Skyhaze
huviline
Registreerunud 05.03.16
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B3 2.0E 83kW
|
postitati 12.02.17 10:15
|
|
|
2.0 83kW mootor ei käivitu
Tere, maadlen pikemat aega probleemiga, auto ei käivitu. Vabandan ette, kui on selline teema olemas juba, ei oska kuidagi otsingust otsida selliseid
vigu.
Asi algas sellest, kui sai süüdet hakatud koolis kontrollima, kuidagi puterdas ja tühikäik oli ebaühtlane. Panime kursavennaga märgid paika,
igaksjuhuks kontrollisime autodata järgi nuka ka üle, mis sai siis paika keeratud, kuna autodata järgi oli veidi paigast. Peale seda ei käinud auto ei
ühestki otsast normaalselt, lärmas ja edasi ei käinud. Kuna päev sai läbi, tuli kuidagi koju ära lohiseda. Kodus hakkasin vaatama hiljem, milles asi,
võtsin KKK maha, et nukkvõlli asend oma silmaga üle vaadata, kas ta on ikka õige. Ei olnud, 1 ja 4 silinder oli pooleldi avatud asendis. Keerasin
paika, et suletud oleksid ja 1 silindri nukad V asendis, enam ei läinud üldse käima. Kõik märgid paigas. Vedasime sõbra garaa˛i, et siis nina laiali
võtta ja kõik asjad järjest paika panna, rihmavahetus ka kohe teha, kui komplekt ei maksa midagi. Käiab väga ilusti, pauku ei tee. Kaks küünalt olid
üles öelnud, need sai vahetatud, ikka ei käi. Küünlaid märjaks ei tee 3 käiamisega, mis on imelik. Hetkel arvab sõber, et temperatuuris ja selle
andmetes on mingi viga sees. Olen ka kuulnud, et kui tempiandur saba annab, ei taha käia enam ilusti. Auto ise nii vana, et sellel pole ka aju, seega
ma ei tea kas tal on nö tehaseandmeid vms võtta kuskilt, kui andur või juhe saba annab ja enam signaali ei saa. Oleks hea ja värskendav kuulda ka
teiste inimeste arvamusi, mis võiks olla põhjusteks. Eks ta üks paras kristallkuuli pealt ennustamine ole, aga mingit mõtteainet oleks juurde vaja,
kahju autot vanarauda viia.
Segane tekst sai, kel viitsimist lugeda ja midagi öelda, väärib õllet või midagi head
EDIT: vastan ka kohe mõnele küsimusele ära, mis võib tekkida. Kõik märgid on paigas ja rihm ei ole mööda keeranud, mitu korda sai uuesti peale pandud,
et asi oleks õige. Kütusefilter on detsembri algul vahetatud, nii kiiresti ei tohiks umbe minna. Kütust on ka piisavalt paagis, et käima panna auto.
Küünlad vahetatud septembris-oktoobris koos õliga. Seega teoorias peaks kütust tulema peale ja küünlad võiksid olla korras, kuigi 2 tk pidi ära
vahetama, mis on imelik.
Hendrik
|
|
|
|
roy
huviline
Registreerunud 02.09.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.02.17 12:42
|
|
|
Autol kaks asja, kütet peab saama ja säde peab olma. Kui need asjad on ja käima ei lähe tuleb hakata viga otsima. Muidugi kui rihm õieti võib vedada
paela otsas, siis peaks midagi juhtuma, kas küünlad lähevad märjaks või teeb mõne matsu. Infot vähe, kas sissepritse või karburaator?
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 12.02.17 12:53
|
|
|
Enne rihmaoperatsioone ta ju kuidagimoodi töötas?
Kas on nüüd jagaja 180 kraadi ära või mis iganes, aga ju siis midagi valesti läks., vaadake uuesti üle. Kas mingi klapp on kinni või lahti, see on
jumala poogen, märgid peavad paigas olema ja jutt lõppenud.
Tempiandur (minu 83kw-sel see on otse ühendatud mootoriajuga) võib peeti minna, aga seda on lihtne oommeetriga kontrollida. (ok, teoorias lihtne, sest
ta on üsna s.ta koha peal). Külmalt takistus tuhanded (5-6k mälu järgi) oomid, soojalt paarsada.
