etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.09.22 17:57
|
|
|
TDI kõrgsurve pumba süüte keeramine on vastupidi
Hei. Probleem on selline, et kui keerata pumpa mootori poole siis süüde advancib. Kui keerata filtri poole siis retardib<- Tegelikult peab olema
vastupidi.
Keerates pumpa täiega siis filtri poole, läheb tdi timing uuele tiirule. Seal on juba õigetpidi, kuid sinisele joonele liginedes mootor puterdab ning
lõpuks sureb välja.
Juba kuu aega maadelnud sellega varsti.
Algas kõik sellest, et hakkas mustalt suitsema. Umbes nädal aega hiljem suri mootor kodus välja. Käiates lubas lõpuks tööle saada. Täpselt nagu kütte
teema oleks. Vahetasin filtri ära. Läks tööle, andsin gaasi ja suri välja. Lõpuks sai pihustiotsad vahetatud ning stenditud. Sai tööle..jess! Andsin
gaasi... suri välja. Igastahes viga oli tol hetkel fuel cut off solenoidis mille juhe oli kergelt lahti ning vibratsiooniga kas andis või ei andnud
ühendust.
Hetkel ei saa pumpa paika. Tähendab, et töötab mootor põhimõtteliselt ilusti. Vahest hommikuti tahab pikemalt ~3 sekki käiamist, teinekord läheb kohe.
Lisaks suitseb igast asendist.
Hetkel on suitsu palju vähem(võibolla kuna ilmad on jahedamad põhjuseks), kuid tühikäigul päikese käes on väga hästi näha seda tossu. Kiirendades on
üldiselt pilv taga, kuid ei anna mitte kuidagi võrrelda enamuse peetis kütusesüsteemiga autodega või evrymodiga, pigem on suits selline heledam ning
koguselt vähem.
Üks eripära oli veel see, et järjest lendasid tagasivoolu vollad lahti, nagu surve oleks suurenenud..
Ehk siis:
*Kuumast peast pole üldse probleemi käivitusega. Põhimõtteliselt kui suretada külm mootor välja peale natukest töötamist, käivitub ilusti.
*Märgid olid paigas.
*vaakumvollad vahetatud.
*Turbo kontrollitud.
*Pihustid stenditud ja otsad vahetatud.
*Pumba tihendid vahetatud aasta tagasi
*Eelsüüteküünlad kevadel vahetatud
*Kõrgsurvepumbal temp andur vahetatud.
*Lõdvikud kontrollitud
*Maf ja map testitud. Proovitud ka teist mafi.
*Kütusekogusega mängitud. Hetkel jäi 4.0.
*Tagasivooluklapp ja filter vahetatud.
n108 peaks toimima. Praeguses olukorras on timing paigas tühikäigul ning alates ~2200rpm. Selle vahemikust saate aru järgnevast videost. Ei saa teise
auto pealt kontrollida ka, kuna see on PD mootoriga.
https://www.dropbox.com/s/466cze8dqv7t12n/20220903_182619.mp4?dl=0
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 04.09.22 18:19
|
|
|
Raske on aru saada, et millel sa mida keerad.
Kui keerad pumba korpust vastupäeva mootori eest otsast vaadates, siis see ongi advance suund.
|
|
|
etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.09.22 18:52
|
|
|
Autoks A4 B5 1.9 81kw.
Minul niimoodi keerates läheb TDItimingus punase joone suunas ehk retarded. Rohkem keerates hakkab õigetpidi jooksma, kuid siis ei tööta mootor
korrektselt enam.
