MartMl
huviline
Registreerunud 11.11.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.10.16 09:32
|
|
|
Audi 100 C4 Avant 2.3 - 1994 - MartMl
Tervist
Õnnestus endale lõpuks hankida esimene A-tähega auto. Minu käes on olnud ligi nädal ja esialgu katastroofilisi tõrkeid ei ole tekkinud/avastanud.
Küll aga on kerge esmamulje juba tekkinud. Pikkadel otstel on väga mugav kulgeda, 2.3 AAR mootor veab sujuvalt. Käigukast lülitab käike ilusti mõnusa
klõpsuga. Kaug-, lähi- ja udutuled on esivalgustis koos. Lähituled näitavad pisut tuhmilt, ent plaanin nood enne talve philipsi bluevisionite vastu
välja vahetada. Veermik ei kolise aga maantekiirusel pidurdades rool pisut vibab. Õli vahetatud 2000km tagasi ja mootoril rihm vahetatud 19k km
tagasi. Tagasillas vahetatud kettad/klotsid.
Lisadeks:
2x El aknad
El katuseluuk
El peeglid
El reguleeritavad tuled
Mp3 Makk
Vead:
Kütust võtab 12L sajale - Kerge liialdus (Võtab umbes 10L+-0.5L)
Esimene juhipoolne tuli kogub kondentsi - vahetatud C4 A6 tule vastu
Suurel kiirusel pidurdades rool pisut väriseb, linnakiirusel ei ole - kettad olid ebaühtlaselt kulunud, nüüdseks kadunud
Paigalt startides, sidurit lahti lastes, pisut hüppab - nüüdseks kadunud
Esimeste uste hinged on läbi, uksed loksuvad. Maantekiirusel viliseb esimeste uste vahelt tuul - endiselt päevakorras
Juhiustel alumiste kummiliistude otsad lahti - endiselt päevakorras
Tagaluugi kojamees ei tööta - endiselt päevakorras
Armatuuris mõned lambid läbi - endiselt päevakorras
Esialgu üks pilt ilma tuleta:
Juhipoolne esituli kogub kondentsi. Too oli kolme kipsikruviga, valgusti korpusesse, kinni keeratud. Võtsin valgusti maha kuivatasi ära ja jootsin
kruvide augud plastikuga kinni ning tegin uued kinnitused. Ent linna tagasi jõudes oli valgusti jälle kondentsi täis.
Oskab keegi Tartus usaldusväärset diagnostikat soovitada? Tundub, et masin võtab pisut rohkem kütust kui peaks.
Engineering is the art of intelligent compromise
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 10.10.16 18:13
|
|
|
Mul sama mootoriga 100. Katuseluuki, el.tulesid ja el.aknaid pole, aga on konditsioneer ja püsikiirusehoidja (mõlemad järelpaigaldatud).
Kas esitiibadel roosteussi ei paista värvi alt, see on üks väga levinud viga neil.
Armatuuris võib ka muu probleem olla, mul näiteks hõõglambiga pirn ühel hetkel kustus ja uus ka põlema ei hakanud. LED hakkas, mõnda aega põles, siis
hakkas kaootiliselt vilkuma, praeguseni teeb nii. Vea põhjust silmaga ei näinud kui näidikuploki armatuuri lahti võtsin.
Kütusekulu peaks praegu ikka alla 10 olema, talvel vahel võib 12 minna. Tartus ei tea, Viljandis on tegija "Särg AA OÜ" mida olen külastanud. Sinna
minnes oli mul kütusekulu 15 ja vahel viskas ka musta välja, 1,5 tunni pärast tagasi tulles kõik korras.
|
|
|
TartuAudi
huviline
Registreerunud 14.09.16
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 Avant 2.3 E (1992) e. "Lendav sakslane"
|
postitati 11.10.16 08:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MartMl
Vead:
Kütust võtab 12L sajale
Esimene juhipoolne tuli kogub kondentsi
Suurel kiirusel pidurdades rool pisut väriseb, linnakiirusel ei ole
Esimeste uste hinged on läbi, uksed loksuvad. Maantekiirusel viliseb esimeste uste vahelt tuul.
Juhiustel alumiste kummiliistude otsad lahti
Tagaluugi kojamees ei tööta
Armatuuris mõned lambid läbi
Oskab keegi Tartus usaldusväärset diagnostikat soovitada? Tundub, et masin võtab pisut rohkem kütust kui peaks. |
Jõudu, "kaaskannataja".
