p2kapikk
huviline
Registreerunud 28.10.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1,8s
|
postitati 25.06.06 07:09
|
|
|
küsimus lambda kohta
kas keegi oskab öelda, kui suur pinge peaks tulema külmalt töötaval mootoril lambda andurist?
autoks 80 1,8s 91a.
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
postitati 25.06.06 07:13
|
|
|
1V minuteada, ma mingi 0,000x koha võrra võib kõikuda kah
|
|
|
p2kapikk
huviline
Registreerunud 28.10.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1,8s
|
postitati 25.06.06 07:16
|
|
|
et 0,5V ei peaks sealt mitte tulema?
|
|
|
lunatic
klubiliige
Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal
Auto: A4 allroad ja Volvo C70
|
postitati 25.06.06 07:22
|
|
|
0,5V peaks olema keskmine väärtus, mida aju arvestab siis kui lambda signaal puudulik vms. Muidu pendeldab lambda väärtus kusagil 0-1V vahel ja külma
mootoriga minu arust ei arvesta aju üldsegi lambda signaali.
Otsing ehk ka veidi abiks "lambda väärtus" vms.
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 25.06.06 07:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: p2kapikk
kas keegi oskab öelda, kui suur pinge peaks tulema külmalt töötaval mootoril lambda andurist?
autoks 80 1,8s 91a. |
Külma mootori puhul lamda näitu ei arvestata kuna ta hakkab õigeid andmeid väljastama siis, kui on saavutatud töötemperatuur ca 300C. Sellepärast on
kaasaegsematel lamdadel el.soojendus, et kiiremini tööle hakkaks. Volte peaks tulema 0,2-1.1V sõltuvalt segu rikkusest/vaesusest.
|
|
|
|
p2kapikk
huviline
Registreerunud 28.10.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1,8s
|
postitati 25.06.06 07:31
|
|
|
ühesõnaga, mida rikkam segu, seda madalam pinge?
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 25.06.06 09:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: p2kapikk
ühesõnaga, mida rikkam segu, seda madalam pinge? |
Vastupidi, mida rikkam on segu, seda kõrgem on pinge.
|
|
|
|
riio
huviline
Registreerunud 22.01.06
Asukoht: Tallinn,Harjumaa,Harku
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.06.06 10:47
|
|
|
huvitav kui mull lambda oli lühises ja mõõtes näitas 11,8 v siis oli segu niivõrd lahja, et suri välja nii seistes kui sõites...Seda sain teada vaid
diagnostikas...tiriin labda juhtme tagant ja mootor läks rikka segu peale ilusti tööle (avarii reziimis) ja uuega pole probleeme olnud.
|
|
|
p2kapikk
huviline
Registreerunud 28.10.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1,8s
|
postitati 25.06.06 10:53
|
|
|
asi on lihtsalt selles, et mul läks järsku kütuse kulu üüratult suureks (maanteel 12 tavalise 7 asemel) ja ma kahtlustan lambdat.
sooja mootoriga on lambda pinge 0,6v.
seega ma järeldan, et natuke on süüdi ka lambda suures kütte kulus?
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.06.06 11:02
|
|
|
pinge peab kõikuma, mitte olema ühtlane
|
|
|
|
p2kapikk
huviline
Registreerunud 28.10.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1,8s
|
postitati 25.06.06 11:14
|
|
|
no kõigub seal 0,6-0,7 vahel, üle 0,7 ei lähe
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.06.06 12:36
|
|
|
ees ootamas siis 700-1200.- investeering 
uue lambda näol siis.
|
|
|
|
p2kapikk
huviline
Registreerunud 28.10.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1,8s
|
postitati 25.06.06 15:38
|
|
|
aitäh 
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.06.06 06:24
|
|
|
Külmast peast lambdat ei arvestata jah kuid tõesti tema pinge külmalt mõõtes on 0,5V ringis.
Kui sa p2kapikk mõõtsid sooja mootoriga sellise pinge nagu kirjutasid siis jah lmabda otsas omadega.
|
|
|
|
jokker
huviline
Registreerunud 10.07.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 '96 ABK
|
postitati 05.11.06 19:52
|
|
|
terv
mõõtsin lambda üle, aga ikkagi jäi asi selgusetuks veidi
mootori pealt võtsin massi, siis oli pinge mingi 0,5-0,6V, muutmumine käis väga aeglaselt, samas kui radika pealt võtsin massi, lõi ette 1,1V , ja muutumist praktiliselt polnudki
mõõtsin u 200eeq maksva multimeetriga
et siis pinge ja muutumise järgi ise arvaks, et lambda pekkis
aga igaks juhuks küsiks ka atargemate arvamust?
|
|
|
DiaLAB
huviline
Registreerunud 04.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Avant
|
postitati 05.11.06 20:21
|
|
|
0,40 - 0,45 volti on lambda eelpinge, seda siis süüde sees (mootor ei käi). Kui mootor käib tühikäigul ja mootori temperatuur on üle 80 kraadi, siis
oleks normaalne vahemik 0,1V - 1V intervalliga 3-4 sekundit langus<>tõus (sama peaks olema ka 2500 pöörde juures). Kui andur selliseid
parameetreid välja ei anna võib olla viga anduris, aga ennem tuleks kindlasti veenduda et pole muid hädasid (õhu lekked, üleliigne bensurõhk jne).
