wza24
huviline
Registreerunud 10.11.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.11.05 11:36
|
|
|
Audi B4 1,9TD kütusekulu
Mis peaks olema "paberite järgi" Audi 80 B4 Avant 1,9 TD (55kW) kütusekulu?
Kuidagi kahtlaselt suur tundub enda isendil. Maanteel keskmiselt 6-7 liitrit ning linnas on kulu 8 liitri kandis. Pole ka eriti ökonoomset sõitu
proovides kulu eriti alla saanud.
Samad isendid 1,9 TDI mootoritega võtavad suurusjärgu vähem, kuigi võimsust rohkem.
Mootor imelikke hääli ei tee, suitsu välja ei aja, kõikvõimalikud filtrid ja vedelikud vahetatud. Samas ei tea kui normaalne see on, et
jahutusvedeliku temperatuur üle 70 ei taha minna (siiski salong läheb väga kiiresti soojaks), ummikus tiksudes läheb vahest 80ni ning eriti sooja ilma
ja pika ummikuga ka 90ni.
Plaan küll diagnostikast läbi põigata, kuid kust täpsemalt alustada vea otsimisega?
|
|
|
resnick
huviline
Registreerunud 14.03.04
Asukoht: Tartu (Põltsamaa-Paide)
Kasutaja on eemal
Auto: B4 '93
|
postitati 10.11.05 12:07
|
|
|
Kui Sul jahutusvedeliku temperatuur nii madal, siis vaheta termostaat ära. Olen suhtkoht kindel, et see mõjutab positiivselt ka kütusekulu probleeme.
Sellest alustaksingi...
Korras termostaat avaneb alles 87 kraadi (või siis 91 kraadi) juures - seega kui temperatuuriandur ja näidik korras, siis 70 ei ole küll õige
temperatuur ning see mõjutab ka kütusekulu.
276
|
|
|
|
Black Rabbit
huviline
Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Forester XT
|
postitati 10.11.05 12:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: resnick
Kui Sul jahutusvedeliku temperatuur nii madal, siis vaheta termostaat ära. Olen suhtkoht kindel, et see mõjutab positiivselt ka kütusekulu probleeme.
Sellest alustaksingi...
Korras termostaat avaneb alles 87 kraadi (või siis 91 kraadi) juures - seega kui temperatuuriandur ja näidik korras, siis 70 ei ole küll õige
temperatuur ning see mõjutab ka kütusekulu. |
No mul on küll 2,5 TDI aga rääkides mootori töötemperatuurist, siis ei leia ma et see peaks talvel kõrgem olema kui 70 või 80. See on täiesti tavaline
temperatuur diisli puhul ja kõrgemad temperatuurid kujutaksid minu arvates juba ohtu.
Soovitan pigem seal diagnostikas ära käia, filtrid ja õlid vahetada, leiduvad ummistused likvideerida ja küll siis juba ka kütusekulu alla saad.
|
|
|
resnick
huviline
Registreerunud 14.03.04
Asukoht: Tartu (Põltsamaa-Paide)
Kasutaja on eemal
Auto: B4 '93
|
postitati 10.11.05 13:45
|
|
|
Minul 1,9 TDI-l seisab mootoritemperatuur kogu aeg stabiilselt näidiku järgi 90 kraadi juures. Mismoodi see ohtu endast kujutab, kui korras termostaat
just sellist temperatuuri hoidma peakski? Või olen ma millestki valesti aru saanud?
276
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 10.11.05 14:24
|
|
|
Räägite natuke teine-teisest mööda.A100 TDI soovitavad temperatuuri madalamal hoida, kuna tegemist on 5R motoga, plokikaan pikem,kõveraks minemise oht
jne. Ammustes teemades on see heietamine läbi käinud.Väiksematel disladel 4R on enamus moto töötemp.90 kraadi.
|
|
|
|
baskin
huviline
Registreerunud 19.06.05
Asukoht: saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90
|
postitati 10.11.05 14:32
|
|
|
Autokoolis sai õpitud, et normaalne auto töötemperatuur on 80-90 kraadi!
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 10.11.05 14:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: baskin
Autokoolis sai õpitud, et normaalne auto töötemperatuur on 80-90 kraadi! | Enamus autod on ka bensukad ja R4 mootoriga
|
|
|
|
Starr
huviline
Registreerunud 07.02.05
Asukoht: Jõgeva-Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 10.11.05 15:02
|
|
|
endal ka td ning kütusekulu keskmine on umbes 6.5-7. paar korda olen kalkuleerinud. ma muidugi nädalasees tartus kulgen ning nädalavahetusel sõidan
pikemaid otsi, nii et tuleb umbes 50:50 linna ja maanteed.
kütusekulu sõltub ka muidugi sellest, et kas on näpitud segukruvi. nii et see kelle käest sa selle masina ostsid, võis olla segukruvi peale tsipa
keeranud, et minek oleks parem ning sujuvam, mille arvelt kütusekulu suurenes.
sai isegi üskord proovitud kruvi peale keerata, kergelt mõnnam oli, aga kulu kasvas liitri võrra sajale ning kadus "vaese mehe liikuri" mõte.
selle tempiga on üks võimalus, et andur on küpse. mul samamoodi soojaks läks kiiresti. talvel 2-3 mintsa ja juba puhkus sooja, kuid samas näitas tempi
andur aiateibaid ning isegi sooja motoga hakkas vilgutama vahepeal tempi tulukest armatuuris. seega saigi andur ära vahetatud(halli värvi) ning peale
seda temp ilust 90 kandis.
seda, et kas andur peetis, kontrollisin niimoodi et läksin lammarisse võtsin sealt anduri testiks. vahetasin ära ning ca 10 mintsa sõitu. no ja oligi
selge.
tdi loogika, et võimsust rohkem ning kütusekulu väiksem kui td-l, peitub selles, et tdi mootor töötab efektiivsemalt: et siis näiteks mingi raskuse
vedamiseks kulub tal vähem kütet, kuna vähema koguse küttega saavutatkse tdil see jõud, mille puhul td jaoks on tiba rohkem diislit vaja. võib ka nii
mõelda et mootor töötab kergemini ning võtab vähem kütet, kuna ta on võimsam.
eriti targast ennast just ei pea, aga minu arust vähemalt on nii
sedasi siis
|
|
|
Black Rabbit
huviline
Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Forester XT
|
postitati 10.11.05 15:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: resnick
Minul 1,9 TDI-l seisab mootoritemperatuur kogu aeg stabiilselt näidiku järgi 90 kraadi juures. Mismoodi see ohtu endast kujutab, kui korras termostaat
just sellist temperatuuri hoidma peakski? Või olen ma millestki valesti aru saanud? |
No jah nagu jan-kos juba põhjendas, siis 2,5TDi on ka vähe teine mootor, aga mida ma sellega öelda tahtsin oli see, et milleks parandada asja milles
viga ei ole. Salong soojaks ju läheb, mootori töötemperatuur ei ole ka liiga madal, seega milleks termostaati vahetada
|
|
|
mihkel
huviline
Registreerunud 27.12.04
Asukoht: haapsalu<->tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: seat leon
|
postitati 10.11.05 16:41
|
|
|
autoweek.nl annabki 1,9TD avandile kuluks u. 6,6/100. Seda temperatuuri näidukit ei saa ka alati 100% usaldada nii et proovi seda kõigepealt
kontrollida.
|
|
|