anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 30.10.17 10:22
|
|
|
Audi A4 B5 pre-FL esitulede vahetus > A4 B5 S4 ja FL vastu
Kuna tuled ja sellega seonduv on viimasel ajal suht popp, siis miks mitte proovida ka odaval autol head valgust välja võluda. ~20 aastat samad
esituled = tunduvalt vähenenud valgusviljakus.
Teema võiks olla mitmeosaline (keegi teine võib ka vabalt infot lisada). Teemas võiks leiduda:
1. Tavaliste H4 tulede ümberehitus/vahetus S4/FL tuleks
2. Boschi H7+H7+H1 tulede ümberehitus/vahetus S4 tuledeks.
3. Boschi H7+H7+H1 tulede ümberehitus/vahetus FL tuledeks.
4. FL tulede ümberehitus ja muudatused.
Tsitaat: | ala tavaline Boschi esituli - / - Valeo FL - / - S4 preFL tuli
- / - - / -
Auto küljes:
- / - - / - |
Antud minu juhend keskendub eelpool mainitud NR.2 vahetusele: pre-FL Boschi H7+H7+H1 kaheosaliste esitulede vahetus S4 kaheosaliste tulede
vastu.
(Siinkohal tuletan meelde, et ühed S4 tuled on pre-FL autole, teised S4 tuled on FL autole ehk pistikute erinevus)
Doonor: pre-FL auto
VANAD tuled: Boschi H7+H7+H1 päris klaasiga kaheosalised (suunad eraldi) tuled. Tuledel taga tulede mootorid. Pistikud ümarad.
UUED TULED: Audi pre-FL S4 esituled, plast läbipaistavad klaasid, D2S/H7 + H7 luubiga tuled. Tulede pistikud ümarad. Klaasidel DC märked ehk xenoni
jaoks mõeldud.
Tööks vaja: 1x lapik kruvikas, 1x ristpeaga kruvikas, 1x Torx30 kruvikas/kärri
Ajakulu tegijal- vähem kui 45 min, ajakulu esmakordsel tegijal 1h30min, ajakulu täiesti algajal 2+h.
1. Kapott lahti.
2. Keera 2x Torx 30 kruvi lahti tule pealt (pildil punasega 2x nr1)
3. Lapik kruvikas tiiva auku sisse (pildil rohelisega nr 2), plast klamber tõmba eemale (teist värvi
plastik-lisatud pilt, märgitud punasega nr 1, liigutada noole suunda), alles SIIS suru kruvikas valge plastnaga peale (lisatud pilt, märgitud rohelisega nr2) ja teise käega tõmba suunatuli pesast välja. Tuleb kergelt, jõudu pole vaja rakendada.
Kui ei tule, on esimene plastklamber ees ja naga ei saa alla surudagi või kui eemaldatud, siis ei suru te õige koha peale.
Tsitaat: | Lisatud pilt (vaade läbi v.e. tiiva):
|
4. Lapiku kruvikaga suunatule tagant pistik lahti. Õrnalt et mitte naga ära murda. (pildil sinisega nr 3) Teine tuli
samamoodi.
5. Nüüd keera 1x Torx 30 kruvi lahti mis ilmus nähtavale SUUNATULE tagant ehk põhitule külje peal. (pildil punasega 1x nr
4)
6. Nüüd on põhituled lahti.
7. Liiguta põhituld auto külje suunas (radika juures on ümar plastkinnitus milles on sees tule plastnaga, niiet ärge ära murtke ja uus tuli lükake
sama kinnituse sisse tagasi) ~2 cm, tõsta tule ots veidi üles, keera radika poolne äär veidi ettepoole ja meelita rahulikult august välja. Ära lõpuni
kisu, sest juhtmed on taga veel.
8. Võta lapik kruvikas, tee ümara pistiku klamber lahti (tõmmates), ja võta näpuga klamber ära (ära kukuta mootoriruumi) ning tõmba ümarat pistikut.
Nüüd tulede mootori pistik – vajuta sõrmedega pistiku külgedele klambri peale ja tõmba tervet pistikut.
Nüüd saad tule ära võtta. Tee sama teise tulega.
Siia sobiks ka mingi suvaline yuutuubi video:
https://youtu.be/NSSw51peSfM?t=17s
9. Nüüd opereeri laual. Uuel S4 tulel eemalda transpordi traadid. Tõsta ümber vanast tuled lambid või pane H7 kit või D2S sisse.
10. Vanal Dosch tulel keera tulede mootor lahti ning avas nihuta seda tule väliskülje poole (teisel sisekülje poole, näed läbi kaane ava kuhupoole see
ava kuulil on, et mis suunda tervet tulede mootorit liigutada) et ümar kuulots tuleks oma pesast välja.
