Lehekülgi: 1 2 3 |
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 16.06.16 12:37
|
|
|
Üks piduriketas soe (korras). Uus probleem asemel!
Probleem selline, et üks tagumine piduriketas on peale sõitu alati kuumem, kui teised. Viimati tegin katse, et sõitsin 20 km ja kordagi pidurit ei
vajutanud isegi seisma jäädes, aga ikka oli üks tagumine ketas täiesti soe võrreldes teistega, mis olid täiesti külmad. Võtsin siis ette selle ja
panin uued liuguri tikud ja määrde nendele (vanad olid päris kinni jäänud). Aga muutust ei toimunud. Kolb liigub keerates ja mõõdukalt surudes sisse
tagasi, kelk libiseb vabalt aga muutust ei tulnud. Auto üles tõstetud ja ratast keerutades on kergelt kuulda, et klotsid käivad vastu ketast aga hoogu
nagu ei peata. Klotsid pole ka eriti kulunud.
Sõites on kuulda veidi nagu rattalaagri häält aga ei saa aru millisest rattast. pigem kostab eest see. Samas katsudes on soe ainult ketta kulumise
pind, südamiku poole, kus laager lähemal, on täiesti jahe.
Mis võiks põhjustada selle, et ainult üks ketas soojeneb? Andke nõu. Kas rõngastihend väsinud ja ei tõmba enam kolbi piisavalt eemale kettast?
Tolmukatte alla piiludes roostet ei märkand.
|
|
|
Myrk
huviline
Registreerunud 16.06.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.06.16 20:53
|
|
|
Ratta laager on suht rumal detail, kuna ratta laagri hääl võib mööda kere edasi kanduda. Nii et kuuled paremalt aga tegelikult on vasak.
Tõsta auto maast lahti, ühe käega hoia vedrust kinni ja teisega keeruta ratast. Kui on laager läbi tunned vedrust vibratsiooni.
Kui klotsid peale jääksid läheb ikka korralikult tuliseks mitte soojaks. Laager võib soojaks ajada küll
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 16.06.16 21:22
|
|
|
See laagri tuvastamine on jah paras pähkel, kui kõvasti ei unda. Aga laagrit ei tahaks seal vist süüdistada. Võtsin klotsid maha ja keerutasin ratast,
ülivaikselt ja kergelt käib ratas ringi aga klotsidega on kerge takistus. Teise poolega võrreldes teeb paar tiiru vabajooksu vähem ja kuulda on kerget
klotside kahinat. Aga pihta ei saa, miks need klotsid ikkagi veidi peale jäävad. Justnimelt veidi, niimoodi, et tuliseks ei lähe aga tuntavalt soojaks
isegi ilma pidureid vajutamata sõites. Ja katsudes on laagri lähedalt täiesti külm ketas. See osa, kuhu klotsid puutuvad, on soe või pigem isegi kuum
mõne kilomeetri peale juba.
Homme proovin kõik neli ratast vedrust kinni hoida aga esisillas keeruline, seal jookseb kast kaasa või vähemalt veovõllid. Hetkel tundub, et mul on
esisillas laager minemas ja tagasillas pidur peal. Panen homme uued klotside plekiliistakad ka et klotis vabalt liiguks ja harjutan veidi kolvi käiku,
rohkem ei oska küll enam miskit.
|
|
|
Myrk
huviline
Registreerunud 16.06.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.06.16 21:37
|
|
|
Tseki ka seda, kas supordi küljes käsipiduri hoob jookseb ilusasti tagasi või jääb peale
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 16.06.16 21:48
|
|
|
Jah, hea tähelepanek, et ma ei unustaks seda.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 18.06.16 18:51
|
|
|
No mina ei tea, mis ma valesti teen aga täna puhastasin klotsid, kettad, liigutasin kolbi ja ikka ketas soe. Võtsin teise poole ka ette korrastamiseks
ja nüüd läheb teine pool ka päris kuumaks sõites. Seal olid liugurtikud päris kinni jäänud ja kelk ei liikunud grammigi. Ühe tiku suutsin isegi sisse
ära murda aga pika leotamise peale sain kätte. Nüüd peale tikkude vahetust siis jääb pidur seal pool ka peale. Määrde ja kõik vahetasin neil ära.
