Mell
huviline
Registreerunud 25.01.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.12.18 17:47
|
|
|
Klapisääre tihendite vahetus A6 C5 2.5tdi.
Tervist
Oskab keegi öelda kas viljandis keegi klapisääre tihendeid vahetab?. Või kelle juurde tartus või pärnus mõtekas viia oleks? Ja mis selline töö umbes
maksta võib. Tartu forssist võtsin pakkumise aga se hind on küll suht ulme.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis
Auto: Avant Q
|
postitati 11.12.18 18:13
|
|
|
Mis auto, mis mootor? Ei imesta, et puusalt umbluud nii ebamäärase jutu peale vastati.
|
|
|
|
Mell
huviline
Registreerunud 25.01.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.12.18 18:20
|
|
|
Neil olid kõik vajalikud andmed olemas hinnapakkumise tegemiseks niiet pole mõtet niisama lahmida.
Tahtsin teada kohti kes selliste töödega üldse tegeleb, edasise ajan ise vastava koha või inimesega edasi kes on asjas pädev.
Auto on audi a6 c5 2.5tdi.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 11.12.18 18:37
|
|
|
Pole hetkel kusagilt kontrollida, aga puhtalt nukkvõllid maha-peale on selle mootoril on vast 10 tundi arvuti järgi, lisaks siis nikerdamine
24xklapisääretihendid, sealt edasi Forssi tunnitasu ja tulebki ulmeline summa. Võrdluseks võib ju selle summa siia välja kirjutada, paljud teeks
kindlasti poole odavamalt.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 12.12.18 05:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Mell
Tartu forssist võtsin pakkumise aga se hind on küll suht ulme. |
Mis see ulme siis oli? Ikka päev otsa tööd ja kahe tunniga nad ei tahtnudki seda ära teha?
|
|
|
Mell
huviline
Registreerunud 25.01.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.12.18 06:38
|
|
|
No ümmarguselt kaks tuhat oli nende pakkumine, seal sees oli ka hammasrihma vahetuse komplekt ja õli ja õhufilter, ma ei tea kas need siis peab ka
selle töö käigus ära vahetama sest rihma vahetuseni on tegelikult veel aega. Lisaks oli seal pihusti seibid, vajadusel hüdrotõukurid jne jne.
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 12.12.18 06:58
|
|
|
Ükski endast lugupidav töökoda ei tee seda tööd ainult "klapisääre vahetusena".
Seal piisavalt asju mis ei kannata teistkorda kasutada ja kegi ei taha omale kundet kes tuleb pärast räuskama, et miks on nii ja miks on naa.
Lihtsam ja õigem on kohe kõik sinna juurde kuuluv uus osa panna.
See on pooled auto omanikud sellest aru ei saa on juba teine teema.
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 12.12.18 07:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Mell
No ümmarguselt kaks tuhat oli nende pakkumine, seal sees oli ka hammasrihma vahetuse komplekt ja õli ja õhufilter, ma ei tea kas need siis peab ka
selle töö käigus ära vahetama sest rihma vahetuseni on tegelikult veel aega. Lisaks oli seal pihusti seibid, vajadusel hüdrotõukurid jne jne.
|
No rihmade majandus koos sinna juurde kuuluvaga on ise a la 500-600€ (sest kui see osa juba lahti on kõik, siis milleks vanade rihmade ja juppidega
kokku panna, et a al aasta pärast uuesti lahti kakkuda ja tööraha topelt maksta). Õli ja filtrid 100€ lähedale. Hüdrotõukurid on Forssis 6-10€/tk,
korruta see nüüd 24ga ja saad pea 240€ juba hüdrotõukurite peale. Too auto parem Tallinna, Treiel Auto OÜ'sse, Teemo juurde. Saad sama kvaliteedi ja ilmselt
oluliselt sõrbalikuma hinna. Või parem ära too ka, niigi on järjekorrad suuremate tööde jaoks tema juures peaaegu kuu...

Juhul kui varuosade maailmas orienteeruda oskad, siis osta ise jupid kasvõi Aeromotorsist (AGA AINULT EELDUSEL, et tead, mida teed, sest vale jupi
puhul läheb see kalliks maksma = auto seisab tõstukil, tund jookseb + pead õige jupi organiseerima töökotta kusagilt, kus on see laos kohe olemas +
vale juppi ei pruugita tagasi osta).
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 12.12.18 17:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Mell
No ümmarguselt kaks tuhat oli nende pakkumine, seal sees oli ka hammasrihma vahetuse komplekt ja õli ja õhufilter, ma ei tea kas need siis peab ka
selle töö käigus ära vahetama sest rihma vahetuseni on tegelikult veel aega. Lisaks oli seal pihusti seibid, vajadusel hüdrotõukurid jne jne.
|
Nukkvõllid nad ju siis unustasid, see kah peaks sel mootoril hooldusosa olema (intervall vist 240tuhat km) ja nagunii vahetamata. 
