andryz001
huviline
Registreerunud 02.08.09
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Renault Megane 2021 / Royal Enfield Scram 2024
|
postitati 11.05.16 16:46
|
|
|
Audi A4 3,0TDI Q pidurdades vibratsioon (kõik kettad+klotsid vahetatud)
Tere!
Mure järgmine:
Audi A4 3.0TDI Q (tiptronic) on pidurdades vibratsioon.
Kõik pidurikettad+klotsid on vahetatud, täpsemalt paar kuud tagasi vahetasin esimesed (Zimmermanni kettad läksid alla) ja täna vahetasin tagumised
pidurikettad (Fremax). Arvasin, et tagumised kettad tekitavad pidurdades vibratsiooni, aga ei.
Kuna vibratsioon jäi alles siis remondimees käis sõitmas ning juhtis tähelepanu, et pidurdades vibratsioon on just suuremalt kiiruselt pidurdades ja
kaob ära kui kiirus väiksem kui 30-40km/h ning eriti hästi on tunda, kui panna N asendisse ning eriti hästi tunda sujuval pidurdamisel (mitte
jõulisel). Proovisin ja ongi nii. Kiirendades ja ühtlaselt sõites ei ole mingit vibratsiooni, ainult pidurdades suuremalt kiiruselt)
Lisaks vaadati üle esimesed pidurikettad ja kõik tundus ok.
Mõõdeti ära esimeste piduriketaste viskamine - üks pool oli 0,1mm ja teine 0,2mm. Kui nüüd googeldada siis leiab erinevaid arvamusi, kas see
normaalne.
Ei usu enam, et asi piduriketastes, kuna väiksel kiirusel pidurdades vibratsioon puudub ning kui vibratsioon on suuremalt kiiruselt pidurdades siis
see ei käi niivõrd rooli vaid terve auto kerest läbi võimsalt.
Oskate pakkuda, mis võib sellist anomaaliat põhjustada? Mõistus on otsas ja remondimees ei osanud ka hetkel seisukohta võtta.
Ette tänades,
Andrus
|
|
|
|
Reims86
huviline
Registreerunud 12.08.13
Asukoht: Pärnu / Norra (Hitra)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 171kw 3,0TDI Quattro / Audi A4 110kw 2,5TDI / Opel Corsa E 2015a
|
postitati 11.05.16 18:01
|
|
|
Veovõll, kardaan võivad samuti mingil määral vibratsiooni tekitada kirjeldatud situatsioonis.
|
|
|
andryz001
huviline
Registreerunud 02.08.09
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Renault Megane 2021 / Royal Enfield Scram 2024
|
postitati 11.05.16 19:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Reims86
Veovõll, kardaan võivad samuti mingil määral vibratsiooni tekitada kirjeldatud situatsioonis. |
aga miks põhjustab veovõll ainult pidurdades mõllu (vahest vähem, vahest rohkem ning just suurel kiiruselt pidurdades). Peaks ju kiirendades või
ühtlaselt sõites ka märku andma?
|
|
|
|
karly
huviline
Registreerunud 26.11.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.05.16 19:50
|
|
|
Kui on ketas siis mine käi mõnest üv-punktist läbi(piduri stendist) ja ütlevad kohe milline ketas kõver on(kui on).
|
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 11.05.16 20:42
|
|
|
Mul aitas ükskord D11'ga esirataste tasakaalustamine, pidurdamisel vibrast lahti saada.
Võid kindluse mõttes kõik tasakaalustada uuesti, aga mul tuli vibra eest.
Praegu olen samuti C6'ga maadelnud vibraga, aga mitte pidurdamisel, vaid ühtlase kiirusega sõites (alates 120-140 just, aeglasemalt ja kiiremini ei
mingit vibra). Aitas velgede/rataste ümbertõstmine ja samuti tasakaalustamine uuesti ja uuesti. Päris mitu tundi tehti seda aga vibra kadus ja nüüd on
kõik korras.
|
|
|
aadukesekene
huviline
Registreerunud 13.12.11
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C6 S-line 3,0TDI Quattro
|
postitati 12.05.16 04:06
|
|
|
Minul kogemus B7-mega, millel samamoodi vibra ainult pidurdades. Otsas oli esisillas üks alumistest õõtshoova puksidest.
|
|
|
Larre
huviline
Registreerunud 19.02.16
Kasutaja on eemal
Auto: audi a6 3,0tdi
|
postitati 12.05.16 04:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: andryz001
Tere!
Mure järgmine:
Audi A4 3.0TDI Q (tiptronic) on pidurdades vibratsioon.
Kõik pidurikettad+klotsid on vahetatud, täpsemalt paar kuud tagasi vahetasin esimesed (Zimmermanni kettad läksid alla) ja täna vahetasin tagumised
pidurikettad (Fremax). Arvasin, et tagumised kettad tekitavad pidurdades vibratsiooni, aga ei.
