anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 02.02.21 12:05
|
|
|
Audi A4 B5 pidurisüsteemi uuendus
Tegemist 90te algusaastate mudeliga. 1.8 mootoriga, ESIVEOLINE, ketaspidurid. Põhiline murekoht tagapidurid, kuid antud juhul võime rääkida kõigist
neljast pidurist korraga.
Tekkis küsimus ennem piduritöösid, kumb oleks mõistlikum:
a) kas vahetada olemasolevad jupid välja täpselt samasuguste vastu
b) uuendada süsteemi. Kui seda, siis mille vastu täpsemalt? Mis oleks vastupidavam? Ala VW, Seat, Skoda, Porsche, S4, C5 mudel, mõni 3.0 mootoriga
Audi vms? Ühesõnaga mis istub lihtsalt, ilma meeletuid modifikatsioone tegemata (ala tagasild välja vahetada, uus piduritorustik eest taha vedada,
uued kinnitused teha jne)? Ühesõnaga miski muu "bolt-on" lahendus või lihtsalt uuem lahendus?
c) uuendada süsteemi B5 facelift pidurite peale? On need üldse paremad kui vana pre-facelifti omad? Ma ei ole FL masinat nii pikalt omanud, et
remonti oleks nautida saanud.
Taolistel masinatel on teadatuntud tüüpviga - tagumised pidurid tahavad pidevat hooldust, jäävad peale või võtavad ebaühtlaselt. Enda vanurit vaevab
sama probleem, lisaks see, et piduripedaal on tavaliselt (tõenöosus 75%) hommikuks kivikõva (ka siis, kui autot seisma jättes isegi piduripedaali ei
vajuta ennem ega pärast seiskumist). Niikui käima keerad auto, sekundi jooksul piduripedaal normaliseerub. Lisaks mõnikord võib üllatada probleem, et
hommikul sõitma hakates on pidurid 2-3 esimest pidurdamist ikka suht kehvad. Õli eelmise aasta lõpus vahetatud.
Kettad-klotsid alati uued. Ka liugureid (juhthülsid siis) saab vahetatud liiga tihti (jäävad kinni), kuid siiani auto küljes on originaal sadulad ise
ehk seal sees olev kolb.
Mõtted liiguvad juba piduri peasilindri poole + uued sadulad nii ees kui taga.
Aga ongi, et kas osta täpselt samad asjad asemele või uuendada (mitte et ringrada hakata sõitma, vaid selleks et asi oleks vastupidavam ja murevabam).
Teed korda ära ja kuu-kahe pärast jälle mingi pidur peal, võtab ebaühtlaselt vms. Tahaks saada pidurisüsteemi korda ükskord ja korralikult ning et asi
ka kestma jääks.
Kettad ees 1LZ ehk 280x22 ventileeritud, taga, kui mälu ei peta, oli 245x10 ja LUCAS valmistaja süsteem. Ehk täiesti tavaline alguskubatuuriga
bensukate ja diislite pidurite süsteem.
Ühesõnaga kogu lisainfo ja arutelu ja kogemused teretulnud B5 mudeli pidurisüsteemi osas.
|
|
|
ertu
huviline
Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: b5 1.8tq
|
postitati 02.02.21 14:16
|
|
|
Mul ka B5 ja ausaltöeldes on enamus probleeme võõrad. 1,5-2a tagant lisan liuguritele määret ja sõidan edasi. Käsipidurit kasutan suvisel ajal
tihedalt ning rattavahetuste ajal kontrollin, et hoobade kummid oleksid korras/terved.
Ainuke häda, mis neil on, on need väikesed esimeste ketaste plekid, mille tõttu peab vihmaga sõites ettevaatlik olema.
Autoga sõidan aastas 5-6t km. Igapäevaselt autot ei kasuta.
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 02.02.21 17:17
|
|
|
Eks ta ole, kuidas kellegile. Seda masinat juba 14 aastat omanud. Kord aastane läbisõit 18 000 km, kord vaid 6000 km, mingi aasta oli vaid 1000 km.
Vahepeal oli varuautona vaid kasutuses. Ju seismine ei meeldi.
Hetkel, kui jätkata selle auto kasutamist selle tempoga mis kasutan, siis aastaga tiksub 28 000 km kellale.
Eks aeg teeb seal all oma töö, eriti Eesti oludes, kui piduridetailid on juba üle 23 aasta vanad. Statistikast vaatan, et pidurite kallal kuskil iga 4
aasta taga tööd tehtud. Hetkel tahab pigem 2x aastas tähelepanu saada.
