Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Suur velg ja lahja mootor sobivus (Vastuseid: 20 | Vaatamisi: 3616)
zerps
huviline



Registreerunud 18.07.15
Asukoht: Maardu
Kasutaja on eemal

Auto: a6 c4 1.9tdi

postitati 28.07.16 20:01 Tsiteeri
Suur velg ja lahja mootor sobivus



Tere

Kas on väga suur lollus panna suur velg lahja mootoriga autole alla? Annab väga tunda jõudlust?
Auto a6 c4 1.9tdi 66kw ja plaanis oleks 17 velg.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
sigaelmar
huviline



Registreerunud 25.08.07
Kasutaja on eemal


postitati 28.07.16 21:19 Tsiteeri


Esiteks velje suurus ei loe suurt midagi, rehvi laius loeb ja teiseks ilmselt küttekulu kannatab rohkem kui jõudlus.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
arro
klubiliige

Avatar


Registreerunud 10.11.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: C3 quattro, C4 quattro

postitati 29.07.16 04:37 Tsiteeri


17 tollise veljega ei tohiks veel midagi hullu olla, ning kuna tegemist on ka veel diisliga siis seda enam!


Your time is limited, so don´t waste it by living someone else´s life. TIG keevitus teenus
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
undu
huviline



Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Outback´13, Gaz 2410

postitati 29.07.16 06:50 Tsiteeri


Loeb RATTA diameeter, velje tollidest ei olene üksinda midagi.
Näitena võtan rea: 195/65 15" 205/55 16" 225 45 17" ja 225/40 18" Need on üsna sarnase diameetriga rehvid.
Mis mõõdus rehvi plaanid velje peale vedada?
Mida suurem velg, seda jäigem tunne.
17" velg C4 kerel ei ole midagi ekstreemset veel.

http://www.rehviring.ee/rehvimootude/asendamine/


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Siim89
huviline

Avatar


Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;

postitati 29.07.16 07:56 Tsiteeri


Jooks 18 tolliseid kaalub kindlasti päris palju rohkem, kui 15 tolliseid rattaid.
Eks mootor peab nende "hoorataste" ringiajamiseks mingil määral rohkem tööd küll tegema.


S4 OMC 238 km/h, ET 13,04
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 29.07.16 08:34 Tsiteeri


Oeh... masendav.

See, mis kiirendusel tunda annab on pöörlev mass.
Mitte mingit vahet pole kui suur see velg on. Kui sul on 18" magneesiumist või muust ülikergest sulamist valuvelg on see isegi koos rehviga kindlasti kergem kui 16" originaal.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
jokerAudi
huviline



Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 2018

postitati 29.07.16 15:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: zerps
Tere

Kas on väga suur lollus panna suur velg lahja mootoriga autole alla? Annab väga tunda jõudlust?
Auto a6 c4 1.9tdi 66kw ja plaanis oleks 17 velg.



Mitte midagi ei ole häda. Sõitsin ise sama komboga 2a ja käis edasi sama vähe nagu 15" veljega. Rehv oli peal 225/45R17. Kütusekulu tõusis mingi pool liitrit vast, aga see on nii väike vahe, et igapäevaelus seda vahet tähele ei pane eriti.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rv30
klubiliige



Registreerunud 05.09.09
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi TT 8N

postitati 30.07.16 05:07 Tsiteeri


Velgede kaalu ja kiirenduse vahel on täiesti selge ja mõõdetav seos. Näiteks on siin võrreldud Audi TT 16 ja 17 tolliseid velgesid: http://www.motor-talk.de/forum/vergleich-audi-felgen-16-und-17-zoll-t5310029.html
Talverattad 205/55/16 kaal 19 kg, kiirendus 0-100 Km/h - 7,8 s
Suverattad 225/45/17 kaal 24 kg, kiirendus 0-100 Km/h - 8,3 s


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 30.07.16 07:32 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Oeh... masendav.

See, mis kiirendusel tunda annab on pöörlev mass.
Mitte mingit vahet pole kui suur see velg on. Kui sul on 18" magneesiumist või muust ülikergest sulamist valuvelg on see isegi koos rehviga kindlasti kergem kui 16" originaal.

Ja missugune on tõenäosus, et teema algataja plaanib magneesiumist või muust ülikergest sulamist valuvelgi alla panna vanale esivedusele diisel-C4'le? Fakt on õige kuid laiatarbevelgede puhul kaalub suurema velje kombo ikka tavaliselt rohkem kui väiksema.
Teemaalgatajale - anna minna, see vahe on väheoluline ja välimus saab palju parem (eeldusel, et normaalne velg on).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Siim
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 30.07.16 07:43 Tsiteeri


Hetkel mul sarnane katse käimas, 16 toll kerge velg all aga tulevikus plaan 18 tolli tavaline raske velg C4-l ära proovida. Praegu juba arvan, et igapäevase sõidu juures see lisa 0,5s kiirenduses väga ei häiriks. Sõidumugavust ei tea veel aga vedrud tuleb kindlasti nõksa pehmemad ja madalamad panna. Praegu on tehase kõige jäigemad vedrud, mille tõttu ei ole väga vahet mis mõõdus komplekt all, põrutab ikka.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 03.08.16 08:37 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Joel
Ja missugune on tõenäosus, et teema algataja plaanib magneesiumist või muust ülikergest sulamist valuvelgi alla panna vanale esivedusele diisel-C4'le? Fakt on õige kuid laiatarbevelgede puhul kaalub suurema velje kombo ikka tavaliselt rohkem kui väiksema.
Teemaalgatajale - anna minna, see vahe on väheoluline ja välimus saab palju parem (eeldusel, et normaalne velg on).


