Probleem õhkvedrustusega - A8, D3
Tere!
Mure A8 tava õhkvedrustusega. Probleem on kestnud kaks nädalat. Algas asi nii, et hommikul tööle sõitma hakates (mitte käivituse järgselt) comfort
asendis lõi rohelise vedrustuse tule põlema (mõne aja pärast lisandus ka kollane). Olin just linna piiril - keerasin teelt maha, et ümber keerata -
aga siis kadusid mõlemad tuled. Tegin tiiru ümber auto, aga kõik oli tavapärane. Sõitsin 35 km tööle ilma probleemideta - kuid tööjuures manööverdades
olid tuled jälle ees. Parkisin auto ära - auto nina oli vastu maad ja tagaots üleval. Panin uksed lukku ja läksin tööle - üle õla vaadates oli auto
end normaalasendisse ajanud ning püsis sellele kõrgusel kuni hilise õhtuni.
Koju minnes sama teema.
*Käivitad - kõik toimib.
*Hakkan sõitma - kõigepealt kukub nina alla, siis roheline ja hiljem kollane tuli.
*taaskäivitus - märgutuled alles, aga mingi hetke pärast kaob kollane ja seejärel ka roheline vedrustuse tuli.
*seejärel saab probleemideta sõita kaua iganes - seni kuni ei tagurda (siiani olen sellega alati tule ette saanud) või ei tee pikemat pausi.
Käisin nädalasel lähetusel -enne sinna minekut autot parkides sain tuled jälle ette ja nina oli vastu maad - nii ta sinna parklasse ka jäi. Nädala
pärast tagasi tulles oli autol hoopis tagaots vastu maad ja nina norm kõrgusel. Käivitades tõstis end kenasti norm kõrgusele ja tulesid polnud - aga
nii kui sõitma hakkasin oli jälle nina vastu maad. Taaskäivitus, ning kõik toimis nagu peab kuni tanklapeatuseni, kus tagurdasin ja tuled jälle ees.
Taaskäivitus, ning sõitis koju probleemideta.
Veakoodid:
2 Faults Found
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 8
Reset counter: 182
Mileage: 322138 km
Time Indication: 0
Date: 2025.08.01
Time: 11:45:13
01400 - Suspension Level Control
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 184
Mileage: 323240 km
Time Indication: 0
Date: 2025.08.26
Time: 10:49:32
Minu käes oleku ajal on vahetatud pool aastat tagasi PE amort (Arnott) ja PT kõrgusandur umbes aasta tagasi, mis intermittent viga loopis. Viimase
vahetusel pandi hoob valepidi (kollane tuli põles ca 100m pärast töökojast lahkumisel), mille kodus korrektselt tagasi panin. Alles nüüd koitis, et
ilmselt siis ju ka vedrustust ei kalibreeritud? On see vajalik anduri vahetusel? Auto oli kenasti ühtlastel kõrgustel ja probleeme polnud. Ilmselt
pole aga see kõnealuse probleemiga seotud.
Esmalt plaanis klapiploki (valve block) juures olev pistik üle vaadata - see võib googli järgi olla esimese veakoodiga seotud. Teise veakoodi kohta ei
leidnud googlist midagi asjalikku - seal jookseb läbi Upper Limit Exceeded valdavalt.
Peaks ilmselt ka kõrguste kalibreeringu ära tegema, kuna eelmainitud kõrgusanduri standard deviatsoon tasasel pinnal on 7mm rohkem kui teistel
Seebivee testi pole teinud, kuna auto ööga alla ei vaju.
On keegi midagi sarnast varem näinud/kogenud? Või oskate nõu anda mida veel kontrollida, vaadata või teha? Töökodadega pigem neutraalsed/negatiivsed
kogemused - ehk eelistaks maksimaalselt kodutöö ära teha - enne kui "jupikahuriga" tulistama hakkan.
Parimat
Hannes
|