Nareze
huviline
Registreerunud 05.08.19
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 b6 2003
|
postitati 19.01.20 15:55
|
|
|
Lae liimist puhastamine
Tere
Selline kiire küsimus, et kas keegi on kokku puutunud lae liimist puhastamisega? Audil hakkas lagi rippuma, võtsin lae autost välja ja oleks vaja lagi
ja lae polster sellest oran˛ist liimist vms puhtaks saada. Mis võiks olla parim lahendus nende puhastamiseks?
|
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 19.01.20 16:05
|
|
|
Kummikinda paned kätte ja hakkad lage silitama. Kogu see sodi jääb kinda külge. Kulub mitu kinnast.
Olen teinud kolm lage, esimesed 2 pahtlilabidaga, viimase kinnastega.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 19.01.20 16:40
|
|
|
Sellise asjaga võib ka proovida. Lävepakult võttis liimijäägid väga kenasti maha.
|
|
|
|
Nareze
huviline
Registreerunud 05.08.19
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 b6 2003
|
postitati 19.01.20 17:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: end3l
Kummikinda paned kätte ja hakkad lage silitama. Kogu see sodi jääb kinda külge. Kulub mitu kinnast.
Olen teinud kolm lage, esimesed 2 pahtlilabidaga, viimase kinnastega. |
Kas sedasi saab ka seda polstri poolt puhastada?
|
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 19.01.20 23:38
|
|
|
Lihtsam on uus laematerjal osta ja paigaldada, kui vanaga mässata. Ma olen tavaliselt kohe vana minema visanud, sest ta kleepub veel omakorda kokku ja
on määrdunud jne. Uut lage tehes kõige tähtsam on tagaistujate peakohal oleva kumeruse peale korralikult liimi panna ja riiet mitte väga venitada, et
paari aasta pärast uuesti lagi lahti ei tuleks päiksegaa või vähesest liimist.
Võin kolmapäeval proovida kuidas riide küljest see kollane pask maha tuleb, aga nii puhtaks ma ei usu et saab, et koju pesumasinasse seda tahaks
panna. Kui siis garaa˛i pesumasinasse (kuulutusteportaalist 0-20€, hea investeering tulevikku mutrivõtmete ja muu jama pesuks:D).
Mis aastast pärit milline automudel sul on? Eeldan, et räägime 90' autodest ikka.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 20.01.20 06:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: end3l
Mis aastast pärit milline automudel sul on? Eeldan, et räägime 90' autodest ikka. |
Teisi postitusi vaadates, on ilmselt tegemist B6 Avandiga.
Vana riiet pole mõtet tagasi liimida, kuna seal pole enam porolooni taga, mis tõttu jääks see otse lae koorikule liimides paras kuumaastik. Peaaegu
võimatu on leida ka identse värvi ja mustriga uut spetsiaalset porolooniga kangast (kui on plaanis ainult lagi uuesti teha ja piilarid jätta nii nagu
on). Kasutatud korraliku (heleda) lae leiab kindlasti odavamalt (mingi 25-40€), kui vana korda tegemine (purk sprei liimi maksab juba ~7-10€ ja seda
kulub mitu purki).
B6-le sobib ilusti ka B7-me lagi (ilmselt sobiks ka Seat Exeo oma, aga neid pole vist ühtegi juppideks terve eesti peal). Lihtsalt lae juhtmestiku ja
lambid peab enda auto omad jätma.
|
|
|
|
mkangur
huviline
Registreerunud 15.07.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.01.20 07:31
|
|
|
Töö on lihtne aga palju kannatust ja närvirakke nõudev.
1. Võtad lae maha
2. Võtad laelt kanga maha
3. Veeretad oranzi jura palliks ning lased sellega seal peal, kuni suurem sodi on käes.
4. Võtad nuustiku ning hakkad kuivalt nühkima, jama jääb külge ja tuleb maha kõik- läheb rohkem kui üks nuustik, märjaks ära tee ega keemiat ei
kasuta.
5. Sodi tekib OHTRALT. Lähed näidistükiga kanga kauplusesse, ostad ca 2.4m poroloniga laepolstri kangast (B6 ja B7 puhul).
6. Lased laepolstri mingi hea kanga sprei liimiga üle, võtad nt noorest tehnikust selleks otstarbeks mõeldud liimi, liimiga ei koonerda.
7. Hakkad kangast paigaldama.
8. Õpid tundma ohtralt erinevaid roppusi ning võõrkeelseid sõimusõnu, millest sul ei olnud aimugi ning vannud ja ei jõua ennast ära kiruda, et
lihtsalt teist lage ei ostnud.
