stonestick
huviline
Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S3 8P
|
postitati 27.06.19 20:18
|
|
|
Praakrehvi garantiikorras vahetamine ja Quattro
Selgus, et sügisel ostetud talverehvidest üks osutus praagiks (praod külgseinas). Kuluda jõudsid rehvid talve jooksul 2,5mm, aga rehvid müünud
ettevõte pakub ainult vigase rehvi hüvitamist. Mina diffritega lotot ei kavatse mängima hakata ja kavatsen nii või naa kõik 4tk välja vahetada. Sama
soovitus tuli ka klaasmajast, kuigi mingeid kindlaid numbreid nemad öelda ei osanud (et mitu mm erinevust oleks veel ok).
Küsimus - on keegi samas olukorras olnud? Kas on alust (ja mõtet) müüjaga kemplema minna ja nõuda kõikide rehvide garantiikorras vahetamist?
|
|
|
|
Rain573
klubiliige
Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT, W211, CLS Shoting Brake
|
postitati 27.06.19 21:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stonestick
Selgus, et sügisel ostetud talverehvidest üks osutus praagiks (praod külgseinas). Kuluda jõudsid rehvid talve jooksul 2,5mm, aga rehvid müünud
ettevõte pakub ainult vigase rehvi hüvitamist. Mina diffritega lotot ei kavatse mängima hakata ja kavatsen nii või naa kõik 4tk välja vahetada. Sama
soovitus tuli ka klaasmajast, kuigi mingeid kindlaid numbreid nemad öelda ei osanud (et mitu mm erinevust oleks veel ok).
Küsimus - on keegi samas olukorras olnud? Kas on alust (ja mõtet) müüjaga kemplema minna ja nõuda kõikide rehvide garantiikorras vahetamist?
|
Kas klaasmajas vahetatakse kõik 4 rehvi sellises olukorras välja? Pane ennast müüja asemele, ilmselgelt saadaksid ise ka mingi lambi audimehe pikalt
. Või kuidas rehvitootja, ise ette näeb seda asja, et kui 4wd siis paneme
kõik uued ja kui 2 wd ja mitte vedav sild siis anname 1 uue ja kui 2wd ja vedav sild siis anname 2 uut?
|
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 27.06.19 21:33
|
|
|
Klaasmaja seisukoht on, et rehve vahetatakse paarikaupa samal sillal.
|
|
|
Petu
|
postitati 27.06.19 22:35
|
|
|
Sellisel juhul küll RIP torsen.
Põhja-Ameerika klaasmajas töötades on reegliks, et sildade vaheline rehvide mustrite sügavuse keskmine ei tohiks ületada 3/32nds of an inch mis on
2.381mm.
Kui võtta teemaalgataja olukord(võttes, et uus rehv on 9mm)
Esisild
[6,5] [6,5] esisilla keskmine 6,5 mm
Tagasild
[7] [9]uus rehv, tagasilla keskmine 8 mm (tagasillal kulub vähem)
Sildade keskmiste vahe 8-6,5=2,5mm
Selle reegli järgi poleks enam soovitatud.
Kujutage nüüd ette kui tagumisse silda panna mõlemad uued rehvid, kui palju raskemaks olukord torsenile muutub. Esi ja tagasillas olevad avatud
diffrid saavad palju paremini nende erinevustega hakkama kui torsen.
Sellises olukorras üksiku rehvi vahetamine on parem kui mõlemad ühel sillal.
Alati on parim Quattrole 4 uut rehvi kui igasugu muud kombinatsioonid.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 28.06.19 03:00
|
|
|
Kuna meie teed ei ole sirged kriipsud ja rattad liiguvad nagunii kogu aeg erineva kiirusega 90% ajast, siis mõne mm taga ajamine on suht nali.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 28.06.19 05:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stonestick
Selgus, et sügisel ostetud talverehvidest üks osutus praagiks (praod külgseinas). |
Mis firma rehviga tegu?
