inksuuuu
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 2.0 abk. Audi 80 b4 competition 2.0 ace, A4 b7 2.0d cvt
|
postitati 26.01.19 11:10
|
|
|
Audi 80 ABS süsteem
Tere.
Tahaks natuke arutada või küsida vanemate audide abs süsteemi üle, omal B4q uurisin seda pidurite majandust ja leidsin et abs pumbast tuleb 3
väljundit, 2 esimestele ratastele ja 1 taha kahele rattale. Natuke mõelda kuidas abs toimib siis igati loogikavastane jaotus sedasi.
Tahaks teie arvamust kas nii on tehasest juba tehtud või omalooming, lisaks mis kasu sellest nn abs süsteemist siis üldse on. Omal süsteem nagu
korras(tuli ei põle ja vead puuduvad) aga kui pidurdada libedal siis laseb ikka suuska, korra elus olen tundnud et pedaal ragises, rohkem pole aru
saanud selle tööst.
Auto aastast 94, quattro competition
___________________
(_|___ \=OOOO=/___/_)
\__============_/
|
|
|
|
M2ki
huviline
Registreerunud 14.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: B3q; B4q;
|
postitati 26.01.19 11:23
|
|
|
Tehasest on nii.
Arvutiga vigu ei näita ja abs ikka ei toimi?
Ju pump siis surnud on.
|
|
|
inksuuuu
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 2.0 abk. Audi 80 b4 competition 2.0 ace, A4 b7 2.0d cvt
|
postitati 26.01.19 11:30
|
|
|
Mis moodi ta siis huvitav näiteks ühte tagumist ratast pidurdab.. Arvutiga on timmis jah, ta nagu töötab mingihetk aga siis kui peaks toimetama, pole
miskit. Võibolla tõesti süsteem pensionil juba.
___________________
(_|___ \=OOOO=/___/_)
\__============_/
|
|
|
|
M2ki
huviline
Registreerunud 14.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: B3q; B4q;
|
postitati 26.01.19 13:39
|
|
|
Ei pidurdagi eraldi.
|
|
|
inksuuuu
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 2.0 abk. Audi 80 b4 competition 2.0 ace, A4 b7 2.0d cvt
|
postitati 26.01.19 21:31
|
|
|
mismoodi se asi üldse seal siis käib või toimetab..?
___________________
(_|___ \=OOOO=/___/_)
\__============_/
|
|
|
|
M2ki
huviline
Registreerunud 14.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: B3q; B4q;
|
postitati 26.01.19 23:21
|
|
|
Mis asi mida toimetab?
Tagapidureid pidurdatakse koos. Kõik.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 27.01.19 08:55
|
|
|
Huvitav, et minu saanil (89a Coupe) on nelja kanaliga abs:
Kaks toru ette ja kaks taha, kusjuures taga on veel pidurijõu regulaator kah vahel.
Aga samamoodi, kolme kanaliga abs, on näiteks veel samast ajastust, mis meiegi autod, ka sellisel ikoonil nagu W124 E500 Mercedes.
Ja mis mersut ja Compi seob, on see, et mõlemil on tagavedu. (Ok Compil veel esi- ka aga see selleks.)
Ju siis tollal arvati, et pole tagaveole otstarbekas kahte toru vedada.
Teemaalgatajal aga süsteem vast lihtsalt ei tööta. Kui raginat vaid korra ja kunagi ammu kuulnud.
Ja pirn armatuuris samuti läbi põlenud.
Kui süüde sisse panna kas siis abs-i tuli korra vilksatab?
M2ki: abs ei pidurda, vaid laseb survet maha. Ja pump uuesti taastab selle.
Sama asja saad ka jää peal loha pidurdades ise pedaaliga teha, aga inimene pole võimeline seda nii hästi (palju kordi sekundis) tegema.
.
|
|
|
M2ki
huviline
Registreerunud 14.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: B3q; B4q;
|
postitati 27.01.19 09:32
|
|
|
Tsitaat: |
M2ki: abs ei pidurda, vaid laseb survet maha. Ja pump uuesti taastab selle.
|
Kus ma ütlesin et ABS pidurab?
Vajutad pedaali, pidurdatakse mõlemat tagaratast võrdselt koos.
Quattrod kuni B5 on 3 kanaliga. C4 A6 on ka juba EDL ja 4 kanaliga. Vanematel veel lisaks elavhõbeda lüliti tagaistme all, et vältida väga libedaga 4
ratta blokeerumist.
See võib olla jah, et algses korraks abs süsteem töötab ja siis lülitab ennast mingi anduri rikke pärast välja.
Anduri ajutine error ei jää vigade mällu ka peale süüte välja keeramist.
|
|
|
inksuuuu
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 2.0 abk. Audi 80 b4 competition 2.0 ace, A4 b7 2.0d cvt
|
postitati 27.01.19 19:15
|
|
|
abs pirn olemas ja korras, kustub pärast süüte keeramist, aga diffri lülitamisel jällegist süttib. Mulle jäi natuke naljakaks see et taha 1 toru
läheb. Käisin täna jäärajal, ja siis isegi korra tundsin pedaali krõbisemas, iga pidurdusega aga seda ei juhtunud :-\ Toimimise all mõtlesin seda
et tavaliselt juhitakse 4 ratast.
___________________
(_|___ \=OOOO=/___/_)
\__============_/
|
|
|
|
ACE16V
huviline
Registreerunud 12.03.03
Asukoht: Järveküla
Kasutaja on foorumis
Auto: Audi80AvantQuattro / DUCATI_M900
|
postitati 28.01.19 10:43
|
|
|
Diffri lukustamisel lülitatakse ABS välja.
