Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: C6 eelsüüteküünla vahetus (Vastuseid: 21 | Vaatamisi: 609)
Mattisson
klubiliige



Registreerunud 08.03.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: '06 Audi A6

postitati 10.10.19 15:37 Tsiteeri
C6 eelsüüteküünla vahetus



C6 3.0TDi 165kW BMK
Enne töö käsile võtmist küsin siit üle taas.
Arvuti näitab 1. eelsüüteküünla viga

Paar küsimust:


    1) kas enne vana küünla maha võtmist saan kuidagi kindlalt teada, mis tootja omaga asendama pean?
    2) mootori peab enne küünla eemaldamist soojaks sõitma?
    3) mõni kasutab spetsiaalset süüteküünla leatus-spreid. Kas tavaline WD-40 vms sobib?
    4) kas uue küünla paigaldamisel spetsiaalne määre on vajalik?


Veakoodi järgi pean vahetama kõrvalistuja poolse kõige nina poolse küünla ära?


005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
P161A - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 317702 km
Time Indication: 0


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: B6 TDI Quattro

postitati 10.10.19 16:18 Tsiteeri


See, et üks surnud on, ei tähenda, et teised enam ka head oleks, seega tasuks vahetada kõik kuus korraga. ;)


VCDS - veakoodide lugemine-kustutamine, diagnostika, kodeeringute muutmine, lisade (de)aktiveerimine, B6/B7 püsikiirusehoidja ja kompuutri paigaldus @Tallinn
M: Audi A4 jupid (B6/B7) / O: Audi A4/S4 jupid (B7) / Audi B6 & B7 fännklubi.
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Mattisson
klubiliige



Registreerunud 08.03.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: '06 Audi A6

postitati 10.10.19 19:20 Tsiteeri


Pole üldse halb mõte.
Kas nendele neljale punktile oskab keegi vastata?
Tahaks lasta vajadusel võimalikult kaua liguneda mingi penetreeriva määrdega vms, aga jällegi kui peab mootori soojaks sõitma, siis üle öö ka jätta ei saa.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 10.10.19 19:40 Tsiteeri


Enne vaja proovida, võib-olla polegi kõvasti kinni. Aga muidu ikka kuuma mootoriga on rohkem lootust ja tagasi pannakse tavaliselt valge keraamilise määrdega. Leotamisega on nii ja naa, keere on tihe ja sügavale ei pruugi aine jõuda. Kõige rohkem on kasu kogemusest, et kui kõvasti tasub keerata, igapäevastel remondimeestel on see Nm käe sees. Kui natukenegi liigib, siis edasi-tagasi meelitades saab kätte, jama kui üldse ei liigu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
100
huviline

Avatar


Registreerunud 12.04.10
Asukoht: 100
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 10.10.19 19:45 Tsiteeri


Metallesemega koputamine aitab ka.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 10.10.19 19:52 Tsiteeri


Jah, unustasin selle. Üks mõõt väiksem padrun sobib selleks hästi, küünlale kaela ja haamriga kergelt koputada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Mattisson
klubiliige



Registreerunud 08.03.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: '06 Audi A6

postitati 10.10.19 20:54 Tsiteeri


Super, tänud vihjete eest.
Kõigepealt lähenen kõige väiksema (vist ligi 10cm varrega) narrega küünlane - kas sellega võiks juba teoorias lahti tulla?

Kas keegi saab VIN koodi järgi vaadata, mis küünal mul seal olema peab või see siiski oleneb konkreetsest autost? Vist endiselt kõige kindlam üks maha võtta ja samasugused asemele?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
TiitR2
huviline

Avatar


Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal

Auto: VW Passat Alltrack 4-motion 2.0tdi DSG 2014a; VW Passat Highline 2.0 tdi DSG 2008a.; Jeep GC Overland 2.7 crd 2003a.

postitati 10.10.19 21:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Mattisson

Kas keegi saab VIN koodi järgi vaadata, mis küünal mul seal olema peab või see siiski oleneb konkreetsest autost?


Auto vin kood = ju konkreetne auto?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Mattisson
klubiliige



Registreerunud 08.03.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: '06 Audi A6

postitati 10.10.19 21:08 Tsiteeri


Mõte oli selles, et kas peab vaatama mis tootja küünlad sinna reaalselt pandud on või ala 99% tõenäosusega käib BMK mootoris mingi kindel küünal.

Ega kui õli mootorisse juurde kallad siis ei pane ka lihtsalt kataloogi järgi vaid ikka samade näitajatega mis hetkel seal kasutusel.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
TiitR2
huviline

Avatar


Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal

Auto: VW Passat Alltrack 4-motion 2.0tdi DSG 2014a; VW Passat Highline 2.0 tdi DSG 2008a.; Jeep GC Overland 2.7 crd 2003a.

postitati 10.10.19 21:26 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Mattisson
Mõte oli selles, et kas peab vaatama mis tootja küünlad sinna reaalselt pandud on või ala 99% tõenäosusega käib BMK mootoris mingi kindel küünal.

