Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Probleem õhkvedrustusega - A8, D3 (Vastuseid: 1 | Vaatamisi: 195)
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 07.09.25 08:57 Tsiteeri
Probleem õhkvedrustusega - A8, D3



Tere!

Mure A8 tava õhkvedrustusega. Probleem on kestnud kaks nädalat. Algas asi nii, et hommikul tööle sõitma hakates (mitte käivituse järgselt) comfort asendis lõi rohelise vedrustuse tule põlema (mõne aja pärast lisandus ka kollane). Olin just linna piiril - keerasin teelt maha, et ümber keerata - aga siis kadusid mõlemad tuled. Tegin tiiru ümber auto, aga kõik oli tavapärane. Sõitsin 35 km tööle ilma probleemideta - kuid tööjuures manööverdades olid tuled jälle ees. Parkisin auto ära - auto nina oli vastu maad ja tagaots üleval. Panin uksed lukku ja läksin tööle - üle õla vaadates oli auto end normaalasendisse ajanud ning püsis sellele kõrgusel kuni hilise õhtuni.
Koju minnes sama teema.
*Käivitad - kõik toimib.
*Hakkan sõitma - kõigepealt kukub nina alla, siis roheline ja hiljem kollane tuli.
*taaskäivitus - märgutuled alles, aga mingi hetke pärast kaob kollane ja seejärel ka roheline vedrustuse tuli.
*seejärel saab probleemideta sõita kaua iganes - seni kuni ei tagurda (siiani olen sellega alati tule ette saanud) või ei tee pikemat pausi.

Käisin nädalasel lähetusel -enne sinna minekut autot parkides sain tuled jälle ette ja nina oli vastu maad - nii ta sinna parklasse ka jäi. Nädala pärast tagasi tulles oli autol hoopis tagaots vastu maad ja nina norm kõrgusel. Käivitades tõstis end kenasti norm kõrgusele ja tulesid polnud - aga nii kui sõitma hakkasin oli jälle nina vastu maad. Taaskäivitus, ning kõik toimis nagu peab kuni tanklapeatuseni, kus tagurdasin ja tuled jälle ees. Taaskäivitus, ning sõitis koju probleemideta.

Veakoodid:
2 Faults Found

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 8
Reset counter: 182
Mileage: 322138 km
Time Indication: 0
Date: 2025.08.01
Time: 11:45:13

01400 - Suspension Level Control
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 184
Mileage: 323240 km
Time Indication: 0
Date: 2025.08.26
Time: 10:49:32

Minu käes oleku ajal on vahetatud pool aastat tagasi PE amort (Arnott) ja PT kõrgusandur umbes aasta tagasi, mis intermittent viga loopis. Viimase vahetusel pandi hoob valepidi (kollane tuli põles ca 100m pärast töökojast lahkumisel), mille kodus korrektselt tagasi panin. Alles nüüd koitis, et ilmselt siis ju ka vedrustust ei kalibreeritud? On see vajalik anduri vahetusel? Auto oli kenasti ühtlastel kõrgustel ja probleeme polnud. Ilmselt pole aga see kõnealuse probleemiga seotud.

Esmalt plaanis klapiploki (valve block) juures olev pistik üle vaadata - see võib googli järgi olla esimese veakoodiga seotud. Teise veakoodi kohta ei leidnud googlist midagi asjalikku - seal jookseb läbi Upper Limit Exceeded valdavalt.
Peaks ilmselt ka kõrguste kalibreeringu ära tegema, kuna eelmainitud kõrgusanduri standard deviatsoon tasasel pinnal on 7mm rohkem kui teistel
Seebivee testi pole teinud, kuna auto ööga alla ei vaju.

On keegi midagi sarnast varem näinud/kogenud? Või oskate nõu anda mida veel kontrollida, vaadata või teha? Töökodadega pigem neutraalsed/negatiivsed kogemused - ehk eelistaks maksimaalselt kodutöö ära teha - enne kui "jupikahuriga" tulistama hakkan.

Parimat

Hannes


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 07.09.25 10:39 Tsiteeri
testsõit



Tegin väiksese testsõidu.

1. Ühendasin VCDS-i ning enne käivitamist oli grupp 3 all rõhk 10+ Bar
2. Käivitasin auto, kompressor tööle ei hakanud.
3. Sõitsin 800m tanklasse, sõidu ajal lasi nina alla, roheline tuli süttis. Tanklas peatudes kustus tuli ja nina oli jälle norm kõrgusel.
4. Sõitsin ca 1km poodi, seal tiksudes kuvas rõhuks 1,95 BAR. Kompressor tööle ei hakanud, auto oli norm kõrgusel.
5. Tegin 5-6 km pikkuse sõidu, algul lasin nina jälle alla aga siis tõstis üles tagasi. Töötas rõhu 15 Bar peale (temp jõudis kompressoril ca 90 C-ni) ja seal püsis rõhk kuni koju tagurdamiseni - seni püsis rõhk stabiilne ilma kompressorita, kui jälle rohelise tule põlema süütas. Kui auto oli tagurdatud siis kustus tuli ja kõik oli jälle nii nagu peab.

Tundub, et midagi liigub peale suuremat rooli keeramist - eriti just tagurdamisel - mis süsteemis vea põhjustab. Eks vaatan selle klapiploki üle, muud tarka teha ei oska. Seebiveega pritsin ilmselt ka ja keeran rooli.

EDIT: Sai parklas igatepidi manööverdatud ning viga ilmselt käes. Rooli vasakule lõppu keerates laseb PE uus amort kusagilt ülevalt õhku välja. Keerates rooli tagasi sirgeks on jälle korras. Kui paar korda nii teha, siis jääb amort pidama. Tundub, et praak :mad: Võtsin sealt ülevalt need kummilutid ära ja pritsisin seebiveega - aga mulle pole kapoti alt näha. Altpoolt otsas ja õhuvooliku ühenduskohast ei leki.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 18.7% - SQL: 81.3%]