Minu sama tehnikaga Avandil teeb ABS pump esmasel sõidu alustamisel (peale käivitamist) sekundiks häält - nö "system check". Ja taha läheb samamoodi
1 toru.
|
|
|
inksuuuu
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 2.0 abk. Audi 80 b4 competition 2.0 ace, A4 b7 2.0d cvt
|
postitati 28.01.19 11:11
|
|
|
Diffrilukuga nii jah, ühesõnaga väga algeline varjant selles suhtes siis selline abs.
___________________
(_|___ \=OOOO=/___/_)
\__============_/
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 28.01.19 11:33
|
|
|
Ega jäärajal see pedaali vastukrõbistamine väga mõnus tunne olegi. Parem olgu "off", pidurdad tugevalt sirgel enne kurvi ja kurvis tallad juba
peale.
Mina olen oma elu jooksul ohuolukorras ABS-i rohkem vandunud, kui mul tast reaalselt kasu on olnud. Ei tule seda pedaal põhjas takistusest mööda
juhtimise olukorda kuigi tihti ette ja pidurdusteekonda ta ei vähenda. Linnaliikluses polegi sul üldjuhul kuskile mujale peale eesliikuja tagastange
maanduda.
ESP-d olen veel rohkem vandunud... Koduperenaise abimehed mõlemad.
|
|
|
M2ki
huviline
Registreerunud 14.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: B3q; B4q;
|
postitati 28.01.19 13:14
|
|
|
Kui enda B3 piduritorud ära mädanesid, vedasin taha ühe toru juurde ja panin 97a B5 quattro ABS.
Väga hästi toimib. Jäärajal lükkan nupust välja. EDL pole saanud veel testida, tahab saada kellaplokist seisuaja signaali mida, nendel plokkidel
muidugi pole.
|
|
|
inksuuuu
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 2.0 abk. Audi 80 b4 competition 2.0 ace, A4 b7 2.0d cvt
|
postitati 28.01.19 17:11
|
|
|
Voh, vot see juba on miski, eks kaabeldusega läheb keeruliseks sellel. Kas pidid kiiruseandurid ka vahetama või hakkas B3/B4 omadega toimima? can
liini ka keeruline pookida seda ilmselt. Sellel peaks mingi kaapsuväldik ka juba olema..
___________________
(_|___ \=OOOO=/___/_)
\__============_/
|
|
|
|
M2ki
huviline
Registreerunud 14.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: B3q; B4q;
|
postitati 28.01.19 18:13
|
|
|
Kaabeldus on ka doonori pealt. Veovõllid on B3 omad.
CAN sellel pole. K liin diagnostiks on.
Tegu on täiesti iseseisva süsteemiga ja ilmselt ka ühe viimasega, hilisematel juba suhtlus mootoriga, can jne.
EDL ehk electronic differential lock (kaapsuväldik) on jah sellel olemas, aga ei tööta hetkel, sest tahab B5 kellaplokist seisuaja signaali, et
vältida pidurite ülekuumenemist.
Peab ükspäev käsile ennast võtma ja selle B5 ploki korraks külge panema, vaatama mis signaali sealt saadetakse ABS ja vbl kannatab seda pärast mingi
arduino abil hoopis esitada ja pole vaja B5 plokki toppida armatuuri.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 29.01.19 08:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Ega jäärajal see pedaali vastukrõbistamine väga mõnus tunne olegi. Parem olgu "off", pidurdad tugevalt sirgel enne kurvi ja kurvis tallad juba
peale.
Mina olen oma elu jooksul ohuolukorras ABS-i rohkem vandunud, kui mul tast reaalselt kasu on olnud. Ei tule seda pedaal põhjas takistusest mööda
juhtimise olukorda kuigi tihti ette ja pidurdusteekonda ta ei vähenda. Linnaliikluses polegi sul üldjuhul kuskile mujale peale eesliikuja tagastange
maanduda.
ESP-d olen veel rohkem vandunud... Koduperenaise abimehed mõlemad. |
Mind valdavad samad tunded. Samas oleme me mõlemad õppinud sõitma autodega ajal kui ABS oli veel helesinine unistus rahvaautol ja mossest või
Zigullist ei tasu rääkidagi. Paraku see põlvkond kes ei ole elus ilma ABS-ita autot omanud või roolis olnud pikemalt, no tee mis tahad, ei saa nad
hakkama ilma nendesamade abimeesteta. Kõrvalistmel võid ennast vigaseks rääkida et tipi pedaali või tunneta vedu, täiesti 0 tulemus paari päeva
lõikes.
|
|
|
|
ACE16V
huviline
Registreerunud 12.03.03
Asukoht: Järveküla
Kasutaja on foorumis
Auto: Audi80AvantQuattro / DUCATI_M900
|
postitati 29.01.19 10:27
|
|
|
Muide competitionil peaks olema tagaistme padja all juhtplokk, millesse siseneva kiiruse signaali juhtme (valge/sinine oli vist) lahti ühendades (või
lüliti vahele pannes), saab tagumise diffriluku kogu ajaks peale jätta ja ABS-i maha - luku nupust. Näiteks jäärajale.
Ise pole seda teinud, sest arvan et see on torsenile liigne (fataalne) koormus.
Terv.
|
|
|
M2ki
huviline
Registreerunud 14.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: B3q; B4q;
|
postitati 29.01.19 12:01
|
|
|
ACE on nii lahja mootor, et see ei suuda mingit koormust isegi tekitada.
Torseniga ei juhtu midagi. Kui juhtub, siis oli kulunud.
Minu arvates ei anna lukk mitte midagi jäärajal, külge saab rohkem teha, aga ringiaeg tuleb aeglasem.
|
|
|