Mitte, et see nüüd teemaga haakuks, aga lihtsalt infoks...
.
|
|
|
stonestick
huviline
Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S3 8P
|
postitati 28.06.19 06:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Mis firma rehviga tegu?
|
Hiinakas Täpsemalt Hifly Win-Turi. Rehvidele iseenesest muus osas mingeid
pretensioone pole, sõiduomadused olid väga okeid. Talve jooksul sai nendega sõidetud 12kkm, kallim rehv ilmselt kuluks vähem kui 2,5mm? Tõenäoliselt
ongi tegu paradoksiga - poleks hiinakas olnud, poleks praaki saanud
Tsitaat: | Algselt postitas: Rain573
Kas klaasmajas vahetatakse kõik 4 rehvi sellises olukorras välja? Pane ennast müüja asemele, ilmselgelt saadaksid ise ka mingi lambi audimehe pikalt
. Või kuidas rehvitootja, ise ette näeb seda asja, et kui 4wd siis paneme
kõik uued ja kui 2 wd ja mitte vedav sild siis anname 1 uue ja kui 2wd ja vedav sild siis anname 2 uut? |
Väga informatiivne postitus. Miks ma peaksin ennast müüja asemele panema? Antud juhul kannan suuremat kahju ju mina kui klient, pane ennast hoopis
minu asemele. Aga ju see ongi eesti kaupmeeste mentaliteet - olematu risk ja võimalikult suur kasum.
Enda esialgsele küsimusele muidugi vastust ei saanud Testivõitjate puhul
ilmselt üritaks ikkagi mingi muu lahenduse saada, praegu pole rahaline kadu suur.
|
|
|
|
Lauri0112
klubiliige
Registreerunud 20.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A5 S-line 3.0tdi
|
postitati 28.06.19 07:06
|
|
|
Kas eestis pole sellist võimalust, et mõni rehvipaigaldus koht rehvi mustri sügavuse masinaga maha lihvib vajaliku mõõduni?
Selgemalt seletada ei oska, aga välismaal olen kuulnud küll sellistest lahendustest.
tyre shaving
Lauri in Audi
|
|
|
|
twistY
huviline
Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.06.19 08:24
|
|
|
See 3/32" reegel ei päde, kuna ei võta arvesse fakti, et nt 2019 Q7 ratas on 2010 A1 rattast 80mm suurema läbimõõduga.
Vanasti oli jutt, et üle 3-4% ei ole lubatud, mis tundub igati mõistlikum soovitus.
Puust ja punaseks:
Oletame, et rehvid on 225/45-17.
Uue rehvi läbimõõt sel juhul 635 mm, kasutatud rehvil 630 mm. Ümbermõõdud vastavalt 1991 mm vs 1979 mm.
Vahe 0,6%
Uus rehv teeb 1 km sõites 1000000/1991=502,2 pööret, kasutatud rehv 1000000/1979=505,3 pööret.
Vahe 3,1 pööret ühel kilomeetril. Ehk siis ikkagi 0,6% pöörete arvu vahe ühele kilomeetrile.
0,6%<3%
Tõenäoliselt avastad varsti järgmises hiinakas prao ja siis saad juba jälle uue võtta.
|
|
|
|
lzv8q
huviline
Registreerunud 04.12.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Renault 21 turbo; Jeep Grand Cherokee; Peugeot 405 Mi16x4; Mazda RX-8; Audi Allroad 3,0 TFSI
|
postitati 28.06.19 09:16
|
|
|
Teemaalgataja autol ei tohiks torseni probleemi olla. Pole küll 100 % kindel aga A4 peaks olema haldexiga ja sildades olevad diffrid tavalised.
|
|
|
twistY
huviline
Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.06.19 09:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lzv8q
Teemaalgataja autol ei tohiks torseni probleemi olla. Pole küll 100 % kindel aga A4 peaks olema haldexiga ja sildades olevad diffrid tavalised.
|
Kõik moodsamad pikimootoriga Audid peale Q7, Q8 ja R8 on Torsen keskdiferentsiaaliga.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 28.06.19 09:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: twistY
Tõenäoliselt avastad varsti järgmises hiinakas prao ja siis saad juba jälle uue võtta. |
Ma tahtsin tegelt ka oma firmaküsitlusega sinna välja tüürida. Et vaevalt nüüd üks sattus praak, vaid pigem on kogu partii küljed pisut kõvad, kui
pragu sisse tuli. Eriti, kui selgub, et tegu ei ole Conti, Nokatsi või Misuga.