Rotating the hub of the Injection pump clockwise (top of wrench handle toward front of car) will advance the timing and raise the number on the timing
graph
img host
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 04.09.22 19:06
|
|
|
Nendel vanadel mootoritel on kaks varianti kasutusel, kas keerad pumba korpust, või on rihmaratas kolme poldiga reguleeritav. Kui keerad pumba korpust
vastupäeva, siis muutub süüde advance/varasem suunas. Kui keerad võlli vastupäeva kolme poldiga variandi puhul, on see retard/hiline suund. Sõna
"hub" tähendab rihmarattast reguleerimist, see ei kehti sinu auto puhul, kui reguleerid pumba korpuse pööramisega.
|
|
|
etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
|
etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.09.22 17:43
|
|
|
Sai proovitud kolmandat juhtpihustit. Sai proovitud teist kõrgsurvepumpa.
Pihusti on 1 kuu jooksul ikka päris koledaks läinud. Teiselt mootorilt võetud pihustil, mis oli lausa kinni mädanenud mootorisse, polnud otstel midagi
häda.
Pump on täiesti vastu mootorit, sinine joon spot on. Samas võin pumpa keerata ükskõik mis suunal, ei muutu mitte midagi..lihtsalt ei lähe külmast
peast käima, kui pump on mootorist liiga kaugel. Tühikäigul tahmab kergelt rõveda kirbelõhnaga. Kiirendab ilusti. Pikalt aeglaselt sõites ja siis laba
andes on taga puhas öö.
Endiselt ei olnud kummagi pumbaga võimalik keerata sinise joone suunas õigel viisil, milleks on pumpa mootorist eemale tõmmates süüte
varasemaks(advanced) keerates. Videos on põhimõtteliselt maksimum kaugus enne kui täiesti välja sureb. Mootor lonkab täiega ning suitseb isuga.
Proovitud igasuguseid variante kütusekoguste ning süütenurkadega.
Video:
https://www.dropbox.com/s/kxj4qjdh3twdce8/20220918_141242.mp4?dl=0
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 21.09.22 18:48
|
|
|
Ma toon Sulle hästi lihtsa näite, katsu aru saada sellest:
Pump on nagu osutitega kell, osutid on võlli küljes ja pumba korpus on numbrilaud. Kui Sa tahad, et kell saaks varem näiteks kolm, siis keerad võlli
edasi päripäeva või numbrilauda vastupäeva. Ära vaata mingeid mõttetuid videosid, kus väidetakse vastupidist.
|
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.09.22 10:45
|
|
|
Ei süvene hetkel kogu teemasse põhjalikult, kuid teemaalgataja viimase postituse põhjal jääb mulje, et keerates pumpa kuidas tahes, ei muutu
graafikuga vaadates süütenurk?
Endal oli kunagi aastaid tagasi tegemises üks külmkäivitusprobleemiga 81kw A6. Kuidas probleem tollel autol täpselt alguse sai, ei tea.
Igaljuhul pumpa keerates graafiliselt nurk ei muutunud üldse, mootori hääles oli muutus olematu.
Vahetasin ära hammasrihma. Sai tehtud nii nagu peab, hoorattalt märk paika, nukkvõlli rihmaseib koonusest lahti lastud ja tagant nukkvõll paika, pump
pulgaga lukku. Ei muutunud selles osas mitte midagi. Juhtpihusti takistus oli korras. Arvutiga vigasid ei tuvastanud, peale mitte paigas oleva
süütenurga.
Sai proovitud teist kõrgsurvepumpa- tulemus sama.
Lõpuks sai proovitud seda varianti, et kõrgsurvepump pandud nimelt ühe hamba võrra varajasemaks ning hoopis teine asi. Lasi süütenurga arvuti järgi
ilusti paika panna, külmkäivitusprobleem kadus. Sama omaniku käes sõitis auto ringi niiviisi mitu aastat ja toimis ilusti. Miks aga asi nii töötas
ainult ilusti, et pump ühe hambavõrra nihkes, ei oska öelda.