Kolvid siis seega ei liigu tagasi ilmselt aga miks? Keerates lähevad ilusti sisse ja roostes pole.
Korra tekkis idee, et ehk on õhk sees kusagil? Või on kolvide sisse surumisel mingi nipp, mida ma valesti teen?
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 19.06.16 05:59
|
|
|
Klotside sadulad on ikka puhtad, et klotsid vabalt liikuda saaks ja ei takerduks korro ja rooste taha? Ma olen ka osadelt odavamatelt klotsidelt
värvkatte külgedelt maha lõiganud nendest kohtadest, mis vastu sadulat käivad, sest see on nagu tatt seal ja ulme paksult kohati. Kui mingi
"karvane" õhumull on supportis sees, siis võib samuti igasugu jama asi korraldada, ehk siis pedaali lased küll tagasi, aga õhumull jääb vahele ja
jätab klotsi vastu ketast vaikselt hoidma.
Õhumullide süsteemist välja ajamiseks kasutan ise sellist lihtsat lahendust:
Pumpa rahulikult ja kalla kapoti alt vedelikku juurde. Kui mõni õhumull jõuabki voolikusse, siis see on kohe ka näha - venib seal vaikselt ülespoole
.
|
|
|
raivo33
huviline
Registreerunud 15.05.09
Asukoht: Muhu
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.06.16 07:50
|
|
|
Soovitaks välja vahetada kolb koos tihendiga ja õli väljavahetada peaks abi olema .Omal selline kogemus.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 19.06.16 14:52
|
|
|
Klotside pinnad, millel libisevad, ma kraapisin värvist ja roostest puhtaks. Aga jah, ostan uued kolvide tihendid ja tolmukatted ja õhutan pidurid ära
peale seda. Paar kuud tagasi on tagumisd voolikud ja õli tegelikult vahetatud. Täna piilusin kolvi tolmukatte alla ja kahtlaselt musta õliga on nad
kergelt koos. Ju ikka tihendid õhtul. Kui kolvil endal kriime, roostet ega kulumist ei näe valja sirutatuna, siis ei ole tarvis uut?
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 19.06.16 17:44
|
|
|
Pigem tuleks kelgud küljest võtta ja pinnad puhtaks teha korralikult näiteks lapiku viiliga, klotsilt endalt pole tavaliselt vaja värvi maha kraapida
ruumi saamiseks. Kui pidurisadulad on alumiiniumist, siis on tavaline, et oksiid punnitab rõngastihendi ja tolmukatte all, poob kinni kolvi.
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 19.06.16 22:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Pigem tuleks kelgud küljest võtta ja pinnad puhtaks teha korralikult näiteks lapiku viiliga, klotsilt endalt pole tavaliselt vaja värvi maha kraapida
ruumi saamiseks. Kui pidurisadulad on alumiiniumist, siis on tavaline, et oksiid punnitab rõngastihendi ja tolmukatte all, poob kinni kolvi.
|
Kelgud võtangi küljest ja puhastan üleni ära, et uue tihendi paigaldusel, mingit sodi sisse ei satuks ja nad on siiski roostetavast materjalist.
Puhastasin need pinnad ka roostest ja panin isegi uued plekiliistakad klotsi ja kelgu vahele aga ei olnud sellest mingit vahet. Kolb ise ikka ei tõmba
piisavalt tagasi end, vähemalt.
Aga kui panen tuulutusvooliku otsapidi õliga täidetud anumasse ja kõrgemale, siis ei tohiks õhku tagasi imeda ja pedaali pole tarvis fikseerida?
Vabandan, kui võhiku küsimus aga esmakordselt teen pidurite õhutamist üksi.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 20.06.16 15:01
|
|
|
Minu voolikumeetodil pole pedaali vaja fikseerida. Vajutad põhjani ja hoiad mingi aja. Õhk liigub küll aeglaselt (~1cm/sec) selle olluse sees, aga
sellest täitsa piisab kui pisut oodata. Voolik saab ka nii katusele panna, et see on akendest kenasti näha. Peamine on pigem see, et kapoti all asi
tühjaks ei saa .
