Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Audi 80 1.8T Quattro - 1990 - HärraNahk (Vastuseid: 6 | Vaatamisi: 3044)
HärraNahk
huviline



Registreerunud 02.05.20
Asukoht: Tallinn/Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6

postitati 02.05.20 15:38 Tsiteeri
Audi 80 1.8T Quattro - 1990 - HärraNahk



Sain küüned taha ühele inetu ja õnnetu lähiajalooga quattrole.

Umbes kuu tagasi läksime sõbraga omale ralli toorikut vaatama.
Pooleldi klaasfiibrist BMW E36, huvitavad pudinad juba küljes, õige mootor peal.

Toksisime auto kõrval omanikuga rehvi ja jutu sees tulivälja, et tal vedeleb üks 80 quattro õnnetult puu all.
Pikka juttu polnud, haarasin taskulambi, toksisime veid rehvi ja otsustasime, et see auto siiski kaasa ei tule.

Mingil imelikul põhjusel tundsin kodus siiski, et olen vale otsuse teinud- ootasin hommikut ja helistasin omanikule.
Kaks tundi hiljem oli treiler X5 taha pandud ja sõitsime uuesti juba tuttavasse hoovi.
Audi oli pooleldi heinamaale sisse vajunud, osa nina detaile puudu, salong prügi täis nii, et
korraks tekkis veel küsimus: Kas mul on seda vaja ?

ON!

Sikutasime õnnetu audi kopaga maa seest välja, laadisime treilerile ja toksisime veidi veel rehvi.
Selgus auto huvitav ajalugu:

Viimati oli sõitev isend aastal 2015 kui eelmine omanik otsustas, et nüüd on aeg turbomootor vahele tõsta.
Salong sai tühjaks visatud ning sisse tehtud polditav turvapuur - justnimelt puur mitte kaar.
Soomes täiesti tänavalegaalne ning tehnopassis ilusti kirjas.
Oma sõnul oli sinna isegi 1.8T mootor juba vahele tõstetud ning seisis kuna juhtmestiku ümbertegemiseks aega nappis.
Ühel hommikul aga avastati, et auto on garaazi kõrvalt kadunud! Juu siis öökülm viis ära.

2018 aastal oli mees facebookis näinud müügil audi 80 polditavat turvapuuri.
Pikema jutu sees müüjaga selgus, et tegu on just temalt varastatud audiga.
Kuidagimoodi sai ta igatahes audi sealt tagasi toodud. Täpsemat infot ei oska selle kohta anda.

Autole oli selle kahe-kolme aastaga peale saanud nutune vanakooli 1.8l midapoldud isegi suudetud käima saada.
Suur osa detaile autolt kadunud või rikutud. Taheti põllupeale sõitmiseks kuidagi ellu saada.
Sellega kadus omanikul igatahes igasugune tahtmine autot uuesti ehitama hakata ja nii ta kuni minu saabumiseni õnnetult
männipuude all peidus seisis, aknad lahti, rehvid tühjad ning pooleldi maa sees ja õnnetu.

Ilmselt oleks nüüd mõistlik panna pildid mis eelmise omaniku juures tehtud.
Seejärel pildid mis "koju" tuues kahjuks tegema pidin.

https://www.upload.ee/image/11612376/93244128_525909941460576_6494614996847165440_n.jpg

https://www.upload.ee/image/11612377/93245398_1574726369368831_8443296222306893824_n.jpg

https://www.upload.ee/image/11612378/93009656_232812058100238_4143816874183884800_n.jpg

Ajasime paberi ja raha asjad korda ning asusime audiga rõõmsalt teele.
Plaan oli nädalavahetusega hetkel pealolev mootor käima saada ning tuled ette vpanna, et esimesed prooviringid teha.
Universum aga otsustas, et minu elu selle audiga ei pea olema kerge.
Olin ära sõitnud juba ehk 50 km ning garaazini oli healjuhul 5km veel jäänud kui X5 taga käis imelik kolks.
Pöörasin pea taha ning nägin kuidas renditud haagis ning just soetatud audi enam kurvis mulle ei järgnenud.
Mäest alla, kurvist otse...napilt tänavalaterna postist mööda...üle kõnnitee ja kraavi kuni esimese puuni.
Siinkohal mainin ära, et tegu oli väga väga väga õnneliku õnnetusega.
Ühtegi autot sel momendil vastu ei tulnud ning õnneks seal kandis jala väga ei käida.
Jube on mõelda mis oleks võinud juhtuda kui keegi kas autoga või jala valel ajal vales kohas oleks olnud.