Ega kui õli mootorisse juurde kallad siis ei pane ka lihtsalt kataloogi järgi vaid ikka samade näitajatega mis hetkel seal kasutusel.

Loe nüüd uuesti oma see jutt läbi, mida ma kommenteerisin! ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Mattisson
klubiliige



Registreerunud 08.03.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: '06 Audi A6

postitati 10.10.19 21:33 Tsiteeri


Lugesin läbi ja ei saa aru, et midagi valesti oleks. Tundub, et see jutt küünalde vahetamisele lähemale ei vii.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rain573
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT

postitati 10.10.19 21:46 Tsiteeri


Mõttetu mämmerdada siin. Lähed varuosapoodi ostad BERU küünla ja paned peale. Seal peaks olema kirjas ka mis nm pealt pooleks minema hakkb. Mersul oli see alates 35nm. Võtad moment võtme ja keerad siis lahti selle. Tihtipeale on vaja ka keermelõikurit, et keere pärast ülekeerata. Peale seda installid uue küünla.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: B6 TDI Quattro

postitati 10.10.19 22:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Mattisson
Mõte oli selles, et kas peab vaatama mis tootja küünlad sinna reaalselt pandud on või ala 99% tõenäosusega käib BMK mootoris mingi kindel küünal.

Ega kui õli mootorisse juurde kallad siis ei pane ka lihtsalt kataloogi järgi vaid ikka samade näitajatega mis hetkel seal kasutusel.


Vali, kumba BERU oma soovid: GE115 (vanem mudel) või GE133 (uuem mudel).

Sinu auto puhul OEM tootekood on 059963319E ja OEM tootekoodile vastavad mõlemad minu lingitud eelsüüteküünlad. Originaale toodab ka BERU, nagu minu lingilt saad ise lugeda...


VCDS - veakoodide lugemine-kustutamine, diagnostika, kodeeringute muutmine, lisade (de)aktiveerimine, B6/B7 püsikiirusehoidja ja kompuutri paigaldus @Tallinn
M: Audi A4 jupid (B6/B7) / O: Audi A4/S4 jupid (B7) / Audi B6 & B7 fännklubi.
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
andrec
huviline

Avatar


Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: C4 2.2TQ, C5 2.4Q, D2 4.2Q

postitati 10.10.19 22:10 Tsiteeri


Vin koodi järgi saad õige küünla sinna.
Kui keeret keermelõikuriga üle ei keera on oht, et sa ei keera uut küünalt lõpuni põhja ja see tahmab kohe kinni sul. Ideaalis tuleks põhjas olev auk ka puhtaks teha spetsiaalse freesiga. On juhuseid olnud kus see küünla alumine ots jääb sinna auku kinni.


12,72@178,14km/h @S4 // 241km/h @ S4 OMC
http://differ.ee https://www.youtube.com/andresleever
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II, dailydriver Passat B7

postitati 11.10.19 04:27 Tsiteeri


    Tsitaat:
    Algselt postitas: Mattisson

    1) kas enne vana küünla maha võtmist saan kuidagi kindlalt teada, mis tootja omaga asendama pean?
    2) mootori peab enne küünla eemaldamist soojaks sõitma?
    3) mõni kasutab spetsiaalset süüteküünla leatus-spreid. Kas tavaline WD-40 vms sobib?
    4) kas uue küünla paigaldamisel spetsiaalne määre on vajalik?




    1. Vin-i järgi tellid uue, mis vahet seal on, kes tootja on. Parameetrid on kõigil samad.
    2. Ei pea, sest soojenedes paisuvad mõlemad, nii pea kui küünal. Kasu puudub.
    3. Mitte ükski leotis ei aita, olen 20a katsetanud seda "leotamist"
    4. Ei ole vajalik. Aga mina olen alati pannud, sest mine tea seda B osade kvaliteeti. Ja vaevalt, et sinagi Revalist neid ostma lähed.

    Kõige tähtsamaid asju sa ei küsinud: kas vahetada ainult see üks ja millega seda lahti keerata....

    .


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Mattisson
klubiliige



Registreerunud 08.03.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: '06 Audi A6

postitati 11.10.19 06:31 Tsiteeri


Tänud kasuliku info eest. Neid näpunäiteid polnud üheski välismaa foorumis kirjas seega väga hea, et enne ikka teema tegin.

Audiworldis oli kirjas, et pika 10mm padruniga lahti keerata ja nüüd praegu saadud info põhjal paneb selle padruni momentvõtmele otsa.

Mis juhtub kui neid küünlaid hakatagi vajadusel ühekaupa vahetama, mitte kõik 6 korraga? Esimeseks prooviks telliks kõigepealt 1 ja mine tea kas siis nii probleemset tööd siis enam ette julgeb võtta nii pea 😀. Aga kui mingil põhjusel PEAB kõik 6tk vahetama, siis vahetab kõik 6.

Selle töö juures peab arvutiga ka midagi tegema?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: B6 TDI Quattro

postitati 11.10.19 06:46 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Mattisson
Mis juhtub kui neid küünlaid hakatagi vajadusel ühekaupa vahetama, mitte kõik 6 korraga? Esimeseks prooviks telliks kõigepealt 1 ja mine tea kas siis nii probleemset tööd siis enam ette julgeb võtta nii pea 😀. Aga kui mingil põhjusel PEAB kõik 6tk vahetama, siis vahetab kõik 6.


