Silver
huviline
Registreerunud 27.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.05.05 01:14
|
|
|
Summuti maksu alla
Ökomaks toob riigieelarvesse kuni 250 miljonit krooni aastas
Tulumaksumäära langetamine saab osaliselt kompenseeritud lähiaastail kehtestatava nn ökoloogilise automaksuga, mis peaks tooma riigieelarvesse veerand
miljardit lisakrooni.
Rahandusminister Aivar Sõerd teatas eile, et kavandatav ökoloogiline maksureform toob ilmselt kaasa ka mõningad uued maksud ning keskkonnatasude
tõusu. “Ökoloogilise maksureformi kava konkretiseerub maikuu jooksul,” ütles Sõerd.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Lemmi Oro ütles, et ökoloogilise maksureformi näol on tegemist suureplaanilise
maksumuudatusega, mille laiem mõte on see, et võiks vähendada tööjõu maksukoormust ning maksustada rohkem tarbimist, eriti saastamist.
“Keskkonnamaksud võib jaotada kolme gruppi: energeetika, transport ja saastetasud, sõiduautod on siin üks väikene osa,” ütles Oro. “Teine pool on see,
et peaks kasutama ühistransporti, nüüd te küsite muidugi, et kus see ühistransport on, aga kusagilt peab ju alustama.”
Energeetikamaksud ja saastetasud on Eestis juba olemas, ka raskesõidukimaks. “Jah, põhimõtteliselt on meil need olemas,” ütles Oro, kuid lisas, et
keskkonnaministeeriumi tellitud uuringu kohaselt oleks saastamist võimalik rohkem maksustada. Samas kinnitas Oro, et üldine maksukoormus ei tõuse, see
jääb 33,3% tasemele.
Automaksu suurus on praeguste esialgsete plaanide kohaselt kavandatud ligikaudu 200 kroonist kuni 1200 kroonini aastas. Kokku peaks riik sõiduautode
maksustamise pealt aastas saama 200–300 miljonit krooni. Maksma peaksid hakkama kõik. “Me ei tahaks teha mingeid erisusi,” ütles Oro.
Esialgses ettepanekus tegi rahandusministeerium sellise piiri, et säästlikul sõiduautol on alla 2000kuupsentimeetrise töömahuga mootor. Seega hakkaks
maks sõltuma mootori kubatuurist ja auto vanusest, nagu kunagine aktsiis.
Kavandatavad tulud, umbes paarsada miljonit krooni, peaks Oro arvates laekuma lihtsalt riigieelarvesse, mitte sihtotstarbeliselt.
Reformi aluste väljatöötamiseks on loodud ökoloogilise maksu töögrupp, kuhu kuuluvad rahandus-, keskkonna- ja majandusministeeriumi ning Säästva Eesti
Instituudi ja Eestimaa Looduse Fondi esindajad. Mai lõpus-juuni alguses peaks töörühm esialgse kava valitsusele esitama. Kuid millal see maks siis
kehtima hakkab? “Jätan ütlemata, see on ministri öelda,” vastas Oro. Kas näiteks 1. juulil? “Ei, nii ruttu ei saa juba puht tehniliselt.” Aga kas
tehniliselt saaks maksu kehtestada näiteks 1. jaanuarist 2006? “Saaks küll,” vastas Oro.
Ökoloogilise maksu töögrupis Eestimaa Looduse Fondi esindav ja parasjagu uut roheliste erakonda loov Marek Strandberg ütles, et kõige suurem õnnetus
maksudega on see, et neid ei kulutata selleks, milleks neid väidetavalt kogutakse. Kavandatav automaks kujuneb Strandbergi arvates kahjuks
samasuguseks ning automaks oleks lihtsalt üks järjekordne maks.
Endine Tallinna linnapea, suurärimees Jüri Mõis kiitis aga uue maksu heaks.
“Mina arvan, et see on õige asi,” ütles Mõis. “Olen Reformierakonna peale siiamaani pahane, et nad Tallinnas selle ära lõpetasid, nüüd oleme kõik
teeaukudes kõhuli maas.”
Tallinnas kehtis mootorsõidukimaks, 5 krooni mootori võimsuse kilovati kohta, kuni 2002. aasta lõpuni. 1999. aastal tahtis Isamaaliit kehtestada
üleriigilise mootorsõidukimaksu, plaani tulihingeline vastane oli Reformierakond, praeguse valitsuse juhtpartei.
Mis on ökoloogiline maksureform?
Koalitsioonileppe punkt 15: “Valitsusliit pooldab keskkonnamõjust sõltuvat maksustamist. Valitsusliit valmistab ette ökoloogilise maksureformi
kontseptsiooni, mis näeb ette maksude osalise ümberorienteerimise tulu maksustamiselt loodusressursside kasutamise ja looduse saastamise
maksustamisele.”
