TT
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: GDN
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.03.06 07:29
|
|
|
Audi R10 sai ajaloolise võidu
PRESSITEADE
22.03.2006
Diiselmootoriga Audi R10 sai ajaloolise võidu
Hooaja esimesel Ameerika Le Mans sarja (ALMS) etapil Sebringis 18. märtsil, võitis Audi R10 ülekaalukalt 12-tunni sõidu. Audi R10 on selle saavutusega
esimene diiselmootoriga võidusõiduauto maailmas, mis on võitnud maineka ringrajavõistluse.
Võiduka auto pilootideks olid Dindo Capello (Itaalia), Allan McNish (Šotimaa) ja Tom Kristensen (Taani). Viimane tõusis ühtlasi esimeseks sportlaseks,
kes on Sebringi 12-tunni võidusõidul saanud võidurõõmu maitsta neljal korral.
Audi juhatuse esimehe Martin Winterkorn‘i sõnul on Audi taaskord teinud murrangulise sammu autospordi ja autotööstuse ajaloos, luues maailma esimese
diiselmootoriga tipp-võidusõiduauto. „Audi R10 edu tõestab ilmekalt moodsa TDI-tehnoloogia efektiivsust ja eeliseid ning on tähelepanuväärne, et
selline edu saavutati juba Audi R10 esimesel võistlusel“, lisas Winterkorn.
Audi R10 on varustatud 5,5-liitrise alumiiniumplokiga V12 TDI mootoriga, mis arendab rohkem kui 650 hj. Mootori maksimaalne pöördemoment on koguni
1100 Nm.
ALMS sarja järgmine etapp sõidetakse 12. mail Houstonis.
Audi R10 hooaja tähtsaim start, Le Mans’i 24-tunni võidusõidul, leiab aset 17-18 juunil.
|
|
|
|
TT
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: GDN
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.06.06 17:09
|
|
|
Täna: 18.06.2006, kell 18:00 meie aja järgi sai Audi R10 Le Mans 24 tunni võidusõidul kaks poodiumikohta - esimese ja kolmanda, olles seejuures
esimene diiselmootoriga auto, mis on suutnud kuulsa võiduajamise võita.
|
|
|
|
TT
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: GDN
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.06.06 08:16
|
|
|
Ehk siis vastav pressiteade ka:
PRESSITEADE
19.06.2006
Diiselmootoriga Audi R10 triumfeeris Le Mans’i võidusõidul
Audi R10 tegi mootorispordi ajalugu saavutades esikoha maailma mainekamal ringrajavõistlusel Le Mans 24-tunni võidusõidul diiselmootoriga
võidusõiduautol. Audi R10 on selle saavutusega esimene võidusõiduauto maailmas, mis on diiselmootoriga võitnud Le Mansi võidusõidu.
Audi TDI tehnoloogia triumfi suurendab kaks poodiumikohta –kolmandale kohale jõudis samuti Audi R10. Teise koha pälvis Pescarolo-Judd meeskond, kes
kaotas Audile nelja ringiga. Kokku on see Audile juba kuues kord võtta võit maailma kõige raskemaks autoringraja võistluseks peetavalt Le Mans
24-tunni võidusõidult.
Audi käesoleva hooaja esimene suurvõit TDI V12 mootoriga varustatud revolutsioonilisel võidusõiduautol Audi R10 toimus 3 kuud tagasi 18. märtsil
Sebringi 12-tunni võidusõidul.
Võidukasse Audi R10 meeskonda kuulusid Le Mans’is pilootidena Frank Biela (Saksa), Emanuele Pirro (Itaalia) ja Marco Werner (Saksa). Kolmandana
lõpetanud Audi R10 meeskonna koosseisu liikmed Dindo Capello (Itaalia), Allan McNish (Šotimaa) ja Tom Kristensen (Taani), on sama meeskond, kes
maitses võidurõõmu 3 kuud tagasi Sebringis.
Audi R10 edu kõige mainekamatel ringrajavõistlustel annab kinnitust kaasaegse TDI-tehnoloogia efektiivsusest ning toob välja diiselmootori eeliseid.
Võimas kuid ökonoomne Audi R10 5,5-liitrise alumiiniumplokiga varustatud V12 TDI mootor arendab üle 650 hj. Mootori maksimaalne pöördemoment on koguni
1100 Nm.
Keskmiselt peatus Audi R10 diiselkütuse tankimiseks iga 14 ringi järel. Samas külastasid konkurendid kütusevarude täiendamiseks märksa tihedamini, mis
pani võistlust jälginud ekspertide hinnangul olulise aluse Audi edule Le Mans’is. Audi R10 piloot Tom Kristensen, kes sõitis välja ka võistluse
kiireima ringiaja (3‘31‘‘211) oli ühtlasi esimene piloot, kes suutis ilma tankimata läbida Le Mans’i võidusõidurajal võistlustingimustes 16 ringi
järjest.
Le Mans 24 (17.-18. juuni) tulemused:
1. Biela/Pirro/Werner (Audi R10 TDI) 380 ringi, aeg: 24h 04m 47.325s
2. Helary/Montagny/Loeb (Pescarolo-Judd) - 4 ringi
3. Capello/Kristensen/McNish (Audi R10 TDI) - 13 ringi
4. Gavin/Beretta/Magnussen (Chevrolet) - 25 ringi
5. Minassian/Collard/Comas (Pescarolo-Judd) - 28 ringi
6. Enge/Piccini/Turner (Aston Martin) - 30 ring
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 19.06.06 13:43
|
|
|
Vaatas seda striimi netist ja tõepoolest jutud pidid paika - Audi hääli polnud teiste autode lärmi tagant pea üldse kuulda.
Selline asjaolu veel ka, et pikalt juhtpositsioonil olnud Audi (#7) kukkus pika boksipeatuse järel kolmandaks ja teine (#8) pääses etteotsa.
Kummagi Audi-meeskonna kõrvale mahtus poodiumile ka teiseks sõitnud tiimis olnud rallimees Sebastian Loeb.
P.S. On sattunud lugema uudist, mille kohaselt oleks Peugeot samuti Le Mansile diislit välja toomas.
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 23.12.08 22:32
|
|
|
too küll tösiselt vana teema,kuid R10 TDI järglane aastaks 2010 saab arvatavalt olema selline- Audi R15 TDI LM P1
loodetavasti tulevad taas samasugused ja ehk ka paremadgi tulemused!
eelmine Le Mans’i 24-tunni võidusõidu musternäidis:
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.06.09 06:01
|
|
|
Sedapuhku siis nii: Le Mans: võitis Peugeot, mitte
Audi!
Le Mans’is sõideti aga järjekordne 24-tunnine kestvussõit. 8-kordse võitja, 5 viimast aastat järjest esikohale tulnud Audi asemel sai kaksikvõidu
hoopis Peugeot.
Audi üks juhte Rupert Stadler polnud tulemusega loomulikult rahul, ent möönis, et nii pikk võiduseeria, mis Audit saatnud oli, ei saanud ka
lõpmatuseni kesta. 3. kohale jäänud Audi R15 TDI roolis olid Allan McNish, Rinaldo Capello ja Tom Kristensen
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
|