Omale võõrad jällegi ketaste jms kõverdumine - ehk ei pea kunagi jälgima vihmaga sõites.
|
|
|
ertu
huviline
Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: b5 1.8tq
|
postitati 02.02.21 18:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: anduke88
Omale võõrad jällegi ketaste jms kõverdumine - ehk ei pea kunagi jälgima vihmaga sõites. |
Pidasin rohkem silmas vett pidurikettal, esimene pidurdus on natuke kehvem kui muidu.
Nii vanal autol vaheta algatuseks peasilinder ära ja lisaks ka see vaakumi ühesuunaline klapp ning peaks sul asi juba hulga parem olema.
Ega faceliftil ju midagi põhimõtteliselt erinevat seal ei ole, ikka see sama.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 02.02.21 18:51
|
|
|
Mis tootja juppe seni külge on kruvitud?
Võib-olla tasuks mõned probleemsemad detailid OEM tükkidega asendada? Liugurite puhul on veidi uuema A4 puhul päris tuntavat vahet näha olnud OEM vs
B-osa netipoest.
|
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 02.02.21 22:14
|
|
|
Siin eelmise kümnendi alguses audihooldus.ee tegelenud masinaga. Kahjuks ei ole üles täheldatud, mis firma jupid külge on läinud.
2014 aastast peale on kasutusel ainult Brembo ning vahepeal oli ka Zimmermann all. Läinud aasta lõpus läks jälle Brembo täisring koos klotsidega.
Näen et üks esimene sadul on vahetatud - Boschi vastu.
Ligurid, need on tõesti kaheldava kvaliteediga. Ala mingi budwig caliper toodang kui ka autofren seinsa. Neid võiks küll OEM toodetena proovida.
Ma arvan, et tuleb peasilindrist alustada. Ning siis sadulad. Aga noh, samas, sadulatega ongi see küsimus, kas täpselt samad uued asemele või teha
"upgrade" et asi saaks paremaks ja murevabamaks.
Kui ma enda auto ja facelift masina varuosakoode uurin, siis pidurisüsteem sadul-kelk on identne. Ainult kettad ja klotsid on sama tootekoodiga, kuid
lõpus olev täht on vaid uuem. Muud vahet süsteemil ei ole.
Seega kui uuendamise peale minna, B5 kere võib kõrvale jätta (va S4 siis) ning miskit uuemat uurida.
|
|
|
RainerAK
huviline
Registreerunud 20.04.13
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.8 Quattro, A4 1.8T Quattro
|
postitati 05.02.21 09:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Võib-olla tasuks mõned probleemsemad detailid OEM tükkidega asendada? |
Mu B6-l on OEM piduriosad. Esinduses paigaldatud. Pidurid vilistavad uute osade paigaldamisest peale igal pidurdusel nii, et kõrvad lööb lukku.
|
|
|
Quattru
huviline
Registreerunud 26.12.09
Asukoht: Hiiumaa - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 V6
|
postitati 05.02.21 10:44
|
|
|
Peab ka sõna võtma ja märgi maha teemasse jätma, endal edasi ka huvitav lugeda.
Ise oman ka üle 10a juba algusaastate B5 ja külmalt sellist kõva pedaali küll pole kunagi tähendanud. Sul süsteemis mingi vesi, kala sees. Kuidas sa
seda igapäeva sõidus üldse märkad? 3 v 4 aastat peaks ikka kestma või mehisemalt vahel pidurdada. Seisupidur see mis tahab eraldi elu elada kuna kahe
trossiga.
Ärge kallale tulge aga nagu kettaid kui klotse tuleks ka supporteid vajadusel ikka paaris vahetada (mitte et ma ise hea näide oleks:d)
Võid kolbe asju vahetada aga silindri seinad ikka roostes siis, kui paari kuu pärast taas peale jäävad.
Mul täpselt sama teema tegelikult kevadel ees autoga. Kässer võtab ebaühtlaselt, maha ei taha tulla. Samas peale tõmmata saab ning TÜV läbib. (st ei viitsi tegeleda)
|
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 05.02.21 10:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RainerAK
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Võib-olla tasuks mõned probleemsemad detailid OEM tükkidega asendada? |
Mu B6-l on OEM piduriosad. Esinduses paigaldatud. Pidurid vilistavad uute osade paigaldamisest peale igal pidurdusel nii, et kõrvad lööb lukku. |
Mis osad täpsemalt vahetati?
|
|
|
|
kedambarai
huviline
Registreerunud 18.12.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.02.21 19:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: anduke88
... lisaks see, et piduripedaal on tavaliselt (tõenöosus 75%) hommikuks kivikõva (ka siis, kui autot seisma jättes isegi piduripedaali ei vajuta ennem
ega pärast seiskumist). Niikui käima keerad auto, sekundi jooksul piduripedaal normaliseerub. |
Kas see ei ole mitte tavaline asi pidurivõimendiga autol, et pärast seismist vaakum või rõhk võimendis vähemaks jääb ja "kivikõva" = ilma
võimendita? Autot käima pannes tekib mootorilt pumba tööks vajalik jõud (vaakum, rõhk, ma täpselt ei tea) ja sekundi jooksul on sul jälle võimendiga
pidurid, mille vajutamine on pehme? Minul on enamik vanu autosid nii käitunud ja ma ei arvanudki, et see on viga...
