mikk77
huviline
Registreerunud 30.07.11
Asukoht: keila
Kasutaja on eemal
Auto: B4 + T4 + passat B5 + G2 + E150
|
postitati 09.05.23 09:55
|
|
|
Audi 80 Avant 2.5tdi 1993 mikk77
Sai mingi aeg ligi võetud üks katkise südamega diisel B4. 1.9TDI 66kW 1Z mootoriga
Tegemist siis minu viienda B4 masinaga, teine avant ja esimene diisel B4.
Varustust suur pole - el.katuseluuk, istmesoojendused , uksepolstrid airbagidega variandilt.
Kere on enam-vähem. Plaanis kindlasti ka ülevärv aga see jääb tulevikku - enne tahaks tehnilise poole korda saada.
Müügikuulutus oli okidokis, kohale vaatama ei läinudki. Pakkusin oma summa ja kirjutasin juurde et kui summa sobib siis toogu mulle. Ja paari tunni
pärast üks punane iludus hoovi veereski.
Mootor oli kerge kolinaga, õli korgist ja varda august pahvis auru/tossu välja - rõngad läbi. Sai mingi aeg mootor maha võetud ja lahti nokitud,
3.kolb nägi välja nagu oleks keegi seda mööda asfalti lihvinud - 1mm sügavused vaod sees. Silinder samuti kriime täis.
Korra oli mõte mootorile uus sisu laduda aga kõik see puurimine ja rem.mõõdu kolvid - kokkuvõttes oleks liiga kalliks kujunenud.
Vahepeal sai uuritud teisi mootoreid aga üks hetk hakkas silma aianurgas vedelev C4 kerega A6, mis kasutust ei leia.
Teema arenes oma peas nii hästi et hetkel on plaan B4 kerele vahele panna 2.5tdi mootor. Momendil on doonor veel ühes tükis aga veits peab uurima
kuidas see sobitus teha ja mis vaja juurde osta ning seejärel saaks lammutama hakata.
Kusjuures korra käis läbi ka mõte et äkki panna tagumine sild ka vedama. Passis pole vedu kirjas, nii et ametlikult quattroks polegi vaja vist teha?!
Kuigi eduka mootorivahetuse puhul peaks selle ikkagi dokumentidesse kirja saama ja siis vist pannakse ka nelikveolisus kirja. Nagu ma kuulnud olen,
siis avant kerel peaks silla kinnitused põhjaall olemas olema. Aga eks seda näitab aeg.
Hetkel mingeid pilte panna pole, vaatan mingi teine päev ehk leian midagi soliidsemat.
Eestis vist väga palju selliseid “swappe” pole tehtud, kiiresti silmadega foorumi list üle käia, siis tähele igatahes ei pannud. Aga mujal maailmas on
mõni ikkagi tehtud, nii et päris võimatu missioon see ei tundugi.
Kui kellelgi on mingit lisainfot ja/või teadmisi sellise ehituse koha, siis võib julgelt teada anda.
Praegu huvitabki, et mis mootorikäpad sinna sobiksid - arvatavasti rida5 b4 omad?
Ja lisaks kas c4 kasti saab ka mingi nipiga alla panna? Pole hetkel all roomanud ja sobivust mõõtnud aga c4’l on kuuene kast koos uue siduriga - eriti
mugav oleks see ka b4’le istutada.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
|
mikk77
huviline
Registreerunud 30.07.11
Asukoht: keila
Kasutaja on eemal
Auto: B4 + T4 + passat B5 + G2 + E150
|
postitati 13.05.23 15:05
|
|
|
Mingi aeg leidsin ka need teemad üles.
Nelikveolisus mind väga kusjuures ei huvita. Esmatähtis oleks kasvõi see üks ratas vedama saada, sest talvel vaevalt sellega sõitma hakkaks.
Vaatasin ja näppisin veidi käigukaste. Momendil jääb mulje, et mootori poolne ots on identne - teadjam mees võib selle väitega nõustuda või ümber
lükata.
B4’l peal BAA käigukast, C4 käigukastil esmapilgu mingit koodi ei näinud aga kuuene kast.
Eriti mugav variant, kui see 2.5tdi koos siduriga kenasti B4 kasti otsa istuks.
Kuna hetkel pole veel juppideks tegema hakanud siis veidi tekitab küsimusi, et kas kasti võll on neil identne? Ise veidi kahtlen aga eks varsti saab
teada.
Momendil vaikselt nokin B4 kapotialust tühjaks, mootor on kyll maha võetud aga muud agregaadid on rippumas.
|
|
|
mikk77
huviline
Registreerunud 30.07.11
Asukoht: keila
Kasutaja on eemal
Auto: B4 + T4 + passat B5 + G2 + E150
|
postitati 19.05.23 20:59
|
|
|
Väike update.
Eile sai C4 pealt mootor maha võetud ja täna õhtuks istub juba B4 kapoti all.
Kell palju ja päris kinni ei keeranud aga asend on enam-vähem paigas.
Aku alus jääb ebameeldivalt lähedale, nii et see tuleb ikkagi eemaldada - ise lootsin et äkki ei pea sellega tegelema.
Mootori osas tekkis ka väike hämming. Esialgu nägin plokil kirja D5252T, mis viitaks et tegemist on volvodele topitud 103kW mootor. Peale väikest
puhatust leidsin selle kirja kõrval õrnalt loetava AAT(85kW, mis peaks ka passi andmete järgi A6’l peal olema)
Turbo on k14, mis jällegi on 103kW mootorite teema. Ja pump 046 130 108 G, mis peaks samuti 103kW mootori oma olema, pumba teine kood 0 460 415 989,
mis google andmetel peaks tähendama 11mm plunserit
Ehk siis normaalne kompott.
|
|
|
mikk77
huviline
Registreerunud 30.07.11
Asukoht: keila
Kasutaja on eemal
Auto: B4 + T4 + passat B5 + G2 + E150
|
postitati 24.05.23 06:35
|
|
|
Sai veidi jälle nokitsetud.
