indreks
huviline
Registreerunud 01.03.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B3 1989
|
postitati 14.10.17 12:52
|
|
|
audi B3 õlisööv mootor vajaks lahendust
Tere!
Dubleerin FBs ülesvõetud nutu ja hala.
Isend:
Audi b3 1989, 83kw
LS 261 tuh näidiku järgi
Töösoe mootor suitseb (mitte alati), ülevaatuselt läbi ei lähe.
Summuti ots seestpoolt pigine.
Püttide surved 10,5 kuni 13
Jahutusvedelik püsib, värvi ei muuda.
Õlikulu: ülemine norm oli 260679km, pool normist läinud 261281km.
Välised lekked puuduvad.
Mootor liigutab piisavalt hästi, nagu 83kw seda ikka teeb.
Senise info põhjal saan aru, et kas klapisääre tihendid ja/või õlirõngad.
Kuidas arvate, mil viisil õlikulu kontrolli alla saada (enne kui kat päris ära sureb) ja näidud TÜV kõlbulikuks? Eks suur rahahunnik lahendab kõik aga
leiaks mingi mõistliku kompromissi.
St, missuguse plaani teeks teie et lahenduseni jõuda?
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 14.10.17 13:27
|
|
|
Köige odavam kompromiss on leida korras asendus mootor😆
|
|
|
indreks
huviline
Registreerunud 01.03.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B3 1989
|
postitati 14.10.17 18:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: laurz
Köige odavam kompromiss on leida korras asendus mootor😆 |
Ja võtma riski, et korralikkus selgub alles pärast seda, kui mootor peal ja hääled sees (seda ka heal juhul)? Ega muud vist suurt üle jää jah...
|
|
|
Rain573
klubiliige
Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT, W211, CLS Shoting Brake
|
postitati 14.10.17 18:19
|
|
|
Ostad uue mootori. Tõmbad aatomiteks. Vahetad kuluosad, paned kokku. Tõstad lõpuks moto peale ja süidad edasi. Uue mootori ostad sellepärast, et autot
seisma ei peaks jätma vahepeal.
|
|
|
indreks
huviline
Registreerunud 01.03.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B3 1989
|
postitati 14.10.17 18:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rain573
Ostad uue mootori. Tõmbad aatomiteks. Vahetad kuluosad, paned kokku. Tõstad lõpuks moto peale ja süidad edasi. Uue mootori ostad sellepärast, et autot
seisma ei peaks jätma vahepeal. |
Seda varianti kaalusin isegi. Puuduseks on omal ehitusvõimaluste (ehk selleks tarbeks siseruumide) puudumine. Seisma kipub samas vist niiehknaa jääma
kuna TÜV aeg saab läbi. Aga kas kaaluda ka muid neljapütilisi? 85kw ja 16V? kui hull ümberehitus oleks?
|
|
|
Rain573
klubiliige
Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT, W211, CLS Shoting Brake
|
postitati 14.10.17 19:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: indreks
Tsitaat: | Algselt postitas: Rain573
Ostad uue mootori. Tõmbad aatomiteks. Vahetad kuluosad, paned kokku. Tõstad lõpuks moto peale ja süidad edasi. Uue mootori ostad sellepärast, et autot
seisma ei peaks jätma vahepeal. |
Seda varianti kaalusin isegi. Puuduseks on omal ehitusvõimaluste (ehk selleks tarbeks siseruumide) puudumine. Seisma kipub samas vist niiehknaa jääma
kuna TÜV aeg saab läbi. Aga kas kaaluda ka muid neljapütilisi? 85kw ja 16V? kui hull ümberehitus oleks? |
Nende ümberehitus pole midagi hullu, kui endal käed jalad otsas on. Aga samas kas see ka mõtekas on. 16V on pööretemaias ja ega seal väga tegelikult
mingit ulme jõudu ei ole. Natuke kiirem kui teised variandid.
|
|
|
alvarpro
huviline
Registreerunud 30.03.12
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: V8 3,6l 184kW, 1988; A4 2,0Tdi Quattro 130kw 2014
|
postitati 14.10.17 21:50
|
|
|
Kui auto seisab öö otsa, siis kas hommikul käima pannes on sinise suitsu pilv tagant väljas või mitte?
Kui on, siis arvatavasti lasevad klapisääretihendid õli läbi ja hommikuks ongi sul hea kogus õli kolvidel, mis pahmaka sinist tagant välja ajab, kui
ei, siis pigem süüdlaseks õlirõngad
|
|
|
indreks
huviline
Registreerunud 01.03.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B3 1989
|
postitati 15.10.17 09:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: alvarpro
Kui auto seisab öö otsa, siis kas hommikul käima pannes on sinise suitsu pilv tagant väljas või mitte?
Kui on, siis arvatavasti lasevad klapisääretihendid õli läbi ja hommikuks ongi sul hea kogus õli kolvidel, mis pahmaka sinist tagant välja ajab, kui
ei, siis pigem süüdlaseks õlirõngad |
Hommikune käivitamine pole suitsune kunagi tundunud. Ootasin nüüd hommikuni et filmida. Ei mingit suitsupahvakut, tasapisi hakkab auru ajama. Ja kui
juba päris soojaks läheb hakkab sinine sekka imbuma...
