Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Alumiiniumist või malmist pidurisadulad? (Vastuseid: 14 | Vaatamisi: 2553)
hundux
huviline



Registreerunud 06.07.11
Kasutaja on eemal


postitati 01.10.18 09:20 Tsiteeri
Alumiiniumist või malmist pidurisadulad?



Kui samale autole on saada nii malmist kui ka alumiiniumist pidurisadulaid, siis kumbaid oleks mõtet eelistada? Kusagilt on nagu meelde jäänud, et aluga pidi olema mingeid probleeme? Kas vastab tõele? milles probleemid seisnevad? Omal seni kogemus puudub alu sadulatega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 01.10.18 09:34 Tsiteeri


Loomulikult paneks enne alumiiniumsadula, kui malmist raske käki.

Mida väiksem on vedrustatava osa mass, seda kindlamini püsib ratas vastu maad. Kerge velg, kerge support , alumiinumõõtsad jne.
Vanasti, kui alusadulad veel levinud ei olnud, panid osad tootjad näiteks tagumsed sadulad üldse keskele, kahele poole difrit ja just sel põhjusel, et tagasild amordi juures kergem oleks. (Jaguar, Alfa Romeo jne)
Alusadulal püsib ka värv paremini peal, nagu valuveljelgi.

Mis probleeme nendega on esinenud? Kas uutega või 20a vanadega, milledega kõikidega esineb nagunii probleeme?
Mis autost jutt käib?

Mul olid Alfal esimesed alumiiniumist Brembo sadulad ja ainuke probleem, mis nendega oli, oli see, et kui kätte võtsid, siis tundus imelik.
Et nii kerge. Ei muud.

P.S. VAG-i PL71 platformil (Touareg, Q7, Cayenne) kasutatavatel esi Brembodel ei olnud kolbidel kaitsekumme. Võibolla see oli mõnele probleemiks?
Aga need esimesed autod on juba kõik üle 10ne aasta vanad, kellel ei esineks?

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
merchant
huviline



Registreerunud 08.03.18
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Allroad C7 BiT

postitati 01.10.18 21:08 Tsiteeri


Oleneb natuke ka alusadula ehitusest, see talvine pläga sõi klotside kinnitustihvtide kõrvad 4 talvega täiesti ära.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 02.10.18 04:26 Tsiteeri


Kas uued või kasutatud sadulad ja kas ette või taha?
Tagasillas on alumiiniumsadulad rohkem levinud VAG grupil ja aastad teevad seal oma töö, oksüdeerumine poob kolvi kinni või pressib koguni tolmukatte välja soonest. Reeglina tuleb neil ikka kolb välja võtta ja sadula sooned puhtaks kraapida, niisama ei õnnestu kolbi tagasi keerata klotside vahetusel. Uus sadul poest oleks muidugi mureta mõnda aega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
hundux
huviline



Registreerunud 06.07.11
Kasutaja on eemal


postitati 12.10.18 08:05 Tsiteeri


Ühesõnaga malmiga on ikka potentsiaalseid probleeme vähem?
Jutt käib kasutatud tagumisest sadulast, kuhu hakata remondikomplekti sisse lappama.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 12.10.18 08:11 Tsiteeri


Kui huvi on siis võib lapata neid sadulaid. Samas on olemas nii vahetusfondid kui ka lihtsalt astud poodi ja ostad.
Motonetis on olemas tehase renoveeritud täiesti OK hinnaga.
Ise tehes kiputakse kasutama mingeid suvallisi valesid määrdeid ja tekitatakse endale juba eos probleeme juurde. Eriti nendel millel on integreeritud käsipidur.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
hundux
huviline



Registreerunud 06.07.11
Kasutaja on eemal


postitati 12.10.18 11:04 Tsiteeri


Hinna vahe remondikomplektil(koos kolviga) ja taastatud sadulal on suurusjärgus 10 korda.
Taastatud sadula (ainukeseks???) eeliseks on peale kantud galvaanilise tsingi kiht. Kui kaua see tsink meie kliimas reaalselt vastu peab?