Mina võtaks müüjalt kiirelt (äkki mõtleb ümber või ei suuda enam seda mudelit hankida vms) uue rehvi, paneks alla ja vaataks, mis teistega edasi
saab.
See paar mm kulumist on nii väike vahe, et kui differ oleks klaasist, siis silmaga isegi ei näeks, et seal nüüd satelliidid urisema hakkavad.
Tuhanded autod IGA PÄEV sõidavad nii ringi ja ei juhtu nendega mitte midagi.
Miks nad sõidavad, võib mõni küsida?
Aga sellepärast, et mitte keegi ei kontrolli oma rehvirõhke iga päev ning nullkoma-midagi barri rõhuvahet annab juba rattale erineva läbimõõdu.
Ja enamusel siiski pole rehvirõhuandureid või seda pööretelugemise proget peal.
Pseudoprobleem.
Probleem oleks siis, kui sa pidevale 4x4-jale, millel keskdiffer lukus, paned lausa erinevas mõõdus rehvid ntx ette-taha, siis viskab su kiilakal
teelt minema.
P.S. A4 ja haldexiga????
Peage nüüd hoogu, seltsimehed. Ega see Tiguan või Shooda ei ole.
.
|
|
|
stonestick
huviline
Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S3 8P
|
postitati 28.06.19 10:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Ma tahtsin tegelt ka oma firmaküsitlusega sinna välja tüürida. Et vaevalt nüüd üks sattus praak, vaid pigem on kogu partii küljed pisut kõvad, kui
pragu sisse tuli. Eriti, kui selgub, et tegu ei ole Conti, Nokatsi või Misuga.
|
Krt ei tea.. Kõik rehvid minu käes täpselt samasugustes oludes olnud ja ülejäänud on OK (pean muidugi üle kontrollima ). 12kkm peale vast võiks iga praak ennast ilmutada. Ajaloo huvides pilti kah.
Sellised lõhed on terve rehvi ulatuses:
Ma pigem jään vist ikkagi 4 rehvi vahetamise juurde, ehk joppab, et rohkem praaki ei tule ja pärast seda vast hiinakatega rohkem ei tegele.
|
|
|
|
Rain573
klubiliige
Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT, W211, CLS Shoting Brake
|
postitati 28.06.19 10:21
|
|
|
Panen Sulle siis ühe sisutiheda postituse ka siia, otse audi manuaalist.
|
|
|
stonestick
huviline
Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S3 8P
|
postitati 28.06.19 10:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rain573
Panen Sulle siis ühe sisutiheda postituse ka siia, otse audi manuaalist. |
Aitäh (ilma sarkasmita)! Ma arvan, et see pilt võiks kõik Quattro ja rehvikulumise diskussioonid siin foorumis lõplikult kokku võtta. Minu puhul jääb erinevus siis (9+6,5)/2-6,5=1,25mm ehk ilusti alla 2mm. Võtan
müüjalt garantiikorras ühe rehvi ja kogu muusika.
Selle küsimuse viskaks ikkagi õhku, et kui erinevus oleks suurem kui tootja ettenähtu, siis on müüja poolt OK käsi laiutada?
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 28.06.19 11:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stonestick
Minu puhul jääb erinevus siis (9+6,5)/2-6,5=1,25mm ehk ilusti alla 2mm. Võtan müüjalt garantiikorras ühe rehvi ja kogu muusika.