https://www.upload.ee/image/11612418/93310580_2549159018683972_1098678155012472832_n.jpg

https://www.upload.ee/image/11612417/92539763_650521855725859_2053072312554487808_n.jpg

Umbes 10 minutiga oli poliisi kohal. Ilmselgelt oli kahtlane, et Eesti registris must X5 seisab tee ääres ning kraavis on kärul
auto millel ei ole küljes ühtegi registreerimis numbrit...järelikult Eesti maffia on koha. Pikema seletamisega sai poliisi aru, et tegu on legaalselt soetatud autoga, rendi haagisega ja üldiselt on auto ümber koos tore kamp eestlasi.
Siinkohal soovitaks tervitada seda toredat soome onu või tädi kes arvas, et kindlasti tuleks poliisi kohale kutsuda.
Avarii põhjustamise eest anti preemiaks kviitung 300€ väärtuses poliisi aktsiate soetamise kohta.

Kuna üks minu hea sõber on Soomes upitaja juht siis ei olnud auto ja haagise teele saamisega probleeme.
Kogu see väljasaamise pull on ka video kujul olemas, aga kuna seal jagub erinevates keeltes väga
roppusid ja ebatsensuurseid sõnu (tuju ei olnud just kõige parem, uskumatu eks) siis
arvan, et oleks parem kui ma seda siia ei riputa.

Igatahes lohistasime selle õnnetu vanaraua hunniku lähedalasuvale platsile ja mõtlesime mis edasi teeme.
Haagise rendi firma palus haagise maha jätta ning location jätta, kahjuks tahavad omavastutust ikka nii,
et audi ostuhind kasvas veel 500€ jagu. Naljakas on aga see, et käru ei tulnud konksu otsast ära vaid konks irdus X5 küljest.
Siinkohal mainin kohe, et jah! Olin loll! Panin haagise teisaldatava konksu otsa. Aga see polnud esimene kord ja kindlasti mitte kõige raskem koorem mida see X5 vedanud on. Lukus oli õigesti sest umbes 50km oli juba probleemideta läbitud.

https://www.upload.ee/image/11612419/92926824_233090554563366_838292588711641088_n.jpg

Igastahes jätsime hunniku vanarauda parklasse ja läksime teise veduki ja haagise järgi.
Samast kohast enam käru ei rentinud...lihtsat mainin.

Umbes 50km kauguselt auto toomine võttis aega umbes üheksa tundi, ning garaazi saabusime peale südaööd.

https://www.upload.ee/image/11612495/92864856_633013763947676_8673269254033768448_n.jpg

Päev oli meeletult pikaks veninud, kuid ei suutnud siiski mitte kahjusid üle vaatamata jätta ning kõiki huvitas, et mis me siis mulle siiski ära tõime. Ajasime auto tõstukile ning ma ausõna ei liialda kui ütlen, et kere on tegelikult ikka väga heas korras!
Põhi läbis kuvikeeraja testi edukalt, karbid on siiani tihedad. Nii vana auto kohta väga hea leid, tasus ära tuua.
Algne plaan esmaspäeva hommikul esimesele prooviringile jäi nüüd katki. Mootor on vanaraud, üks poolraami ots on kõver.

Jätsime päeva sinnapaika ja läksime koju magama.
Järgmisel päeval loopisin salongist kogu üleliigse välja mis kaasa tuli.
Kõige suurem kahju kogu selle treileri jandi juures oli siiski see, et pikad esituled mis salongis olid on nüüd katki.
Õnneks on EnricoN mulle juba uued leidnud. Vanad ilma klaasita jäävad riiulisse tagavaraks.
Ilmselt on juba teadjamad foorumistid aru saanud, et autol on küljes originaal hella blackid.
Vähemalt 2/3 neist. Vasaku ääretule on kunagised vargad asendanud toonitud kollase tulega.
Keskmine paneel on veidi mõrane. Parem ääretuli terve.
Kes asemele pika punase keskosa toob saab julgelt tagumise komplekti omale.
Kui EnricoN ise enne jaole ei saa :D

Kellelgi on juba huvi tekknud, et milline see puur seal sees on?
Minul igastahes tekkis ning panin puuri korra auto kõrval kokku.
Vajab veidi kohendamist, liivapritsi ja valget pulbervärvi.

https://www.upload.ee/image/11612555/92661522_920483208364628_982382337696202752_n.jpg

https://www.upload.ee/image/11612554/92478920_242373547149733_7556546012970483712_n.jpg

Kuna auto jääb Soome registrisse ning siin pool vett on puur täiesti legaalne siis ilmselgelt ta sinna sisse tagasi ka rändab.
Samuti on vaja pagasnikusse paigaldada turvapaak. Originaal paaki lihtsalt ei ole ning ilmselt nii lihtsalt ka ei leia.
Mainin ära, et ka see on siin täiesti legaalne.