Kuna vibratsioon jäi alles siis remondimees käis sõitmas ning juhtis tähelepanu, et pidurdades vibratsioon on just suuremalt kiiruselt pidurdades ja
kaob ära kui kiirus väiksem kui 30-40km/h ning eriti hästi on tunda, kui panna N asendisse ning eriti hästi tunda sujuval pidurdamisel (mitte
jõulisel). Proovisin ja ongi nii. Kiirendades ja ühtlaselt sõites ei ole mingit vibratsiooni, ainult pidurdades suuremalt kiiruselt)
Lisaks vaadati üle esimesed pidurikettad ja kõik tundus ok.
Mõõdeti ära esimeste piduriketaste viskamine - üks pool oli 0,1mm ja teine 0,2mm. Kui nüüd googeldada siis leiab erinevaid arvamusi, kas see
normaalne.
Ei usu enam, et asi piduriketastes, kuna väiksel kiirusel pidurdades vibratsioon puudub ning kui vibratsioon on suuremalt kiiruselt pidurdades siis
see ei käi niivõrd rooli vaid terve auto kerest läbi võimsalt.
Oskate pakkuda, mis võib sellist anomaaliat põhjustada? Mõistus on otsas ja remondimees ei osanud ka hetkel seisukohta võtta.
Ette tänades,
Andrus |
Tere. Mul täpselt sama probleem, väiksel kiirusel ei midagi, käik sees, siis ka peaegu olematu. (manuaal) tühikäigul suuremal kiirusel lõõb pidurdades
keresse vibra sisse. Vahetasin ka kettad-klotsid, abi ei midagi. Minu töömees arvas, et flants võib olla kannatada saanud, pidi välja mõtlema, kuidas
seda kontrollida. Pole veel jõudnud tema teooriat kontrollida, kuna jäi haigeks.
Aga anna kindlasti teada, kui ennem lahenduseni jõuad.
Tänud Lauri
|
|
|
Larre
huviline
Registreerunud 19.02.16
Kasutaja on eemal
Auto: audi a6 3,0tdi
|
postitati 12.05.16 04:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: karly
Kui on ketas siis mine käi mõnest üv-punktist läbi(piduri stendist) ja ütlevad kohe milline ketas kõver on(kui on). |
Ülevaatupunktid sulle seda küll ei ütle, nad kontrollivad pidurdusjõudu. Seda kas kettad kõverad on ei oska nad sulle ütelda. Läbi proovitud.
|
|
|
andryz001
huviline
Registreerunud 02.08.09
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Renault Megane 2021 / Royal Enfield Scram 2024
|
postitati 12.05.16 05:28
|
|
|
Hetkel ma kahtlustan:
1.Veovõll (paremal ees mehhaanik tuvastas suurem lõtku, kui vasakul ees)
2. Ikkagi esimesed kettad uuesti kõverad. Kui googeldada, siis 0,1mm ja 0,2mm viskamine ei ole ok (kuigi mehhaanik ütles, et halb oli kuhugi mõõtjat
kinnitada-lõpuks kinnitas supordi külge).
3. Mingi muu müstiline asi?
Ausalt ei oska kuskilt alustada, juppide vahetusega ei tahaks ka lahmida. Kui keegi Tallinnas suudaks ja viitsiks mulle vea tuvastada, anna U2U märku.
|
|
|
|
quattrodiisel
huviline
Registreerunud 04.07.13
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B7 TDI Quattro
|
postitati 12.05.16 06:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Larre
Tsitaat: | Algselt postitas: karly
Kui on ketas siis mine käi mõnest üv-punktist läbi(piduri stendist) ja ütlevad kohe milline ketas kõver on(kui on). |
Ülevaatupunktid sulle seda küll ei ütle, nad kontrollivad pidurdusjõudu. Seda kas kettad kõverad on ei oska nad sulle ütelda. Läbi proovitud.
|
Ülevaatus punkt teeb ilusti kindlaks kas ketas kõver või mitte. Näitab sulle pidurdamis graafikut ning näed, et graafikul võnked sees.
Alt rummud puhastamatta ning siis tõmbab ka uued kettad kohe kõveraks.
|
|
|
A4TQ
klubiliige
Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: SQ7, 911
|
postitati 12.05.16 06:06
|
|
|
Kui muidu sõites pole vibratsiooni, vaid ainult pidurdades siis ON asi pidurites.
Kõverad kettad, lohakalt paigaldatud.
Kui vibra tuleb rooli on enamasti murekohaks esikettad, kui aga kogu autosse siis võib kahtlustada tagakettaid.
Ülevaatuspunktides kus on korralukud piduristendid on võimalik vaadata pidurite viskumist.
Nii et käi sealt läbi ja ära vaeva end muude sõlmede mittekorrasolekule mõeldes.
|
|
|
|
karly
huviline
Registreerunud 26.11.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.05.16 06:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Larre
Tsitaat: | Algselt postitas: karly
Kui on ketas siis mine käi mõnest üv-punktist läbi(piduri stendist) ja ütlevad kohe milline ketas kõver on(kui on). |
Ülevaatupunktid sulle seda küll ei ütle, nad kontrollivad pidurdusjõudu. Seda kas kettad kõverad on ei oska nad sulle ütelda. Läbi proovitud.
|
Ülevaatajal ja ülevaatajal on vahest suur vahe, üks lööb kohe naksti lukku pidurid, teine ikka kontrollib korrasolekut.