Diagnostika asjus soovitas minu auto teemas üks foorumlane minna Riia tänav nr. 20 või 24 hoovi peale. Et sealt ehk saad abi.
Ma senimaani võtan hoogu.
-Kütust läheb tiba palju su autol. Ma saan 9-10-ga hakkama.
-Esiuste, õigemini juhiukse hinged on ka minu autol läbi. Forsist saab tellida.
-Tagaluugi kojamees ei tööta minu autol samuti. Kas mootor omadega kottis või on mingi primitiivne viga.
-Armatuuri valgustus tuleb ka mul millalgi päevakorda võtta. Pimedas sõites see "seasilm" suudab mingi umbmäärase valgusvihu spidomeetri peale
manada.
|
|
|
MartMl
huviline
Registreerunud 11.11.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.10.16 20:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 100
Kas esitiibadel roosteussi ei paista värvi alt, see on üks väga levinud viga neil...
|
Roostet jagub seal piisavalt, varsti hakkab vabariiki väljakuulutama. Samuti on roostet esimestel ustel ja tagaluugil. Ent enne tehnilise sõidukorra
ja praktiliste vahendite remonti ei hakka visuaalsele poolele tähelepanu pöörama.
Tsitaat: | Algselt postitas: 100
...Viljandis on tegija "Särg AA OÜ" mida olen külastanud...
|
Ma ei teadnudki, et Albert Särg on Särg AA OÜ. Veel vähem teadsin, et ta seadistuste kõrvalt diagnostikat teeb. Aga Särg tuleb neljapäeval Tartusse,
siis lähen räägin temaga mis ta asjast arvab.
Katsun sellel nädalal esimesed pidurikettad üle kontrollida. Rool on hakanud ka linnakiirustel värisema ja pisut kiskuma.
Engineering is the art of intelligent compromise
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 11.10.16 20:53
|
|
|
Selle mootoriga peaks tal olema kogemusi päris palju ja saad kindlasti abi. Mul läks õnneks ja ühtegi osa vahetada polnud vaja, aga alati ei pruugi
nii olla. Lisaks andis ka soovituse 98-t kasutada, mida olen teinud ja rohkem pole pritsega probleeme olnud 6 aasta jooksul. 98-ga läheb normaalselt
edasi ka, annab tehase poolt antud kiirenduse 0-100 välja ikka (olen proovinud, 95-ga jäi 2 sekundit aeglasemaks). 98-ga häälest aru saada erinevust, Statoili Ultima-ga eriti.
Mul hakkas mõlemal esitiival rooste välja tulema rattakoopa ülemise serva juurest (keskelt), nüüdseks mõlemad tiivad korra vahetatud. Ilma roosteta
kasutatud tiibasid põhimõtteliselt pole olemas. Väljast ei pruugi näha, seespool ülemise serva vahel või taga alumises otsas (kuhu see lühike
kummiliist kinnitub) ikka on midagi. Seega pahteldamist, lihvimist ja värvimist ikka jagub. B-osade puhul tööd vähem. Ise kasutasin siiski kasutatud
A-osasid, ikkagi poole odavamalt sai kätte kui uue B-osa.
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.10.16 13:31
|
|
|
Kas keegi saab täpsustada, et palju maksvad need alumised uksehinged ja kas ikka saab. Ise forssist otsinud ja näitab, et ei saa.
|
|
|
|
MartMl
huviline
Registreerunud 11.11.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.11.16 17:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Siim
Kas keegi saab täpsustada, et palju maksvad need alumised uksehinged ja kas ikka saab. Ise forssist otsinud ja näitab, et ei saa.
|
Uste ülemisi raame ja lukku annab pisut reguleerida, kas see ei aita?
Kuna vahetasin töö vahetusteta ameti vastu, ei ole endiselt veel Säre juurde jõudnud. Kül aga on masin hakanud kulumise märke näitama.
1. Plokikaane küljes paiknev vaakumpumba sõrm haamerdab peale pikki sõite foori taha seisma jäädes.
2. Külmalt sõitma hakates tuleb jõud kusagil 1800+ rpm. Kui rpm alla kukub, siis ei jaksa gaasi lisades vastavalt kiirendada ühegi käiguga
Tsitaat: | Algselt postitas: 100 ..andis ka soovituse 98-t kasutada.. |
Ise olen siiani 95'te tankinud. Proovin järgmine kord tankides 98't.
3. Kui mootori temp tõuseb veerand näidikut hakkab summutist ohtralt paksu valget suitsu tulema, mis vahest kaob mootori soojenedes, vahest mitte.