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 20.06.16 18:23
|
|
|
Peab tunnistama, et selle käsipidurimehhanismi töö tundub vaatamata kõigi saadaolevate kirjeldustega tutvumisele siiski "musta maagiana", aga
sellegipoolest tahaks üle küsida, et... kas enne sadulate tagasipanekut sai kolvid korralikult lõpuni sisse kruvitud?
Endal on küll nendega igasugu kummalisusi olnud, kui polnud millegagi kolbe keerata ja pidi kolbide sissesaamise nimel selle mehhanismiga
"võitlema". Nüüd on vastava tööriista olemasolu selle probleemi lahendanud.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 20.06.16 22:04
|
|
|
Mina annan alla, enam ei oska midagi temaga peale hakata, kui ehk ainult uued supportid panna. Täna võtsin kolvid välja, panin uued mansetid,
tolmikatted. Koik liigub vabalt kergelt, kovid vaga kenad siledad. Kokku ladudes lasevad ennast ilusti täiesti sisse keerata. Käsipiduri hoovastik
liigub vabalt, trossid vabad. Koikvoimalikud kohad määritud ja puhastatud, õhutatud kogu süsteem aga seis ikka sama. Üks pool rohkem peal, teine
vähem.
Lammutasin kolvide seest käsipiduri süsteemi laiali ja puhastasin, painutasin seibvedru. Hästi vähekene aitas ehk aga pigem tundub see.
On mõni idee kellegil? Panen uued kolvid? Siis peaks nagu kogu support juba taastatid saama.
|
|
|
karly
huviline
Registreerunud 26.11.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.06.16 06:39
|
|
|
Hetke seisus mina vaataks juba piduri raskusregulaatori poole.
Pane korra torud otse kokku ja siis on näha kas lähevad veel soojaks või mitte.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 21.06.16 10:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: karly
Hetke seisus mina vaataks juba piduri raskusregulaatori poole.
Pane korra torud otse kokku ja siis on näha kas lähevad veel soojaks või mitte. |
2005a ABS- iga autodel on kahh selline asi veel peal we?
..........
Kas see ratas, mis soojeneb, pidurdab korralikult? Seda ju visuaalselt raske kindlaks teha, kui abs korras.
Kolvid peaks tõmbuma tagasi, sest peapump liigub tagasi ning õli ei lase tal oma endisele kohale jääda. Aga see toimub ainult juhul, kui trassis
terakestki ÕHKU sees ei ole.
Äkki on koduste vahenditega see õhutamine just sellel rattal problemaatiline?
Pigem mine lase kuskil korralikus kohas, kus vaakumpiduriõhutaja olemas on, oma pidurid õhutada ja unusta kogu teema.
Esinduses peaks selle töö aeg olema 0,4h, juhul, kui kõik niplid ilusi lahti tulevad, tunnihinda ei tea, aga vast üle 10ne aasta vanusel autol üle 35€
ei ole.
See "lutsutaja" näeb välja midagi taolist, ning korralikel töökodadel peaks reeglina ka parem olema.
(pildil odav algaja oma)
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 21.06.16 12:03
|
|
|
Õhutamine ilmselt pole probleem, sest alguse sai see probleem ilma õlile õhku ligi laskmata, ehk ainult liugurpoltide vahetusest ja kolvi sisse
surumisest. Täna tegin ühe kutselise remondimehega korraliku õhutamise ka kahekesi ära.
