Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2  3  ..  6
Autor:
Pealkiri: Quattro veojõu jaotus (Vastuseid: 129 | Vaatamisi: 38208)
lorrap
klubiliige



Registreerunud 24.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: VW Passat Variant 4-motion 1,9TDI-PD

postitati 25.08.03 10:04 Tsiteeri
Quattro veojõu jaotus



Tervitus,
paljudele tundub see ilmselt küll naljakas, et sellist asja võib küsida, aga teen seda siiski kuna viimasel ajal on suudetud mind segadusse ajada.

Nimelt, kuidas jaguneb Quattrol veojõud esi- ja tagasilla vahel. Senini teadsin et on umbes 60% taha ja 40% ette ja selline mulje on ka ise sõites jäänud(ei ole Quattro omanik....veel), aga hiljuti hakkas üks Audi Quattro omanik väitma, et jõud on jaotatud 40% taha ja 60% ette.

Üritasin netist uurida, aga ei jäänud head seletust kuskilt silma..samas jäi aga silma näiteks selline teave, et sedaani puhul on kaal jaotatud ~57% ette ja 43% taha. See väide nagu võiks toetada seda 60% ette jagamise juttu... Seega ei teagi enam täpselt mida asjast arvata.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
80quattro
klubiliige



Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Mõisa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B9 Allroad quattro; Audi Q3; Audi 100 C3

postitati 25.08.03 10:12 Tsiteeri


Nende arvude vahel ta varieerubki, sõltuvalt rataste haarduvusest teega:)


Toomas
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Krahv
huviline



Registreerunud 11.07.03
Kasutaja on eemal

Auto: Maserati 4200GT

postitati 25.08.03 11:30 Tsiteeri


põhiline 50/50 ja torsen siis jagab oma äranägemist järgi kuni 70/30 mõlemis suunas, kas ma eksin?

br,
Krahv v.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
80quattro
klubiliige



Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Mõisa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B9 Allroad quattro; Audi Q3; Audi 100 C3

postitati 25.08.03 12:20 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja Krahv
põhiline 50/50 ja torsen siis jagab oma äranägemist järgi kuni 70/30 mõlemis suunas, kas ma eksin?

br,
Krahv v.


Ei eksi:cool:


Toomas
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
daqqer
huviline

Avatar


Registreerunud 15.07.03
Asukoht: [ Tallinn ]
Kasutaja on eemal

Auto: minu masinad

postitati 25.08.03 17:35 Tsiteeri


kõik rattad 25%, keeramisel jne -+10% iga ratas

ehs siis jah 70/30 - 30/70


d | ehitustehnika, suruõhk
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
margus
huviline

Avatar


Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 25.08.03 19:15 Tsiteeri


Mul selline asi rääkida. Olen proovinud kruusal seda Q värki, aga üks imelik asi on silma jäänud. Nimelt pole ma näinud, et kunagi oleksid kõik neli ratast korraga vedamas :S Tavaliselt on eest üks ja tagant mõlemad. Kuidas siis saab olla nii, et jaotus on 25% per kets? Või on autol mingi kala sees, et esimesi ei võtagi korraga? Tavalisel esiveol ju võtab küll mõlemad taha kui "kaapetada".


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
allans
huviline



Registreerunud 24.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 25.08.03 19:33 Tsiteeri


esiteks kaalujaotus sunnib sul kurvis rohkem kaalu tagaratastele ,kurviväline esime on suurema koormuse all kui sisemine selt ka ilma lukuta ebaühtlane vedu,kui taga rattad on veel lukustatud siis pole üldse mingit küsimust ,kui torsen jagab jõudu natuke erinevalt siis vanema süsteemi puhul kui ka sillad omavahel lukku käivad peaks mingi hetk olema vedu ikkagi 50/50