Järgneval pildil siis ülemisel osal näha seda kuulotsa, alumisel pildil näha valget pesa, kuhu see kuulots sisse läheb.
11. S4 tulel keera nö korgid maha samamoodi nagu eelmises punktis.
12. Nüüd manualis (tuleb tuledega kaasa) vaata, milline adapter läheb vahele Sinu tulede mootorile (Antud tulele sobivad kõik 3 erinevat tulede
mootorit: kui FL oma, läheb otse / kui mingi vahepealne, kruvi keskmine adapter külge / kui algusaastate oma siis kõige kõrgem adapter). Minul läks
kõige kõrgem adapter. Tihend alla, silikooniga kokku, adapter peale (laiem kant tule väliskülje poole), keera 3x ristpea kruviga ettepuuritud avadesse
kinni.
13. Nüüd meelita tulede mootori kuulike S4 tule pessa pool viltuselt. Kui pesas, läheb tulede mootor pesas sirgu ja saad mootori poole pöörde jagu
kinni keerata.
Järgneval pildil siis tulede mootor + S4 tule küljes olev vaheadapter.
14. S4 tulele tagumine kaan peale.
15. Ja nüüd installi S4 tuli vastupidises järjekorras autole tagasi, alates 8. Punktist ettepoole.
Ja ongi kõik.
Ei mingit tiiva äärte lõikust.
Ei mingeid juhtmete adaptereid.
Ei mingeid teisi tulede mootoreid.
Kõik vana istub plug-n-play uue S4 tule külge.
TÜV punkti ning tuled õigeks lasta regulleerida ning naudi korralikku valgust teel.
Kui paigaldad D2S või H7 xenon kitiga antud süsteemi ennem 2000 aastat autole, siis EI PEA olema autol tulede pesureid ning EI PEA olema automaatset
tulede regulleerimist (soovituslik on manuaalne regull ehk rullik salongis)
Eks tuleb omal ilus pildiseerija ka teha, kui saab külge kruvitud S4 USA stiili moodi läbipaistvad suunatuled ka. Vanast kataloogist leida üles mõni
pilt, mis oli ennem ja mis on nüüd. Aga isegi S4 tuli koos tavaliste Boschi suunatuledega on juba päris hea.
Vahe on ikka täiesti meeletu. Vana auto vs uuema mudeli ilmega auto. Mitte midagi näitavad esituled vs väga hästi näitavad esituled. Öösel pimedas
vihmaga annab täiesti sõita lähitulede valgel maanteel.
Eks ma täpsustan ja täiendan seda antud esialgset postitust.
Kellel huvi, siis minu käest võib küsida UUSI esitulesid nii pre-FL, FL, S4 pre-FL tulesid, suunatulesid jne jne kraami.
Uus S4 esituli ei ole odav, pea 200 raha kanti paar, aga eks uus ole kindlasti parem kui kellegi 5+ või 10+ aastat kasutusel olnud vana.
Hetke lõpptulemus ühelt küljelt:
Juba võrreldav mu paar aastat vana MB omadega.
Tsitaat: | Mõned pildid:
Ümar pistik vanal Boschi tulel ehk pre-FL auto tule pistik - / - Tavaline vanema otsa tulede mootor - / - Tüüpiline ülemineku adapter pre-FL >
FL
-
/ - - / -
|
Suunad sai ka külge. Siin pilt, vana vs uus suund:
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 30.10.17 12:28
|
|
|
Tubli, et keegi lõpuks viitsis ka puust ja punasega selle kirja panna, et ei ole mõtet teha porno tuuningut 20a vanade kasutatud FL tuledega, vaid
osta uued Pre-FL S4-ja tuled ja kõik on "plug-and-play". Enda ühele autole panin samuti sama lahenduse, ainult tuled olid juba aasta jagu kasutusel
olnud kellelgi teisel ja tänu sellele oli üks adapter jalutama läinud ja seega oli uue adapteri leidmine võimatu. Õnneks oli tööjuures võimalus lasta
olemasoleva järgi freesida teine samasugune ning sellega oli ka see mure lahendatud.
Pre-FL S4-ja tule suuna osas niipalju, et sellele ongi mõeldud selge klaasiga suund, mitte ei käi sinna sama, mis Boschi tulel. Imestan, et see sinna
külge üldse sobis.
|
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 30.10.17 13:32
|
|
|
Antud juhul istus sellele Depo S4 tulele 1:1-le vana Boschi suund külge. Plastnagad õige koha peal, see plast klõpakas läks ka õige koha peale naga
alla. Lisaks paigaldades istus ilusti S4 tule küljel olevatesse avadesse oma nagadega sisse (ning ka ilusti tiiva pleki taha). Korra võtsin suunad
juba maha ja panin tagasi külge. Seega antud juhul on plug-n-play.