Aga voimalik et sain jaole asjale mingil määral. Avastasin et klotsid olid mõni millimeeter kaldu kulunud ja ketastele oli klotsi puuteala servadesse
veidi ranti kulunud ja kogunenud mingisugune kulumatu kiht. Eemaldasin selle ja lasin klotsid kergelt lihvijaga üle. Peale seda sõitsin mitmeid
kilomeetreid käsipiduriga ja rattad käivad margatavalt kergemalt ringi. Kohe lahen 100 km pikkusele sõidule ja vaatan, mis seal taga siis toimub peale
sõitu. Peale jaanipäeva tellin uued kettad ja klotsid. Kahjuks on sel 2.5tdi mootoriga autol mingi eri mõõtu kettad ja neid pole kusagil kohapeal ja
tuleb soomest tellida lasta. Kettad kallimad ka, kui teisetel sama kerega autodel.
|
|
|
spindle
huviline
Registreerunud 08.10.12
Asukoht: Saarlane
Kasutaja on eemal
Auto: B4Q1.8T
|
postitati 21.06.16 13:44
|
|
|
Mul küll 4wd isend aga mul oli sama teema, täpsemalt oli viga ABS pumbas mis ei lasknud rõhku maha normaalselt.
Ja teine variant oli, et piduri klots oli pika pidu peale liugpinnale randi sisse kulutanud ja sellega seoses läks kuumaks.
|
|
|
karly
huviline
Registreerunud 26.11.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.06.16 14:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Tsitaat: | Algselt postitas: karly
Hetke seisus mina vaataks juba piduri raskusregulaatori poole.
Pane korra torud otse kokku ja siis on näha kas lähevad veel soojaks või mitte. |
2005a ABS- iga autodel on kahh selline asi veel peal we?
.......... |
Nii uskumatu kui see ei tundu siis isegi 2010a navaral on selline asi küljes.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 21.06.16 20:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: spindle
Mul küll 4wd isend aga mul oli sama teema, täpsemalt oli viga ABS pumbas mis ei lasknud rõhku maha normaalselt.
Ja teine variant oli, et piduri klots oli pika pidu peale liugpinnale randi sisse kulutanud ja sellega seoses läks kuumaks. |
Kuidas seda diagnoosisite ja kas tuli uus pump või sai remontida? Mul kahjuks ikkagi seni ükski pingutus pole täielikku tulemust andnud. Aga lasin ka
ise täna ESP peal supportitesse minevad ja peasilindrist tuleva toru veidi lahti ja lasin õlil välja valguda väheke. Aru nüüd ei saanudki, kas võttis
piduritel survet vähemaks või jahutas sadav vihmavesi mul kettaid. Igatahes soojaks nad 10 kilomeetri peale eriti ei läinud.
Mõte võiks olla küll, et kolve tagasi surudes võis ESP plokiga midagi juhtuda. Arvuti ilmselt vigu ei näita, kui ükski tuli pole süttinud?
|
|
|
spindle
huviline
Registreerunud 08.10.12
Asukoht: Saarlane
Kasutaja on eemal
Auto: B4Q1.8T
|
postitati 21.06.16 23:47
|
|
|
Espi ka mul pole.
aga prooviks võtsin lammarist uue absi pumba ja probleem lahenes.
Tuttava kaudu sain lammarist proovida ja kui toimis jätsin peale ja maksin kinni.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 22.06.16 06:33
|
|
|
ABS või ESP, tegelikult räägime vist samast pumbast, kui ma ei eksi.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 24.06.16 18:01
|
|
|
Vaatasin arvutiga sõidu ajal piduri õli rõhku. Näitas -0,65bar ja vahepeal viskas sekundiks ette -0,95bar. Millele see viidata võiks? Hakkab tunduma
järjest enam et hoopis on kettad nii kõverad. Olen neid nüüd kulutanud ja pikemaid otsi pidanud tegema ja võiks ehk öelda, et poole vähem soojenevad
kettad viimased päevad. Rattad õhus keerutades võtavad mõlemad kettad küll ühe kohaga rohkem kahisema. Samas pidurdades ei võdista absoluutselt.
uued kettad tellitud aga kui nendes viga pole, siis saan ma arvutiga kuidagi ESP plokki diagnoosida?
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 25.06.16 13:10
|
|
|
Tagapiduri ketta puhul ilmselt võdistama ei hakkagi. Kunagi roostetasid tagumisele kettale pika seismise järel klotsi kujulised jäljed sisse ja
pidurdamisel hakkas selge ja vali tok-tok-tok heli tagant kostma (mille allikat otsides selle jälje avastaski), aga auto käitumist see füüsilisel moel
mitte kuidagi ei mõjutanud.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |