Audi 100(C3)salongipirnid, Autocheck jms.
Õhusüsteemi valgustus
niih. sigaril on seal valgustatud sinine ja punane täpp(sooj regulli kohal), siis suuna ja puhuri kiiruse plaadil olevad kriipsud ja kujud. Selleks et
pirnideni pääseda tuleb ära keerata keskonsooli ümbris( tuhatoos välja ja sealt leiad külgedelt 2 kruvi, need lahti) 1kruvi on veel käsipiduri kangi
ees, see ka lahti, eemalda kate, siis keera ära reguleerimiskangide ümbris(vist oli 4 kruviga) võta ära ka need kangid, eemalda ümbris , sealt näed
juba mingi nurga alt ühte 3w pirni(mina panin 5w, natuke valgem ja ilusam, ja see valgustab kogu asja seal), sedasi, edasi tegin ma asja niimoodi, et
võtsin välja maki ja käega sealt august jõudsin pirnini, pirni tuleb tõmmata mootori suunas(õrnalt, ma tõmbasin kogemata juhtmed sealt lahti ja pärast
oli igavene jama pirni kätte saada), vahetad ära ja asi vonks, soojareguleerija valgustust ma ei leidnudki ja panin sinna läbi paistva plastiku taha
uued juhtmed ja väikese 1,2w pirni, sellega näeb pimedas seda noolekest väga hästi. mina tegin neid asju igatahes niimoodi
Tagumised tuhatoosid
on valgustatud 1,2 w pirnidega, ligi pääseb kui noa otsa vms. surkida tuhatoos ukse seest välja, sealt alt on kohe näha, et seal pisike pirn, millel 1
juhe taga, see välja, uus pirn asemele ja voila
Armatuur
Sellega natuke suurem jama, kõigepealt tuleb maha keerata rool, siis näidikubloki ülemised kruvid ja seda õrnalt väljapoole tõmmata, keerata paremale
seda blokki ja võta tagant lahti spidotross( käib keerates ja tõmmates) siis saab seda natuke kaugemale tõmmata ja võta lahti kõik ülejäänud juhtmed,
ETTEVAATUST temp. anduri juhtmega, see kõige peenem ja see ots tuleb kergelt ära, siis võta blokk välja ja üleval ääres on kaks pirni, keera koos
pesadge välja, vaheta pirnid ära ja kombes( originaalis seal 3w, mina panin 5 w, jällegi valgem) kui juba nii kaugel, siis keerasin maha ka kellade
katteklaasi ja pesin seestpoolt puhtaks, täitsa must oli. Siis kõik asjad lahti võtmise tagurpidi järjekorras kinni tagsi ja korras, spido trossi
tuleb natuke kõvemini suruda. Rool peale ja mutter kinni ning voila.
Pardatšoki pirn
asub üleval ääres luku kõrval, tõmba koos pesaga vasakule(rooli poole) , vaheta ära ja kompu(oli ka vist 1,2w)
Esimene tuhatoos
tuhatoos kõigega välja, käigukangi pool on katte all üks 1,2w pirn, seda tõmmata paremale(pesaga tuleb ära) vana välja, uus sisse ja valmis.
Pagasniku pirn
üleval servas, jälle noa vms. see sealt välja kookida ja ära vahetada(piklik pirn)
Digitaalne kell
näidikute bloki taga keskel on üks 1,2 w pirn, kuidas näidikublokki kätte saada sellest eespool, see välja, uus sisse ja valma
kohtvalgustid uste kohal
keera ära käepidemed lae alt, siis saad jällegi millegagi natuke kookida , (kuskil seal tekkis veel üks kruvi ,aga täpselt ei mäleta kus see oli
igatahes peab sealt saama kokku 3 kruvi) et eemaldada lambi ümber olev plastik, selle taga näedki 1 pirni, klaasid soovitan ka seestpoolt puhtaks
pesta, enne olid täitsa kollakad aga nüüd siravad küll hästi, jätta meelde või joonistada üles klaasi muster, sest et kui need valesti tagasi panna ei
teki intensiivset valguslaiku selle alla.( see peaks tekkima enam-vähem istuja süle peale, et kui seal raamatut lugeda, on kõik hästi näha)
Nupud
siis mul kolm nuppu: tagaakna soojendus, udutuled ja kõlarite ette-taha keeramise oma
need siis pesadest välja võtta, juhtmed lahti ja kuskile laua peale, õrnalt eemaldada nupu korpus ja ümbris,ETTEVAATUST, kuna need purunevad kergesti,
siis tagumine osa( see, kust juhtmed sisse tulevad) , vaja läheb ka jootekolbi, vana pirn ära võtta seest ja uus asemel joota(ka 1,2 w) nuppudel on
see väikesed kuulikesed, ära neid ära kaota!, kui on ka esimesed udutuled, on nupul 3 asendit( väljas, esimesed, esimesed ja tagumised), need panna
selle kuuli abiga õieti käima(kuul vist pidi kõige ülemisse lohku jääma, siis jääb nupp välja asendisse. kõlarite ette-taha keeramise nupp on
valgustatud väikeste pirnidega, mis on punast värvi, muud on valged, asjad kokku, juhtmed taha ja sirama nad peaks.!!ei hakka põlema siis, kui autol
on süüde väljas.