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
margus
huviline

Avatar


Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 25.08.03 19:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja allans
esiteks kaalujaotus sunnib sul kurvis rohkem kaalu tagaratastele ,kurviväline esime on suurema koormuse all kui sisemine selt ka ilma lukuta ebaühtlane vedu,kui taga rattad on veel lukustatud siis pole üldse mingit küsimust ,kui torsen jagab jõudu natuke erinevalt siis vanema süsteemi puhul kui ka sillad omavahel lukku käivad peaks mingi hetk olema vedu ikkagi 50/50


Pidasin silmas kohaltvõttu - siis ikka ainult 3 veavad :S


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
allans
huviline



Registreerunud 24.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 25.08.03 20:03 Tsiteeri


võib küll olla jah


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
rixa
huviline



Registreerunud 22.11.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 330XD

postitati 26.08.03 07:21 Tsiteeri


Kruusal pole proovinud, aga jää peal käisid küll kõik neli ringi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
raivo
huviline



Registreerunud 15.11.02
Asukoht: Pealinn
Kasutaja on eemal


postitati 26.08.03 07:33 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja margus
Tsitaat:
Esialgne postitaja allans
esiteks kaalujaotus sunnib sul kurvis rohkem kaalu tagaratastele ,kurviväline esime on suurema koormuse all kui sisemine selt ka ilma lukuta ebaühtlane vedu,kui taga rattad on veel lukustatud siis pole üldse mingit küsimust ,kui torsen jagab jõudu natuke erinevalt siis vanema süsteemi puhul kui ka sillad omavahel lukku käivad peaks mingi hetk olema vedu ikkagi 50/50


Pidasin silmas kohaltvõttu - siis ikka ainult 3 veavad :S


nii ongi. A90'l vist ju esisillal blokkdiffrit pole, seega on see normaalne.
ning vanematel vist puudus ka see torsen differ, ehk ka taga käib kohalt võttes ringi ainult see ratas, millel pidamine kehvem.

tegelikult on ju enamuses autosid "üheratta" veoga...

va juhul kui tegemist pole ntx kupeega, millel saab sildasid manuaalselt lukustada...
imho


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 26.08.03 08:10 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja margus
Pidasin silmas kohaltvõttu - siis ikka ainult 3 veavad :S

Teoreetiliselt, kui Sa paned kõrvalistmele mingi enda kaalus inimese, siis peaksid kõik 4 rattast haakima. Samas pole üldse imelik, kui lukustamata difritega 4WD autol ainult 1 esi- ja 1 tagaratas kohaltvõtul kaabivad.

Üldiselt on esimese difrilukuga (piiratud libisemisega) autosid maailmas väga vähe ja need mis on on kah võistlemisele orienteeritud. Tagumise difri piiramine seevastu on üsna levinud. Vanematel Audidel (typ81-85) sai lisaks tagadifrile eraldi lukustada ka keskdifrit, mis juba vaikselt maasturite valda läheb. Siis aga mingist hetkest otsustas kontsern, et Audi on rohkem härrasmehele asfaldil sõitmiseks ja kaotas difrite manuaalse lukustamise ära (osalt seoses torsendifri kasutuselevõtuga, mille puhul lukustamine ei ole eriti vajalik), jättes alles vaid elektroonilise tagadifri lukustuse, mis ennast kiiruse kasvades ise välja lülitab. Selles suhtes on veidi kahju, tagadifri luku oleks vähemalt väiksematel mudelitel ikka võinud manuaalselt lülitatavaks jätta...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 26.08.03 18:42 Tsiteeri


mul omal on typ 44 ja saan lukustada nii tagasilla kui ka vahekasti(minuarust on ka seal torsen.
Kuid siiani on ringi vedanud nii lumes kui ka jääs kõik neli,samuti peaks vedama ka asfaldil,kuna haapsis sain kohaltvõtul rattad ringi,ja kui oleks aint üks esimene rabanud siis oleks see pidanud ka roolis tunda andma?
Ise kahjuks kahelt poolt korraga ei näe:(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
villu157
huviline

