Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: A4 B5 sooja puhumine salongi (Vastuseid: 5 | Vaatamisi: 1837)
anduke88
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe

postitati 26.03.18 06:43 Tsiteeri
A4 B5 sooja puhumine salongi



A4 B5 1.8 92kw ja man kast variant.

Küsimus - milles võib mure olla, et auto ei puhu alguses sooja salongi? No hetkel, õues oleva 0 kraadi ümber.
Ütleme nii, et kuni 80 kraadini temp. järgi on autos suht külm. Kuskil siis kui 90 kraadi saavutab, siis on tunda, et vendi avadest tuleb juba korralikult sooja ja siis kütab auto kiirelt soojaks. Kliima ekraanil ei ole vahet, mis temp. näit valida. Olgu 18 või 25.

Kaabel sabas on näha, et jahutusvedeliku temp tõuseb ühtlaselt ja sujuvalt üles kui mootor näiteks õue 0 kraadiga käima panna. Üle 60 kraadi jah vedeliku temp, siis ühtib kaabliga näit ka seieriga kellade peal.
Samuti on see, et alguses lähevad väikese ringi torud soojaks mõne minutiga pärast mootori käivitamist. Ning hiljem suure ringi ülemine toru soe.

Kuna ka vendil kiirust on ja õhu suunamine klaasile näkku jalgadele töötab, kas võib tegu olla, et asi ei ole andurites või termostaadis, vaid salongi radikas on omadega kaput?

Hea näide veel. Õues -10. Auto soojeneb koha peal 5 min. Alustatakse sõitu, umbes 2 min ja 1 km linna tempos kuni 50 km/h. Seejärel suundumine maanteele, 90ga liikudes ~10 km ja 8 minutit hiljem alles SIIS hakkab autosse mingit sooja hõngu immitsema.
Diisliga 1.9tdi on sama aja ja sama koha peal korralikult salongis soojem. A6 C6 3.0tdi oma lisa el. vendiga on ammu terve salongi juba +22 peale kütnud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 26.03.18 07:28 Tsiteeri


Kuidas siis salongi sooja puhub, kui mootor on 90*C saavutanud ja kohapeale tiksuma jääd tühikäigul? A la mõne minuti seistes nii, tuleb ka ilusti sooja? Kui ei, siis kindlasti radikas umbes. Kui siis ikka ilusti tuleb sama sooja, kui sõites, siis võiks ikkagi eeldada, et salongiradikas ei ole umbes.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 26.03.18 09:55 Tsiteeri


Mul b3-el oli sama jama, aga kuna enda auto remondi eest keegi ei maksa, siis ei viitsinud salongiradikat vahetama hakata. (kahene bensukas)

Suvalised voolikujupid said kapotiall radika otstele külge, ühele lehter ka ja kiirkeedukannutäis keevat äädikalahust sisse. Mingi tunnike seisis, jahtus maha ja siis ühte ja teistpidi puhta veega läbi.
Alul mingit pruuni värvi paksu ikka välja sealt tuli.

Nüüd läheb soojaks praktiliselt kohe, mingit vahet pole, kas tiksub kohapeal või linnas 50km/h.

P.S: Mul oli ainult see erinevus, et mõlemad radikatorud ei olnud võrdselt soojad, üks oli ikka pisut jahedam. Nüüd pole enam katsunud, ei tea.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
anduke88
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe

postitati 26.03.18 09:57 Tsiteeri


Seisma jäädes kui 90 kraadi on, puhub ilusti sooja.
Ka siis kui mootor mõneks minutiks seisma jätta ja uuesti käivitada, puhub sooja edasi.

Seetõttu ka see teema sai tehtud, et omal mõtted otsas. Täiesti veider ja jabur olukord.

Ma ei ole täpset kraadi punkti täheldanud jahutusvedeliku seieril, aga põhimõtteliselt võiks asja nii kokku võtta, et kuni 70 kraadi saavutamiseni puhub auto salongi õhku mis tundub olevat sama temperatuuriga kui õues õhk või siis tõesti kraad paar soojem. Alates 70 kraadist (kuskil seal kandis) hakkab mingit soojema õhu moodi asja tulema. Ning kui 90 on käes, siis võib öelda et vendi avadest puhutakse sooja õhku ja alles nüüd hakkab korralik salongi soojaks kütimine pihta.
Kusjuures kliimaseade (auto asendis) hoiab kuni 70 kraadini vendi pöörded peaaegu miinimumis. 70st hakkab pöördeid tõstma (vist 3-4 kriipsu ekraanil). Ning kui sooja hakkab tulema, lükkab vent end max õhuga puhuma.

-e-
Väikese ringi voolikud on mälemad täpselt sama soojad (või noh kuumad, väga kätt ei kannata seal hoida)
Suurel ringil ülemine voolik läheb peaaegu sama soojaks kui väikese ringi omad. Siin kannatab kätt mõne hetke ikka peal hoida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 26.03.18 10:47 Tsiteeri


Sellisel juhul prooviks samuti seda läbipesu varianti. Liiga vast ei tee ja kui vesi vabalt läbi käib, võiks radika sellisel juhul välistada.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
spindle
huviline

Avatar


Registreerunud 08.10.12
Asukoht: Saarlane
Kasutaja on eemal

Auto: B4Q1.8T

postitati 27.03.18 07:28 Tsiteeri


Radikas sees võib ka vahesein läbi mädanenud olla. Siis täitsa sooja mootoriga suudab kütta. Madalatel mitte, sest efektiivsus on vähenenud seoses vaheseinast otsetee rajamisega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 30.6% - SQL: 69.4%]