Ilmselt kui keegi järgmine hakkab tollel autol rihma vahetama ja peaks ka rakistega tööd tegema, tekib jälle sama probleem tagasi.
|
|
|
etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.09.22 07:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Ma toon Sulle hästi lihtsa näite, katsu aru saada sellest:
Pump on nagu osutitega kell, osutid on võlli küljes ja pumba korpus on numbrilaud. Kui Sa tahad, et kell saaks varem näiteks kolm, siis keerad võlli
edasi päripäeva või numbrilauda vastupäeva. Ära vaata mingeid mõttetuid videosid, kus väidetakse vastupidist. | ... Asi ei ole isegi
video põhjal tehtud, lihtsalt näiteks hea panna siin. Teistel autodel ja ka varasemalt sellel samal autol on nii keeratud nagu sinu jaoks vale on.
Isegi pole vahet, et kummale poole keeran, sest mitte midagi ei muutu!
Ivo sümptomid on täpselt samad nagu mul. Ilmselt tõesti proovima hamba võtta liigutada, sest praegu on märgi järgi paigas kõik nagu ette nähtud.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 23.09.22 15:20
|
|
|
Tehase märkide ja pulkadega pannes peab asi töötama, kui on vajadus hamba jagu midagi tõsta, siis on kusagil mujal midagi ära soperdatud. Hooratta
märk on paigas, pumbal on pulk sees ja süüde on graafikult väljas?
|
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.09.22 15:58
|
|
|
Peaks nagu jah ja siiani teised autod on ka töötanud nii. Loogiline oleks ka, et miskit ära soperdatud, aga kuna hooratta märk oli paigas ja nukkvõlli
ja pumba rakised olid omal kohal, siis selles viga olla ei saanud. Sai veel väntvõlli otsakäbi lahti võetud ja uue poldiga tagasi, eeldusel et ehk
kiilu kohaga miskit nihu, aga oli ka sealpool kõik korras. Mis seal valesti oli, ei oska öelda. Ainus kuidas käivitus heaks sai ja arvutiga süütenurga
normaalselt sai, oli pumba liigutamine hamba võrra valeks.
|
|
|
etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.09.22 18:11
|
|
|
Keerasin ratast rihma suhtes paremale 1 hamba. Auto ei läinud üheski asendis pumpa keerates tööle.
Keerasin ratast rihma suhtes vasakule 1 hamba. Auto käivitus väga kiiresti. Hommikul täiesti külmalt proovin uuesti ja siis teen proovitiiru, et torud
puhtaks saada. Millegipärast ei salvestanud omal ajju ära, et kumba pidi ma pumpa lükkasin süüte paika keeramiseks....
Mul hakkas auto täiesti suvaliselt tahmama. Pihusti otsad tõenäoliselt olid läbi(väga väga koledad olid). Sõitnud peale rihmavahetust ca 50k
nüüdseks. Pump sai maha-peale umbes 23k tagasi.
|
|
|
etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.09.22 16:46
|
|
|
Niisiis. Endiselt mootorist eemale tõmmates liigub siis süüde varaseks ehk retarded.
Vahet pole palju pumpa kangutan, mootori töös ei muutu mitte kui midagi. Töötab sama häälega ning tossab samamoodi.
Võtsin maksimum 1 kuu(ca 1800km) peal olnud pihusti välja(uute otsadega). Vajuta, et näha suurelt.
Mõõtsin pumba pistikutest ajuni ära ning ühendus paistis korras olevat. Enamus juhtmeid läks kohati 3-5tk laiali eri suundadesse mis alguse said pumba
pistikust.
Juhtpihustile tuli laadimispinge peale.
Järgmiseks tuleb silindri surved ära mõõta. Lihtsalt loodan, et viga on seal... siis saab rahus teise mootori peale panna, muidu pärast tulebki välja
mingi elektrikala hoopis(auto aju vms).
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 25.09.22 18:12
|
|
|
Sa ei lahenda seda asja ära, kui ei viitsi elementaarseid asju selgeks teha endale, või ei kuula mida räägitakse. Pumba korpust päripäeva/mootorist
eemale keerates liigubki süüde retard suunas, nii peabki olema. Ja retarded tähendab hiline!
|
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.09.22 06:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: etsihel
Niisiis. Endiselt mootorist eemale tõmmates liigub siis süüde varaseks ehk retarded.