Võiks ju arvata, et minu kannatusterada selle väikese armsa rauakolakaga on läbi?
Oo ei! Kuna töökojas autot sees hoida ei saa, tuli ta esmalt parkida tänavale.
Kaks päeva hiljem oli aga linna poolt autole silt rippuma pandud, et romusõiduk veetakse minema 3 päeva pärast kui ise kuskile ära ei vii. Siin ei tohi "romud" niisama seista nagu lasnamäel. Mõtlesime veidi ning lükkasime kaks autot teise firma kasutuses olevale killustiku platsile.
Kaks päeva hiljem aga avastasime, et pidevalt liikuv noortekamp on otsustanud autosid veidi loopida.
Ustel kenad täkked sees, tagumise ukse klaasil täke sees ning juhi ukse klaas... Seda enam pole.
Siinkohal mainin ära, et peale kohalike tattnokkade terroriseerimist neid enam siinkandis näha pole.
Keegi füüsiliselt haiget ei saanud, aga ilmselt jõudis kohale, et varsti saavad kui omale uut kohta "hängimiseks" ei otsi.

https://www.upload.ee/image/11612601/95657266_265155094621213_4997888769014104064_n.jpg

Kuna mul ei olnud tollel hetkel veel päris täpselt läbi mõeldud, et mis sellest rauahunnikust saab oli parim mõte ta vaikselt Eesti garaazi laagerduma saata. Laevaliiklus on koroona pärast häiritud ning ise teda treileriga eesti vedada ei saa.
Treilervedude meestel on praegune seis südametunnistuse röövinud ning üleveo eest ma nõus 500€ maksma ei ole.
Jäi valikusse vaid üks lahendus. Kaubaauto mis meie objektidele materjali veab. Siinkohal kasutasin jälle kurotaja juhist sõpra ära kes auto ilusti peale laadis.

https://www.upload.ee/image/11612628/95219055_2966356953458547_973242402477178880_n.jpg

Selleks ajaks kui auto Eesti jõudis oli muidugi otus vastu võetud mis temast saab.

Pealkirjas on mainitud turbomootorit, aga vahel on vabalthingav vanaraud...
Jõuame siis tähtsaima osani.
Mootori valikus olin kolme variandi vahel mida siis nii siit kui sealt poolt vett otsima hakkasin.

2.8l V6 142kw - pidi olema paras pähkel siiski asja õigeks saada ning loobusin.
Soomest leidsin ilma juhtmestikuta ning kahtlases seisus isendi, Eestis oli sõbral mulle vajalik kapitaalremondi läbinud mootor koos juhtmestiku, näpitud aju ning õigete kolledega olemas, aga hind tundus veidi krõbe ning tehti selgeks, et ei ole kõige mõistlikum ümberehitus ning matsin plaani maha.

2.2T - Kõikide audimeeste märg unenägu, kuid kogu see jant tundus piiritu arvestades, et sõbra B4 hetkel selle mootoriga seisab ning ehitus on julgelt üle 5 aasta kestnud ning peavalu meeletult saanud. Matsin idee maha.

1.8T - Suhteliselt lihtne tööle saada, kergelt järeleaidatav jne. See valik ka nüüd püsima jäi ning mootor lõpuks garaazis on.
EnricoN võib selle mootori mulle garaazi viimisest ise pajatada. Ilmselt sellega meie üle 20 aasta pikkune sõprus veits kahjustada sai. Aga seda muidugi heas mõttes ... ma loodan.

Vahele rändab siis AEB mis pärit 96' aasta A4 pealt.
EnricoN olin nii tore sõber, et andis ka juhtmestiku ja aju kaasa. Uuema aasta passati pealt, kahe pistikuga aju.
Pidi väga hea kombo olema. Ehk on ka ;)

https://www.upload.ee/image/11612722/94889712_583815828898011_1669163117453508608_n.jpg

https://www.upload.ee/image/11612723/94977713_226146372002914_4530768057181667328_n.jpg

https://www.upload.ee/image/11612724/94786296_266228974770814_6243541138687393792_n.jpg

Siinkohal tänud EnricoN, et viitsisid mootori ise mulle garaazi toimetada ning selle jaoks läbi telefoni maailma kõige turvalisemat garaazi avada. Suhteliselt raske on see asjade ajamine üle kinnise piiri kuid õnneks on alati sõbrad abis.

