Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Praakrehvi garantiikorras vahetamine ja Quattro (Vastuseid: 20 | Vaatamisi: 4816)
stonestick
huviline



Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S3 8P

postitati 27.06.19 21:18 Tsiteeri
Praakrehvi garantiikorras vahetamine ja Quattro



Selgus, et sügisel ostetud talverehvidest üks osutus praagiks (praod külgseinas). Kuluda jõudsid rehvid talve jooksul 2,5mm, aga rehvid müünud ettevõte pakub ainult vigase rehvi hüvitamist. Mina diffritega lotot ei kavatse mängima hakata ja kavatsen nii või naa kõik 4tk välja vahetada. Sama soovitus tuli ka klaasmajast, kuigi mingeid kindlaid numbreid nemad öelda ei osanud (et mitu mm erinevust oleks veel ok).

Küsimus - on keegi samas olukorras olnud? Kas on alust (ja mõtet) müüjaga kemplema minna ja nõuda kõikide rehvide garantiikorras vahetamist?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rain573
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT, W211, CLS Shoting Brake

postitati 27.06.19 22:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stonestick
Selgus, et sügisel ostetud talverehvidest üks osutus praagiks (praod külgseinas). Kuluda jõudsid rehvid talve jooksul 2,5mm, aga rehvid müünud ettevõte pakub ainult vigase rehvi hüvitamist. Mina diffritega lotot ei kavatse mängima hakata ja kavatsen nii või naa kõik 4tk välja vahetada. Sama soovitus tuli ka klaasmajast, kuigi mingeid kindlaid numbreid nemad öelda ei osanud (et mitu mm erinevust oleks veel ok).

Küsimus - on keegi samas olukorras olnud? Kas on alust (ja mõtet) müüjaga kemplema minna ja nõuda kõikide rehvide garantiikorras vahetamist?


Kas klaasmajas vahetatakse kõik 4 rehvi sellises olukorras välja? Pane ennast müüja asemele, ilmselgelt saadaksid ise ka mingi lambi audimehe pikalt :D. Või kuidas rehvitootja, ise ette näeb seda asja, et kui 4wd siis paneme kõik uued ja kui 2 wd ja mitte vedav sild siis anname 1 uue ja kui 2wd ja vedav sild siis anname 2 uut?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
end3l
klubiliige



Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm

postitati 27.06.19 22:33 Tsiteeri


Klaasmaja seisukoht on, et rehve vahetatakse paarikaupa samal sillal.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Petu
huviline

Avatar


Registreerunud 13.03.08
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant TDI Quattro 96'

postitati 27.06.19 23:35 Tsiteeri


Sellisel juhul küll RIP torsen.
Põhja-Ameerika klaasmajas töötades on reegliks, et sildade vaheline rehvide mustrite sügavuse keskmine ei tohiks ületada 3/32nds of an inch mis on 2.381mm.

Kui võtta teemaalgataja olukord(võttes, et uus rehv on 9mm)

Esisild
[6,5] [6,5] esisilla keskmine 6,5 mm


Tagasild
[7] [9]uus rehv, tagasilla keskmine 8 mm (tagasillal kulub vähem)


Sildade keskmiste vahe 8-6,5=2,5mm
Selle reegli järgi poleks enam soovitatud.


Kujutage nüüd ette kui tagumisse silda panna mõlemad uued rehvid, kui palju raskemaks olukord torsenile muutub. Esi ja tagasillas olevad avatud diffrid saavad palju paremini nende erinevustega hakkama kui torsen.
Sellises olukorras üksiku rehvi vahetamine on parem kui mõlemad ühel sillal.

Alati on parim Quattrole 4 uut rehvi kui igasugu muud kombinatsioonid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Jann
huviline

Avatar


Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Allroad BiTDi 230kw, FIAT 500 Sport, BR 175.

postitati 28.06.19 04:00 Tsiteeri


Kuna meie teed ei ole sirged kriipsud ja rattad liiguvad nagunii kogu aeg erineva kiirusega 90% ajast, siis mõne mm taga ajamine on suht nali.


OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, õhkvedrustuse mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 23.11.0 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2023-24, VIM, SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 28.06.19 06:15 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stonestick
Selgus, et sügisel ostetud talverehvidest üks osutus praagiks (praod külgseinas).


Mis firma rehviga tegu?

Mitte, et see nüüd teemaga haakuks, aga lihtsalt infoks...

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stonestick
huviline



Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S3 8P

postitati 28.06.19 07:30 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Mis firma rehviga tegu?