Aga kui arvamust soovid siis ma paneks uued supportid ja sõidaks niikaua, kui uute supportitega sõita võiks, mitusada tuhat km loodetavasti (ümbert
lagunevad muud jupid ära ilmselt selle aja peale, kui neid samuti ei vaheta
).
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 06.02.21 12:50
|
|
|
Selline asi, et piduripedaal kivikõva on, ei ole kõigi nende aastate jooksul varem olnud. See viimaste aastate kuidagi sujuvalt tekkinud.
Ning jah, ka minul see auto kõige vanem alles jäänud masin, mida kasutan.
Jah, piduripedaal läheb tahtlikult tehes selliseks (mu meelest igal autol), kui autol mootor ei tööta ja siis sõtkud seniks piduripedaali kui enam
pedaal ei liigu.
Selge see, et piduri peasilinder ja supportid vajaksid vahetamist.
Aga küsimus on, kas supportid jms võiks millegi muu vastu vahetada, mis istuks plug-n-play meetodil külge?
Võiks ju B5 S4 jupid külge keerata, aga mis sellel point on, kui mootor ei jõu piduritele järgi.
Siis peaks juba mootori swapi tegema. Mu meelest paras maasikas oli Audi TT 1.8T 165 kw versioon (AMU, APX, BAM, BEA).
Sest jah, välimus on autol ees-taga-küljel Audi S4, ainult pidurid, mootor ja salong on standardse A4 oma.
Natuke netis surfates leidsin järgmist uuenduste kohta:
EES:
Tsitaat: | D2 A8 BBK:
B5 A4 Calipers
D2 A8 312mm x 25mm rotors 8E0 615 301 R
TT Carriers 1J0 615 125 A |
Tsitaat: |
Porsche 993TT BBK:
993TT Caliper Rt 993 351 426 10
993TT Caliper Lt 993 351 425 10
B5 S4 321mm x 30mm rotors 8E0 615 301 AD |
Tsitaat: |
B6/B7/B8 345mm BBK:
*Requires B5 S4 upright conversion*
B8 S4 Caliper Rt 8K0 615 124 G
B8 S4 Caliper Lt 8K0 615 123 G
B6/B7 S4 345mm x 30mm rotors 8E0 615 301 T
B8 S4 Carrier Rt 8T0 615 126
B8 S4 Carrier Lt 8T0 615 125 |
TAGA:
Tsitaat: | C5 A6 255mm:
B5 A4 calipers
C5 A6 255mm x 10mm rotors 4B0 615 601 B
B6 A4 3.0L carriers 8E0 615 425 G |
Tsitaat: | B5 S4 256mm:
B5 S4 Caliper Rt 8D0 615 424 C
B5 S4 Caliper Lt 8D0 615 423 C
B5 S4 256mm rotors 8D0 615 601 D
B5 S4 Carriers 8D0 615 425 |
Tsitaat: |
D2 A8 269mm:
B5 S4 Caliper Rt 8D0 615 424 C
B5 S4 Caliper Lt 8D0 615 423 C
D2 A8 rotors 4D0 615 601B
D2 A8 Carriers 4D0 615 425 B
D2 A8 rotors 269mm *(2mm washer in between the bracket and the upright) |
Tsitaat: | B7 S4 300mm:
B5 S4 Caliper Rt 8D0 615 424 C
B5 S4 Caliper Lt 8D0 615 423 C
or
B6/B7 S4 Caliper Rt 8E0 615 424 C
B6/B7 S4 Caliper Lt 8E0 615 423 C
B7 S4 300mm x 22mm rotors 8E0 615 601R
Apikol/034 brackets
Centric (Stoptech branded) 950.33005 brake lines |
|
|
|
RainerAK
huviline
Registreerunud 20.04.13
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.8 Quattro, A4 1.8T Quattro
|
postitati 07.02.21 16:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Tsitaat: | Algselt postitas: RainerAK
Mu B6-l on OEM piduriosad. Esinduses paigaldatud. Pidurid vilistavad uute osade paigaldamisest peale igal pidurdusel nii, et kõrvad lööb lukku. |
Mis osad täpsemalt vahetati? |
Klotsid, kettad, sadulad.
|
|
|
|