Pigem ikka õlirõngaste ja emexi teema...
|
|
|
indreks
huviline
Registreerunud 01.03.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B3 1989
|
postitati 30.10.17 10:55
|
|
|
Niisiis läheb mootori ehituseks/vahetuseks. Kas 2,0 83kw mootori plokid on b3 ja b4 korral identsed? st, kas b4 plokki saab b3 peal kasutada?
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.10.17 21:05
|
|
|
Üks-ühele külge kruvida ei saa,(kui mootorit ringitõsta) mootorikäppade poldikohad on erinevad.
B3e 2,0 3A plokki läheb B4ja plokist ainult väntvõll.
(vbolla viimastel b3del oli juba uus kõrge plokk nagu B4jal, siis on mingi teine mootorikood)
|
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 31.10.17 04:54
|
|
|
Koos käppadega peaks ju vahele sobima-
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 31.10.17 07:04
|
|
|
B3 elab poolraamil ja B4 lansekatel, seega ei sobi ka koos käppadega.
Selle ülevaatuse paberi põhjal õlikulu küll süüdlane ei ole, katalüsaatorit on vaja. Hetkel ei tööta see katalüsaator mitte ühestki asendist ju.
Palju on reaalne õlikulu vahetus välba kohta? On mootoreid millele ei ole mõtetki täisnormi sisse valada, sööb esimese tuhandega poolele normile ja
siis jääb püsima.
Mis näoga õhufilter on, kas leemendab õlist?
|
|
|
|
r384n3
huviline
Registreerunud 18.08.13
Asukoht: Taebla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9 81kw TDI, Audi 80 B4 Turbo Quattro
|
postitati 31.10.17 08:43
|
|
|
Mul korralik 3a mootori alumine ots üle, kui huvi ehitada. Oli korralik mootor, kuid jäi 1.8 20vt swapiga üle. Kaas pealt müüdud, ülejäänu veel alles.
Paarikümne kohaliku rahatähe eest saadaval. Vajadusel saan ka abk kaane kaasa anda(sobib 1:1 sinna peale).
Old Audis never die. They just get faster.
|
|
|
|
indreks
huviline
Registreerunud 01.03.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B3 1989
|
postitati 31.10.17 09:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Selle ülevaatuse paberi põhjal õlikulu küll süüdlane ei ole, katalüsaatorit on vaja. Hetkel ei tööta see katalüsaator mitte ühestki asendist ju.
Palju on reaalne õlikulu vahetus välba kohta? On mootoreid millele ei ole mõtetki täisnormi sisse valada, sööb esimese tuhandega poolele normile ja
siis jääb püsima.
Mis näoga õhufilter on, kas leemendab õlist? |
Mingi põhjus peab ju olema et katalüsaatorid maha surevad? Kas pidev silmaga nähtav suitsemine ei tee seda?
Õli ma pakun on kulunud umbes 1,5L/1000km ja see kõik peab torust minema sest mootor väljast täiesti kuiv. Ei jää poole normi peale pidama, kulub seal
allapoole kuni alumise normini (sealt edasi ei taha enam eksperimenteerida kas veel kulub...). Summuti ots on seestpoolt pigine ning väljastpoolt
pigem õli-, mitte veeauru niiske.
Õhufilter (suvel vaadatud) seestpoolt sama puhas nagu uuena sinna pandud.
|
|
|
Johnny
klubiliige
Registreerunud 23.03.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Jeep GC
|
postitati 31.10.17 09:54
|
|
|
Minu kunagisel sama mootoriga B3l aitas klapisääre tihendite vahetus. Õlikulu oli 1L 1000km ja soojalt suitses koguaeg. Alguses polnud endal ka usku,
et tihendite vahetus aitab aga peale vahetust ja mõningast sõitmist oli asi korras.
Elektri-, remont ja hooldustööd+ custom tehnilised lahendused. LT Service OÜ
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 31.10.17 14:07
|
|
|
Mis õli kasutad? Kas oled proovinud ka miskit muud?
Klapisääretihenditega on võimalik tõesti max. liiter alla saada ajutiselt. Selle töö jaoks ei ole vaja mootorit ka lahti kiskuda, maksimaalselt 3
tunni töö selle mootoriga, koos detailide puhastamise ja kokkupanemisega.
Katalüsaatoritega on asi suhteliselt lihtne, võrdusmärgi võib tuua täna paljukirutud tahmafiltriga.
On inimesi kellel ei ole probleeme ja on inimesi kes vahetavad igal aastal enne ülevaatust uue alla.
B-osa katalüsaatori eluiga on, kas ei tööta üldse või max. 5 aastat. Kui kaalud käes originaali ja B osa siis ei teki eriti küsimusi miks B ei
kesta.
Katalüsaator on võimalik ära tappa täiesti tavalise linnasõiduga säästureziimis, lühikesed otsad teevad asja veel hullemaks.
2,6 V6 sööb kodus hetkel välba peale ca 8 liitrit ja seda tõusvas joones viimased 4 aastat, ajab sinist jne. Paar korda kuus naise asemel rooli ja
korralikult tühjaks, kõhualune krõbiseb tükil ajal hiljem järgi. Gaasid ilusad. Minu kogemuste põhjal kohapeal kräunutamine ja pikalt peeneks
laskmine ei anna eriti head efekti, parem on kasutada sellist kardirajale sobivat käiguga alla pidurdamist ja täiega kiirendamise stiili.
|
|
|
|