Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Lahendatud! Audi A8 D3 ei vea starterit ringi (Vastuseid: 13 | Vaatamisi: 744)
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 05.10.24 12:33 Tsiteeri
Lahendatud! Audi A8 D3 ei vea starterit ringi



Tere!

Auto: Audi A8 D3 3.0 TDI 2004.a.

Viga: Reedel tulles töölt jätsin auto seisma. Pühapäeval oli vaja sõita, kuid auto ei käivitu. Kõik toimib nagu peab ACC/ON asendini, seni kuni keeran võtit/ vajutan nuppu käivitamiseks - mille peale aga starter tööle ei hakka. Auto isegi ei ürita, et tõmba armatuuris tulesid nõrgemaks ega vilguta.

Mida olen teinud:
-Proovisin nii võtmega kui nupuga käivitada - vahet pole;
-pidurilüliti nagu töötaks - pidurituled põlevad, samuti saan käiku vahetada;
-Proovisin nii P kui N asendis;
-VCDS seonduvaid vigu ei näita;
-proovisin ka teise võtmega;
-testisin laual mõlemat "starteri releed", pesadest 2 ja 3. 2. pesa peaks lülituma siis kui auto on P või N asendis, misjärel saab lülituda relee pesas 3. Mõlemad nagu töötaks;
-kui releed oma pesades, siis klõpsuvad/lülitavad küll - ehk signaal ühendamiseks nagu tuleb. Sõrmi peal hoides tundub, et klõpsivad rohkem kui ühe korra.
-Netiavarustes väideti, et starteri relee pesades 87 peaks olema akult püsiv 12V. Seda näitu ma testriga kätte pole saanud - start asendis pole ka proovinud, mõõtsin OFF ja ACC/ON asendis;
-aku on värskelt laetud;
-varem on esinenud juhuseid, kus starter vaevaliselt veaks - pole jõudnud starteri maanduskaablit kontrollida.

Mida edasi teha? Kas tasub starteri releepesad sillata ja siis proovida?
Või on nende sümptomitega juba selge, et starteri vahetus?

Parimat

Hannes


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
siLc
huviline

Avatar


Registreerunud 05.06.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 2011 VW Passat EcoFuel

postitati 05.10.24 16:43 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Hannespoiss
Tere!
-testisin laual mõlemat "starteri releed", pesadest 2 ja 3. 2. pesa peaks lülituma siis kui auto on P või N asendis, misjärel saab lülituda relee pesas 3. Mõlemad nagu töötaks;

Olete asjast õigesti aru saanud.
Tsitaat:
Algselt postitas: Hannespoiss
-Netiavarustes väideti, et starteri relee pesades 87 peaks olema akult püsiv 12V. Seda näitu ma testriga kätte pole saanud - start asendis pole ka proovinud, mõõtsin OFF ja ACC/ON asendis;

Pesa 87 on relee väljund, sisend on pesa 30. Esimese relee sisendis on süütevool.
Tsitaat:
Algselt postitas: Hannespoiss
Mida edasi teha? Kas tasub starteri releepesad sillata ja siis proovida?
Või on nende sümptomitega juba selge, et starteri vahetus?

Võite ju proovida tõmbereleele otse voolu anda. Kui starter teeb klõpsu, siis järelikult tõmberelee võiks toimetada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 06.10.24 12:29 Tsiteeri


Mõõtsin sisendpesade nr 30 pin-i mõlemal releepesal. Esimesele ei tule 12V ei süüde väljas ega sees, teises ehk starteri releepesas tuleb 12V koos süüte sissekeeramisega.

Tõmbereleele voolu andmise all mõtlete, et sildan teise relee 30 ja 87 pin-i?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
siLc
huviline

Avatar


Registreerunud 05.06.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 2011 VW Passat EcoFuel

postitati 06.10.24 17:36 Tsiteeri


OK, kas mõõtsite juhtumisi ka mõlema relee juhtimispoole klemmidel olevat pinget? Mõlema relee pin 4 peab olema 12V kui süüde on sees. Kui on, siis Teie viga ei tohiks peituda releede juhtimises.

Pesa 2 on loodetavasti see relee, mille klemmilt 30 saite 12V süüde sees? Kui jah, siis Teie leitu on ootuspärane. Starterit andes relee suletakse, pesa 2 klemmilt 87 väljub vool ja saabub pesa 3 klemmile 30. Kui teine relee käitakse, siis pesa 3 klemmilt 87 läheb vool starteri tõmbereleele.

Võite sillata nagu loetletud aga võimalus on ka teha otse pesa 2 klemm 30 -> pesa 3 klemm 87.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 07.10.24 07:19 Tsiteeri


Tere taas!

