rs156
Suletud konto
Registreerunud 24.03.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.07.18 18:04
|
|
|
Hübriidturbo ?
Hei,
Kas keegi oskab täpsemalt öelda, mis hübriidturbo ikkagi on?
Netist lugesin, et erinevate turbode osadest või lihtsalt eri-osadest kokku pandud turbo, eks sealt vast ka nimi "hübriid". Ning eesmärk on autole
spetsiifiline turbo ehitada, mis töötaks suurema võimsusega kui olemasolev.
Kas ma sain õigesti aru?
Kas selliseid turbosid ehitatakse kõigile mootoritele, bensiin ja diisel?
Kui suur keskmiselt on olemasoleva turboga kasutegur (nt lõppvõimsus vms) ?
Miks seda üldse tehakse kui tehasest tulev turbo on juba just selle auto jaoks ? Või ei ole?
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6 R30 VR6 turbo
|
postitati 23.07.18 18:35
|
|
|
Kergem ja suurem billet kompressori ratas üldjuhul. Suurem turbiini ratas. Kodasid freesitakse suuremaks. Pärast vajab auto ka uuesti seadistamist.
Tehakse nii bensukatele kui ka diislitele.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 23.07.18 21:01
|
|
|
Sinu autol on võimsuse kasvatamiseks vaja 180kw turbo panna. Kõige lihtsam.
|
|
|
|
rs156
Suletud konto
Registreerunud 24.03.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.07.18 05:31
|
|
|
Okei, seda on hea teada.
Kui on võimalik igasuguseid turbosid osta, siis miks üldse hübriidturbosid tehakse, mis sellega saavutatakse?
Kui tavalise turbo tegemine ja autole kohandamine on keeruline, kas siis hübriidturbo hind/keerulisus versus kasutegur ei ole paigast?
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 24.07.18 06:32
|
|
|
Täpselt sama hea on küsida, et miks mõni valib rehviks Pirelli ja teine Conti.
|
|
|
|
rs156
Suletud konto
Registreerunud 24.03.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.07.18 06:34
|
|
|
No sorri, kuid ma ei saa aru ja minu arust ei ole päris sama analoogia. Tarbijana on ikka erinev, kas ostan Pirelli või Conti rehvi või lasen mõnel
töökojal täiesti uue rehvi tüübi teha enda autole.. Sellest üritangi aru saada, et miks tehakse, ilmselgelt on kallis. Kas kasutegur nii palju suurem
muidu kättesaadavatest turbodest ?
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 24.07.18 06:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rs156
No sorri, kuid ma ei saa aru ja minu arust ei ole päris sama analoogia. Tarbijana on ikka erinev, kas ostan Pirelli või Conti rehvi või lasen mõnel
töökojal täiesti uue rehvi tüübi teha enda autole.. Sellest üritangi aru saada, et miks tehakse, ilmselgelt on kallis. Kas kasutegur nii palju suurem
muidu kättesaadavatest turbodest ? |
Ma võin küll eksida, aga ma olen aru saanud, et hübriidide ehitamise mõte on saavutada midagi spetsiifilist. Originaal on loodud universaalsena
toimima kogu pöörete vahemikus. Hübriidid aga ilmselt selleks, et kas siis saavutada suuremat rõhku või siis, et saavutada rõhk madalamate pööretega
just selle konkreetse mootoriga sõltuvalt sellest, milleks autot kasutatakse (erinevad võistlused või tänavasõit jne).
Seega oligi rehvide võrdlus hea. Et ühed sobivad ehk paremini kiireks stardiks ja pidurduseks, teised ehk kurvide kiiremini läbimiseks. "Hübriid"
oleks ehk siis midagi vahepealset just spetsiaalselt sellele autole, kus on arvestatud auto massi, silla geomeetriat ja otstarvet milleks autot
kasutatakse jne.
|
|
|
|
rs156
Suletud konto
Registreerunud 24.03.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.07.18 07:11
|
|
|
Aah.. okei. loogiline. Siis on tõesti rehvi-analoogia hea
Kas keegi teab, kas Eestis on hübriidturbod aktuaalne teema või pigem "einoh, mõni teeb.." ?
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6 R30 VR6 turbo
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 24.07.18 08:53
|
|
|
Neid tehakse ikka sellepärast, et ei ole võimalik kõike osta.
150kw puhul on lihtne, 180kw puhul on ainus võimalus ulmelisi summasid investeerimata olemasolevaid kodasid freesida ja suuremad tiivikud sisse panna.
|
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6 R30 VR6 turbo
|
postitati 24.07.18 09:51
|
|
|
Jah, lihtsalt suurem turbo osta tuleb ringi teha ka kogu torustik turbo ümber. Hübriidiga pääsed sellest jamast, kuna turbo istub samamoodi tagasi
auto külge kust ta tuli.
|
|
|
|
rs156
Suletud konto
Registreerunud 24.03.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.07.18 09:59
|
|
|
Päris äge.
Tänud kõigile vastajatele! Jälle targem, huvitav teema.
Järgmisena saab siis muruniidukile hübriidturbot ostma minna. Igaks juhuks mainin, et see on nali
|
|
|
Rom
huviline
Registreerunud 28.05.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C6 3.0TFSI S-line
|
postitati 24.07.18 12:00
|
|
|
Muruniiduk tõuseb lendu sellega, kõlbab ainult puu latvade pügamiseks
|
|
|