4. Spreiparanduste alt on rooste ennast uuesti välja söönud(uksed/tagaluuk/kapott/esimesed poritiivad). Õnneks tundub põhi veel korralik
5. Sõber keeras talverehve alla pannes tagumisest rummust ühe poldi keerme maha.
Olen tänaseks 3k+ km selle masinaga läbinud. Eks sõidan veel pisut ringi ja proovin masinale aega leida ja Säre juurde aega sättida.
Proovin üks hetk pisut ülevaatlikumad pildid ka teha.
Engineering is the art of intelligent compromise
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 22.11.16 21:17
|
|
|
Ainult 98-t osta edaspidi. Olen omal ka stopperiga 0-100 km/h kiirendust mõõtnud, 98-ga saab tehase andmed kätte, 95-ga tuleb +1,5...2,0 sek.
|
|
|
MartMl
huviline
Registreerunud 11.11.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.17 19:51
|
|
|
Sain Säre juures käidud ja diagnoos järgmine: pihustite tihendid läbi ja mootorisse pääseb lisa õhku vahele. Eriti põnev on selle juures tõik, et
pihustite leke on varem kellegi poolt avastatud. Kuna tihendeid ei saadud tol hetkel mingi põhjuse tõttu vahetada, siis on tulnud küttesüsteemi
reguleerida ja segu väga lahjaks keerata, et lamda segu liiga rikkaks ei saaks keerata.
Üldiselt on selle hinnaklassi tehinguga vedanud. Silindritel on kompressioon ühtlane, küünlajuhtmed ja küünlad korras ja kütuse rõhk püsib samuti nagu
peab. Paari anduri näit ujus aga seda võivad tekitada pihustite tihendid. Albert timmis pisut kütust ja juba on tuntav vahe. Käib ühtlasemalt, vääne
tuleb madamamalt ja mootor käib kõrgemale pöördesse. Tuleb veel meelde, et eelmise omaniku mehaanik oli õhulugeja valesti kokku pannud. Sain Särelt
pisut pahandada aga ta rahunes maha kui selgitasin, et mul puudub antud probleemiga igasugune seos.
Uuel nädalal tellin tihendid ära ja teeb selle asja korda. Soovitati veel ka pihustid üle kontrollida. Üldpilt on tehnika koha pealt võrdlemisi hea,
kartsin hullemat.
Tänaseks olen vast juba ligemalt 8-9k km läbi veerenud ja masinaga ära harjunud. Kui ainult see hapnik nõnda aktiivselt tolle rimakaga ei
reageeriks...
Mart
Engineering is the art of intelligent compromise
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 28.01.17 20:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MartMl
tihendeid ei saadud tol hetkel mingi põhjuse tõttu vahetada,
|
Ilmselt oli põhjuseks totakalt odav hind.
034133557E (tseki kood igaks juhuks üle!) maksab Forsis 46 senti/tk ja kui sul forssi käepärast pole võtta, siis pead neid kuskilt Ladu 24-jast kümne
(Elring) kuni 36 (Febi) sendiga/tk tellima ja need tõmbavad sulle mingi väiketellimuse tasu 5€ veel peale + saatekulu 2,69€
https://www.ladu24.ee/varuosad/0/,,,,034133557E#gsc.tab=0
A mis seal õhulugejal siis valesti annab panna?
.
|
|
|
MartMl
huviline
Registreerunud 11.11.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.03.17 09:52
|
|
|
Hoi,
Võtsin forsist tihendid ära. Nelja sorti tihendeid ja igat tüüpi üks lisaks, äkki lõhun ära. Koguarve 12.-
Küll aga lisandub veel summa uue paagi eest, sai geopeituse aardeid otsides kusagile muljuda.
Panen kuulutuse ka varuosade rubriiki, aga kui kellelgi on täna, homme Tartus korralikku paaki koos vitsadega, siis võtaksin ära.
Forss ütles, et 100 vitsad on kaks aastat tagasi tootmisest maha võetud.
Tsitaat: |
A mis seal õhulugejal siis valesti annab panna?
|
Too kaitsevõre oli valesti pandud, kumerus oli alla ja klapp käis vastu.
Kõike head!