Saaste tegelik põhjus saamatu liikluskorraldus
Robert Lepikson
Olen vastu igasugusele maksukoormuse tõusule, olgu see siis või sisuline sotsiaalmaksu tõus tööandja poolt makstavate täiendavate haiguspäevade
eest.
Põhimõtteliselt võib kõnelda saastemaksust, kuid seda ebaproportsionaalselt tänaste saastetasudega väänata autoomanike kaela pole eriti aus mäng.
Kujutan ette, et võiksime looduse saastamisele mõeldes võtta näiteks Eesti Energia Ida-Virumaa tossuallikad ja võrrelda neid tänapäevase auto
tekitatava saastega ning sellest tuletada saastetasu – see on aga tänasele koalitsioonile sobimatu mõttekäik, sest autode saaste võrreldes
tööstuslikuga on olematu ja nii oleks olematu ka autoomaniku saastetasu, mida planeeritakse eelarveaukude täitmiseks.
Ja lõpuks üks küsimus. Kes on süüdi sõidukite suhteliselt suures saastes? Kindlasti pole see sõidukiomanik, vaid hoopis valitsus ja omavalitsused, kes
ei suuda teedevõrgu ehituse ja liikluse korraldamisega tasemel olla – ummikud ja start-stopp-režiimil liikumine ongi ju põhiline saaste allikas –
ühtlasel töörežiimil on nii diisel- kui sisepõlemismootori saaste minimaalne.
Makse ei tohiks kehtestada uisapäisa
Taavi Veskimägi - endine rahandusminister, Res Publica aseesimees
Maksudega ei mängita. Kui me tahame hoida Eesti majanduskeskkonda atraktiivsena, siis peab olema arusaam, milline see keskkond saab olema
täna-homme-ülehomme, peab vaatama suurt pilti. Kui hakatakse uisapäisa makse kehtestama, et lappida riigieelarve auke, mõjub see Eesti
konkurentsivõimele pärssivalt.
Meie koalitsioonileppes oli kirjas, et maksumuudatustest teatatakse vähemalt 12 kuud ette. Täna paistab välja, et eelarveaukude lappimiseks hakatakse
täiendavaid makse kehtestama.
Allikas: Äripäev 10.05.05
|
|
|
Teder
huviline
Registreerunud 05.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Kia Sportage
|
postitati 10.05.05 03:50
|
|
|
Ma ütlen lihtsalt oinad. Varsti maksame selle eest kah, et hingame või.
|
|
|
rixa
huviline
Registreerunud 22.11.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 330XD
|
postitati 10.05.05 06:15
|
|
|
Heh. 1,8 turbod lähevad hinda?
|
|
|
alar Q
huviline
Registreerunud 16.12.04
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.05.05 07:44
|
|
|
Varsti hakstakse uuesti kümnist ja habememaksu ka võtma Ajuvaba!
Teiseks minu arust rikub õhku rohkem ikka vana sigull, kui minu 2.3, mille CO oli 0,00.
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.05.05 07:54
|
|
|
Ja 2,2 turbo mootor muutub veelgi ahvatlevamaks alternatiiviks 4,2 vabalthingava ees... 
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 10.05.05 08:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: slk270
Saaste tegelik põhjus saamatu liikluskorraldus
Robert Lepikson
ühtlasel töörežiimil on nii diisel- kui sisepõlemismootori saaste minimaalne. |
Et diiselmootor jaotub nüüd koos aurukatlaga välispõlemismootorite alla? 
Kui kuidagi suudetaks garanteerida, et nüüdsest kulub kogu ettenähtud osa kütuseaktsiisist maanteede ja tänavate hoolduseks, siis maksaks rõõmuga.
Pensionääre ja narkomaane (mitte, et ma neid võrdsustaks ) oma auto arvelt
hea meelega ülal ei peaks.
|
|
|
pealik
huviline
Registreerunud 10.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S4 Avant 2,7BiT
|
postitati 10.05.05 08:46
|
|
|
Tsitaat: |
Silwer
Ja 2,2 turbo mootor muutub veelgi ahvatlevamaks alternatiiviks 4,2 vabalthingava ees...
|
silwer: mina loen välja, et esialgu alla 2000cm3 mootorid saavad soodsama aastamaksu ehk siis 4,2 ja 2,2t saavad ühtemoodi kõrgema tasu.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 10.05.05 10:54
|
|
|
On ikka helgeid päid seal 
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.05.05 12:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pealik
Tsitaat: |
Silwer
Ja 2,2 turbo mootor muutub veelgi ahvatlevamaks alternatiiviks 4,2 vabalthingava ees...
|
silwer: mina loen välja, et esialgu alla 2000cm3 mootorid saavad soodsama aastamaksu ehk siis 4,2 ja 2,2t saavad ühtemoodi kõrgema tasu.
|
Loogiline oleks, et asi käiks ikkagi rohkem, kui kaheastmeliselt.
