janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.10.19 07:44
|
|
|
A3 1,4 55kw CH liiga kõrge ülevaatusel
Auto a3 1,4 55kw bensukas, probleem heitgaasidega ülevaatusel. Probleeme oli ka eelmisel aastal, kuid siis peale katalüsaatori vahetust läbis
ülevaatuse ilusti. Uue universaalse katalüsaatoriga sõitnud 9000km.
Tühikäigul: CO lubatud max 0,5 - minul 1,5
CH lubatud max 100- minul 723
2100 pöörde pealt mõõdetuna: Lubatud co kuni 0,3 - minul 2
ch kuni 100- minul 601
Ehk siis tunduks nagu hulga põlemata kütust. Enne ülevaatust paarutatud piisavalt, vahetatud süüteküünlad, küünlajuhtmed ning õhufilter.
Arvutiga veakoode ei ole, multimeetriga väntvõlli ja nukkvõlli andurit mõõtes autodata võrdlusandmetel tunduvad need ka nagu toimivat.
Lambda graafikut vaadates tundub nagu lambda oleks pisut uimane.
Samuti auto vahepeal keset sõitu jõnksutab, täiesti suvaliste intervallide tagant. Oskab keegi nende andmete põhjal miskit arvata?
|
|
|
txxxl
huviline
Registreerunud 22.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 21.10.19 16:07
|
|
|
Temperatuuri andur?
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6 R30 VR6 turbo
|
postitati 21.10.19 19:49
|
|
|
Miks just põlemata kütus võib ju õli ka olla.
|
|
|
|
aixx
huviline
Registreerunud 21.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.10.19 04:32
|
|
|
Selliseid näite on minul ainult rikkis lambdaanduriga näidanud.
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.10.19 08:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: andrec
Miks just põlemata kütus võib ju õli ka olla. |
Mootorile õli 10 000 välbaga peale ei pea valama, plokikaan 2a tagasi täis remondi läbinud ja peale toda olid silindri surved 13 bar silindrites,
seega hõreda mootori võiks ilmselt välistada
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 22.10.19 09:35
|
|
|
Kui arvutiga veakoode ei ole, see ei tähenda, et näiteks aju tempiandur ei võiks pekkis olla.
Auto aju ju ei salvesta veakoodina seda, kui mootor on külm ja nö. automaatne toores on peal.
Ja seda tempi, mida auto aju kuuma mootori puhul näeb, saab arvutiga vaadata. (kui ise oomeetri jne vanakooli-kauge)
Teine asi on see lambda. Mis samuti tegelikult on hooldusosa, nagu õlifiltergi, aga 10X pikema intervalliga. See kontrolli õle, kas reaalselt töötab
või ei tööta.
Ja edasi juba kat ise, mille eluiga bensukal on päris pikk. 600t km kindlasti, kui mootor teda varem ise kütusega pole ära rikkunud.
.
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.10.19 10:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Kui arvutiga veakoode ei ole, see ei tähenda, et näiteks aju tempiandur ei võiks pekkis olla.
Auto aju ju ei salvesta veakoodina seda, kui mootor on külm ja nö. automaatne toores on peal.
Ja seda tempi, mida auto aju kuuma mootori puhul näeb, saab arvutiga vaadata. (kui ise oomeetri jne vanakooli-kauge)
Teine asi on see lambda. Mis samuti tegelikult on hooldusosa, nagu õlifiltergi, aga 10X pikema intervalliga. See kontrolli õle, kas reaalselt töötab
või ei tööta.
Ja edasi juba kat ise, mille eluiga bensukal on päris pikk. 600t km kindlasti, kui mootor teda varem ise kütusega pole ära rikkunud.
. |
Temp anduri näitab töösooja mootoriga 90 ja gramm peale arvutiga vaadates.
Lambda graafikut sai vaadatud täis töösooja mootoriga ning reageerimine oleks nagu pisut "uimane". see ka endal ainus kahtlus hetkel.