Selline komplekt käib seal V6-el sees:

Sa kukuks pikali, kui nende uute nukkadega tõmmet saaks tunda.
Aga noh, teisalt, kui "economnõi" varianti kasutada, siis ehk saab ka vaid pihustiseibidega hakkama. Õhufilter jne ei puutu asjasse ja rihma saab ka
vana tagasi panna.
Paku, et kinnitad oma allkirjaga, et oled uute osade pakkumisest informeeritud ja soovid vaid seda konkreetset tööd, s.o nukad maha, sääretihendid
vahetusse ja kõik kokku tagasi, nii nagu on.
Aga üldiselt on sul kõige odavam vist aeg ajalt õli peale kallata.
.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 12.12.18 17:24
|
|
|
Ma olen neid mootoreid ikka väga palju teinud ja näinud, samuti lahti võtnud mootoreid, mis on näiteks 100tkm tagasi uue nukkvõllikomplekti saanud. Ja
vähemalt selle aja jooksul on kulumine olnud põhimõtteliselt null, kõik on nagu uus, kui ainult õli on piisavalt tihti vahetatud. Ei usu, et järgmise
100tkm-ga need nukad nüüd ära kuluvad. Loomulikult liigub ka palju hooldamata ronte, mis käest kätte käivad ja iga uus omanik seal tati ja traadiga
midagi parandab, et sõita saaks. Korras ja hooldatud "hitleril" küll midagi viga pole.
Aga miks teema autor üldse vahetada soovib neid klapisääretihendid, pole nagu probleeme olnud sellega nendel mootoritel?
Mis siin ikka keerutada nende hindadega, võin 300.- ära vahetada need tihendid, ainult need
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 13.12.18 07:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Ma olen neid mootoreid ikka väga palju teinud ja näinud, samuti lahti võtnud mootoreid, mis on näiteks 100tkm tagasi uue nukkvõllikomplekti saanud. Ja
vähemalt selle aja jooksul on kulumine olnud põhimõtteliselt null, kõik on nagu uus, kui ainult õli on piisavalt tihti vahetatud. Ei usu, et järgmise
100tkm-ga need nukad nüüd ära kuluvad....
Mis siin ikka keerutada nende hindadega, võin 300.- ära vahetada need tihendid, ainult need |
Sina ei usu, aga tehas nägi seda kulumist ja nookuri minemalendamist ette ja kui neid uuena müüdi, siis oli hooldusprogrammis see nukkade punkt sees.
Samamoodi nagu õlifilter ja hammasrihmgi.
Ja ku arvestada, et meile tuuakse nad saksast 600tuhat läbisõiduga, keritakse 200ja peale tagasi ja sõidetakse 150t juurde, siis tõenäoliselt on
küpsed.
Aga 300 on üsna norm pakkumine, mina teemaalgataja puhul küll selle võtaks. 
Ja saaks pärast teada, et õlirõnga oleks võinud kah kohe vahetada....aga vblla ka mitte...
(kui tal ikkagi tase mingi km peale langeb; kulunud rõnga puhul peaks ju ülevalt kõvasti kütet õlisse lendama, mis ei lase õlikogusel summa summaarum
väheneda...
.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 13.12.18 07:35
|
|
|
Aga mis neil see õlivahetuse välp originaalis oli, kas äkki 30tkm? Äkki sellel põhjusel kulusidki ära, ma ise vahetan nii 10-12tkm ja soovitan
teistele ka.
Eks natuke on asi inimeste mõttemaailmas ka. Kui diiselmootorid meie maal laiemalt levima hakkasid, siis olid need nagu igiliikurid, ainult ämbriga
naftat sisse ja tuksusid 24/7, ei tehtud neil mingit hooldust. Ja nii on see tänapäevani, tuleks lugeda töötunde mitte kilomeetreid.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 13.12.18 07:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Nukkvõllid nad ju siis unustasid, see kah peaks sel mootoril hooldusosa olema (intervall vist 240tuhat km) ja nagunii vahetamata.  |
Selles osas vaidleks vastu... Enda kahepoolesel, mis on sõitnud kohe-kohe 230k km (kogu olemasoleva ajaloo põhjal, mis oli veel mõni aasta enne minuni
jõudmist saksas esinduses käinud, on see ka reaalne), sai võetud ette nukkade vahetuse töö (sest kõigi väidetav 240k km varsti uksele koputamas ja
arvasin, et mõned nookurid on minema lennanud, sest tundus kuidagi lärmakas. Lahti võttes selgus, et minema oli lennanud vaid üks nookur ja seegi
selle pärast, et tõukuril pea ja nookuril pesa olid kulunud, mitte nukk või nookuri kontaktpind nukaga. Üleüldse oli nelja nukkvõlli peale ainult üks
nukk, millel küünega kratsides oli õrnalt tunda mingi kulumis randi alge. Nookuritel oli vast pooltel mingi kerge kulumis jälg peal. Kokku läks uute
nookurite ja tõukuritega. Samahästi oleks võinud selle töö tegemata jätta, sest midagi ei muutunud (ei jõudu juurde, ei mootor vaiksemaks), ainult
meelerahu sain. 