Siiamaani on teada saadud kas ja milline ketas viskab, seega ei oska kaasa rääkida kus üv. punktis sina käinud oled.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 12.05.16 06:48
|
|
|
Kunagi sai miskite suuremate ketastega C5 kerega võideldud, kus pidurid hakkasid vibrama u. 15 kilomeetrise sõidu järel suuremalt kiiruselt msaha
pidurdades.
Tookord lõppes asi klotside vahetusega. Miskid noname piduriklotsid, mis kettaga kokkupuutes hakkasid kettale jätma mingisugust ebamäärast ollust.
Külma kettaga oli kõik täiesti OK, aga tava maanteesõidul tekkivast temperatuurist juba piisas.
|
|
|
|
andryz001
huviline
Registreerunud 02.08.09
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Renault Megane 2021 / Royal Enfield Scram 2024
|
postitati 12.05.16 19:07
|
|
|
Tänan vastuste eest!
Homme üritan mingis tehnoülevaatuspunktis ära käija, äkki saab targemaks. Imelik on see, et vibratsiooni rooli nagu otseselt ei kandu vaid keresse
(vihjaks nagu taga piduritele, aga need eile vahetatud).
Lisaks nii palju, et mehhaanik märkis töölehele ära, et parem eesmine veovõlli flants lõtkub kastis (aga ei osanud öelda, kas seal on lubatud ka
miski). Kas seal mingi lõtk lubatud? Nimelt käskisin kontrollida paremat rattalaagrit, kuna undamine nagu tuleks sealt, aga rattalaager OK (oli
kuulanud ka stetoskoobiga).
Väsinud veovõll ja pidurdamisel vibratsioon keres ei lähe nagu kokku? Peaks tunda olema ka kiirendamisel jne, aga ei ole.
|
|
|
|
andryz001
huviline
Registreerunud 02.08.09
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Renault Megane 2021 / Royal Enfield Scram 2024
|
postitati 13.05.16 08:45
|
|
|
Tehnoülevaatus punktis käinud, üks punkt ütles, et ei teosta (see ei näita midagi). Läksin Laki tänaval ÜV, väga asjalikud vennad ja tegid kohe testi
ära, aga sellejärgi on kõik super (kuigi seal kiirus 5km/h, probleem suurtel kiirustel pidurdades). Mõistus otsas. Välistada muidugi ei saa, et ikkagi
üks esimestest piduriketastest kõver.
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 13.05.16 13:11
|
|
|
Osta või laena voolikuklamber, (parem kui kaks tükki) millega saab pidurivoolikuid kinni pigistada.
Keera rattad välja, pista algul ühele pidurivoolikule klamber peale ja sõida. Siis tee sama asi teise poolega. Lõpuks võid teha mõlemaga. NB! ära tee
seda liikluses!!
Saad vähemalt mingi lähtepunkti kust edasi liikuda.
Edu
|
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad TDI manuaal
|
postitati 13.05.16 13:20
|
|
|
Ühel C5'l olid alumiste tagumiste õõtsade puksid nii pehmed ,et kui velje sees natukenegi soppa kuivanud oli, hakkas samamoodi pidurdades värisema.
|
|
|
karly
huviline
Registreerunud 26.11.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.05.16 09:49
|
|
|
Kui piduri stend juba ei näita ketta kõverust siis peitub see kala kusagil mujal.
Pigem lase kusagil sild ülevaadata. Üv punktis muidugi on kõige paremini näha kui auto on silla mõistes 0 asendis.
Ise panustaks ka pigem alumised tagimised õõtsa puksid ja ülemised puksid.
|
|
|
andryz001
huviline
Registreerunud 02.08.09
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Renault Megane 2021 / Royal Enfield Scram 2024
|
postitati 30.05.16 10:10
|
|
|
Hetkel sain probleemist võitu ikkagi uuesti esipidurite+klotside vahetus. Lasin ka rummud üle mõõta, viskamine tuvastati vasakul 3 tuhandikku ja
paremal 8 tuhandikku, aga arvati, et see jääb normipiiri. Hooldati pidurid ära ja kõik tundus ok. Ainuke asi oli see, et parema klotsi sisemine
alumine ja ketta sisemine osa (u.1cm). oli roostes või imelikult kulunud.
Kahjuks põhjust ei oska öelda, kuna kõik tundus OK! Eks näib, kuidas uute ketaste ja klotsidega läheb. Loodame, et olen probleemist lahti saanud.
|
|
|
|
ott1
klubiliige
Registreerunud 31.05.06
Asukoht: Tapa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0 TDi 2012a.quattro automaat
|
postitati 07.09.17 11:22
|
|
|
Teema küll vana kuid kuna omal samad sümptomid siis küsin.
Kas oli uutest piduritest abi?
algaja audihoolik
|
|
|
|