Uue universaale kat-iga sõidetud 9000km, vast ei ole veel ära rikkund, kuid eks näha ole. Alustan ilmselt ikkagi lambdast
|
|
|
alias
huviline
Registreerunud 07.04.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A4 '07 2.0tdi
|
postitati 22.10.19 11:54
|
|
|
Ei pretendeeri viimasele tõele, kuid ehk abiks.
Korduvalt kogetud kus universaal kat kestabki järgmise ülevaatuseni.
Seda tunnistas ülevaatus punkt ka ise, et ega nad ei kesta.
Sellepeale, kui sai öeldud, et te ise aasta tagasi soovitasite universaalselt, pööritati ainult silmi.
Siis sai Bosal katt alla, nüüd see masin aastaid muretu. Masinaks oli A4 b5 1,6 bens.
Võimalik, et vaja pikemat kuumutamist.
Üks sellekohane materjal ka siin videos.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 22.10.19 11:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: janis21
Temp anduri näitab töösooja mootoriga 90 ja gramm peale arvutiga vaadates. |
Kust vaadates, kas mootoriajust või kellaplokist?
|
|
|
|
piimaonu
huviline
Registreerunud 19.10.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Avant, BMW 520
|
postitati 22.10.19 12:17
|
|
|
Odavad universaalkatid (~60€) kestavadki ainult ühe ülevaatuse. Törts kallimad (~150€) kestavad palju kauem, kuid tahavad saada korraliku kuumutamist
ülevaatuspunktis.
Läbielatud saaga, odav kestis aasta, kallim kestab juba viiendat aastat.
janis21, pane enda autole alla törts kallima 2.0 bensuka katt ja asi murtud.
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.10.19 12:27
|
|
|
Tempi vaadatud nii kellaploki kui ka mootori aju alt, näidud ühtivad.
Univ. kattide lühikese eluea kohta muidu varem ka kuulnud, enda kogemusi pole nendega.
Tegin lambda graafikust ka pilti.
Tühikäigul käies lambda:
Ja siin näha pööretel. Üks graafik pööretele ja teine siis lambda graafik. Peale piirajasse laskmist ei toimu veel tükkaega nagu midagi lambdaga.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 22.10.19 15:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: janis21
Uue universaale kat-iga sõidetud 9000km, vast ei ole veel ära rikkund, kuid eks näha ole. Alustan ilmselt ikkagi lambdast |
Mul üks sõber müüb neid universaalkatte, hind poes on mingi isegi 35€ vist.
Silmi ta ei pöörita, ütlebki, et selle ülevaatuse nüüd saad läbi ja aasta pärast tuled ostad uue. Kui selline diil ei sobi, siis ära ostagi.
Kõik, loomuliklt ostavad, sest arvavad, et ajab lolli juttu suust välja ja et "nii ei saa olla".
Saab küll.
Kui sa ostad 1500€ eest kati, siis see kestab 600 tuhat. (0,0024€/km)
Kõik on ju paigas selle odavaga, vastavalt km hinnale.
Alul rääkisid midagi põlemata kütusest, see on otsene kati surm ju.
Ja see CH, mis liiast on, on ikkagi küsimuse all, kus ta tuleb.
.
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.10.19 16:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Tsitaat: | Algselt postitas: janis21
Uue universaale kat-iga sõidetud 9000km, vast ei ole veel ära rikkund, kuid eks näha ole. Alustan ilmselt ikkagi lambdast |
Mul üks sõber müüb neid universaalkatte, hind poes on mingi isegi 35€ vist.
Silmi ta ei pöörita, ütlebki, et selle ülevaatuse nüüd saad läbi ja aasta pärast tuled ostad uue. Kui selline diil ei sobi, siis ära ostagi.
Kõik, loomuliklt ostavad, sest arvavad, et ajab lolli juttu suust välja ja et "nii ei saa olla".
Saab küll.
Kui sa ostad 1500€ eest kati, siis see kestab 600 tuhat. (0,0024€/km)
Kõik on ju paigas selle odavaga, vastavalt km hinnale.
Alul rääkisid midagi põlemata kütusest, see on otsene kati surm ju.
Ja see CH, mis liiast on, on ikkagi küsimuse all, kus ta tuleb.
. |
Ei väida absoluutselt, et kat selle ajaga surnud ei ole. Muidugi võib olla.