Võta mingisugune 16" Avus ja võrdle mõne 17" veljega, ma arvan, et üllatud.
Ma ei ole üldse selle väitega nõus, et laitarbevelgedega on alati suurem raskem. Ikka ei ole nii. On raskeid ja on kergeid velgi ja kergemad veljed ei pea üldse eksootika olema.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Rst
huviline

Avatar


Registreerunud 06.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: hall metallik diisel Q

postitati 03.08.16 08:48 Tsiteeri


Antud auto kiirendus 0-100ni on kehv (14.2 sekundit manuaal ja 17,9 sekundit automaat). Vaevalt auto omanik arusaab, et auto "kiirendab" 0,5 sekundit ÄKKI kehvemini. Mõlemat pidi on tegu kalendriga.


ex-Audi S4 2.2T - 609hp/846Nm rattast mõõdetuna
10.9sec@210km/h, 1km 268km/h, 1miil 295km/h
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
end3l
klubiliige



Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm

postitati 03.08.16 09:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Võta mingisugune 16" Avus ja võrdle mõne 17" veljega, ma arvan, et üllatud.


Sekundeerin.
Mu OEM 21" veljed kaaluvad suvekatega sama palju või vähem, kui aftermarket (ATS) 19" veljed koos lamellrehviga.
Kaalusid kahjuks ei ütle, kuid kui tõstetud sai, siis 19" jättis palju raskema mulje käes. Tõsise huvi korral võin üle kaaluda nad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Samzik
klubiliige



Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A

postitati 05.08.16 09:17 Tsiteeri


Arvan ,et enamus omanikud tunnevad kiirenduse vahet raskema velje ja rehvi puhul. Kas see on häiriv on individuaalne. Aga kui panna sama kaaluga ja valise mõõduga siis mangib ainukesena rehvi mustri erinevus ja kuju rööbastes. Olen kindel, et kui uskuda, et velg on kergem siis juba hakkab paremini kiirendama. Psüühika töötab lihtsalt nii.


Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 05.08.16 10:00 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Võta mingisugune 16" Avus ja võrdle mõne 17" veljega, ma arvan, et üllatud.
Ma ei ole üldse selle väitega nõus, et laitarbevelgedega on alati suurem raskem. Ikka ei ole nii. On raskeid ja on kergeid velgi ja kergemad veljed ei pea üldse eksootika olema.


Oma auto 16" originaalid kaaluvad ilmselgelt üle 10 kg - samas 17" suviste OZ velgede kaaluks väidavad eri allikad alla 8 kg. Tõstes on vahe selgelt tunda, aga kaaluda ei ole veel viitsinud. Auto sõiduomadusi mõjutab see ka märgatavalt, sest vedrustamata massi muutus on selgelt tunnetatav.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 10.08.16 13:12 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: genekas
Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Võta mingisugune 16" Avus ja võrdle mõne 17" veljega, ma arvan, et üllatud.
Ma ei ole üldse selle väitega nõus, et laitarbevelgedega on alati suurem raskem. Ikka ei ole nii. On raskeid ja on kergeid velgi ja kergemad veljed ei pea üldse eksootika olema.


Oma auto 16" originaalid kaaluvad ilmselgelt üle 10 kg - samas 17" suviste OZ velgede kaaluks väidavad eri allikad alla 8 kg. Tõstes on vahe selgelt tunda, aga kaaluda ei ole veel viitsinud. Auto sõiduomadusi mõjutab see ka märgatavalt, sest vedrustamata massi muutus on selgelt tunnetatav.

OZ Superleggera (see mis avataril) on üsna kerge ja kallis velg ka. Ei välista, et neid võib odavaga saada, kuid suvaline 17" ankur kaalub sellest märgatavalt rohkem. Igasugu erandeid on olemas, seepärast kasutasingi sõna "tavaliselt".

Tsitaat:
Algselt postitas: Rst
Antud auto kiirendus 0-100ni on kehv (14.2 sekundit manuaal ja 17,9 sekundit automaat). Vaevalt auto omanik arusaab, et auto "kiirendab" 0,5 sekundit ÄKKI kehvemini. Mõlemat pidi on tegu kalendriga.