"At the end of the day, there are basically two types of drivers: those that want/have avants, and virgins. It's just science. Get one and
you won't regret it."
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 20.01.20 07:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mkangur
...
8. Õpid tundma ohtralt erinevaid roppusi ning võõrkeelseid sõimusõnu, millest sul ei olnud aimugi ning vannud ja ei jõua ennast ära kiruda, et
lihtsalt teist lage ei ostnud. |
"Uue" lae puhul unusta kohe ära, et sa seda mingi keemiaga puhastama hakkad, kuigi esmapilgul võib tunduda hea mõte see enne paigaldust kenasti
puhtaks teha. Ainult niiske lapiga võid pühkida. Igasugu keemia sulatab selle porolooni ära ja saad suveks uue ripplae.
|
|
|
|
Nareze
huviline
Registreerunud 05.08.19
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 b6 2003
|
postitati 20.01.20 09:42
|
|
|
No mul oli plaanis liimimise ajaks viia see professionali juurde. Lihtsalt, et hind tuleks kokkuvõteks odavam, mõtlesin selle ise ära puhastada.
Plaanis oli lasta panna see sama riie tagasi jah kuna tahaks, et see lagi läheks pillaritega kokku. Kui see ei õnnestu siis ju tuleb kuhugi kanga
d˛ungli minna või siis kusagilt terve uus lagi võtta.
|
|
|
mkangur
huviline
Registreerunud 15.07.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.01.20 09:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Nareze
No mul oli plaanis liimimise ajaks viia see professionali juurde. Lihtsalt, et hind tuleks kokkuvõteks odavam, mõtlesin selle ise ära puhastada.
Plaanis oli lasta panna see sama riie tagasi jah kuna tahaks, et see lagi läheks pillaritega kokku. Kui see ei õnnestu siis ju tuleb kuhugi kanga
d˛ungli minna või siis kusagilt terve uus lagi võtta. |
Vana laekangas on sul hävinud, sellega ei ole enam midagi pihta hakata. Porolon on hävinenud, kui lagi on rippus. Seda sa algseks ei taasta mingi
valemiga enam. Igatepidi on tarvis kas uut kangast, millel on porolon küljes või uut lage.
"At the end of the day, there are basically two types of drivers: those that want/have avants, and virgins. It's just science. Get one and
you won't regret it."
|
|
|
|
pierre
huviline
Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 90 7A
|
postitati 20.01.20 21:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rix
Vana riiet pole mõtet tagasi liimida, kuna seal pole enam porolooni taga, mis tõttu jääks see otse lae koorikule liimides paras kuumaastik...
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mkangur
.....
7. Hakkad kangast paigaldama.
8. Õpid tundma ohtralt erinevaid roppusi ning võõrkeelseid sõimusõnu, millest sul ei olnud aimugi ning vannud ja ei jõua ennast ära kiruda, et
lihtsalt teist lage ei ostnud. |
Mõlema eelneva seltsimehe jutt, tuleb tunnistada, et vastab tõele.
Kui tahta saada ideaalne tulemus, see tähendab.
Sügisel lappasin omal lae maha, liimist puhastasin nõudepesu svammi teise poole, e. nn "karukeelega", mis on küllalt hea ning liimisin vana riide
tagasi ja hops, lagi üles.
Ei olnud midagi müstilist aga ideaalne ta ei saanud, muidugi. Kuid kuna sinna valgust ei paista ja see on auto juures kõige vähem tähelepandav koht,
siis las olla, "ei sega kiirendust"
Nuustik maksis ehituspoes sente ja kõik tegin ära ühe purgi spreiliimiga (u. 8€) ning paaritunnise noktisemisega.
Igatahes lagi on trimmis kinni, mootor laulab peal ja ühesõnaga edasi on põhjagaas.
Edu teistele sellega!
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 21.01.20 09:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pierre
Ei olnud midagi müstilist aga ideaalne ta ei saanud, muidugi. Kuid kuna sinna valgust ei paista ja see on auto juures kõige vähem tähelepandav koht,
siis las olla, "ei sega kiirendust"
|
Vaata, ega haamriga rattalaagri või puksi vahetamine samuti ideaalne ei ole ja kodus tehku igaüks, mida ja kuidas tahab.
Aga selle "haamrimeetodi" reklaamimist ja kiitmist ametlikus margifoorumis ma siiski ei pooldaks.
No, kurat, ei ole seda laepappi sealt nüüd nii keeruline välja võtta, uus riie osta ja spreiliimiga ta külge liimida. Vajadusel luugi ja piilarikatted
samuti.