Hiinakas :P Täpsemalt Hifly Win-Turi. Rehvidele iseenesest muus osas mingeid pretensioone pole, sõiduomadused olid väga okeid. Talve jooksul sai nendega sõidetud 12kkm, kallim rehv ilmselt kuluks vähem kui 2,5mm? Tõenäoliselt ongi tegu paradoksiga - poleks hiinakas olnud, poleks praaki saanud :D

Tsitaat:
Algselt postitas: Rain573
Kas klaasmajas vahetatakse kõik 4 rehvi sellises olukorras välja? Pane ennast müüja asemele, ilmselgelt saadaksid ise ka mingi lambi audimehe pikalt :D. Või kuidas rehvitootja, ise ette näeb seda asja, et kui 4wd siis paneme kõik uued ja kui 2 wd ja mitte vedav sild siis anname 1 uue ja kui 2wd ja vedav sild siis anname 2 uut?


Väga informatiivne postitus. Miks ma peaksin ennast müüja asemele panema? Antud juhul kannan suuremat kahju ju mina kui klient, pane ennast hoopis minu asemele. Aga ju see ongi eesti kaupmeeste mentaliteet - olematu risk ja võimalikult suur kasum.

Enda esialgsele küsimusele muidugi vastust ei saanud :D Testivõitjate puhul ilmselt üritaks ikkagi mingi muu lahenduse saada, praegu pole rahaline kadu suur.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Lauri0112
klubiliige

Avatar


Registreerunud 20.03.12
Kasutaja on eemal

Auto: A5 S-line 3.0tdi

postitati 28.06.19 08:06 Tsiteeri


Kas eestis pole sellist võimalust, et mõni rehvipaigaldus koht rehvi mustri sügavuse masinaga maha lihvib vajaliku mõõduni?
Selgemalt seletada ei oska, aga välismaal olen kuulnud küll sellistest lahendustest.

tyre shaving


Lauri in Audi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
twistY
huviline



Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal


postitati 28.06.19 09:24 Tsiteeri


See 3/32" reegel ei päde, kuna ei võta arvesse fakti, et nt 2019 Q7 ratas on 2010 A1 rattast 80mm suurema läbimõõduga.
Vanasti oli jutt, et üle 3-4% ei ole lubatud, mis tundub igati mõistlikum soovitus.

Puust ja punaseks:
Oletame, et rehvid on 225/45-17.
Uue rehvi läbimõõt sel juhul 635 mm, kasutatud rehvil 630 mm. Ümbermõõdud vastavalt 1991 mm vs 1979 mm.
Vahe 0,6%
Uus rehv teeb 1 km sõites 1000000/1991=502,2 pööret, kasutatud rehv 1000000/1979=505,3 pööret.
Vahe 3,1 pööret ühel kilomeetril. Ehk siis ikkagi 0,6% pöörete arvu vahe ühele kilomeetrile.

0,6%<3%

Tõenäoliselt avastad varsti järgmises hiinakas prao ja siis saad juba jälle uue võtta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
lzv8q
huviline



Registreerunud 04.12.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Renault 21 turbo; Jeep Grand Cherokee; Peugeot 405 Mi16x4; Mazda RX-8; Audi Allroad 3,0 TFSI

postitati 28.06.19 10:16 Tsiteeri


Teemaalgataja autol ei tohiks torseni probleemi olla. Pole küll 100 % kindel aga A4 peaks olema haldexiga ja sildades olevad diffrid tavalised.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
twistY
huviline



Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal


postitati 28.06.19 10:26 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: lzv8q
Teemaalgataja autol ei tohiks torseni probleemi olla. Pole küll 100 % kindel aga A4 peaks olema haldexiga ja sildades olevad diffrid tavalised.

Kõik moodsamad pikimootoriga Audid peale Q7, Q8 ja R8 on Torsen keskdiferentsiaaliga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 28.06.19 10:45 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: twistY


Tõenäoliselt avastad varsti järgmises hiinakas prao ja siis saad juba jälle uue võtta.


Ma tahtsin tegelt ka oma firmaküsitlusega sinna välja tüürida. Et vaevalt nüüd üks sattus praak, vaid pigem on kogu partii küljed pisut kõvad, kui pragu sisse tuli. Eriti, kui selgub, et tegu ei ole Conti, Nokatsi või Misuga.

Mina võtaks müüjalt kiirelt (äkki mõtleb ümber või ei suuda enam seda mudelit hankida vms) uue rehvi, paneks alla ja vaataks, mis teistega edasi saab.