Avatar


Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG

postitati 27.08.03 09:54 Tsiteeri


Minu teada peaks Torsen kesk differ jaotama veo jõu 70% sellele sillale millel on parem pidamine ja kui pidamine on võrdne siis jaoutub 50/50


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Miku
huviline



Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Lancer EVO 6 TME, BMW E36 M3 EVO

postitati 27.08.03 12:34 Tsiteeri


Quattro: ta ei annagi roolis tunda tänu torsionile IMO!
Jutt kõik õige et taga blokk ja ees veab see ratas millel parem pidamine.
Jaotuselt 50/50 on kõige paremad typ 81-85 autod nagu joel mainis sest neil saab eraldi tagadifri blokk peale lülitada.
Tõstame selle teema Haapsalus olles uuesti ülesse ning vaatame mida erinevad autod rajal teevad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
quattromees
huviline

Avatar


Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford

postitati 27.08.03 22:27 Tsiteeri


Quattro veojòu jagamisest veel nii palju, et on olemas Torsen differ ka tagasillale! Vòrus yks vend pakkus myya, kui seal teatud varuosi ostmas kaisin. Kysis 3.5k, siis juba 2.5k, aga polnud sel hetkel seda raha yle. Auto juhitavusele (eriti libedal) pidi vaga hasti mòjuma.
Torsen keskdiffer jagab veojòu 50 -50, vajadusel suhe muutub kuni 74 -26 paremat haaret omava silla kasuks.
Vanem (manuaalsete lukkudega) tyyp jagab jòu nagu tavaline differ ning on vòimalus lukustada 50 - 50 manuaalselt.
(Torsen - torque sensitive, e. momenditundlik)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Krahv
huviline



Registreerunud 11.07.03
Kasutaja on eemal

Auto: Maserati 4200GT

postitati 28.08.03 08:25 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat:

Samas pole üldse imelik, kui lukustamata difritega 4WD autol ainult 1 esi- ja 1 tagaratas kohaltvõtul kaabivad.


Mõned päevad tagasi just suutsin :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jan-kos
huviline

Avatar


Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur

postitati 02.09.03 11:59 Tsiteeri


Kruusal proovitud-üks esimeneja tagumine.Tm väidab et on jagatud 25/75 ja 75/25.Jää peal proovisin taga dif.lukustatuna-tagumised kõik kaabivad ja üks esimene.Natuke suurema kiiruse juures on kõik 4 ringi.Veel olen tähele pannud et teinekord tekib tagaveolise efekt,veab perse ette-Konkreetselt ei saa aru mis moodi ta siis töötab,pidev vedu käib diagonaali,aga talvel on kuradi hea sõita :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 04.09.03 15:59 Tsiteeri


kuival asfaldil on difrite manuaalne lukustamine (100% mehaanilist lukku mõtlen) vaid auto jõuülekande lõhkumine.

Torsen & muud piiratud libisemisega asjad toimivad ka asfaldil OK, aga see lukustatav tagasild tehtigi sellepärast automaatselt lahtitulevaks, et tagasilda päris ära lammutada ei saaks :D

Typ44 tavalisele keskdifrile pidi aga omal ajal luku panema, sest muud teed auto läbivuse parandamiseks antud juhul polnud.

Libedal või kruusal/liival asi teine ja seda ohtu pole.