Plaanidest eriti rääkida ei taha kuid mainin, et auto jääb tänava legaalne mõningaste modifitseeringutega.
Osad jubpid on taas Enrico omale varuga ostnud ning rändavad nad otse mu audi peale.

Koheselt kui piirid taas avatakse olen Eestis vana mootorit eemaldamas, poolraamiotsa sirgeks ajamas ning ehk õnnestub enne tagasisõitu mootorist esimese turtsatusi kuulda. Tore ju oleks!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KeveN
huviline

Avatar


Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2

postitati 02.05.20 16:20 Tsiteeri


Tundub keerulise iseloomuga sõiduk olema. Kannatust pead meeletult varuma.

Edu!


Polyurea ülitugevad pinnakatted sõidukitele- https://polyterm.ee/
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
TiitR2
huviline

Avatar


Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal

Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.

postitati 02.05.20 20:29 Tsiteeri


Kusjuures olen ka ise kogenud olukorda, kus haagis koos koormaga (mul oli murutraktor) hoopis teise suunda sõidab, kui veduk. Mina käisin tookord omale ühe tegelase käest murutrktorit ostmas, kaup koos, traktor korralikult haagisele kinnitatud ja kodu poole. 6..7km enne koju jõudmist hüppasin läbi kohalikust Coopist ja nii, kui poe parklast välja keerasin, sõitis haagis koos traktoriga autost mööda ja õnneks põllule. Läksin välja, et wtf nüüd järele andis ja miks turvatross kinni ei pidanud? Kuid pani jooksu koos konksuga. Ukerdasin siis Q7-ga sinna põllule järele ja panin uuesti haakesse (eriti huvitav oli seda haagist koos traktoriga üksi tõsta eks? :D ), aga õnneks sain tagakaameraga konksule väga lähedale. Ise jäin siin hiljem mõtlema, kas tõesti mingi ahv tegi "pulli" ja tegi konksu lukust lahti, kui poes käisin? Kuna käisin ju traktoril järel 35km tühjalt sinna ja 35km traktoriga tagasi ja teepeal oli nii hüppeid, kui kiirust. Mul oli konksu lukk läbi puuritud juba eelmise omaniku poolt ja seega võis kellegi loll nali olla küll.
Paraku oleks see "nali" justnimelt väga kurvalt võinud lõppeda, kui poleks väikese hoopealt tagant tulnud, vaid oleksin sellega trassile jõudnud, kus siis vb. kellegil täis laulu pealt vastassuunas vastu tulnud.

P.S X-id tunduvad meil üsna sarnased olevad ja m-paketid ;) Sul tunduvad samuti ratastel flantsid vahel olema vist?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
k4lmer
huviline



Registreerunud 14.12.10
Kasutaja on eemal

Auto: RS4 B8

postitati 03.05.20 05:26 Tsiteeri


Õige kinnituse korral oleks vähemalt kärul olev auto terveks jäänud!!!!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
HärraNahk
huviline



Registreerunud 02.05.20
Asukoht: Tallinn/Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6

postitati 03.05.20 06:21 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: KeveN
Tundub keerulise iseloomuga sõiduk olema. Kannatust pead meeletult varuma.

Edu!


Edu läheb siin vaja hulgaliselt. Ilmselt ei ole need viimased seiklused mida kapriisitar mulle korraldada üritab.

Tsitaat:
Algselt postitas: TiitR2
Paraku oleks see "nali" justnimelt väga kurvalt võinud lõppeda, kui poleks väikese hoopealt tagant tulnud, vaid oleksin sellega trassile jõudnud, kus siis vb. kellegil täis laulu pealt vastassuunas vastu tulnud.

P.S X-id tunduvad meil üsna sarnased olevad ja m-paketid ;) Sul tunduvad samuti ratastel flantsid vahel olema vist?


No meil õnneks sõitis ka umbes 50km/h tagant ära, aga no mäest alla ja äärekivist väike hüpe ka juurde.
X5 ei ole minu oma, kuulub väga heale sõbrale. Flantsid sundisin talle küll peale jah. Taga 40mm ees 35mm.