Mootoriaju, ehkki suht algeline aparaat, arvestab pöördeid, tempi ja lambda väärtust ning vastavat regullib külmkäivitust ja segu rikkust. (juhtrõhu
regulaatori kaudu)
Kui tempi andur on pekkis, siis käima läheb ikka, aga ei tööta ideaalselt muidugi.
.
|
|
|
Skyhaze
huviline
Registreerunud 05.03.16
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B3 2.0E 83kW
|
postitati 12.02.17 13:01
|
|
|
Pritsepeaga isend on, mis teeb minu jaoks asja veel keerulisemaks
Kuidagimoodi töötas jah, noo, jagaja võll sai paika, rootoripea on korpusega paigas, nukk on nii nagu autodata tahab, vänt ja kõik märgis.
Selline tunne on, et miski ei lase enam kütet peale anda, huvitama hakkas andur, mis paikneb sisselaskekolde küljes, külmaga oli rabe ja juhe läks,
said uued klemmid külge. Mida too andur teeb seal? Pole kuskilt silma hakanud, et keegi räägiks sellest andurist, jookseb samasse punti mis
tühikäigureg., sisselaske ja pritsepea juurde jookseb, tahaks teada mida ta mõõdab seal? Äkki tolles mingi viga, et juhtmed vastupidi peal?
Tempiandur ise paistab korras olema, võibolla on juhtmed hädised või valesti kuskil?
EDIT: käiates vahel mingi väikse matsu teeb, seega midagi sädeleb ja mingi kütus ka tuleb, lõhna viskab ka ülesse. Aga käima ei lähe. Aku tühi pole,
kui saab tühjaks siis boosteriga edasi teinud ja hiljem laadima jätnud aku.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 12.02.17 14:06
|
|
|
Sisselaske küljes on (mälu järgi) ainult see andur:
Ehk siis see paneb põlema punase tule, kui temp on mootoris üle 110 kraadi.
Kas ta seal on või ei ole, töötamisele mingit mõju ei avalda.
Kui sa just tühikäigu lülitit ja gaasiklapi max lülitit anduriks ei pea.
..........
Mismõttes see tempi andur "paistab" korras olevat? Kas mõõtsid üle?
On kaks võimalust, kas on või ei ole, paistmine ei mängi rolli.
Kõigepealt mõõta andurilt endalt; diagnostikud mõõdavad ka aju juurest, klemmid 6 ja mass.
Kui väikegi kahtlus > paari kuni paarikümne euro eest uus, need pole ju ka kallid.
3A mootori elektriskeemi on kõik kohad täis, üks näiteks on SIIN
..........
Aga üldiselt ma arvan ikkagi, et rihm/jagaja on ära ja sellest tuleb alustada.
.
.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 12.02.17 18:52
|
|
|
Anna käivituseetrit 1-2 sekundit õhufiltrisse ja proovi siis.
Kui käivitub ja käima jääb, on kuskil probleemid külmkäivituspihusti juhtimisega või toitega üldisemalt.
Kui õuka pealt ka ei käivitu, siis tuleb edasi otsida esmalt süütepoolelt.
|
|
|
|
moora772
huviline
Registreerunud 14.05.08
Asukoht: Paldiski / Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90Q 2.3 100kw 1990
|
postitati 12.02.17 20:32
|
|
|
Mismoodi esimese silindri nukad on V asendis?
Minu teada peaks 83kw olema esimese silindri nukad võimalikult paralleelselt nukapakigal, kui kolb surnud seisus.
|
|
|
|
Skyhaze
huviline
Registreerunud 05.03.16
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B3 2.0E 83kW
|
postitati 13.02.17 14:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Anna käivituseetrit 1-2 sekundit õhufiltrisse ja proovi siis.
Kui käivitub ja käima jääb, on kuskil probleemid külmkäivituspihusti juhtimisega või toitega üldisemalt.
