde, kuid ei midagi ....ja siis järsu laksuga hakkab minema jälle põhimõtteliselt on kõikidel käikude alguses hing kinni
? mootor 162 kW ...chippimist ega midagi tehtud pole... stock
Siinkohal on käigu vahetuse kohta õige hetk öelda jälle KIIREAUDI KULDSED SÕNAD õpi käiku vahetama nii et ei vabasta kaasi pedaali ( kui vabastad avab
sisse koldesse tekkiv vaakum By-pass klapi ja laseb osal boosti välja millega kaasneb köhatus)
Tegu on tehasest sisse ehitatud puudega ehk audi inseneerid ei osanud (S1) ja porsche inseneerid kasutasid odav lahendust et moto enamvähem töötaks.
Põhimõtteliselt on S moto ainult turbosüsteemne mootor ~nagu veoautod, et kogu mootorisse imetav õhk imetakse läbi turbo ja sellega tekkib lisa
takistus, õhu sisse imemisel kuni selle momendini kui turbo suudab hakata puhuma. Väljendub se nii, vajutad pedaali põhja aga mootor mõtleb ja köhib
mitmeid sekundeid enne kui hakkavad pöörded tõusma. ja saab kuidagi turbo puhuma(pööedesse)
Et sellest jamast vabaneda peaks lisama mootori sisse laskesse kuni koldeni otsevoolu + tagasilöögi klapi
1-kanal on otse õhk koldesse mis võimaldaks mootoril vabalt hingavana hingata kuni selle momendini kui turbo tuleb taha (olenematta pööretest) ja
hakkab puhuma läbi turbo (2-kanali) sisselaske koldesse ja ja turbo tekitatud surve sulgeb kohe automaatselt (1 kanali) tagasilöögi klapi (põhjaklapp)
Ja edasi mootor töötab ainult läbi turbo (2 kanal) selline lahendus annab väga sujuva mootori töö ja saab igapäevaselt liigelda ka kõrvitsa suuruse
turboga.
Porsche inseneerid ratsisid ja paigaldasid S audile ainult BY-PASS klapi mis ei ole ei seda ega teist vaid paras sita häda ja teeb odavalt kuidagi oma
tööd. (tehase versioon)
Madala pöördega on kolle vaakumis ja vaakum hoiab by-passi lahti ja mootorile on tekitatud mini vabalt hingav kanal kui on kasutusel praktiliselt ilma
vedruta (mini vedru) by-pass siis saab mootor kuidagi õhku,
Kui panna tugev vedru hoiab +1,0 bar siis praktiliselt ei suudagi mootor töötada vabalt hingavas alas kuni turboni(tugeva vedru paigaldusega by-passi
tekitatud probleem) Kuid tugeval vedrul on ka oma eelis nimelt käiku vahetades ei imeta kogu aeg klappi lahti (midagi atmosfäri klapi laadset) vaid
säilitatakse turbo boost +1,0bar (ajutine lahendus oskamatule käigu vahetajale on paigaldada by-passi vaakum toru algus sisse kolde asemel enne kaasi
pööra)
Nüüd by-passi (orig. seadest) põhi puuduse juurde.
Kuna mootor imeb algul vabalt hingavana õhku läbi by-passi ja kui turbo tahab puhuma hakata et mootor hakkaks tööle turbo mootorina ootab ees suur
jama, nimelt on by-pass lahti ja turbo puhub kõik toodetud õhu mööda null ringi (puhub turbost-> 10 cm pärast on by-pass lahti kust toodetud boost
lastakse turbo imusse ja nii se õhk ringleb sisse ->välja->sisse ->välja turbo alumiin otsas null ringi ja turbo surve ei jõua pärale
sisselaske koldesse kus oleks vaja survet et sulgeda by-pass klapp mööda juht vaakum voolikut.
Et tehase motol pole kahesüsteemne imu külg siis hoitakse ajuga sunni viisiliselt sumpa klapp (WG) lahti turbo juhtkolmiku kaudu (N75) kuni mootori
pöörete tõusuni 3000 p/m et siis äkki sulgeda wg ja loota et turbo suudab rohkem puhuda kui lahtine by-pass klapi oma lahtise auguga suudab survet
raisku lasta. Kui suudeti ületada see tühimik siis jõuab surve sisse koldesse ja sulgub by-pass. Pannes jämedama by-passi suurendame probleemi, kuigi
mootor vajaks vabalt hingavana rohkem õhku. Sammuti ei saa eemalda WG voolikut, siis ei toimu üleminek teravalt turbokaks.
Ühesõnaga nokk kinni saba lahti. ja ainus lahendus on teha moto õhu sisselase kahesüsteemseks. Minu autol neid by-pass odavaid probleeme pole ma
lisasin otsevoolu klapi ja by-pass töötab tugeva vedruga ainult atmosfääri klapi susteemi ja surve tuleb küljelt et ei tekiks nõrga atmosfäri klapi
efekti ja tulemuseks mootor sõidab sujuvalt, ma sõitan maanteel täpselt kompul 0,9 / 1,0 / 1,1 ja need numbrid on kompul tava maante sõidul.
Tegelikult on by-passil ka kaitse funktsioon sellepärast ei tohi imu vaakum voolikut tuua tegelikult enne kaasi pööra. Kui moto on pöördes ja äkki
vabastatakse kaasi pedaal kaitseb by-pass nagu atmosfääri klapp , sisse kolde vaakumiga tõmmatakse klapp lahti ja liigne boost lastakse null ringile
kuid seda funktsiooni täidaks paremini +1,0 bar hoidva vedruga by-pass ja tegelikult nimetatakse seda PSSSS funktsiooni atmosfääri klapiks Kuid S-il
on õhk loetud
Kokkuvõttes odav porsche inseneer lahendus asendab otsevoolu klappi , atmosfääri klappi ja ülesurve klappi ja kõike puudulikult.
|
|
|