Mootori sobivusest lühidalt - vaja läheb r5 mootori käppasi ja mootori saab kere vahele. Aku aluse ja rihmaratta vahe jäi umbes 1cm. Lõikasin selle
pleki ära ja aku kolib pagassi, arvatavasti varuratta asemele. Lisaks pidi “kohendama” natuke kapotti, hammasrihma kate jäi vastu kapoti küljes olevat
plastikut. Jupike plastikut sai eemaldatud ja kapott käib kenasti kinni.
Veel läheb vaja nn “stangetala.” Originaal oli sirge toru aga see jääb vastu alumist rihmaratast. Selle asemel peaks sobima jällegi r5 mootoriga
masina oma. Teine variant on ise veits ehitada/keevitada ja see toru umbes 5cm välja poole tuua.
Jahutusega sama teema - kuna radikas ette ei mahu, peab radika süsteem olema selline, nagu r5 mootoritel, ehk siis mootori kõrvale.
Turbo õhutorude lahendus tundub olevat rätsepa töö, ehk siis mingit olemasolevat lahendust eriti ei ole - tuleks ise juppidest kokku laduda.
Elektri poole pealt.
A6 pealt sai võetud mootorijuhtmestik koos aju pistikuga.
B4 mootori juhtmestik sai pooleks lõigatud ja välja tõmmatud. Hetkel on armatuur veel sees aga kuna see juhtme rägastik on suht korralik, siis
arvatavasti tuleb armatuur korraks välja et veidi korda luua.
Positiivne on see, et kuskilt eriti elektriskeeme ei leia. Ehk siis enamus aega läheb juhtmete piiksutamiseks et aru saada kuhu mis läheb.
Hetkel üritangi elektri kuidagi toimima panna, et võtmest mootori ringi tõmbaks. Siis saab edasi vaadata et millised juhtmed leiavad kasutust ja
millised mitte.
Kui kellegil juhuslikult r5 mootoriga masin juppideks, siis võib teada anda.
|
|
|
mikk77
huviline
Registreerunud 30.07.11
Asukoht: keila
Kasutaja on eemal
Auto: B4 + T4 + passat B5 + G2 + E150
|
postitati 28.06.23 18:51
|
|
|
Väike update jälle.
Kuna siin vahepeal oli vaja teiste masinatega tegeleda, siis B4 on jäänud mingil määral tahaplaanile. Praeguseks olen juhtmestikku veits näppinud, A6
juhtmestikku tuli u meetri jagu pikendada. A6’ga oli kaasas ka teine aju, markeriga peale kirjutatud “stage2”. Sellel õnneks immo maha võetud nii et
masina sai kohe käima.
Märkimisväärne asjaolu on ka see, et sain autoga sain lõpuks “garaazi” sõidetud. Ehk siis mootor sai õues ära vahetatud. Pilte sellest panema ei
hakka, sest kuna mootoritõstukit ega midagi pole, siis see käepäraste vahenditega mootorivahetus nägi võrdlemisi koomiline välja.
Nüüd on vaja leida kuskilt NG mootori juppe, et selle geneka ja roolivõimu süsteem peale panna. Proovisin originaal 2.5tdi jupid peale aga siis pole
radika jaoks enam ruumi.
|
|
|
mikk77
huviline
Registreerunud 30.07.11
Asukoht: keila
Kasutaja on eemal
Auto: B4 + T4 + passat B5 + G2 + E150
|
postitati 23.08.23 09:00
|
|
|
Omajagu vett on merre voolanud.
Vahepeal tekkis väike paus sisse - sai näpitud teisi masinaid. Üks vajas ülevaatuse jaoks veidi “kohendamist” ja igapäevasel masinal sai erinevaid
hooldustöid tehtud.
Nüüd jälle B4 päevakorras. Hetkel käsil mootoriruumi kaabeldus - kaablite pikendamine ja viisakaks sättimine.
Mingi aeg sain vajalikud r5 mootori rv pumba koos kronsaga ning ka generaatori koos hoidjaga. Samuti sai katkine esiklaas eemaldatud, klaasi all
peidus olnud roostealged eemaldatud ja pind töödeldud. Uue klaasi üritan vist ise külge panna. Variant oleks ka mingid klaasisepad kohale kutsuda aga
see tähendaks klaasi hinnale kokkuvõttes 150€+ suurust lisa. Eks näis mis sellega saab.
Aku kolis varuratta asemele. Kasutasin 70ruudust kaablit. See oli suurim mõõt mis oli käepärast võtta, samas u 4,5m peale on voolukadu veel enam-vähem
väljakannatav (vist)
Tekkis küsimus seoses mootorivahetuse registreerimisega.
Nimelt muidu ei tohi õhuvõttu ja väljalaset modifitseerida - peab olema originaal. Aga antud juhul pole olemas sellist asja nagu originaal, sest
sellist mootorit B4 peale ei pakutud. Summutiga saaks vast hakkama aga ma hetkel ei ole õhuvõtu jaoks muud lahendust välja mõelnud, kui koonusfilter.
Selle kohta keegi kobisema ei hakka?
|
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
postitati 23.08.23 09:27
|
|
|
Ei.
Audi pole lihtsalt auto - Audi on stoori omaette
|
|
|
|
txxxl
huviline
Registreerunud 22.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 23.08.23 16:59
|
|
|
Edu auto ehitamisega.
|
|
|
|