Kui ikka raha üldse pole ja omal käed sügelevad.
Aga otsest saasta teha ja sellega veel kiidelda, pole ei ilus ega lugupeetud margikohane. Oleks Wartburgiga tegu ja vakstu laes, saaks veel aru.
.
|
|
|
pierre
huviline
Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 90 7A
|
postitati 21.01.20 10:54
|
|
|
Mingit saasta pole. Kui sa oma nina sinna vastu ei pane, ei saa midagi aru. Palju seda lage ikka vahid? Mul pole ju Rolls-Royce. Natuke kuumaastik on,
muud midagi. Aga ei ripu vähemalt. Minujaoks on olukord lahendatud.
|
|
|
Nareze
huviline
Registreerunud 05.08.19
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 b6 2003
|
postitati 22.01.20 20:02
|
|
|
Mind hakkas see nüüd täiesti huvitama milline see tulemus jääks. Ma puhtalt huvi pärast prooviks. Kui läheb metsa siis läheb, saab selle uuesti pealt
ära kiskuda ja uue korraliku kanga osta millel porolon küljes olemas või siis kasutatud korraliku lae. Ju ma annan siis teada kas sit**t on võimalik
saia teha või mitte.
Tänud kõigile vastajatele.
|
|
|
twistY
huviline
Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.01.20 07:17
|
|
|
Kodanik pierre, ehk kostitate foorumit ka pildiga oma ilusast taastatud laest, enne kui järgmine inimene pool päeva tuulde laseb?
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 23.01.20 15:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Nareze
Mind hakkas see nüüd täiesti huvitama milline see tulemus jääks. Ma puhtalt huvi pärast prooviks. Kui läheb metsa siis läheb, saab selle uuesti pealt
ära kiskuda ja uue korraliku kanga osta millel porolon küljes olemas või siis kasutatud korraliku lae. Ju ma annan siis teada kas sit**t on võimalik
saia teha või mitte.
Tänud kõigile vastajatele. |
Pigem ära huvitu.
Sest tulemust ei jäägi. Ja kui autot müüma minna, siis kujuneb auto hinnaga nii, et auto hind - 500€, ehk siis alles ei jäägi midagi. (see on see
pierre variant)
Uut liimi ära kiskuda tõenäoliselt ei õnnestu, sest liim on ju uus.
Pigem tee kohe korralikult - laepapp välja, sooja valgesse ruumi, laua peale, puhtaks, uus riie külge ja kohe vblla polegi kohe näha, et on amatööri
tehtud.
Rusikareegel on see, et sedaanidel lagi ei käi ilma tagaklaasi eemaldamata välja, aga sellest õnnestub mõnikord mööda hiilida.
Ja tagaukse kaudu ta välja manööverdada.
(kusjuures tagaklaasi mahalõikamine + uuesti liiminine pole samuti kosmoseteadus, proffidel võtab see ca pool tundi aega. Uunikumidel tihendiga
klaaside puhul on tööaeg 10x pikem - see on see, millega mina olen 15a tegelenud.)
Universaalide, Audi coupede ja suvaliste hatchbäkkidega on lihtsam, neil käib tagant luuk lahti.
.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 23.01.20 18:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Rusikareegel on see, et sedaanidel lagi ei käi ilma tagaklaasi eemaldamata välja, aga sellest õnnestub mõnikord mööda hiilida.
Ja tagaukse kaudu ta välja manööverdada. |
Mitmel sedaan Audil oled laepolstrit eemaldanud, et siin hirmu külvad?
Pole veel kuulnud/näinud, et uksest mõni välja ei mahuks.
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 23.01.20 21:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Mitmel sedaan Audil oled laepolstrit eemaldanud, et siin hirmu külvad?
Pole veel kuulnud/näinud, et uksest mõni välja ei mahuks. |
B5 sedaanil keeras minu arust eest uksest kenasti vana välja ja "uue" sisse, seega võin kinnitada, et ühtki klaasi polnud vaja eemaldada. B5 ja B6
universaalidega on veel lihtsam olnud. Kõige keerukam osa on C ja D piilarite plastikud elusana kätte saada ja see kehtib kõigi audide kohta, millel
olen neid pidanud eemaldama (kas siis lae vahetuseks või reelingute vahetuseks).
|
|
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 23.01.20 21:54
|
|
|
Tsitaat: | Kõige keerukam osa on C ja D piilarite plastikud elusana kätte saada ja see kehtib kõigi audide kohta |
Kehtib eriti talvel ja isegi suvel!
Ka D11, B3 ja C4 sedaanide laed mahuvad ustest välja ilma lõikamata ja painutamata.