Mart
Engineering is the art of intelligent compromise
|
|
|
|
MartMl
huviline
Registreerunud 11.11.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.04.17 19:10
|
|
|
Mida kauem saabub kiirabi seda täpsem on diagnoos! See iseloomustab mu sõiduvahendi (loe:rimaka) maiset tervist pedantse täpsusega. Viimase nädala
jooksul olen saanud autot parklas nügida rohkem kui korra päevas. Nimelt mootor sureb välja ja käima enam ei lähe. Kui varem aitas 10 min ootamist,
siis seegi ei olnud enam reegel. Täna siis juhtus sama sõbra juures peale tööd, kuid seekord satusin õigel ajal õiges kohas olema. Sõber on autode
koha pealt Kaak! Avastasime mõralise õhuvõtulõdviku, mis oli alt juba poolduma jõudnud hakata. Kui olime selle peene liimiga kokku kleepinud läks auto
käima. Edasi otsustasin lõpuks aega võtta ja pisut olukorda süveneda. Kaua edasi lükatud pihustite tihendite vahetus oli veel tarvis ära teha ja
otsustasin uurida ka veermiku olukorda, sest miski on hakanud äkilisel kiirendamisel põhja alt koputama.. Käigukasti padi läbi.
Edasi läks juba suhteliselt muretult. Kontrollisin veermiku üle. Klotsid ja kettad on normi piires aga supportid tahavad kõik remondikomplekte. Edasi
vahetasin pihustite tihendid. Eelmine omanik oli osa pihusteid silikoniga kinnitanud., koristasin tolle porno ära. Plastik soklis vahetasin tihendid
vaid, auto ninast juhi poole lugedes, teise silindri pihustil. See oli ainuke mis õnnestus lahti teha. Kuna teised liikusid väga raskelt, siis
eeldasin, et ehk need peavad ka õhku (mõtlesin endamisi, et kes teab.. Needki äkki silikooni täis?). Pärast kontrollisin brake cleaneriga ja tundus,
et kõik jäid pidama.
Õhtu lõpuks sain auto igatahes sõitma. Nüüd on nagu uus auto, nii uus, kui üks 23 aastat vana auto saab olla.
Paagi vahetust olen samuti edasi lükanud, ei ole jõudnud "uut" paaki ja vitsasid roostest puhastada ja üle värvida, paari nädala pärast tuleb
vabamat aega. Varsti tuleb õlivahetus ka peale, proovin kõik nokitsemised samale ajale sättida.
Järgmise korrani!
Mart
Engineering is the art of intelligent compromise
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 11.04.17 20:09
|
|
|
Kuidas madalamate käikudega gaasi maha lastes ja uuesti lisades on, kas on tuntav jõnks ja võibolla ka kolks kuulda? Ma olen aegade jooksul
kõikvõimalikke patju ja pukse vahetanud ja sellest lahti pole saanud, suhteliselt hiljuti sain aru, et vist käigukastist/diffrist (mõlemad ju koos)
tuleb see lõtk.
|
|
|
MartMl
huviline
Registreerunud 11.11.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.04.17 10:00
|
|
|
Enam ei jõnksuta gaasi maha lastes ja kiirendades. Käitub üsna sujuvalt. Koputus on ainult suurtel pööretel kiirendamisel. Esimesega koputab suht
kohe. Kolmandaga ainult põhjagaasiga.
Engineering is the art of intelligent compromise
|
|
|
|
MartMl
huviline
Registreerunud 11.11.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.05.17 10:22
|
|
|
Hoi
Kuidas teha kindlaks milline mootori ja käigukasti padi on läbi? Kas nood lähevad päris katki või kaotavad ajas oma jäikuse? Küsin, sest kui summuti
tagumine kumm katki läks, siis too kolin põhja alt läks mitu korda hullemaks. Kui riputasin summuti uuesti põhja külge, kadus pidev kolin ära ja too
tekkis jälle ainult kiirendades. Kuna käigukast on korralikult mootori küljes kinni, siis on viga ilmselt järgmine. Mootori või kasti padjad on lödid
ja summuti käib vastu põhja. Hankisin uued summuti kummid aga ei ole noid alla jõudnud panna. Kuna mul on see nv aega, et lammutama hakata, siis ei
suuda ära otsustada kas võtan ka padjad ja vahetan nood ka ära kas seda on üldse tarvis teha..
Täna oli imelik juhtum. Käivitasin autot ja kapoti alt käis korralik mehaaniline kolks/pauk, mis raputas autot. Peale seda auto enam ei käivitunud.
Kontrollisin kohe kas nukk käib veel ringi.. Käib. Kõik tundus, et on omal kohal, Säde olemas.. Ja siis avastasin, et too lõdvik oli lahti: https://www.dropbox.com/s/h90mllg462z5541/DSC_0113.JPG?dl=0
Panin kokku tagasi ja auto käivitus kohe.