Millised on õiged määrded pidurisüsteemide juures kasutamiseks?
Ise olen pannud liugtappidele Plastilube, sadula sisepindadele TRW pidurimääret PFG110.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KeveN
huviline

Avatar


Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2

postitati 12.10.18 11:21 Tsiteeri


Mina eelistan alumiiniumit just kaalu suhtes. Muus osas ükstaspuha pole, kas roostetab või oksüdeerub, mis vahet seal on. Enamus probleemid tekivad kui onu Ants ei oska klotsi vahetada ja tehakse tolmukatted puru.

Olen ise ka neid sadulaid aastaid tagasi remontinud. Minu silmis mõttetu tegevus ja ma hindan enda aega sellest rohkem. Alati ostan uued. Endale teed ja aega on, siis võid ju proovida, aga kliendile tehes on mõlema osapoole aja ja raha raiskamine.


Polyurea ülitugevad pinnakatted sõidukitele- https://polyterm.ee/
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 12.10.18 11:33 Tsiteeri


Remontkomplektidel on ka tihti vahed sees. Mul on mitmeid ebameeldivaid kogamusi NK komplektidega kus aasta pärast on tolmukaitse äravahetamiseni sarnane coca pudeli plastikuga ja kogu üritus läks uuesti taastamisele. Kolvid läksid kütmata kuuris lihtsalt karbis seismisega rooste jne. Korralikum komplekt ATE või BUDWEGI poolt enam nii odav ei olegi. Ise tehes raiskan vähemalt mina minimaalselt 1-1,5h per sadul ainult tihendeid vahetades. Kui nüüd aeg rahasse ringi lüüa, siis ei võida sittagi, eriti juhul kui seda kõike ise ei tee.
Olles kunagi väga palju selle teemaga kokku puutunud, olen leidnud sealt sadulatest liiva, litooli, tõrva, vasemääret jnejne. Määret topitakse ka sisse koguses justkui oleks tegu mingi määritava rooliotsa või kardaaniristiga. Kolvi sees olevale kässarimehanismile enamus tähelepanu ei pööra, kuigi see on üldse esimene koht kust probleemid pihta hakkavad VAG grupil (kässar ei toimi, pidurdusjõudude erinevus, pidurid peal jne).

Viimased sadulad tegin nüüd naise autole lihtsalt et hoida kätt soojana, kuna enam igapäevaselt ei tegele asjaga. Sadulad maha, ise liivapritsitud, puhastatud ja harjatud peale pritsi ning värvitud, 3 päeva kokku + varuosad.

Oma vana 200 vahetusfondi sadulad kestsid minu käes mitmeid aastaid probleemideta ja minuteada on need tänaseni täiesti ideaalses olukorras. Kässarihoovad ja muud jutud, kõik liiguvad nagu uuel.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 12.10.18 11:42 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: hundux
Hinna vahe remondikomplektil(koos kolviga) ja taastatud sadulal on suurusjärgus 10 korda.
Taastatud sadula (ainukeseks???) eeliseks on peale kantud galvaanilise tsingi kiht. Kui kaua see tsink meie kliimas reaalselt vastu peab?


Vaatasin huvi pärast praegu aeromotorsist B6-e tagasupportit 8E0615423B
Taastatud maksab 37,40€, remkomplekt koos kolviga on 10€. Ei ole ju 10x vahe, vaid 4x...???

Alusadula pole mingit tsingikihti ka, sel on lihtdalt mingi Al oksiid kaitseks, mis mõnda aega ikks kestab.
Vanemad, millel on malmist supportid taga, neil jah, uus tsink peal; algul läheb see mustaks ja siis pudeneb pealt maha ja omandab kena roostekarva värvi.
Alu kannatab spetskrundi ja värviga üle tõmmata, siis kestab kauem, kui see 15-20a vana auto.