Algne momendijaotus on tõepoolest 50/50 v.a. näituseks uus A8, millel on meelega tehtud asi ligikaudu 53/47 kanti - taha rohkem kui ette (esi-& tagasillareduktorite ülekandearvud hästi natuke erinevad)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
RIP
huviline



Registreerunud 17.02.04
Asukoht: Tallinna(lähiümbrus)
Kasutaja on eemal


postitati 20.02.04 00:38 Tsiteeri


sorry mehed , aga ikkagi küsin lolli küsimuse, et mulle jäi see jaotus protsent veits segaseks , ma ei suutnud välaj lugeda midgai kindlat, et siis nagu see 50/50 ei ole mingi reegel , et see asi on siis nagu muutuv ??? ja siis et normaalsel sõidul veavad 1 esimene ja mõlemad ´tagumised ja tegelt on rõhku pandud esisillale ???,

ette tänades , Audi huviline!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
krss
huviline



Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: VAG

postitati 20.02.04 14:13 Tsiteeri


"A 90" tõi kunagi välja sellise lingi nagu http://www.ibiblio.org/tkan/audi/usmodels.html . Seal kenasti kirjas, millist mudelit millise nelikveoga tehti. Kui keskmine (sildadevaheline) differ pole lukustatav, siis praktilises elus on võimalik ka nii, et kui üks esiratas õhus, siis kolm ratast on paigal ja üks käib rõõmsalt õhus ringi ning auto ei liigu kuhugi (järgiproovitud). Nii et see 50/50 kuni 30/70 jutt ei pea paika: selles mu näites jagab torsen jõu 0/100 ning kuna esisillas difri blokeeringut pole, siis ongi nii et üks ratas seisab ja teine käib õhus ringi. Quattrost tuli üheveoline:D. Seda jama juhtunud lisaks minule ka paljudel teistel


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
jan-kos
huviline

Avatar


Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur

postitati 20.02.04 14:20 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja krss
"A 90" tõi kunagi välja sellise lingi nagu http://www.ibiblio.org/tkan/audi/usmodels.html . Seal kenasti kirjas, millist mudelit millise nelikveoga tehti. Kui keskmine (sildadevaheline) differ pole lukustatav, siis praktilises elus on võimalik ka nii, et kui üks esiratas õhus, siis kolm ratast on paigal ja üks käib rõõmsalt õhus ringi ning auto ei liigu kuhugi (järgiproovitud). Nii et see 50/50 kuni 30/70 jutt ei pea paika: selles mu näites jagab torsen jõu 0/100 ning kuna esisillas difri blokeeringut pole, siis ongi nii et üks ratas seisab ja teine käib õhus ringi. Quattrost tuli üheveoline:D. Seda jama juhtunud lisaks minule ka paljudel teistel
esimene ratas õhus 3 maapeal ja kimab pukipealt minema ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
samru
klubiliige



Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s

postitati 20.02.04 18:45 Tsiteeri


kui kedagi häirib, et kiirusel 25 km/h ja rohkem lülitub tagadifri blokeering välja lõigaku läbi spido anduri juhe, mis läheb vaakumjuhtblokki taga istme all. Juhe peaks olema valge sinise triibuga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jan-kos
huviline

Avatar


Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur

postitati 20.02.04 21:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja samru
kui kedagi häirib, et kiirusel 25 km/h ja rohkem lülitub tagadifri blokeering välja lõigaku läbi spido anduri juhe, mis läheb vaakumjuhtblokki taga istme all. Juhe peaks olema valge sinise triibuga.
Ja sinna siis vahele hoopis lüliti,hea paksu lume sees ja jääl,saab natuke rohkem kiirust arendada ja ei loobi lukustust lahti.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ets
huviline



Registreerunud 01.10.03
Asukoht: harju
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant Q

postitati 20.02.04 22:18 Tsiteeri


Minu teadmised pärinevad Soome kirjandusest ja omadest kogemustest. Torsen diffriga Audidel jaguneb vedu 22/78 pidavamale sillale, kas siis ette või taha. Olen sõitnud ka 50/50 jaotusega autodega, aga tunduvad, nagu tagaveolised. Kergem tagaosa laseb tagarattad libisema, sellest loobib tõsiselt. Torsen quattrol peab kiirelt rooli keerama, siis on päris stabiilne, ei hakka loopima.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2  3  ..  6
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 62.9% - SQL: 37.1%]