Veel mõned imelikud juhud: Kui käivitan külma mootorit, siis pean vahel gaasi pumpama ja masin käivitub peale pikka ketramist koos pumpamisega. Kui
käima läheb, jääb ilusti käima.
Vahel käivitub kohe. Pigem käivitub peale pikka sõitu halvasti, kui mootor on maha jahtunud ja käivitan autot samal päeval jahtunud mootoriga. Kui
masin on seisnud üle öö, läheb ilusti käima.. Enamjaolt. Enamjaolt on peale käivitamist salongis korralik "pentsukas" tunda.
Kui sõidan külma mootoriga, siis kiirendab korralikult. Natukene enne seda, kui temp näidik hakkab tõusma, hakkab masin 1600 rpm ja 2000 rpm vahel
puterdama. Kui näidik juba visuaalselt liikuma hakkab, kaob see jama ära. Vahel teeb sellist trikki, et kiirendades 1600 rpm pealt kaob jõud täiseti
ära ja masin hakkab mootoriga pidurdama. Ja siis hakkab uuesti korralikult kiirendama nii, et auto teeb korraliku jõnksu ja summar teeb korraliku
kolksu auto all.
Millest nood kiirendamise ja käivitamise jamad? Nood hakkasid peale pihustite tihendite vahetamist.
Jõudu ja jaksu!
Mart
Engineering is the art of intelligent compromise
|
|
|
|
MartMl
huviline
Registreerunud 11.11.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.06.17 17:52
|
|
|
Mida hiljem saabub kiirabi, seda täpsem on diagnoos:
Kolin kiirendamisel muutus järjest valjemaks ning päädis sellega, et summut tuli kinnitustest lahti ja hakkas igal hetkel häält tegema.
Kui olin kõik summuti kummist riputid ära vahetanud jäi veel õrn kolks, mille ellimineeris esisillatala ja summuti vahele sobiva tekstiilitüki
paigaldamine.
Vahepeal tekkis käivitamisel anomaalia, ent selle lahendas originaalsigna maha võtmine. Nüüd käivitub normaalselt.
Hetkel on juhitavus ainsaks probleemiks peale rooste. Esiots tundub rooli keerates väga kerge, rooli ennast on ka tuntavalt kergem keerata. Kui teha
paremale vasakule lühikesi ja kiireid edasi-tagasi pöördeid, siis tundub nagu auto liiguks sirgjoones aga vajuks paremale ja vasakule ilma eriliselt
keeramata. Kiirendades ja pidurdades keerab auto sinna kuhu ise tahab. Rooli peab korralikult kinni hoidma, et masin plehku ei läheks.
Silda visuaalselt hinnates on kõik omal kohal, mõned puksid on lõhedega, aga lõtke otseselt ei paista. Loksutades ja raputades tundub sild jäik.
Väljapööratud ratastega jalaga lükates liigub just-kui pisut edasi ja tagasi, aga see tundub sellise silla ehituse juures tavaline olema.
Endal tekkis üks küsimus aga küll: Kas too "taldrik"(silla komponentide pildil detail nr10), mis hoiab püstaku liikumist auto suhtes edasi-tagasi
peab olema selline kaardus?
http://imgur.com/a/2xVE5 (ei suutnud pilti linkida)
Sierral on sarnane esisild, kus püstaku nihe võtakse stabika vardaga maha ent seal kippusid nood taldrikud kõveraks minema. Kunagi ammu treisin sinna
uued paksemad taldrikud aga ei oska hinnata, et see oleks otseselt kuidagi juhitavust muutnud. Siis ei olnud too ka muidugi vedav sild. Kas too
ujumine võib sealt tulla?
2000 rpm kandis puterdamine esineb ainult niiskete ilmadega ja seda ka külmalt. Wild guess oleks vb jagaja?
Igatahes alustan kõikide pukside vahetusest, ehk muutub asi paremaks.
Engineering is the art of intelligent compromise
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 21.06.17 20:30
|
|
|
Kui on sillas detaile vahetatud ja sillastendi pole tehtud, võib juhitavuse viga sealt tulla.
Näiteks ma eelmisel aastal vahetasin ise roolivardaotsad, keerasin oma arust uusi täpselt sama palju kui vanu, aga kokkujooks tuli nõutud mõne mm
asemel 2,8 cm.
Need stabika otsapukside taldrikud ongi sellised. Kas ka puksid ise heas korras on, seda ei tea.
|
|
|
|