Ja selle sadula kvaliteetne remontimine ei võrdu päris "lappamisega".
Oma esimesed tööd, mis ikka väga ammu said tehtud, läksid osad lappamisse ka. So. ikka tuli lõpuks tehasetaastatud osta. Nüüd juba vblla oleks õnnestumis % suurem, aga nii odavate puhul mõttetu.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 12.10.18 13:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Vaatasin huvi pärast praegu aeromotorsist B6-e tagasupportit 8E0615423B
Taastatud maksab 37,40€, remkomplekt koos kolviga on 10€. Ei ole ju 10x vahe, vaid 4x...???

Huvitav, kuna inimesed oma aega väärtustama hakkavad? 27.40 hetkel kallim korralik asi. Kui kiiresti see vana känakas korda (mitte taastatuks, vaid lihtsalt töökorda) saadakse? Kahe tunniga? Nelja tunniga? Kui suur on teemaalgataja tunnipalk igapäevatööl?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
hundux
huviline



Registreerunud 06.07.11
Kasutaja on eemal


postitati 12.10.18 20:07 Tsiteeri


Vaatasin ka veel paarist kataloogist 4D0615423B. Hinnad algavad 80.-
Sisu vahetuse teeb umbes 1 tunniga ära (kui sadul juba küljest ära on ja tangid ja pitskruvi olemas). No arvestame igaks juhuks 2 tundi.
Seega siis:
80 (Uue sadula hind) - 20 (remondikomplekti hind) / 2 (tundi tööaega) = 30

Ehk siis, kui tunnipalk tuleb alla 30.- puhtalt kätte, oleks rahaliselt mõistlikum tööandjalt palgata puhkust võtta ja ise näpud õliseks teha. Isegi 27.40 võib täidsa tasuda ise teha, kui tunni ajaga hakkama saab. Lisaks on näpp juba õline nagunii, kui juba on korra klotside vahetus, liugtappide kontroll, määrimine, puhastamine, piduriõli ja voolikute vahetus ette võetud. Sest need on tööd, mis on mõistlik korraga ära teha, kui juba klots kulunud ja sadulaprobleem teada on. Ja kui arvestada veel selle summaga, mis läheks kõiki neid töid teha lastes, siis võib pilt veel pisut muutuda. (Ning uute ketaste hind tuleks ka veel juurde liita)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 13.10.18 11:57 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: hundux
Vaatasin ka veel paarist kataloogist 4D0615423B. Hinnad algavad 80.-


Minupärast võid ka Revalist vaadata, seal on 550€ (miinus vana korpus, ehk samuti on tegu vana asjaga).

Aga lihtsalt su esimene postitus jättis sinust mulje, kui mitte just kõige kogenenumast sadularemontijast. Selle pärast ka enamus soovitaski sulle juba valmisasi osta.
Mõistad?
Vabandan, kui oled seda tööd juba 10a profilt teinud. (ja siiski ühtegi alusadulat pole elus näinud)

Teine põhjus, miks nii soovitati, on see, et paar aastat tagasi oli palju teemasid B4-jade tagasupportite kohta.

Sepad ilmselt väga suurte haamrite ja väikese mõistusega remontisid neid kodus ise ja tööle nad oma kässareid ikkagi ei saanud.
Ja kiitsid kooris vana trumlisüsteemi, millest nad paremini aru said ning kirusid Audi "lolle" insenere....:D

Nüüd on järg lihtsalt B5-te ja B6-te käes.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mkb
meeskond



Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Avant Q

postitati 13.10.18 15:35 Tsiteeri


Miks neid romula alumiiniumist tükke vaja on üldse, kui suudad praegused ära remontida?


https://images.spritmonitor.de/1472718.png
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Pikkpoizz
huviline



Registreerunud 12.09.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Kia Sportage 2006.a. Honda CR-V 2016.a.

postitati 13.10.18 15:58 Tsiteeri


Tahtmis on siis miks mitte. Ma usun, et maximum aastake nad sul toimetavad ja siis jälle kas lekib või on kässari süsteem kinni. Olen ise oma aega selle peale raisanud ja lasnud teha. Ja muidugi olin algselt rahul kui odavalt tehtud sain. Lõpptulemus oli ikka see, et läks vahetusfondi tükk asemele ja probleem sai lahendatud.


Horsepower sells cars, torque wins races.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 28.1% - SQL: 71.9%]