C6
huviline
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.2 ja A4 Avant Quattro 1.8T
|
postitati 13.11.16 13:44
|
|
|
Start-Stop aku vanale autole
Kas on mõtet vanale parsale EFB Start-Stop akut peale panna? Asi selles, et sõidan palju lühikesi linnaotsi (käivitus, 1-2 km sõitu, jälle
käivitus...). Kahtlustan, et tavaline aku ei võta lühikese sõiduga nii palju voolu vastu, kui käivitamine ära tarbib ja siis läheb külmaga käivitamine
raskeks. EFB aku võiks nagu kiiremini voolu vastu võtta või eksin? Kas EFB aku midagi auto elektrisüsteemis pekki ei keera? Ei jaga auto elektrist
midagi.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.11.16 15:40
|
|
|
AGM on selliste manöövrite jaoks kindlasti eelistega. Ei pea EFB olema vaid hea ka nn esimese otsa AGM-id, mis teevad ka vanale autole kõik vajaliku.
Kui pikki otsi kohe selga ei lasta siis peab normis vastu. Muul juhul küpsetad selle AGM-i lihtsalt ca aastaga ära. Võid vaadata näiteks seda
seeriat;
http://en.katalog.zap.pl/category/index/3
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 14.11.16 05:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487Muul juhul küpsetad selle AGM-i lihtsalt ca aastaga ära. |
Miks nii?
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.16 08:20
|
|
|
AGM on ülitundlik ülelaadimisele.
|
|
|
|
beasty
huviline
Registreerunud 21.10.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.16 08:28
|
|
|
Ära hirmuta inimesi ära. Mitte midagi ei juhtu.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.16 08:31
|
|
|
Ei juhtugi, kui autol on energiajuhtimise moodul. Kas vanal autol on selline?
|
|
|
|
Urmet24
huviline
Registreerunud 04.01.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 avant b8
|
postitati 14.11.16 10:04
|
|
|
See moodul ei ole kuskilt otsast oluline.
Agm aku ei kannata kuuma..
Laadimise osas ta nii tundlik ei ole, kuigi jah agm i laetakse väiksema vooluga.
Mul on maal Belarusil agm aku peal.. ja kätab juba 3 mandat aastat.. seal ei ole ühtegi moodulilt
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.16 10:12
|
|
|
Ahah. Mis on see, mis sinu arvates siis aku temperatuuri ja algoritmi valitseb?
Belarus teeb sul kindlasti peatumata ilma eelsoojenduseta 500km ööpäevas.
|
|
|
|
Urmet24
huviline
Registreerunud 04.01.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 avant b8
|
postitati 14.11.16 10:48
|
|
|
;Mis vahet sel on mitu kw sõidab .. loevad laadimisvool ja aeg..
Googelda veel natuke peale..
Ja temperatuuri all mõtlesin seda kui osadel traktoritel näiteks on aku radika taga .. kuumas kohas..
Kus keskkonna temperatuur liiga kuumaks läheb.
Jah Agm ei kannata ülelaadimist.. kuid korras auto ei lae ka trastiliselt üle.
Tootjad ise pakuvad ka agm akut .. ilma igasuguse elektroonikata autodele..
Just neile millel näiteks on webasto peal ja millel on rohkem ja kiirelt vaja laadimistsükleid.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.16 10:53
|
|
|
Ja mida mina siis siin seni räägin?
Sul on endal kõvasti googeldada vaja, et ainuüksi energiajiuhtimise mooduli mõttest aru saada.