Enda omal vahetada lasin ja pärast vanu testisin, siis need läksid tunduvalt kauem soojaks, kui uus. Lisaks läksid need üsna erinevalt soojaks, mõnel otsas väike täpp, mõnel terve ots ja samuti oli ka värvus (temperatuur siis ilmselt?) erinev. Seega kindlasti on mõistlik kõik korraga ära vahetada. Üks tegemine ja aerost tellides tuleb hind ainult 60-70€ kanti...

Uus vs vana.


VCDS - veakoodide lugemine-kustutamine, diagnostika, kodeeringute muutmine, lisade (de)aktiveerimine, B6/B7 püsikiirusehoidja ja kompuutri paigaldus @Tallinn
M: Audi A4 jupid (B6/B7) / O: Audi A4/S4 jupid (B7) / Audi B6 & B7 fännklubi.
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
andrec
huviline

Avatar


Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: C4 2.2TQ, C5 2.4Q, D2 4.2Q

postitati 11.10.19 07:26 Tsiteeri


Tekib ka muidugi küsimus, miks peab nii riskantset tööd ise tegema üldse kus võib mitu asja valesti teha? Kas lihtsam ei oleks viia spetsialist kätte kes seda tööd ennem teinud. Puhastab keerme ja pesa ära ja vajadusel puurib ka murdunud küünla välja? Hambaid sa ei hakka ju ise endal puurima ja plommima?


12,72@178,14km/h @S4 // 241km/h @ S4 OMC
http://differ.ee https://www.youtube.com/andresleever
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II, dailydriver Passat B7

postitati 11.10.19 11:33 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Mattisson

Audiworldis oli kirjas, et pika 10mm padruniga lahti keerata ja nüüd praegu saadud info põhjal paneb selle padruni momentvõtmele otsa.



Hea küll, panen siis siia kirja, kuidas neid tegelikult lahti võetakse: seesama 10 pikk padrun + suruõhupüss.
Kui siis läheb puruks, siis järelikult pidigi puruks minema. Ja enne läheb käsitsi keerates puruks kui püssiga tiristades. Ongi kogu tarkus.


P.S. Teoreetiliselt, kui sa selle ühe ära lõhud, siis ilmselt auto jääb veel sõiduvõimeliseks ning saad minna profi juurde, kes ta sul kalli raha eest välja puurib.
Selleks on mingi a`la 5000€ maksev tööriistakohver neil olemas, ise pole mõtet seksima hakata.


.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Raika
klubiliige

Avatar


Registreerunud 03.11.03
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant 3,0TDi Q C6, A4 Avant 1,8 B5

postitati 11.10.19 13:19 Tsiteeri


Autodoc'is antud mõnedel küünaldel ka murdemoment. Kui ma nüüd panen momentvõtmele peale 25-30 Nm (35 puruneb vist?) ja küünal lahti ei tule siis peab teenuse sisse ostma. Momentvõtit vaja uue küünla pingutamiseks 15 Nm-ga nii või naa.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 11.10.19 17:21 Tsiteeri


Keraamiliste küünaldega oli juhendi järgi vist üldse nii, et kui 20Nm keerates lahti ei tule, siis tuleb plokikaas maha võtta, muidu võib keraamika kildudeks lennata silindrisse. Samuti ei tohi maha kukkunud/põrutada saanud küünlaid kasutada võimalike mikropragude tõttu jne.. Ka või millistele 3.0TDI mootoritele neid pandi, seda peast ei tea, uuematele tõenäoliselt pandi. Ehk siis tasub karta küll seda tööd uuematel autodel, ei saa lihtsalt tuimalt keerama hakata.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
anduke88
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 & Audi A6 C6 3.0TDI Q 07 & VW

postitati 11.10.19 20:12 Tsiteeri


Muidugi, keerame aga padruni ja narrega või hoopis lehtvõtmega murdes läbi pikenduste. Varsti foorumis uus teema, et mismoodi ära murtud eelsüüteküünla jäänuk kätte saada :)

GE133
"Väändejõud alates: 15 Nm, Väändejõud kuni: 20 Nm
Koonusetõus: 63, Keermemõõt: M10x1,0, Pikkus üle kõige: 130 mm, VU: 10 mm, Nimivool: 25 A, Installatsioonisügavus: 28 mm, Murdemoment: 35 Nm"

Lahti keerates sai Nm võtmele peale pandud 20Nm - siiani kõik lahti saanud. Kui ei ole tulnud, siis leotanud paar tundi ja siis uuesti keeranud.

Kinni keerates võtmele 17-18Nm peale ja null probleemi. 1/4 Nm võti ei maksa tänapäeval midagi.

Eks töökoja rahvas kasutab veidikene teisi võtteid vms...aga garaazi all nokitseja võiks küll Nm võtmega läheneda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2009
Täiendanud indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2016
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 31.6% - SQL: 68.4%]