|
|
|
|
Mell
huviline
Registreerunud 25.01.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.12.18 09:55
|
|
|
Mul on 2004 aasta 132kw mootor mis "väidetavalt" ei peaks selle probleemiga olema nagu eelnevad mootorid. Õli vahetan ka iga 10tkm tagant.
Klapisääre tihendite vahetuse kohta uurin sellepärast et pärast pikemalt seismist käivitusel on hakanud natuke sinist viskama (pärast ei suitse) ja
soovitati klapisääre tihendid ära vahetada, et õli võib silindrisse vajuda. Seepärast ka tahtsin teada kes seda tööd teeb ja nendega edasi
konsulteerida. Kuna mitu kohta on öelnud et nemad ei tegele sellega.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 13.12.18 10:29
|
|
|
Kas mingi reaalne õlikulu on ka olemas millele toetuda?
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 13.12.18 16:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
Lahti võttes selgus, et minema oli lennanud vaid üks nookur ja seegi selle pärast, et tõukuril pea ja nookuril pesa olid kulunud, mitte nukk või
nookuri kontaktpind nukaga. Üleüldse oli nelja nukkvõlli peale ainult üks nukk, millel küünega kratsides oli õrnalt tunda mingi kulumis randi alge.
Nookuritel oli vast pooltel mingi kerge kulumis jälg peal. |
Noh, aga siis läks remm ju ikkagi asja ette...
Ja mill sõitnud Mersu W124 diislil pole nukal mitte mingit jälge peal, pole lootustki. Ju siis Audis, kes ta välja mõtlesid, midagi ikka kahtlustasid.
Kas need 4 nukka ei uju üleni õli sees nagu osadel vms. Aga see hitleriks sõim ju ikkagi nukahoolduse tegemata jätmisest tekkinud on...muud neil pole
ju "häda" midagi, head saksa vanakooli mootorid nagu enamus.
Ega need vanad traktorid kõik kah eiteamis ilma õlivahetuseta ei sõitnud, näiteks sel samal igikestval W124 diislil oli õlivahetus ette nähtud
linnamasinatel 7000km ja pika otsa pillidel 10 tuhat km. Kuumaks see plönn mitte kunagi ei läinud, seega ka klapisääred ei kõvastunud.
Kes nii oma masinaga käitus, et tihti õli vahetas, see 1m vabalt läbi kärutaski. Ja mõni lausa 2m.
C5-el vist hooldusvälp veel 30t ei olnud, siis polnud ju neid totakaid tänapäevaseid 5W-30 jne õlisid ja DPF-e. Kas äkki oli 15t km? See vähemalt
jagub nii 120t rihmavahetuse kui 240 nukkadega....
.
|
|
|
lunatic
klubiliige
Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal
Auto: A4 allroad ja Volvo C70
|
postitati 13.12.18 18:25
|
|
|
Veidi offopic, aga 240 ja 120 jaguvad ilusti 30ga. 15'st rääkimata 
Muidu õli võiks jah selle andmetel 15k
olla.
|
|
|
antsvolli
huviline
Registreerunud 06.01.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 911T, A8 D2
|
postitati 15.12.18 12:38
|
|
|
Kui õli normaalselt vahetada siis masinad kestavad ja kestavad. Just hiljuti tegin õlivahetuse 2.8-l eelmine oli 347tkm (jaan 18) nüüd 357tkm (12
dets. 18) ca. 10tkm. Ise kasutan selliseid õlisi.
Ja ei mõtlegi osta Castroli või siis Mobili. Mul ju välbad väiksed 7.5tkm või siis 10tkm
Samas kallimate brändide toodete kasutamise oleks lihtsalt raha tuulde viskamine selliste välpade juures.
Tõsi, filtrina odavama tootja tooteid ei kasuta.
Muidugi kui ma ise õlivahetamisega hakkama ei saaks siis peaks ju teenindusi külastama ja siis on võimalik, et püüaks võimalikult rohkem km välja
saada sellest vahetusest kuna hinnavahe on täitsa märgatav.
|
|
|
|