See paar mm kulumist on nii väike vahe, et kui differ oleks klaasist, siis silmaga isegi ei näeks, et seal nüüd satelliidid urisema hakkavad.
Tuhanded autod IGA PÄEV sõidavad nii ringi ja ei juhtu nendega mitte midagi.

Miks nad sõidavad, võib mõni küsida?

Aga sellepärast, et mitte keegi ei kontrolli oma rehvirõhke iga päev ning nullkoma-midagi barri rõhuvahet annab juba rattale erineva läbimõõdu.
Ja enamusel siiski pole rehvirõhuandureid või seda pööretelugemise proget peal.
Pseudoprobleem.

Probleem oleks siis, kui sa pidevale 4x4-jale, millel keskdiffer lukus, paned lausa erinevas mõõdus rehvid ntx ette-taha, siis viskab su kiilakal teelt minema.

P.S. A4 ja haldexiga????
Peage nüüd hoogu, seltsimehed. Ega see Tiguan või Shooda ei ole.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stonestick
huviline



Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S3 8P

postitati 28.06.19 11:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Ma tahtsin tegelt ka oma firmaküsitlusega sinna välja tüürida. Et vaevalt nüüd üks sattus praak, vaid pigem on kogu partii küljed pisut kõvad, kui pragu sisse tuli. Eriti, kui selgub, et tegu ei ole Conti, Nokatsi või Misuga.


Krt ei tea.. Kõik rehvid minu käes täpselt samasugustes oludes olnud ja ülejäänud on OK (pean muidugi üle kontrollima :D). 12kkm peale vast võiks iga praak ennast ilmutada. Ajaloo huvides pilti kah. Sellised lõhed on terve rehvi ulatuses:

https://i.imgur.com/9VlGwLU.jpg

Ma pigem jään vist ikkagi 4 rehvi vahetamise juurde, ehk joppab, et rohkem praaki ei tule ja pärast seda vast hiinakatega rohkem ei tegele.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rain573
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT, W211, CLS Shoting Brake

postitati 28.06.19 11:21 Tsiteeri


Panen Sulle siis ühe sisutiheda postituse ka siia, otse audi manuaalist.

https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/448/243/011212191930f1e.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
stonestick
huviline



Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S3 8P

postitati 28.06.19 11:30 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Rain573
Panen Sulle siis ühe sisutiheda postituse ka siia, otse audi manuaalist.


Aitäh (ilma sarkasmita)! Ma arvan, et see pilt võiks kõik Quattro ja rehvikulumise diskussioonid siin foorumis lõplikult kokku võtta. :) Minu puhul jääb erinevus siis (9+6,5)/2-6,5=1,25mm ehk ilusti alla 2mm. Võtan müüjalt garantiikorras ühe rehvi ja kogu muusika.

Selle küsimuse viskaks ikkagi õhku, et kui erinevus oleks suurem kui tootja ettenähtu, siis on müüja poolt OK käsi laiutada?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 28.06.19 12:42 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stonestick
Minu puhul jääb erinevus siis (9+6,5)/2-6,5=1,25mm ehk ilusti alla 2mm. Võtan müüjalt garantiikorras ühe rehvi ja kogu muusika.

Selle küsimuse viskaks ikkagi õhku, et kui erinevus oleks suurem kui tootja ettenähtu, siis on müüja poolt OK käsi laiutada?


Mis mõttes OK käsi laiutada?
Nad ei laiuta midagi, vaid lihtsalt viisakalt teatavad sülle et nelja rehvi ei hüvita ja kogu video. Või, kogu muusika, nagu sa ütled....:D

Sul on õigus pöörduda tarbijakaitsesse, kes tuvastab, et nad ei pea hüvitama mittepraak asja ja sul jääb üle võimalus pöörduda kohtu poole.

Mis oleks ilgelt rumal mõte.

P.S. Kindel, et sel hiinakal uuena 9mm on?
Mingil Nokiani naelal on küll 8,9 - 9,0, aga kas sel lamellil ka?

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Urmet24
huviline



Registreerunud 04.01.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: a4 avant b8

postitati 28.06.19 14:08 Tsiteeri


Hiinakatel on vähem turvise paksust küll kui kvaliteet rehvil, olen ise sama mõõtnud uutelt rehvidelt.
Ehk siis reaalselt võib sul see erinevus veel väiksem olla.

Aasta vanal rehvil on pretentsioonide esitamise aeg, kuid seal ei ole enam garantiid.
Kui loed võlaõigus seadust, siis loed ka selle välja, et esim aasta on ettevõtte teha vea välja selgitamine, teisel aastal on seem aga kliendi kohtustus.
Ehk siis tegelt on nad isegi vastutulelikud Sulle, kuna lähtuvalt võlaõigus seadusest, on selle aja peale kliendi lahendada see probleem, et mis seal juhtus ja miks.