Kasuks tuleb esiistmete eemaldamine, kuid võib ka lihtsalt seljatoe alla lasta. Ükskõik kuidas tehes, tuleks auto seest kile või riidega katta et see
oran˛ ollus istmeid ja muid kohti ära ei määriks.
|
|
|
pierre
huviline
Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 90 7A
|
postitati 23.01.20 22:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Mitmel sedaan Audil oled laepolstrit eemaldanud, et siin hirmu külvad?
Pole veel kuulnud/näinud, et uksest mõni välja ei mahuks. |
Mulle paistis ka see, et ilmselt mitte ühelgi.
Välja käib asi kõrvalistuja uksest (seljatugi vaja alla keerata ainult) ja eemaldada pole vaja seestpoolt kahe ukse vahel olevat uksepostikatet, kuhu
jooksevad turvavööd, sest siis on lihtsam tagasi panna see lagi sinna, kuna saab jätta rippuma, et liimi lasta (kehtib b3, b4, c3, c4 kohta).
Kõige keerulisem pudeda laega on see, et kui sa seda välja võtad, et see liim või poroloon su salongi ära ei määriks, kuna see sealt alla pudeneb. Et
pärast salongi keemilist veel tegema ei peaks...ja rippuva laega sõita on sama teema, et kui suvel katuseluugi lahti teed ja hooga maanteele näiteks
lähed, siis tagaistmele langevad selle kleepuva prolooni tükid ja järgmise sisseistujaga on istmed sul "korras". Niiet sellised on variandid.
edit: mõned mehed jõudsid juba ette (Y)
|
|
|
Nareze
huviline
Registreerunud 05.08.19
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 b6 2003
|
postitati 13.03.20 23:37
|
|
|
Nonii, tean, et sellest teemast on nüüd kaua aega möödas aga kuna lubasin, et ütlen mis tulemus tuli siis nii ka teen.
Enne kui räägin pikemalt siis ütlen ka arvatava põhjuse miks see võis rippuma hakata, et tulevikus kui kellegi peaks sama probleem olema siis võibolla
saaks sellest abi. Ühesõnaga märkasin üks päev kui sadas paduvihma, et esiklaasi tihend laseb läbi. Terve esimene juhipoolne lae osa oli täiesti läbi
vettinud. Kui seda käega katsuda siis vett lausa nirises nagu kraanist. Ma arvaksin, et see võis olla peamine põhjus miks see mul üldse rippuma
hakkas.
Nii, siin on siis pildid sellest laest (ärge neist palju lootke kuna pole mingi eriline fotograaf ja see katkine telo kaamera ka ei toida)
https://ibb.co/529mxkS
https://ibb.co/mtnVHRc
https://ibb.co/4NfSJFG
Ühesõnaga, ostsin ikka uue materjali (kangadzunglist) mis oli koos poroloniga. Võtsin siis kõige sarnasema kanga mis seal pakkuda oli. Liimimine oli
minu meelest kõige lihtsam. Kuna poroloniga see materjal suht paks siis ei jää ka liimimise ajal kortse. Liimisin noor tehnikust ostetud liimiga ( https://www.noortehnik.ee/spray-liim-500ml/ ) kuid see oli valget värvi
purk mis oligi polstrite jaoks mõeldud. Aga probleeme tekitas see, et lasin kogemata osta liiga paksu porolooniga kanga. Kui juba lage autosse panema
hakkasin, siis see enam ei mahtunud. See tähendas siis seda, et pidi lae uuesti lahti võtma ja ääred kõik lahti tõmbama ja kipsi noaga kõik poroloni
lahti nokkima. Oli küll jube nu## töö, kuid hakkama sain. Kui see tehtud sai, istus see lagi väga kenasti omale kohale. Kuna ääred pidi ümber tegema,
siis osadest kohtadest ei jäänud see lõpp tulemus perfektne. Kuid see on täiesti savi kuna neid kohti pole niisama otsimata näha. Ja kes see ikka seda
lage sõidu ajal nillib.
Kokkuvõtteks jäi tegelikult see lagi kena. Autos ei pane tähelegi pillari ja lae värvi erinevust. Harjub kiirelt ära. Kuna poroloon on nüüd paksem
siis pole lagi pillaritega samal kõrgusel nagu teisel pildil näha kuid esimese korra kohta käib kah. Aaga jah, nüüd lihtsalt peab kiirelt esiklaasi
ära vahetama või muidu on selle uue lae tulevik samasugune.
Aga jällegi, aitäh kes kõik viitsisid aidata ja kaasa mõelda.
|
|
|