mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 07.12.05 16:42
|
|
|
K: Map andurid
Kuulsin, et näiteks MTM stage I softil kasutades erinevaid map andureid saavutatakse erinev võimsus, kuigi mõlemal juhul kasutatakse sama
ülelaaderõhku.
Kas on üldse loogiline, et kogu kompot töötab normaalselt siis näiteks 250kPa mapi ja ka 300kPa mapiga?
Või on põhimõtteliselt tegemist sama softiga, kuid erinevus seisneb siis ainult mapi osas, et ajule on ühel juhul antud 250kPa mapi poolt tekitatavad
pinged ja teisel juhul siis 300kPa mapi pinged?
Tiba segane, loodan siiski, et keegi on asjas natuke kompetentsem ja suudab asja reaalselt arutada, seletada.
|
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 07.12.05 17:06
|
|
|
Lisan siia ühe pisikese pildikese ka 200kpa vs 300kpa
Või oskaks keegi teha mingi elektroonilise pudina lisamisega siis nõrgemast mapist tugevama pingele vastava asja?
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.12.05 17:14
|
|
|
Kõik MAP sensorid annavad ajule ühe ja sama väljundi nende maksimum lubatud rõhul - signaali tiba alla 5 voldi.
200map annab selle 5 volti 1,0 bar rõhuga
250map annab selle 5 volti 1,5 bar rõhuga
300map annab selle 5 volti 2,0 bar rõhuga
Softiga tuleb kasutada seda MAP sensorit mis on sellele softile ettenähtud.
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 07.12.05 17:22
|
|
|
Jah, kõik nad annavad lõpuks 5V , kuna mapi pinged on vahemikus 0 - 5V
Graafikult nähagi, et algus on neil erinev, kas on võimalik teha nõrgem map väljastama pinget, mis vastab tugevamale mapile?
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 07.12.05 17:29
|
|
|
üks näide kui tähtis on soft koos õige map sensoriga:
kodanik ise kommenteerib järgmiselt:
---
bank#1 with standard 200kpa map sensor, bank#3- 250 kpa map sensor.
---
tegu siis stock s2, mis ainult chipitud (kes teab millise softiga)
Rule: Do your homework or suffer the consequences !
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.12.05 17:36
|
|
|
Aga kui on kange isu muretseda endale 300kPa map siis seda õnnestub mõistliku hinna eest siit osta: http://tatech.dc-ice.ee/home/index.php?menu=hinnakiri&top=hinnakiri
Tegemist küll GM poolt toodetud MAP sensoriga aga kuna ta väljund on sama mis BOSCH poolt toodetul siis saab seda ilusasti kasutada.
Ainuke miinus selle kasutamisel on see et ta ei mahu Motronicu korpusesse - peab juhtmetega ajust eemale vedama aga see ei tohiks olla suur
probleem...
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.12.05 17:41
|
|
|
Sellest graafikust lähtub et tegelikult oli 200kPa MAP mõeldud selle softi jaoks kuna 250kPa map sensoriga kaotati alguse vääne ja hobujõud.
Lõpp tuli parem kuna aju ei saanud aru mis toimus ja lubas 50% rohkem rõhku - samas see on ohtlik ja kindlasti saaks parema tulemuse kui kasutada
250kPa map sensorit koos selle jaoks kirjutatud softiga (alguse saaks paremaks ja kindlasti oleks ka lõpp parem ning ohutum).
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 07.12.05 18:54
|
|
|
aga äkki oli hoopis kangem soft, mis piirabki alguses kuna vile ei ole suuteline selleks, st. soft hoopis teise raua jaoks.
See pole hetkel oluline . . . tahtsin lihtsalt näidata, et map sensor käib ikka koos softiga käsikäes . . . üks pilt räägib rohkem, kui tuhat sõna!
Rule: Do your homework or suffer the consequences !
|
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 07.12.05 19:57
|
|
|
Okei, see on selge, et map peab vastama softile.
Kui nüüd läheneda asjale elektrooniliselt küljelt, kas on võimalik ja kuidas teha näiteks 250kpa mapist 300kpa map, või veel võimsam?
|
|
|
|
prr
klubiliige
Registreerunud 20.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A3 & A4 Cabrio
|
postitati 07.12.05 20:06
|
|
|
ise olen teinud 200kpa'st 320 kpa. testitud ja töötab hästi. võin veel kalibreerida.
200 kpa max mis võtta annab ongi 320. ja 250 kpa'ga on sama lugu - kuni 320.
lapsest peale on hobused meeldinud
|
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 19.04.06 14:09
|
|
|
Nüüd sai oma autole paigaldatud GM 300kPa MAP
(Boschi 300 kPa MAP ´i ei toodeta enam)
Siis lisaks siia ka pisikese instruktsiooni jalgade tähistusest ajus ja uuel mapil
"pilt" on siis nii, kui aju on enda ees sedasi, et loed MAP andurilt just niimoodi neid kirju
Pisikesed pikemad kriipsud on ühendamata mapi jalad, lühemad on kasutusel olevad ja joodetud plaadile.
--------------------
| 250 kPa MAP |
| BOSCH |
--------------------
| | | | I I I | |
1 2 3
1. +5V
2. V out
3. GND
GM 300kPa MAP´i "klemmid"
A - GND
B - Vout
C - +5V
|
|
|
|