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
rixa
huviline
Registreerunud 22.11.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 330XD
|
postitati 10.05.05 13:40
|
|
|
Minu arvates on kogu idee ja selle põhjendus väga haige. Kui me räägime saastemaksust, siis mis on autodel sellega pistmist? Sellisel juhul tuleks
maksustada kütust, mida kulutatakse, aga seda ei saa enam teha, see on juba tehtud. Ei saasta ju klaasi taga seisev 8 liitrine ameeriklane mitte
midagi, aga suitsev mosse, mis sõidab 5000 km kuus oi kui palju.
|
|
|
mostwanted
huviline
Registreerunud 24.04.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: coupe 2,8
|
postitati 11.05.05 15:37
|
|
|
eks te vaadake mis ahv selle plaani välja käis...mingi f... odav nohik kellel isa noorena kunagi pere autoga söita ei lubanud
|
|
|
nic
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 01.05.05
Kasutaja on eemal
Auto: mõned audid alles
|
postitati 11.05.05 19:44
|
|
|
igasugu mitte-eesti rekkad, kes edasi-tagasi pidevalt siit läbi kütavad - need ei pea midagi maksma
|
|
|
röövlind
huviline
Registreerunud 15.04.05
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2,8 C5
|
|
AudiTeam
klubiliige ac aasta auto 2012 & 2013 võitja
Registreerunud 30.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S7 Sportback & Sport Quattro "Lang"
|
postitati 11.05.05 21:09
|
|
|
Tehkui või mis tahes makse, nende pärast autot väiksema (ka väiksema kubatuuriga) vastu küll vahetama ei hakka - auto peab olema ikka suur ja mugav.
Tunnen nedele sügavalt kaasa kes on omale valinud sõiduvahendiks Daewo Tico, Matize jne.
Smoke Quattro Tires - Not Drugs
|
|
|
|
Dust Rocket
huviline
Registreerunud 19.06.04
Asukoht: Tallinna lähiümbrus
Kasutaja on eemal
Auto: avataris on mälestus!!!!
|
postitati 15.05.05 14:09
|
|
|
NO NORMAALNE RIIK ütleme lollidele, et maksekoormus väheneb. Siis jääb riigieelarvest puudu ja paneme igasugu salajaseid ja varjatud makse juurde, et
rahvale raha kätte ei jääks (bena aksiis, tubaka aksiis, nüüd siis saaste max). Valimistel ju 20 % tulumaksuga hääled saadud nüüd las minna. RAHVAS
SÖÖGU HEINU.
Satan will claim my soul.
|
|
|
|
Pojo
huviline
Registreerunud 10.05.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI 100 2,3E;'92
|
postitati 15.05.05 14:22
|
|
|
Reformi aluste väljatöötamiseks on loodud ökoloogilise maksu töögrupp, kuhu kuuluvad rahandus-, keskkonna- ja majandusministeeriumi ning Säästva Eesti
Instituudi ja Eestimaa Looduse Fondi esindajad. Mai lõpus-juuni alguses peaks töörühm esialgse kava valitsusele esitama.......
Palju see samune töögrupp raiskab maksumaksja raha ära? ega need tegelased seal niisama tööd tegema ei hakka. Olen kindel, et töörühma esialgne kava
läheb peesse...Siis saadetakse see grupp uuesti töötama ja ka teine kava ei saa olla vastuvõetav...krt...need samad miljonid sinna kaovadki...siis
tekib eelarves auk ning võetakse kiirelt maksu otsus vastu...me siis selle augu kinni plekimegi...nagu alati!...
|
|
|
veiks
huviline
Registreerunud 30.01.05
Asukoht: Saku
Kasutaja on eemal
Auto: audi coupe 2,3
|
postitati 18.05.05 20:32
|
|
|
Lugesin eelmisi kommentaare ja nõustun teiega. Teed on meil sitad, sõida nagu pesurestil ja miini aukudes, ja veel tahetakse meid koorida k...
e(ö)komaksuga. Minu eesmärk oleks selliste seaduste väljamõtlejatele osta jalgrattad.... miks m..ni (sry ajab vihale) peame nende kalleid taksorahasid
kinni maksma ja siis veel irvavad pihku. La's lasevad jalgratastega ringi, säästab energiat, ei saasta loodust, hoiab vererõhu normis ja puha.
Tahaks näha, kuda need Toompea pudrulõuad seal sadulas istuvad.....ehhhe..... ....Head crashi neile lenksu taga.... ehk siis õpivad oma lollustest 
|
|
|
|