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.11.06 20:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: DiaLAB
0,40 - 0,45 volti on lambda eelpinge, seda siis süüde sees (mootor ei käi). Kui mootor käib tühikäigul ja mootori temperatuur on üle 80 kraadi, siis
oleks normaalne vahemik 0,1V - 1V intervalliga 3-4 sekundit langus<>tõus (sama peaks olema ka 2500 pöörde juures). Kui andur selliseid
parameetreid välja ei anna võib olla viga anduris, aga ennem tuleks kindlasti veenduda et pole muid hädasid (õhu lekked, üleliigne bensurõhk jne).
|
Nats vale info... külmalt tööle pannes on jah pinge seal 0,4-0,5V kandis kuid suht miski minuti paari jooksul (olenevalt temperatuurist vist) hakkab
asi kohe ka muutuma, mitte ei oodata 80C-ni. Ning normaalne liikumismaa on vahemikus 0-0,8V, üldjuhul lihtsa odava (ehk aeglase reageriimiskiirusega
testriga mõõtes) on see näit 0,1-0,7(8)V.
|
|
|
DiaLAB
huviline
Registreerunud 04.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Avant
|
postitati 05.11.06 20:37
|
|
|
Antud juhul andsin 80 kraadi juures andmed kuna heitgaase mõõdetakse töösooja mootoriga reeglina. Ja lambda töö efektiivsus on tähtsam siiski töösooja
mootoriga, sest külma mootoriga Tallinast - Tartu sõita on suhtkoht raske. Loomulikult hakkab lambda varem ennast liigutama (väga healjuhul 20
sekundit peale käivitamist on maksimaalne liikumine) ja mida varem seda parem, kuid see pole primaarne. Tähtis on see, et see liigutamine toimuks nii
tühikäigul kui ka pöördel ja seda täise ulatuses ja suhtkoht kiirelt.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.11.06 20:46
|
|
|
Täies ulatuses tähendabki 0-0,8V üldjuhul, üle selle 0,8V tähendaks liigrikast segu, alla 0,7V liiga lahjat. Ja niipalju kui segukellalt õppinud olen
siis mida rohkem pöördeid seda kiiremini ta liigub.
|
|
|
DiaLAB
huviline
Registreerunud 04.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Avant
|
postitati 05.11.06 20:56
|
|
|
Ütleme nii, sõltub millega vaadata, mina vaatan Fluke 192 scopemeetriga. Tõusu ots käib alla 1V napilt.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.11.06 21:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: DiaLAB
Ütleme nii, sõltub millega vaadata, mina vaatan Fluke 192 scopemeetriga. Tõusu ots käib alla 1V napilt. |
Nu minu eelmine B4 2,3Q ning praegune S2 nätavad mõlemad segukella pealt sama... niisama kohapeal on näit heal juhul 0-0,7V (kusjuures B4jal sai
paigaldatud uhiuus lambda revalist ja praegu S2 näitab kohapeal seistes üldjuhul 0-0,6V). Ühesõnaga kui näit on 1V... on seda palju... see on seesama
segu mis peab olema täisgaasil sõites, ehk näit peab seisma 0,7-0,8V peal, mitte 0,9 ega 0,6.
|
|
|
DiaLAB
huviline
Registreerunud 04.11.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Avant
|
postitati 05.11.06 21:09
|
|
|
Kisub väga sinna, et igal mehel omad mõõdud ( Nagu russki razmer i ... ). Aga jumal temaga, kui Sul on 0,7 lagi ja mul tiba rohkem, ega sellepärast
pea öö otsa foorumit saastama. Time to sleep now...
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.11.06 21:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: DiaLAB
Kisub väga sinna, et igal mehel omad mõõdud ( Nagu russki razmer i ... ). Aga jumal temaga, kui Sul on 0,7 lagi ja mul tiba rohkem, ega sellepärast
pea öö otsa foorumit saastama. Time to sleep now... |
Hmm... kui sa loed saastamiseks tõe välja selgitamist siis edu sulle sellega... Mina väidan, et lambda pinge peab liikuma vahemikus nii
sõites,kohapeal seistes kui ka pööredeid hoides 0 - 0,7(8)V ning täisgaasil seisma 0,7(8)V peal... selle peale võin lausa kihla vedada! Kui lambda
näit on sellest maast väljas on miskit valesti.
|
|
|
jokker
huviline
Registreerunud 10.07.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 '96 ABK
|
postitati 09.11.06 15:32
|
|
|
1 väike küss veel
et lambdal on 3 juhet
2 valget soojendus ja must signaal
uuel lambdal on pistik teistsugune ja vana pistik tuleb uuele ise külge pookida
et siis kas soojenduse juhmetel on mingit vahe kuidas ühendada
|
|
|