Exactly. Kuna aparaat on nagunii aeglane võib rahumeeli velgedele kulutada ilma muretsemata, et midagi väga hullemaks läheks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 10.08.16 13:31 Tsiteeri


Mina soovitaks pigem mitte toriseda kui masin hakkab oma 100 aastat vana roolivõimendusega teed otsima laiema ja madalama (loe jäigema) toetuspinnaga meie lohku sõidetud trassil. See "tee otsimine" on minu arust palju suurem probleem kui see, kas tagumendidünot, küttekulu või muud huvitavat teerull kuidagi mõjutama asub.

PS! Joelile kah mõtteainet, kas ikka pole põhjust muretseda ;).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 10.08.16 14:21 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Joel
OZ Superleggera (see mis avataril) on üsna kerge ja kallis velg ka. Ei välista, et neid võib odavaga saada, kuid suvaline 17" ankur kaalub sellest märgatavalt rohkem. Igasugu erandeid on olemas, seepärast kasutasingi sõna "tavaliselt".

Audi puhul on Avus näiteks väga raske velg. Igasugu odavad aftermarket veljed on reeglina kergemad sama mõõdu juures.
Soovitan ikkagi pigem asja kaalu vaadata - muidugi, kui võrrelda 16" ja 20" pole küsimust, aga 1 (max. 2) mõõdu ulatuses on väga sageli nad sarnase kaaluga, kui ühte ja sama mudelit ei vaata, seega näiteks minnes 16" pealt 17" peale tuleb ikka konkreetse velje kaalu vaadata.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 11.08.16 06:34 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Mina soovitaks pigem mitte toriseda kui masin hakkab oma 100 aastat vana roolivõimendusega teed otsima laiema ja madalama (loe jäigema) toetuspinnaga meie lohku sõidetud trassil. See "tee otsimine" on minu arust palju suurem probleem kui see, kas tagumendidünot, küttekulu või muud huvitavat teerull kuidagi mõjutama asub.

PS! Joelile kah mõtteainet, kas ikka pole põhjust muretseda ;).

Teemaalgataja küsimus oli: "Kas on väga suur lollus panna suur velg lahja mootoriga autole alla? Annab väga tunda jõudlust? Auto a6 c4 1.9tdi 66kw ja plaanis oleks 17 velg." Ehk siis teema on ikkagi kiiruslikes omadustes, mitte kasutusmugavuses. 195/65-15 on 1,9 diisli jaoks igast asendist mugavam ja mõistlikum kui 225/45-17, aga seda teab teemaalgataja ilmselt isegi. Ilu nõuab ohvreid ja suurem velg võtab lõivu mugavuselt, sinna pole midagi teha.

Kui asja mõistusega võtta, siis tuleks teemaalgatajal vaadata suurema velje asemel hoopis mingeid 185/65-15 eriti madala veeretakistusega rehve, mis selle diisli pakutavat väärtust - madalat kütusekulu - võimendada aitaksid. Mul oli kunagi lühikest aega väga korralik 1,9 diisel Passat ja ma sõitsin 15" plekkveljega, kuna selle auto põhiväärtus minu jaoks seisnes madalas küttekulus. Minu väikeste läbisõitude juures see küttekulu sääst paraku siiski kogu ülejäänud magedust üles ei kaalunud ja teed läksid lahku. St autodesse puutuvat ei saa alati mõistusega võtta - emotsioonil on oma osa. Muidu poleks ka Audi foorumit. Oleksid ainult Skoda ja Toyota omad. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 11.08.16 11:47 Tsiteeri


Lihtsalt minu piisk karikasse :). Endal läbi proovitud tee just konkreetsetel keredel ja see masina välimuse paranemine ei kannatanud lihtsalt sõidumõnu puudumist ja loobusin näiteks ise 18" ja 235 laiast asjast C4 all sõltumata sellest, et peale lati ja roolivõimendi vahetust masin enam märgatavalt teed ei otsinud :). Alla läksid 16 ja 205 originaalkõrgusel rehviga ja nii need masinad ka jäid kuni lõpuni (või noh enamus minu käes neist, mis veel alles - ühest kõrgendatud saanist ei räägi). Jõudlusest ma küll väga aru ei saanud, et nüüd suurem või väiksem oleks märkimisväärselt takistuseks saanud legaalsetel kiirustel ja mis igasugu velje raskusi ja sellega seonduvaid mõjutusi puudutab siis see on samuti selline "odna baba skazala" stiilis saunajutt, kuna seda lihtsalt ei taju mitte millestki peale olematu kütusekulu tõusu. Aga seda tee otsimist tajub ja väga jubedalt väsinud sõlmedega. Kui kohapeal rattaid keerates asi pisut kangem on, sellega harjub ära. Teemaalgatajale soovitaks leida mõni hea tuttav, kellel midagi sellist olemas juba on, teha väike vahetus ajutiselt ja see juba selgitab, kas tahta hakata investeerima kõigesse seonduvasse sõidumõnu säilitamise eesmärgil või mitte.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 14.08.16 19:21 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Joel
OZ Superleggera (see mis avataril) on üsna kerge ja kallis velg ka.


Väike täpsustus - see on hoopis Ultraleggera...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 36.2% - SQL: 63.8%]