Tsitaat:
Algselt postitas: k4lmer
Õige kinnituse korral oleks vähemalt kärul olev auto terveks jäänud!!!!


Noh. Tore on tagantjärgi targutada kui ise kohal pole olnud. Olen aastaid mitmeid autosid nii vedanud ing siiani probleemideta.
Mis puudutab audi kinnitamist siis järgi andsid käru kinnitused mitte audi ei liikunud niisama.
Palun edaspidi mitte niisama sõna võtta, sapi pritsimiseks on facebookis erinevaid gruppe leiutatud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
pierre
huviline

Avatar


Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: 90 7A

postitati 03.05.20 20:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: HärraNahk

Keskmine paneel on veidi mõrane. Parem ääretuli terve.
Kes asemele pika punase keskosa toob......


Mul on pakkuda see punane keskosa, ehk 90ne paneel. Vahetaks raha vastu...
Kui huvi on anna teada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
HärraNahk
huviline



Registreerunud 02.05.20
Asukoht: Tallinn/Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6

postitati 08.05.20 20:04 Tsiteeri


Nonii. Käes on väikeste uuenduste aeg.
Keset nädalat tekkis aega, et alustada varaste poolt paigaldatud vanakooli 1.8 vabalthingava mootori eemaldamine.
Tõesti ei mõista miks see üldse sinna vahele oli sätitud.
Käpad olid tehtud 3mm lattrauast..või siis sisuliselt veidi paksemast plekist. Kuidagi ei suuda välja nuputada miks ning kes seda toimivaks ning heaks lahenduseks pidas, aga see selleks.

Umbes 45 minutiga oli mootor vahelt läinud. Suuresti tänu sellele, et nina enam autol ees ei olnud.
Sarniirid lahti, veovõllid välja, sarniirid kinni ning lahti ühendatud mootor koos kastiga tali abil käes.
Suuremaks probleemiks oli aga kasti ja mootori üksteisest lahutamine. Mingil teadmata põhjusel ei tahtnud kast irduda.
Mitte ei saa mainimata jätta, et nende kahe suure sõbra lahutamiseks oli vaja kolme meest. Veidi naljakas, aga muudmoodi jagu ei saanud.

https://www.upload.ee/image/11657782/audi_1.jpg

https://www.upload.ee/image/11657784/95832862_735733367167025_4846768794221150208_n.jpg

https://www.upload.ee/image/11657783/96350039_227168911912424_2279882328501125120_n.jpg

Nagu eelpool näha käis auto enne sõiduvõimeliseks saamist juba puus ära. Halb karma?
Kahjuks sai siiski juhipoolne poolraamiots väga tugevalt kannatada.
Oli umbes 53mm allpool ning veidi üle 30mm seespool. Sai ikka päris korralikult kannatada.
Mis nüüd siis teha? Kas viia pinki sirgestusse või leida kuskilt kerevenituseks krokodill?
Otsustasin, et proovin esialgu ise. Krokodilli parasjagu kuskilt laenata polnud ning tuli läheneda üldlevinud lahendusega.
Veidi prussi, tungraud, suur motivatsiooni vasar ning mõõdulint.

https://www.upload.ee/image/11657836/96359473_265238074658360_8978395524721803264_n.jpg

Peale umbes nelja tundi ukseaugus ropendamist sai audi aru, et ta on leidnud omale veidi tugevama vastase ning poolraam hüppas ise sirgu.
Ühteki rebendit poolraamis pole mis siiski ei tähenda, et plekk kuskilt välja poleks veninud.
Õnneks läheb turvapuur sisse tagasi ning kere saab mõned tugevdused ning lisaks strutbar.
Peaks siiski piisavalt jäik jääma ning kuna diagonaalid on ninaosal identsed ei tohiks ta kõõrdsilmseks jääda.
Sisemist tiiba tuleb veel veidi taliga "pooma" hakata, et välimised tiivad mõlemal pool identselt istuks.

https://www.upload.ee/image/11657837/96289447_516677369211434_7848161909978169344_n.jpg

Lugesin lahingu võidetuks, kustutasin garaazis tuled ning sõitsin teise autoga koju ära.
Päeva võib lugeda edukaks.

Mis on järgmine samm?
Veidi veel nina kõpitseda, üleliigsed asjad mootoriruumist ära kaotada ning mootoriruum üle värvida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 75.7% - SQL: 24.3%]