Selle küsimuse viskaks ikkagi õhku, et kui erinevus oleks suurem kui tootja ettenähtu, siis on müüja poolt OK käsi laiutada? |
Mis mõttes OK käsi laiutada?
Nad ei laiuta midagi, vaid lihtsalt viisakalt teatavad sülle et nelja rehvi ei hüvita ja kogu video. Või, kogu muusika, nagu sa ütled....
Sul on õigus pöörduda tarbijakaitsesse, kes tuvastab, et nad ei pea hüvitama mittepraak asja ja sul jääb üle võimalus pöörduda kohtu poole.
Mis oleks ilgelt rumal mõte.
P.S. Kindel, et sel hiinakal uuena 9mm on?
Mingil Nokiani naelal on küll 8,9 - 9,0, aga kas sel lamellil ka?
.
|
|
|
Urmet24
huviline
Registreerunud 04.01.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 avant b8
|
postitati 28.06.19 13:08
|
|
|
Hiinakatel on vähem turvise paksust küll kui kvaliteet rehvil, olen ise sama mõõtnud uutelt rehvidelt.
Ehk siis reaalselt võib sul see erinevus veel väiksem olla.
Aasta vanal rehvil on pretentsioonide esitamise aeg, kuid seal ei ole enam garantiid.
Kui loed võlaõigus seadust, siis loed ka selle välja, et esim aasta on ettevõtte teha vea välja selgitamine, teisel aastal on seem aga kliendi
kohtustus.
Ehk siis tegelt on nad isegi vastutulelikud Sulle, kuna lähtuvalt võlaõigus seadusest, on selle aja peale kliendi lahendada see probleem, et mis
seal juhtus ja miks.
Miskit ülemäära nõudma hakates eriti ostes nii odavat rehvi ei ole miskit võita pigem kaotada.
|
|
|
|
stonestick
huviline
Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S3 8P
|
postitati 28.06.19 16:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Urmet24
Hiinakatel on vähem turvise paksust küll kui kvaliteet rehvil, olen ise sama mõõtnud uutelt rehvidelt.
Ehk siis reaalselt võib sul see erinevus veel väiksem olla.
Aasta vanal rehvil on pretentsioonide esitamise aeg, kuid seal ei ole enam garantiid.
Kui loed võlaõigus seadust, siis loed ka selle välja, et esim aasta on ettevõtte teha vea välja selgitamine, teisel aastal on seem aga kliendi
kohtustus.
Ehk siis tegelt on nad isegi vastutulelikud Sulle, kuna lähtuvalt võlaõigus seadusest, on selle aja peale kliendi lahendada see probleem, et mis
seal juhtus ja miks.
Miskit ülemäära nõudma hakates eriti ostes nii odavat rehvi ei ole miskit võita pigem kaotada. |
Esimene aasta veel kestabki Ülemäära nõudma polnud plaanis minna, tarbija
seisukohast tundub lihtsalt lose-lose olukord (unustame ära selle, et hiinakas jne).
@stihl - jah, 9mm, kohapeal mõõdeti.
|
|
|
|
Amadeus
klubiliige
Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C7q
|
|
Petu
|
postitati 29.06.19 12:50
|
|
|
Vot see on see tabel. Hea, et kellegil kohe pilt võtta on niimoodi. Kurb on lihtsalt see, et meie klaasmajades ei teata seda. Aga eks see õigem number
siis 2mm ole kui 3/32" - siiski euroopa auto.
Aga twistY lähenemine on muidugi täpsem ja päris entusiastidele kuigi päris entusiast paneb 4 uut rehvi(ja korralikku).
Lisaks veel seda, et ega müügimees ka süüdi poleks ju, et sa quattroga sõidad. Temast oleks väga lahke juba 2 rehvi anda, aga 4 oleks kindlasti liig.
Loodan, et järgmise jooksu rehve võtad, siis midagi paremat.
|
|
|
antsvolli
huviline
Registreerunud 06.01.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 911T, A8 D2
|
|
|