Black Rabbit
huviline
Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Forester XT
|
postitati 29.08.05 16:32
|
|
|
TDI mootorite pöörded
Suhteliselt värske diisli omanikuna, hakkas huvitama selline asi nagu Audi diiselmootoritele omane dünaamika ja jõukõver.
Mis pööretel veab mingi diisel paremini ja kui suured erinevused neis on?
Ajendas mind kirjutama just see, et täna üllatusin väga kui mootor (93a.2,5TDI) korraga jõnksuga paremini edasi hakkas astuma ja seda pööretel, mida
pidasin diisli puhul juba lootusetuks alaks (üle 3500 -4000).
Varem vahetasin hiljemalt 3500 juures käigu ära ja arvasin, et see on kõik mida diisel suudab.
4000 pmi juures käis autost läbi jõnks, tagant väljutati küllaltki suures koguses tahma (peale 3 tõsisemat kiirendamist enam ei tulnud) ning nüüd on
mootoris nagu teine elu.
Loogika ütleb, et sumbuti oli lihtsalt tahma täis ja köhis ennast lõpuks puhtaks, kuid kas tõesti alles sellistel tuuridel ja kas diislit võib vahest
samuti pikemalt pöördesse ajada nagu bensiini mootorit.
Minu varasemate kogemuste järgi on Audi 2,5TDi 85kw mootoril kõige parem tõmme alates 1800 ja lõppes see hiljemalt 3000 juures.
Nüüd tuleb välja, et tõmmet jagub ka kaugemale, kuid millised on teiste diisliomanike kogemused ja soovitused.
Sorry kui natuke rumal küsimus sai, aga kuidas muidu peaks targemaks saama kui mitte ise õppides 
|
|
|
pandiit
huviline
Registreerunud 16.12.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.08.05 16:36
|
|
|
minu masin liikus kuni piiraja ette tuli mitte, et 3500pealt hing kinni, nüüd kahjuks masinal nohu!
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 29.08.05 16:38
|
|
|
mul küll 1,9, kuid äsja proovides 100 -> 140 -ni (pöörded siis 3000 -> 4000) tõmbas samuti üllatuslikult reipalt.
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 29.08.05 16:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pandiit
minu masin liikus kuni piiraja ette tuli mitte, et 3500pealt hing kinni, nüüd kahjuks masinal nohu! |
sain ma õieti aru, et 3500 pöördega piiraja? ülevaatusel tehakse ju
diislitestigi ca 5000...5500 rpm?
|
|
|
rulle.
huviline
Registreerunud 25.10.04
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI B4 1,9 TD
|
postitati 29.08.05 16:55
|
|
|
2,5 TDI max . vääne peakski olema 3000. kandis . Nii et tallake oma tubokaid mõnuga .
|
|
|
pandiit
huviline
Registreerunud 16.12.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.08.05 17:12
|
|
|
said valesti aru, et 3500 piiraja ma oma arust ütlesin kuni piirajani!!!
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 29.08.05 17:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pandiit
said valesti aru, et 3500 piiraja ma oma arust ütlesin kuni piirajani!!!
|
ok, asi selge.
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 29.08.05 18:06
|
|
|
mul 1.9 tdi 66kw ja tõmme tuleb järgi ca 2500-3000p pealt kui nüüd väga
puusse ei pane
aga prlt rsk mootor jupsib ei muuda süüdet ja tõmme puudub 
|
|
|
urquattro
huviline
Registreerunud 25.11.02
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4b5 1,8TQ & A6c4 avant 2,5TDI Q & S4c4 TDI
|
postitati 29.08.05 23:04
|
|
|
Pole küll sellist asja täheldanud, ühlane vedu lõpuni välja. Aga alla 2000 p/m küll midagi ei juhtu st. et saab sõita küll aga tõeline elu tuleb sisse
neist pööretest.
|
|
|
nokkar
huviline
Registreerunud 19.08.04
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0TDI 2007
|
postitati 30.08.05 05:22
|
|
|
Minul alates 3000'ndast pöördest turbo rakendub! Vahepeal peaksiki "köhima" torud puhtaks!
TipTop
|
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 30.08.05 07:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: nokkar
Minul alates 3000'ndast pöördest turbo rakendub! Vahepeal peaksiki "köhima" torud puhtaks! |
Ole nüüd!... sul turbo ikka taga juba mingi 1300...1500rpm juures.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 30.08.05 07:41
|
|
|
Olen aru saanud, et diisel ei kannata kaua suuri pöördeid, seega need masinad mis pidevalt seal 3500-piiraja vahemikus käivad ei pea ka eriti vastu.