Lihtsalt teema ongi tehtud arvamuste avaldamiseks/ variantide pakkumiseks, et mida kontrollida jne. Endale tundub, et lambda alustuseks vahetada.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 22.10.19 16:33
|
|
|
Need numbrid on täiesti absurdselt suured.
Ma alustaks kõigepealt gaasiklapi puhastamisest, siis teeks basic settingu. Kas ja millal hammasrihma vahetati? Isegi ilma katalüsaatorita on võimatu
selliseid numbreid kätte saada korras mootorist. Mis lõhnaga mootoriõli on?
|
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.10.19 11:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Need numbrid on täiesti absurdselt suured.
Ma alustaks kõigepealt gaasiklapi puhastamisest, siis teeks basic settingu. Kas ja millal hammasrihma vahetati? Isegi ilma katalüsaatorita on võimatu
selliseid numbreid kätte saada korras mootorist. Mis lõhnaga mootoriõli on? |
Hammasrihma vahetus umbes 50 000km tagasi.
Kunagi sai mondeoga käidud ülevaatusel, kus ch mõõdeti ca 250-300 ja selline tulemus tuli täielikult tühja kat-iga. Seega selle auto number tundub
reaalselt üüratu. Mootoriõlil bensiini lõhna ei ole.
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6 R30 VR6 turbo
|
postitati 23.10.19 11:36
|
|
|
Aga miks üldse arutleda mitu lehekülge? Mine osta uus lambda ära ja pane külge, vaata kas muutub midagi. Lambda eluiga 120 000 ja kui pole vahetatud,
siis igati mõistlik oleks see ikkagi ära vahetada.
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 23.10.19 13:15
|
|
|
Pigem enne korra kusagil pädevas kohas kontrollimas käia. Originaal-lambda ei ole vist kõige odavam ja odavate B-osadega pole mõtet riskida.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 23.10.19 15:52
|
|
|
Reaalset segu on vaja vaadata.
Kui CH on 700 peaks tagant jõhker must väljas olema.
Kui ikka ei ole, siis mine käi mujal kuskil mõõtmas.
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 23.10.19 17:39
|
|
|
See 700 ei ole tegelikult midagi kohutavat selles mõttes, et musta ei pea tulema. Vanadel autodel on lubatud (või vähemalt mõnda aega tagasi oli) kuni
1000. Protsentides peaks see 700 olema 0,07%.
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.10.19 08:43
|
|
|
Ei tule mitte üldse musta, uskuge või mitte.
Sai lambda ära vahetatud ja teise üv punkti mindud heitgaasi kontrolli. Tühikäigul algul normis kõik, pööretel oli ch vahel 300, vahel küündis 900ni
ja mingil hetkel läks 50ne peale, siis käis tuntav jõnks nüüd mootori töös ära ning järsku kõik näidud täielikult paigast. Pöördeid peal hoides
hakkavad jälle paika tiksuma vaikselt, vahel läheb enam-vähem paika ära ja siis korraga jälle näidud laes. Nüüd hakkas ka väntvõlli asendianduri
veakoodi jõnksu hetkedel sisse loopima, varem seda ei olnud ning multimeetriga autodata andmetel kontrollides oli ka andur korras. Ehk põhimõtteliselt
näidud lähevad täiesti ülesse siis, kui mingi jõnksatus käib läbi ja mingi hetke peale hakkas loopima väntvõlli asendianduri viga.
Mingi jõnksutamine oli ka varem, kuid nüüd asi märgatavalt hullemaks läinud.
Vahetab prooviks väntvõlli asendianduri ära ning vaatab edasi. Eeldan, et kui oleks katalüsaatori või mootori viga, oleksid näidud kõikaeg
ebanormaalselt suured ja vahepeal paika ei läheks.
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 24.10.19 10:50
|
|
|
Kas lambda läks originaal/margipõhine või suva universaal?
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 24.10.19 11:47
|
|
|
See, kui jõnks läbi käib tähendab, et tekib viga ja lambda juhtimine kirjutatakse välja.
Palju sul tühikäigul/pööretel lambda korrektuur on? STFT.
|
|
|
|