B5 Audi A4 turborõhk
Sõber ostis naisele vanema suksu igapäevasõitudeks- 97.a B5 A4 Avanti, vana hea 1.9TDI 66KW (ALH?) aiste vahel. Kuna omalgi oli mingi aeg Golf TDI,
siis sai sportlikust huvist tema auto üle vaadatud, et kas kõik on nii nagu peab. Korralikku diagnostikat veel teha ei ole saanud kuna polnud kaablit
käepärast, aga kasutasin toda äpiga töötavat OBD junni Eelkõige oli
eesmärk mootoriruum visuaalselt üle vaadata ja tuvastada kas turbo töötab ja rõhku logida, kuna omanik arvas, et kuidagi tuimavõitu on. Mootoriruum on
ilus puhas ja lekkevaba nii vana auto kohta. Turbo ka kenasti kuiv. Aga kui sõites boosti vaatasin, siis jõle hilja sai kuidagi rõhu üles. Maksimumi
nägin 0,8bar ja see tuli vast alles 2500 pöördel ja ülespoole. Siinkohal küsimus teistele kel analoogse mootoriga kogemus- kui kiirelt teil rõhu
saavutab ja mis on stock rõhk? See 0,8 iseenesest tundubki normis olevat, aga uimase tunde loobki see, et ta nii kaua spoolib. Olles ise eranditult
geomeetriaga turbosid omanud, olen harjunud, et arvestatavat rõhku hakatakse juba pealpool 1500 rpm tootma. Ja max võiks olla olemas juba hiljemalt
2000 rpm kandis. See konkreetne mootor on küll wastegate'iga variant, aga kui max väänet lubatakse alates 1900rpm, siis peaks ka max rõhk ju
sealkandis olemas olema.
Kust veaotsingut alustada ja mis stsenaariumid olla võivad? Kas sel ka sisselase kinni võib tahmata? Wastegate'i juhtimisega ehk midagi, mida vaadata
täpsemalt? Samas kui pisut lahtisesse asendisse oleks jäänud, siis kas 0,8bar rõhu tootmine oleks reaalne?
Läbisõit kellal 350 000, aga jumal teab palju reaalne number on.
Nädalavahetusel plaanis auto korralikult kaabliga ka üle vaadata- süüde, turbo rõhku logida graafikusse, pihustid, pritsekogused jne.
|