Tänud kaasamõtlemise eest. Mõõtsin, kui ei pannud konkreetseid näite kirja - mõõdan uuesti. Pin 4? seal pole sellist numbrit - juhtimiseks on pin-id 86 ja 85. kui ma ei eksi.

Ei saanud pesa 2 (starteri relee 1) 30 klemmilt 12V ühestki asendist. Pesa 3 (starteri relee 2) 30 klemmile tekkis 12 volti kui süüte sisse keerasin.

Üks tähelepanek veel. Kui auto pikalt seisab, siis vajub vedrustus ka pisut madalamaks. Kui mu mälu ei peta, siis on auto varem süüte sissekeeramise järel enne käivitamist ka kompressori aktiveerinud kui auto comfort asendis aga armatuuris roheline vedrustuse tuli põleb, et kõrgus vajalikule tasemele tõsta. Nüüd ta seda ei tee, kuigi roheline vedrustuse tuli armatuuris põleb. Võimalik, et mäletan valesti...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
siLc
huviline

Avatar


Registreerunud 05.06.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 2011 VW Passat EcoFuel

postitati 07.10.24 16:33 Tsiteeri


85 ja 86 on ka õige. 4 ja 6 on märgitud tehasejoonisel, kus 4 on süütevool ja 6 lülitatav mass mootoriajust.

Huvitav, aga siis ma rohkem hetkel lisada ei tea. Saadavaloleva infoga saate pusle kokku panna ja ehk oma vea leida.

Õhkvedru asja kommenteerida ei tea.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 07.10.24 17:59 Tsiteeri


Tänud! Eks ma homme mõõdan üle ja panen siia kirja.

EDIT: mõõtsin mõlema relee juhtimispoolse klemmi pinget - ehk siis pin 85. Süüde sees oli mõlema relee pinge nimetatud pin-il ühesugune - 2,5V.

Veekahjustuste välistamiseks kontrollisin üle kõrvalistuja ja juhi jalgadealuse - mis on mõlemad kuivad. Suvel kontrollisin ka reaalselt katuseluugi äravoolukanaleid ning ned toimisid ilusti. Kliima kondentsi äravoolu pole kontrollinud - kuid tõrke korral peaks ka see kunde jalgade alla kogunema.

Kui kogu jama suuremalt vaadata, siis tundub et tegu on ilmselt mootori massi probleemiga. Ehk nii starter kui kompressor peaks saama massi samast kohast - seetõttu kumbki ka ei toimi. Eks pean ikka füüsiliselt seda maanduspunkti kontrollima.

Ehk mõni teine D3 omanik oskab kommenteerida kas kompressor võiks ka ainult süüte olemasolul tööle hakata - ma olen üsna kindel, et mul varem hakkas kui auto vajunud oli - kuid mitte 100% kindel


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 09.10.24 15:26 Tsiteeri


Me ilmselt ajame relee juhtimise poolt pin-e vahetusse :)
Kirjutasite, et "85 ja 86 on ka õige. 4 ja 6 on märgitud tehasejoonisel, kus 4 on süütevool ja 6 lülitatav mass mootoriajust".
Eeldasin automaatselt, et pin 4=85 ja 6=86. Täna mõõtsin uuesti, ning relee juhtimise poolelt on mõlemas releepesas hoopis 86 pin all süütega koos 12V, ja 85 pin all näitab 2,5V.
Sildasin juhiste järgi ka pesa 2 klemm 30 -> pesa 3 klemm 87 - ei muutund miskit.

Selle järgi nagu tundub, et juhtimise pool töötab ja releed tõmbuvad ka kokku.
Et me räägiks ka releepesades sama keelt siis lisan siia netist leitud pildi, Mul pesa 1 tühi, starteri releed pesades 2 ja 3, pesa 4 tühi ja 5 kas puudu või ära murtud - ning seal ripneb ükse relee mis käib siis eeldatavasti viiendasse pesasse.


https://cimg2.ibsrv.net/gimg/www.audiworld.com-vbulletin/774x975/df98d10a_1bb0_43a1_ae91_cc32a57a5293_40bf5082a36c6e4d5556de61d504a390fa89dfa2.j
peg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 09.10.24 15:43 Tsiteeri


Lülitatavad ahelad jooksevad ikka 30-87, need juhtmed peaks ka jämedamad olema ja kerge ära tunda. Kui on olemas õige elektriskeem, siis toide peale tõmberelee juhtme teises otsas olevale klemmile ja ongi asi selge, esialgu pole mõtet aega raisata nendele releedele. 3.0TDi puhul peaks vist muidu ka starterile ligi pääsema alt poolt, et sealt otse testida