Kui õuka pealt ka ei käivitu, siis tuleb edasi otsida esmalt süütepoolelt. |
Proovitud, ei toiminud see. Süütepooli asja olen kuulnud, et võibolla saba andnud. Uurin, täna ehk liigun auto juurde, näpin veidi. Süütepooli vist
kontrollida ei anna kuskilt?
|
|
|
|
Skyhaze
huviline
Registreerunud 05.03.16
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B3 2.0E 83kW
|
postitati 13.02.17 15:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Sisselaske küljes on (mälu järgi) ainult see andur:
Ehk siis see paneb põlema punase tule, kui temp on mootoris üle 110 kraadi.
Kas ta seal on või ei ole, töötamisele mingit mõju ei avalda.
Kui sa just tühikäigu lülitit ja gaasiklapi max lülitit anduriks ei pea.
..........
Mismõttes see tempi andur "paistab" korras olevat? Kas mõõtsid üle?
On kaks võimalust, kas on või ei ole, paistmine ei mängi rolli.
Kõigepealt mõõta andurilt endalt; diagnostikud mõõdavad ka aju juurest, klemmid 6 ja mass.
Kui väikegi kahtlus > paari kuni paarikümne euro eest uus, need pole ju ka kallid.
3A mootori elektriskeemi on kõik kohad täis, üks näiteks on SIIN
..........
Aga üldiselt ma arvan ikkagi, et rihm/jagaja on ära ja sellest tuleb alustada.
.
. |
Tänud anduri selgitamise eest, nüüd saan rahus mööda vaadata sellest. Andurit mõõtis sõber, väitis, et on ok. Sellepärast ütlesin, et paistab, kuna ma
ei tea ise, mis numbrid vastu vaatasid. Jutu järgi pani sõber ka kõik nii paika kui saab, rihma me panime paika koos, seda julgen kinnitada, et see
sai paika ja rihm ei läinud hambavõrra mööda. Jagaja olevat ka nüüd paika pandud nii, nagu peab, kuigi seda pole keeruline ka paika panna. Aga ma
absoluutselt ei väida, et ise pole mööda pannud millegiga seoses rihma ja gaasijaotusega. Värske pilguga üle vaadata, äkki loob mõtteid.
|
|
|
|
Skyhaze
huviline
Registreerunud 05.03.16
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B3 2.0E 83kW
|
postitati 13.02.17 15:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: moora772
Mismoodi esimese silindri nukad on V asendis?
Minu teada peaks 83kw olema esimese silindri nukad võimalikult paralleelselt nukapakigal, kui kolb surnud seisus. |
Võtsin lihtsalt nö mootoreid teinud mehe sõnu kuulda, et üldiselt võiks nukad ülesse poole vaadata. Hüdrotõukurite pealt on ka näha, kuna klapp
suletud ja kuna mitte, selle järgi vaatasin, kuigi nukaratta tagumise märgi järgi toimides oli minu mäletamist mööda sama pilt (tegelesin autoga
viimati pea kuu aega tagasi).
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 13.02.17 15:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Skyhaze
Võtsin lihtsalt nö mootoreid teinud mehe sõnu kuulda, et üldiselt võiks nukad ülesse poole vaadata. Hüdrotõukurite pealt on ka näha, kuna klapp
suletud ja kuna mitte, selle järgi vaatasin, kuigi nukaratta tagumise märgi järgi toimides oli minu mäletamist mööda sama pilt (tegelesin autoga
viimati pea kuu aega tagasi). |
Ma ei saanud ka sellest kohast aru, et "Keerasin paika, et suletud oleksid ja 1 silindri nukad V asendis," - siis ju nukaratta märk pidi teise kohta
sattuma, kui paika keerasid.
Kuna ENNE paikakeeramist olevat olnud ju autodata järgi märgis.
Sel nukaratas on kiiluga (mitte nagu tänapäevastel, et koonuse otsas), siis järelikult pidid hambaid edasi või tagasi tõstma?
Mina panin selle pildi järgi, mis rihmakarbil oli
...ja ei mingit jama.
Mis suunas mingi nukk seal klapikaane all oli, ei hakanud vaatamagi.
Paaril rahvarallil mootor ka tõsiselt tappa saanud, kõik toimib, käivitub, korralik tühikäik, mingit jama ei ole.
.
|
|
|
|