Esitulesid saab vahetada nii:
Kapoti all tule kohal on 2 kruvi, keera need lahti, võta ära suuna tuli(kui vaadata tagant poolt näed selliseid nagasid, millega suund on suure tule
küljes kinni, suru neid sissepoole ja ära ta tuleb, siis on veel üks kruvi tule all tiivapoolses nurgas(ehk vasakul tulel eestpoot vaadates paremal
pool ja paremal tulel vasakul pool) keera ka need lahti, nüüd saad tule kätte(ENNE seda võta ikka pirni tagant juhtmed ka lahti),peale sellist
tegevust on vaja ka uus tuli(tuled) reguleerida.
Uksepolstrid
esimesed:
käepidemetelt(sealt kust sa ust kinni tõmbad)eemalda lapiku kruvikeeraja
abiga kate, seal all on 3 kruvi, keera need lahti ja võta käepide kogu täiega ära, aknavända katte all on veel üks kruvi selle kätte saamiseks eemalda
akna vända kate(lihtsalt tõmmates, aga mitte liiga suure jõuga),
siis ukselingi alune kruvi keera ka lahti, ukse nuppu ei soovita ära keerata sest seda ilge kamm sinna pärast tagasi saada, nüüd keera aken alla, mine
autost välja ja võta lapik kruvikeeraja kaasa, akna pilust hakka vaikselt polstri äärt üles tõstma kruvikeerajaga(mina tõstsin sealt metall liistu
tagant)tõuseb ta umbes 1,5-2.5 centi. Ahjaa enne seda tegevust tõmba polster ukse küljest lahti(tüüblitega ta seal on)ja kui kergitad, jälgi ega
polster ei jää akna vända otsa kinni.
tagumised
põhimõte sama, aint et siin saab tõsta ainult ühte nurka, aga mulle sellest piisas, ja ära tuleb võtta ka tuhatoosid.
Keskmise käetoe installeerimine
Esimese asjana tuleb otsida sobiv käetugi, mina panin sinna Audi 5000 oma, siis tuleb otsida ka pikemad turvavöö kinnituskohad(need jäävad muidu
peitu). Kuna see käetugi on ühes tükis koos esimes tuhatoosig, tuleb teda natuke lõikuda, mina lõikasin ta maha täpselt sealt, kust algab käsipiduri
kangi alune lohk, siis keerasin lahti keskkonsooli kinni hoidav kruvi käsipiduri kangi eest ja puurisin õrnalt sinna lohu otsa augu, asendasin eelmis
kruvi pikemaga ja keerasin samasse auku, täitsa kindlalt jäi püsima.
sellega on ainult see jama et siis ei saa seljatuge üles-alla eriti mugavalt kruttida, aga käetoe mugavuse eest on see väike ohver
Lisan siia ka sigari Autochecki tulukeste tähendused(vähemalt mul on nii ja pildid katsun ka kuidagi varsti teha)
Punasel taustal märgid ehk eriti ohtlikud vead
*Õlikann*-
1.õli liiga vähe
2.õli rõhk liiga madal/kõrge
*sulgude sees olev ring, mille keskel hüüumärk*-
Nii piduri kui roolivõimendi süsteemide kontrolltuli
1.Hüdraulikaõli liiga vähe
2.Hüdraulikaõli liiga palju
3.Midagi on korrast ära piduri hüdraulika süsteemiga
*Temp märk(kujutab termomeetrit mis on vedeliku seest otaspidi väljas)*
1.Mootor liiga kuum
2.liiga vähe jahutusvedelikku
NENDE märkide süttimisel peatada auto ja kontrollida üle asjad, kui ikka piiksub midagi siis mitte edasi sõita...nagu raamatuski öeldud et odavam võib
lõppkokkuvõttes tulla puksiiri tellimine.
Kollasel taustal ehk väheohtlikud vead
*Kolmnurga sees olev ring, millel mõlemal pool kaks punktiir joont*-
ESIMESED piduri klotsid on kulunud, tagamistel see asi puudub ja neid vahete-vahel kontrollida lasta
*Kolmnurga sees olev lamp, millel rist peal*-
Üks pirnidest on läbi põlenud(näitab piduri-, esi-ja tagatulede pirnide korrasolekut)
*Aku kujutis*
NB!Generaatori talitlusvigadest annab teada ikka punane aku märk all tulukeste riba peal(seal kus suundade tuli jms)
Aku laadimis pinge on liiga väike või liiga suur
*Kolmnurga sees olev paak, millest tuleb välja juga*
Aknapesuvesi hakkab otsa saama
*Kollane tankurikujutis*
Esimesel võimalusel tanklasse ja bensu juurde
|
|