Vot väga hea teada, et tuled siis ka erinevad teineteisest. Et ühele istub vana suund külge, teisele ei istu.
Teen selle B5 lõpuni. Siis on C6 kord.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 30.10.17 19:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: anduke88
Vot väga hea teada, et tuled siis ka erinevad teineteisest. Et ühele istub vana suund külge, teisele ei istu. |
Ma ei usu, et Pre-FL S4-ja tuled oleks kuidagi erinevad või erinevatel tootjatel erinevad. Kuna enda tuledel olid kaasas ka suunatuled, siis ei tulnud
mõttessegi sinna Boschi tulede omi proovida.
|
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 06.11.17 09:28
|
|
|
Käisin vahepeal veel tulesid ÜV punktis regulleerimas. Üks oli gramm viltu minu jaoks.
Lisaks näppisin neid paremaks, et sobituks tiiva ja stange äärega kokku.
Nüüd on timm. Omale meeldib see uuem välimus, mida need tuled autole annavad.
Kusjuures, ega ta ei olnud sugugi paha isegi nende vanade suunatuledega.
Mul pärast ÜV punkti vihk seinal pilt teises arvutis. Selle võin ka lisada. ÜV punktid kiitsid et väga lai ja väga täpne valgusvihk on nendel tuledel.
Xenonitega ja märgetega klaasidel olid rahul ja neile sobis.
Sõites on väga hea. Maanteel kusjuures väga hästi näitab kõrvale ehk nö kraavid on hästi valgustatud. Nende tuledega ~600 km selja taga, xenonid sees,
mitte ükski ei ole vilgutanud või oma pahameelt avaldanud. Sõitnud teise masinaga ka vastu enda autole, ei pimesta ega kiirga silma ei linnas ega
maanteel.
Minu jaoks kokkuvõte hetkel - veidi kallis lõbu küll, kuid samas väga hea investeering nähtavusse. Uus on siiski uus, ja kellegi vana on ikkagi vana
asi.
Pilt videoregistraatorist, läbi esiklaasi ja gramm kõrgemalt kui oma silmad. Sein umbes 6m kaugusel. Auto tuli otse garaazist välja.
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 25.04.19 05:28
|
|
|
Poolteist aastat möödas ja kõik on ideaalne. Käidud ka ülevaatusel - korra uuriti tuld ning selles olevat xenonit ja tähiseid kuid kõik oli OK.
Unustasin lisada vahepeal tehtud muudatuse eelmise aasta suvel - lisatud FL udukad pre-FL esistange külge.
Vaatasin pildikataloogi üle, kahjuks pole ühtegi korralikus päevavalguses pilti otse eest või kui on, siis tunne et pilt on kartuliga tehtud, mitte
telefoni/fotokaga.
Igatahes originaal pistiku tagant veetud lihtsalt mõlema tule tagant uduka juhtmeots otse alla.
FL stange küljest lõigatud uduka pesa ära ja liimitud pre-FL stange sisse + välisnurgad (uduka väliskorpuse ja stange vahel) tugevdatud ning kasutatud
ära pre-FL stange esivõred, kus lihtsalt keskosa (uduka ümer) välja lõigatud, kuid kinnitused ja see nö välisraam siiski on alles.
Stange ette tagasi, udutuled auku sisse pistetud, kinnituskruvidega (nagu fl originaalis originaal kohtadesse) kinni keeratud, uduka võre ka ümber ja
vsjo. Ning jah, ka uduka valgusvihu keeramise kruvile pääseb ligi et vihm paika regulleerida.
Mulle need udukad pre-FL stange sees meeldivad väga. Minu jaoks on selle auto nina ideaalne. Välimus on igati ilus ja tänapäevane ning lisab värskust,
ning mis peamine, ülimalt valge on nende tuledega sõita.
Jah, vaadates selliste masinate turuhinda, siis investeering oli kallis, aga nähtavuse kordades paranemise osas on see parim investeering üldse
(näiteks ennem see kui sama raha eest mingid 18" veljed vms bling-bling jubinaid > pildil ilusad talvised pisikesed pitsalõikurid all) ning minu
jaoks on see investeering ennast juba esimesel sõidul pimedas ära tasunud.
Lähemalt vaadates - tundub et udukad ongi tehasest pre-FL stange sees välja tulnud.
Ning vahepealsel ajal mitmeid huvilisi aidatud ehituse osas ning olen neile tellinud ka mitmeid komplekte tulesid. Ainukene kehva asi - kahjuks
tuletootja hind on samaks jäänud ehk pole ajas allapoole kukkunud.
|
|
|
|