Vahet pole palju pumpa kangutan, mootori töös ei muutu mitte kui midagi. Töötab sama häälega ning tossab samamoodi.
Võtsin maksimum 1 kuu(ca 1800km) peal olnud pihusti välja(uute otsadega). Vajuta, et näha suurelt.
Mõõtsin pumba pistikutest ajuni ära ning ühendus paistis korras olevat. Enamus juhtmeid läks kohati 3-5tk laiali eri suundadesse mis alguse said pumba
pistikust.
Juhtpihustile tuli laadimispinge peale.
Järgmiseks tuleb silindri surved ära mõõta. Lihtsalt loodan, et viga on seal... siis saab rahus teise mootori peale panna, muidu pärast tulebki välja
mingi elektrikala hoopis(auto aju vms). |
Kui pumba korpust keerata mootorist eemale, peabki ju süüde liikuma retarded suunad ja see on ikka hilisemaks, mitte varajasemaks.
Kas pump ise üldse suudab nurka muuta normaalselt arvutiga vaadates?? Kui muidu ei ole ikka süüte enam-vähem paigas olekus kindel, siis pane kellaga
paika ja kui seda võimalust pole, siis lasta panna paika..
|
|
|
etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.09.22 18:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Sa ei lahenda seda asja ära, kui ei viitsi elementaarseid asju selgeks teha endale, või ei kuula mida räägitakse. Pumba korpust päripäeva/mootorist
eemale keerates liigubki süüde retard suunas, nii peabki olema. Ja retarded tähendab hiline! |
Viimane postitus läks vähe valesti, varasemalt ütlesin ka advanced varane. See selleks, sest Ei juhtu mitte midagi erilist mootori töös, hääles,
tossamises. Olgu kasvõi nurk 10 kraadi.. Group 004 järgi proovitud 4-5 kraadi BTDC(50k km sõitsin enne 3.5BTDC ja 4.5 kütusekogus). Proovitud TDI
timingus kõike. Spot on sinisel joonel ning käru vedada ei jõua nii nagu varasemalt ning tossab.
Surved olid ~25 bari kõikidel silindritel.
Proovitud nurka muuta ka arvutiga. Muudab andmed ära aga midagi mootori töös ei muutunud.
Ilmselt läheb mootor vahetusse, sest ideed on otsas. Arvestades seda, et süüde on üldiselt olnud seal sinise kriipsu juures siiani, vahest käivitus
hästi, teinekord käiasin ~3-5 sekki ning pihusti otsad on juba 1 kuuga rikutud. Täiesti võimalik, et on mitu viga korraga ning ajab valest otsast
taga.
|
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.09.22 07:11
|
|
|
Küsin veelkord- kui basic settingu alt võtad group 004, kas auto ise suudab nurka kuskile poole muuta vastavalt vajadusele, või on tuimalt ühe
kohapeal ?
|
|
|
etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.09.22 09:00
|
|
|
Jah toimetas ilusti. Liigutas late/early vahel jms.
|
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.09.22 09:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: etsihel
Jah toimetas ilusti. Liigutas late/early vahel jms. |
Ja mis numbreid näitab nendel hetkedel?
Ning mis on kütusekogus group1 all tühikäigul?
|
|
|
etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.09.22 19:40
|
|
|
Kütusekogust proovitud erinevalt. Panin lõpuks tagasi selle, mis viimased 50k olnud ehk siis 4.5.
Mis toimus group 04s jään vastuse võlgu. Seda kontrollisin inimesega kes tegeleb nende mootoritega praktiliselt igapäevaselt ning ei näinud seal
midagi kahtlast.
Mootor läheb vahetusse. Paar nädalat on mul komplektne mootor olemas olnud kus kohast ma juppe võtsin katsetuseks.
|
|
|