Immobilaiser eemaldamine / kuidas auto tööle saada
Räägin kiirelt jutu ära kuidas probleem tekkis ja äkki oskab mõni teemaga kursis inimene lahendusi või oskajaid spetsialiste soovitada.
Olen juba üle 4 aasta rõõmus C5 RS6 omanik ja kordagi pole autole paigaldatud immoga kokkupuutuda vaja olnud, sest selleks ajaks kui mina auto
omanikuks sain, ei olnud after-market immobiliaiser (Gemel nimeline) enam ammu kasutuses. Eelmise omaniku sõnul on see lahti ühendatud ja ei tööta
(mis oli tõsi kuni eilse õhtuni).
Eile õhtul otsustasin lõpuks ometi töö ettevõtta, et saada aru, miks auto aku 4-5 päeva seistes niivõrd tühjaks laeb, et autot enam käima ei saa
(mõned aastad tagasi ostin uue aku). Kuna harva sõidan, siis päris tüütu iga paari päeva tagant laadija järgi lükata (nagu elektriautoga sõidaks!)
Läksin multimeetriga kallale ja pärast aku täis laadimist näitas viisakad 12.4 volti akupingeks, seega aku võiks nagu korras olla. Samas
elektritarbimine seisva lukustatud seisuga (ükski tuli ei põlenud, valves) oli ca 0.13 A. Uurisin erinevatest foorumitest, et kui palju normaalne on
ja seal väideti et üle 50 milliampri (0.05 A) ei tohiks auto tarbida.
Seejärel hakkasin ükshaaval auto kaitsmed väljavõtma, et arusaada, mis asi akut niimoodi imeb. Pärast paarikümne kaitsme ükshaaval väljavõtmist sain
aru, et tegemist on kaitsega nr 13, mis ca 0.08 A jagu ekstra tarbimist taha tõi (s.t. kui kaitse väljas siis staatiline tarbimine 80 milliamprit
väiksem). Kaitse peaks vastutama piduri tulede, kesklukustuse ja juhiistme mälude eest. Samuti panin tähele et pärast kaitse tagasi panemist hakkas ka
immo-l, mis varasemalt endast märku ei andnud, hakkas punane tuli vilkuma (polnud varem täheldanud, et niimoodi vilguks).
Nüüd kui proovin autot tööle panna, siis kõik elektroonika tuleb ilusti taha, aga mootorit tööle ei pane (starter ka häält ei tee).
Selle kõige peale mulle tundub, et pärast kaitsme sisse-välja võtmist otsustas aastaid vagusi püsinud immo jälle tööle hakata. Kuna ma koodi ei tea
(eelmine omanik ka ei teadnud ja väitis, et see ei tööta), siis tundub ainuke variant immo väljaühendada elektriskeemist. See aitaks loodetavasti
staatilist akusöömist vähendada ja mis kõige oluline - saaks autoga jälle liikuma.
Juhul kui keegi oskab soovitada mingi asjalikku inimest, kes oleks valmis seda Tallinnas Kristiines minu kodu hoovis immot eemaldama?
Oleksin valmis ka ise armatuuri all olevaid juhtmeid proovida lahti võtta, aga siis oleks vaja pigem täpseid juhiseid.
Igasuguse abi ja mõtete eest väga tänulik.
|