Unisol58
huviline
Registreerunud 01.05.11
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0TDI q
|
postitati 07.08.16 08:03
|
|
|
A6 C5 tuled eri kõrgustel
Tere,
Avastasin ükspäev, et parempoolne lähituli näitab madalamale kui vasakpoolne. VCDS ei näita ühtegi viga. Tule mootor töötab ja tuled põlema pannes
liigutab ennast "õigesse" kohta.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 07.08.16 10:33
|
|
|
Paika vaja reguleerida tuled.
|
|
|
|
niar
huviline
Registreerunud 19.10.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.08.16 11:22
|
|
|
See "tule mootor" reguleerib sul tuled "õigesse kohta" isegi siis, kui sul tuli kasvõi tagurpidi paigaldatud on. Reguleerimismootoritel on astmed,
mille järgi ta valgusvihku mõlemal tulel ühtsena reguleerib. Ehk siis kui sul on üks tuli valesti paigaldatud või tulel valgusvihk paika
reguleerimata, siis see kõrguste ebavõrdsus jääb sul igal juhul sisse, vahet pole kas sa salongis liigutad tulede kõrgust üles või alla. Vajab
lihtsalt käsitsi reguleerimist ja asi on lahendatud.
|
|
|
Unisol58
huviline
Registreerunud 01.05.11
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0TDI q
|
postitati 07.08.16 12:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: niar
See "tule mootor" reguleerib sul tuled "õigesse kohta" isegi siis, kui sul tuli kasvõi tagurpidi paigaldatud on. Reguleerimismootoritel on astmed,
mille järgi ta valgusvihku mõlemal tulel ühtsena reguleerib. Ehk siis kui sul on üks tuli valesti paigaldatud või tulel valgusvihk paika
reguleerimata, siis see kõrguste ebavõrdsus jääb sul igal juhul sisse, vahet pole kas sa salongis liigutad tulede kõrgust üles või alla. Vajab
lihtsalt käsitsi reguleerimist ja asi on lahendatud. |
Tuled käivad alguses nii all ja üleval kui võimalik ja hiljem lähevad oma "home" positsiooni. Xenon tulesi pole võimalik salongist üles või alla
liigutada. Aga eks tuleb siis kuskil lasta tuled paika sättida.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 07.08.16 15:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Unisol58
Tuled käivad alguses nii all ja üleval kui võimalik ja hiljem lähevad oma "home" positsiooni. Xenon tulesi pole võimalik salongist üles või alla
liigutada. Aga eks tuleb siis kuskil lasta tuled paika sättida. |
Väga lihtne, aja auto samamoodi seina äärde nagu pildil, tee kapott lahti ja seal tulel on reguleerimis kruvid, mida peab keerama. Ühest saab tuld
üles-alla reguleerida ja teisest paremale-vasakule. Keera teine selle järgi paika, mis tundub paremini näitavat. Tegelikult on tule peal kirjas, mitu
% peab valgusvihk langema (audidel olen näinud, et 1% tavaliselt, ehk siis 1m peale 1cm või lihtsam 10m peale 10cm). Seda siis lihtne teha tasasel
maapinnal, mõõdad valguvihu kõguse tule ees ja 10m kaugemal peaks see 10cm madalamal olema. Kui tundub keeruline, siis peaks saama lasta ka ülevaatus
punktis paika keerata. Kunagi ammu küsiti selle eest 5€, aga viimane kord ülevaatusel käies öeldi, et natuke kõrgele näitas üks tuli ja et nad
reguleerisid paika ja ei küsitud mingit lisatasu selle eest.
|
|
|
|
Unisol58
huviline
Registreerunud 01.05.11
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0TDI q
|
postitati 09.08.16 06:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
Tsitaat: | Algselt postitas: Unisol58
Tuled käivad alguses nii all ja üleval kui võimalik ja hiljem lähevad oma "home" positsiooni. Xenon tulesi pole võimalik salongist üles või alla
liigutada. Aga eks tuleb siis kuskil lasta tuled paika sättida. |
Väga lihtne, aja auto samamoodi seina äärde nagu pildil, tee kapott lahti ja seal tulel on reguleerimis kruvid, mida peab keerama. Ühest saab tuld
üles-alla reguleerida ja teisest paremale-vasakule. Keera teine selle järgi paika, mis tundub paremini näitavat. Tegelikult on tule peal kirjas, mitu
% peab valgusvihk langema (audidel olen näinud, et 1% tavaliselt, ehk siis 1m peale 1cm või lihtsam 10m peale 10cm). Seda siis lihtne teha tasasel
maapinnal, mõõdad valguvihu kõguse tule ees ja 10m kaugemal peaks see 10cm madalamal olema. Kui tundub keeruline, siis peaks saama lasta ka ülevaatus
punktis paika keerata. Kunagi ammu küsiti selle eest 5€, aga viimane kord ülevaatusel käies öeldi, et natuke kõrgele näitas üks tuli ja et nad
reguleerisid paika ja ei küsitud mingit lisatasu selle eest. |
Kahjuks nii lihtne see asi ei ole. Proovisin tule kõrgust tõsta, kuid tuli on juba maksimaalsel kõrgusel. Suure tõenäosusega on taseme andur(id)
vigased ja suunab valguse alla just kui oleks tagumises osas suur raskus peal. Kas arvutiga on võimalik käsitsi uus kõrgus paika sättida või ainult
anduri vahetamine aitab?
|
|
|
Johnny
klubiliige
Registreerunud 23.03.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Jeep GC
|
postitati 09.08.16 06:53
|
|
|
Õigesti proovisid regullida? Niisama kapoti alt kruvimisest tolku ei pruugi olla. Sellel ilma arvutita ei saagi tulesid regullida minu teada. Ise
tegin selle õpetuse järgi kunagi samasugusel autol.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/xenonalignment.html
Elektri-, remont ja hooldustööd+ custom tehnilised lahendused. LT Service OÜ
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 09.08.16 13:03
|
|
|
Regulaatori otsas on kuulikese laadne asi. Kui see on oma pesast välja mingil põhjusel tulnud, siis hakkabki "metsa" näitama ja fiksaatorvedrud
hoiavad kogu kupatust lihtsalt vastu seda kuuli, aga mingi ~3-4mm vales asendis. Kui käega tagant kogu reguleeruvat kupatust tule sees liigutada
üritad, siis kas asi hakkab töllama ja miski seda ei fikseeri või on korralikult paigas? Kui töllab, siis regulaator lahti ja näed juba ise, kas siis
midagi katki (kuuli pesa tule reflektoris) või lihtsalt lahti. Tasub mingit paksemat määret vahele nõks panna, aga karta on, et xenoni puhul on üks
või teine lihtsalt vanusega liiga ära kulunud ja käib lihtsalt liiga lihtsalt juba lahti. Ilmselgelt regulaatori vahetus odavam ja see kompenseerib
mingiks ajaks "suurusevahesid".
|
|
|