Avastasin ka, et suurte pööretega liigub masin vahvamalt, kuid sellegipoolest naljalt ei juhtu, et osuti üle 3000 läheks. Pole lihtsalt mingit mõtet
diislil häält nii peeneks ajada.
Ja turbo peaks ikka koguaeg "taga olema". Ka tühikäigul käies. Iseasi muidugi mis püüretel temast kõige rohkem abi on.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Black Rabbit
huviline
Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Forester XT
|
postitati 30.08.05 10:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Olen aru saanud, et diisel ei kannata kaua suuri pöördeid, seega need masinad mis pidevalt seal 3500-piiraja vahemikus käivad ei pea ka eriti vastu.
Avastasin ka, et suurte pööretega liigub masin vahvamalt, kuid sellegipoolest naljalt ei juhtu, et osuti üle 3000 läheks. Pole lihtsalt mingit mõtet
diislil häält nii peeneks ajada.
Ja turbo peaks ikka koguaeg "taga olema". Ka tühikäigul käies. Iseasi muidugi mis püüretel temast kõige rohkem abi on. |
Täna siis teist päeva "puhta" toruga ja lai näol, sest auto liigub
tunduvalt paremini, läheb paremini pöördesse ja vibratsioonivabam.
See ei tähenda muidugi seda, et nüüd oleks vaja autot peenestada, aga hea on teada, et soovi korral tõmmet jagub.
|
|
|
allud
huviline
Registreerunud 19.04.05
Asukoht: Pärnu /Võru
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7
|
postitati 30.08.05 13:45
|
|
|
minu 103 kw sel kaob kyll 3100 minek ära muidu libiseb hästi 1700 kuskil tuleb turbo järgi
Pehme mööbli tootmine ja müük
Diivani voodid
www.empak.ee
|
|
|
|
pandiit
huviline
Registreerunud 16.12.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.08.05 14:37
|
|
|
järelikult ei ole asi päris õige 
|
|
|
Black Rabbit
huviline
Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Forester XT
|
postitati 01.09.05 11:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: allud
minu 103 kw sel kaob kyll 3100 minek ära muidu libiseb hästi 1700 kuskil tuleb turbo järgi |
Olen kuulnud, et sumpse puhutakse ka kompressoriga läbi, et tahmast lahti saada.
Tädipoeg tegi diisel Vectra väljalasketorustikule täieliku loputuse.
Mäletamist järgi lasi ta diislit, siis pigieemaldusvahendit torust sisse ja see löga mis sealt välja tuli oli küllalt paks, et soppa meenutada.
Loomulikult tegi ta seda kohas kus mürgised vedelikud eraldi kokku sai koguda.
Ise ei ole tema käru peale puhastust proovinud kuid jutu järgi pidi täiesti teine auto olema.
Ühesõnaga soovitan ka väljalase ära puhastada.
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 01.09.05 11:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black Rabbit
Tsitaat: | Algselt postitas: allud
minu 103 kw sel kaob kyll 3100 minek ära muidu libiseb hästi 1700 kuskil tuleb turbo järgi |
Olen kuulnud, et sumpse puhutakse ka kompressoriga läbi, et tahmast lahti saada.
Tädipoeg tegi diisel Vectra väljalasketorustikule täieliku loputuse.
Mäletamist järgi lasi ta diislit, siis pigieemaldusvahendit torust sisse ja see löga mis sealt välja tuli oli küllalt paks, et soppa meenutada.
Loomulikult tegi ta seda kohas kus mürgised vedelikud eraldi kokku sai koguda.
Ise ei ole tema käru peale puhastust proovinud kuid jutu järgi pidi täiesti teine auto olema.
Ühesõnaga soovitan ka väljalase ära puhastada. |
no kui sul ka hingetoru natsa kokku pigistada, hakkad ju samuti köhima 
|
|
|
pandiit
huviline
Registreerunud 16.12.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.09.05 20:17
|
|
|
aeg-ajalt ei teeks paha ka kõik käigud peeneks lasta diisli puhul aitab päris hästi algul viskab musta küll sitaks aga pärast sõida nagu hoopis teise
autoga 
|
|
|