Samuti paistavad jutus selged valged/hallid laigud autotootjate soovituste ja pakkumiste teemal.
|
|
|
|
beasty
huviline
Registreerunud 21.10.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.16 15:44
|
|
|
tl470487 ma ei viitsi sinuga siin vaialda aga palun tee endale selgeks mida teeb Battery and energy management moodul on. See ei mõjuta laadimist
suurel määral. Sellel moodulil pole sooja ega külma kas on tavaline või AGM vooluallikas. Seda moodulit huvitab ainult AKU MAHTUVUS ja kõik. see
moodul on sisuliselt raamatupidaja kes teab palju läks energiat välja ja tuli sisse mingi aja vältel ja kõik. Teine teema on see,et üle CANi läheb
sealt info mootori ja ESB juhtmoodulisse info et palju paras jagu genekas mootorilt energiat tarbib. Mootori pöörded ka natku asjase seotud. Aku
temeratuur ka mõjutab protsessi osalist.
Saksamaal audi koolitusel räägiti see teema pikalt läbi.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.16 15:50
|
|
|
Ei viitsi? Siis mine küsi kooliraha tagasi.
"Aku temeratuur ka mõjutab protsessi osalist." - huumor?
Järgmine kord küsi õpetajatelt, miks on vaja aku temperatuuri pidevalt jälgida.
Pealegi aitame ehk ei ole vaja Saksamaale sõita, et elementaarne BM kohta alla saada:
http://www.mpoweruk.com/bms.htm
Pööra tähelepanu: "Providing the optimum charging algorithm for charging the cells".
Aitame ka sellega, et lisaks mahtuvusele on justnimelt aku tüüp otsene põhjus, miks on vaja see BM-is registreerida/kodeerida.
Tsitaat: | Algselt postitas: beasty
tl470487 ma ei viitsi sinuga siin vaialda aga palun tee endale selgeks mida teeb Battery and energy management moodul on. See ei mõjuta laadimist
suurel määral. Sellel moodulil pole sooja ega külma kas on tavaline või AGM vooluallikas. Seda moodulit huvitab ainult AKU MAHTUVUS ja kõik. see
moodul on sisuliselt raamatupidaja kes teab palju läks energiat välja ja tuli sisse mingi aja vältel ja kõik. Teine teema on see,et üle CANi läheb
sealt info mootori ja ESB juhtmoodulisse info et palju paras jagu genekas mootorilt energiat tarbib. Mootori pöörded ka natku asjase seotud. Aku
temeratuur ka mõjutab protsessi osalist.
Saksamaal audi koolitusel räägiti see teema pikalt läbi. |
|
|
|
|
urki
huviline
Registreerunud 31.01.11
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: MB 212 3,5 TDI,MB 212 CNG,A4 Q
|
postitati 14.11.16 16:23
|
|
|
Minu tööautol (MB)sai just peale ostetud uus AGM aku ja sellel laadimisvool 14,5 ja mis pidi olema normaalne.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.16 17:11
|
|
|
Laadimisvoolutugevus ja laadimispinge on 2 täiesti erinevat füüsikalist suurust.
Nii voolutugevuse kui ka pinge väärtused peavad vastama aku laadimise faasile:
Joonisel:
Charging Voltage - laadimispinge (V)
Charging Current - laadimisvoolutugevus (A)
Mitte unustada ka temp. kompensatsiooni. AGM-i laadimisel 1 tabel...
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 14.11.16 17:36
|
|
|
Eks kindlasti annaks ka mingi tark laadija vahele ühendada vanemale autole kui soov on? Palju maksaks?
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.16 17:44
|
|
|
Saab aga see ei ole pragmaatiline. Milleks võtta AGM vanale autole, kui sellega ainult sirgelt uhatakse? Happeakud ei ole kuhugi kadunud ning pealegi
nende tehnoloogia on viimastel aastatel oluliselt paranenud. AGM tehnoloogia arenduse juures on avastatud mitmeid momente, mis on justnimelt
juurutatud happeakude plaatide pinnakatetel.
Vana auto teeb juba "float mode-is" pluss C temperatuuride juures AGM-ile liiga, "standby mode-s" küpsetab ära. Happeaku selles nn ülemises otsas
kindlalt vastupidavam.
Ega muud polegi, kui mugavus maksab.
|
|
|
|