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 10.10.24 06:00 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Lülitatavad ahelad jooksevad ikka 30-87, need juhtmed peaks ka jämedamad olema ja kerge ära tunda. Kui on olemas õige elektriskeem, siis toide peale tõmberelee juhtme teises otsas olevale klemmile ja ongi asi selge, esialgu pole mõtet aega raisata nendele releedele. 3.0TDi puhul peaks vist muidu ka starterile ligi pääsema alt poolt, et sealt otse testida


Kahjuks mul selliseid skeeme pole mille järgi saaks tõmbereleele otse voolu anda. Starteri juurde hetkel ei pääse, auto seisab hoovis ja esiots mõnevõrra ka vajunud. Hetkel haige ka. Eks kui tervis paraneb, tuleb korraliku tungrauaga üles tõsta ja starteri juhtmeid ning maandust kontrollida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 10.10.24 09:20 Tsiteeri


Täna käisin ikkagi releed veel korraks üle.

Süüde sees
Relee pesas 2
*pin 86 - 12V
*pin 30 - pinge 12V tekib süüte keeramise järgselt paariks sekundiks, siis kaob

Relee pesas 3
*pin 86 - 12V
*pin 30 - 12V

Kas ei peaks käitumine olema releepesades 2 ja 3 vastupidine? Ehk P või N käigu sisend on püsiv ja starterile tuleb mingiks määratud ajaks pin 30-le vool? EDIT: siia peaks vool tulema ilmselt ikka siis kui käivitama hakata... Ilmselt see esimene paar sekundit on relee kontrollfunktsioon vms.
Kuna keegi seal releede juures on kunagi midagi mässanud, siis ehk on pesad vales järjekorras tagasi pandud? Praegu on relee 2 pesa oranz ja relee 3 pesa pruun.

Kui sellest jagu saaks, siis teet82 postituse järgi tuleb tõmberelee kontrolliks anda vool peale starterirelee pesale 87? Siis peaks olema klõpse kuulda?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
siLc
huviline

Avatar


Registreerunud 05.06.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 2011 VW Passat EcoFuel

postitati 10.10.24 14:47 Tsiteeri


Klemm 86 on mõlemal pesal ootuspärane. Pesa 3 ei tohiks olla klemm 30 peal voolu kui süüde on sees. Aga see selleks kuna üks asi on kindel - ühe pesa klemm 87 peab minema teise pesa klemm 30. Saate multimeetriga mõõta juhtmete järjepidevust ja leida mis millega ühendatud on. Ehk keegi on releede asukohad ringi tõstnud...

J695 saate anda voolu klemm 87, et starteri tõmbereleed käitada.

https://www.upload.ee/image/17223390/starter.png


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 10.10.24 15:35 Tsiteeri


Tänud! Proovisin - andsin siis J695 pin-ile 87 mitmed korrad voolu - üks klõps sai välja võlutud, see juhtus kusagil 3-4 ühendamise juures - muidu vaikus. Ilmselt ikkagi siis tõmberelee kutu või starteri maandus kehva. Eks tuleb maanduskaabel üle vaadata ja kui see ei aita siis ilmselt starteri vahetus ootamas.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 12.10.24 15:12 Tsiteeri


Tänud kõigile kes aitasid kaasa mõelda!

Võtsin täna kätte ja kontrollisin starteri maanduskaabli ära. Netist jäi mulje, et see tagumise logaripoole taga, tegelikult oli eesmise taga. Õnneks ise tagumist ära ei kakkunud, kuna ülevalt oli umbkaudu näha kuhu see kaabel jookseb ning sinna tahapoole ei jooksnud midagi.
Eemaldasin maanduskaabli - esmasel vaatlusel väga hull ei paistnudki - kuigi klemmi all kerel oli pisike oksiidikiht tekinud. Puhastasin nii maanduspinna kui klemm liivapaberiga, siis vasemääret vahele ja kokku tagasi. Kuigi käivitama minnes ei olnud erilist lootust, et see aitas - siis eksisin. Käivitus nagu poleks probleemi kunagi olnudki.
Eks vaatab kuidas pikema aja jooksul toimetab, aga praegu tundub, et on hästi.

Panin ka releepesad õigesti oma ettenähtud kohtadele tagasi, ainus mis valesse kohta jäi, oli mingi kolmas relee - mis ilmselt käis pesasse 5 - aga see pesa lõhutud, seetõttu panin 4. pesasse.

Hannes


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 35.8% - SQL: 64.2%]