Miskit ülemäära nõudma hakates eriti ostes nii odavat rehvi ei ole miskit võita pigem kaotada.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stonestick
huviline



Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S3 8P

postitati 28.06.19 17:47 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Urmet24
Hiinakatel on vähem turvise paksust küll kui kvaliteet rehvil, olen ise sama mõõtnud uutelt rehvidelt.
Ehk siis reaalselt võib sul see erinevus veel väiksem olla.

Aasta vanal rehvil on pretentsioonide esitamise aeg, kuid seal ei ole enam garantiid.
Kui loed võlaõigus seadust, siis loed ka selle välja, et esim aasta on ettevõtte teha vea välja selgitamine, teisel aastal on seem aga kliendi kohtustus.
Ehk siis tegelt on nad isegi vastutulelikud Sulle, kuna lähtuvalt võlaõigus seadusest, on selle aja peale kliendi lahendada see probleem, et mis seal juhtus ja miks.

Miskit ülemäära nõudma hakates eriti ostes nii odavat rehvi ei ole miskit võita pigem kaotada.


Esimene aasta veel kestabki ;) Ülemäära nõudma polnud plaanis minna, tarbija seisukohast tundub lihtsalt lose-lose olukord (unustame ära selle, et hiinakas jne).

@stihl - jah, 9mm, kohapeal mõõdeti.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Amadeus
klubiliige

Avatar


Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: C7q

postitati 29.06.19 10:13 Tsiteeri


Hiinlasega ongi nii, et premium rehvi ekspluatatsiooni lõpuks saad ostad mitu jooksu hiinlasi + uue torseni. Rehvi omadustest ei maksa rääkidagi. See segment on mõeldud ikkagi maavanaema Ford Fiesta alla, kes korra pühapäeval turuhoones jahu ostmas käib.
Tsitaat:
Algselt postitas: Rain573
Kas klaasmajas vahetatakse kõik 4 rehvi sellises olukorras välja? Pane ennast müüja asemele, ilmselgelt saadaksid ise ka mingi lambi audimehe pikalt :D. Või kuidas rehvitootja, ise ette näeb seda asja, et kui 4wd siis paneme kõik uued ja kui 2 wd ja mitte vedav sild siis anname 1 uue ja kui 2wd ja vedav sild siis anname 2 uut?

Kui ostad paari Puma tenniseid ja kuu aja pärast tuleb parempoolselt tald lahti, siis on ju loogiline, et saad ainult uue parempoolse - kahe otsaga asi :)


Wer im sommer schon am winter denkt, der sicherlich ein quattro lenkt!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Petu
huviline

Avatar


Registreerunud 13.03.08
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant TDI Quattro 96'

postitati 29.06.19 13:50 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Rain573
Panen Sulle siis ühe sisutiheda postituse ka siia, otse audi manuaalist.

https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/448/243/011212191930f1e.jpg


Vot see on see tabel. Hea, et kellegil kohe pilt võtta on niimoodi. Kurb on lihtsalt see, et meie klaasmajades ei teata seda. Aga eks see õigem number siis 2mm ole kui 3/32" - siiski euroopa auto.

Aga twistY lähenemine on muidugi täpsem ja päris entusiastidele kuigi päris entusiast paneb 4 uut rehvi(ja korralikku). :D

Lisaks veel seda, et ega müügimees ka süüdi poleks ju, et sa quattroga sõidad. Temast oleks väga lahke juba 2 rehvi anda, aga 4 oleks kindlasti liig. Loodan, et järgmise jooksu rehve võtad, siis midagi paremat. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
antsvolli
huviline

Avatar


Registreerunud 06.01.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 911T, A8 D2

postitati 29.06.19 14:57 Tsiteeri


Ise ei osta kohe kindlasti mingit "soodsat rehvi" juba foorumist loetud info põhjal, sest liiga kalliks läheb pikemas perspektiivis. Isegi kaubikul talvekad Michelinid ja olen rahul :cool:

Allroadile tulevad talveks Dunlop GrandTrek SJ6 ed. Mis sest, et need mõned aastad vanad kuid on uued, pehmed ja mustrit 10.5mm - peaks hoidma mõned talved ca. 50tkm :D

ja

IC2 lähevad ka müüki see nael Allroadile ei sobi...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 73.8% - SQL: 26.2%]