Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Summuti maksu alla (Vastuseid: 16 | Vaatamisi: 2034)
Silver
huviline



Registreerunud 27.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 10.05.05 01:14 Tsiteeri
Summuti maksu alla



Ökomaks toob riigieelarvesse kuni 250 miljonit krooni aastas

Tulumaksumäära langetamine saab osaliselt kompenseeritud lähiaastail kehtestatava nn ökoloogilise automaksuga, mis peaks tooma riigieelarvesse veerand miljardit lisakrooni.
Rahandusminister Aivar Sõerd teatas eile, et kavandatav ökoloogiline maksureform toob ilmselt kaasa ka mõningad uued maksud ning keskkonnatasude tõusu. “Ökoloogilise maksureformi kava konkretiseerub maikuu jooksul,” ütles Sõerd.

Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Lemmi Oro ütles, et ökoloogilise maksureformi näol on tegemist suureplaanilise maksumuudatusega, mille laiem mõte on see, et võiks vähendada tööjõu maksukoormust ning maksustada rohkem tarbimist, eriti saastamist.

“Keskkonnamaksud võib jaotada kolme gruppi: energeetika, transport ja saastetasud, sõiduautod on siin üks väikene osa,” ütles Oro. “Teine pool on see, et peaks kasutama ühistransporti, nüüd te küsite muidugi, et kus see ühistransport on, aga kusagilt peab ju alustama.”

Energeetikamaksud ja saastetasud on Eestis juba olemas, ka raskesõidukimaks. “Jah, põhimõtteliselt on meil need olemas,” ütles Oro, kuid lisas, et keskkonnaministeeriumi tellitud uuringu kohaselt oleks saastamist võimalik rohkem maksustada. Samas kinnitas Oro, et üldine maksukoormus ei tõuse, see jääb 33,3% tasemele.

Automaksu suurus on praeguste esialgsete plaanide kohaselt kavandatud ligikaudu 200 kroonist kuni 1200 kroonini aastas. Kokku peaks riik sõiduautode maksustamise pealt aastas saama 200–300 miljonit krooni. Maksma peaksid hakkama kõik. “Me ei tahaks teha mingeid erisusi,” ütles Oro.

Esialgses ettepanekus tegi rahandusministeerium sellise piiri, et säästlikul sõiduautol on alla 2000kuupsentimeetrise töömahuga mootor. Seega hakkaks maks sõltuma mootori kubatuurist ja auto vanusest, nagu kunagine aktsiis.

Kavandatavad tulud, umbes paarsada miljonit krooni, peaks Oro arvates laekuma lihtsalt riigieelarvesse, mitte sihtotstarbeliselt.

Reformi aluste väljatöötamiseks on loodud ökoloogilise maksu töögrupp, kuhu kuuluvad rahandus-, keskkonna- ja majandusministeeriumi ning Säästva Eesti Instituudi ja Eestimaa Looduse Fondi esindajad. Mai lõpus-juuni alguses peaks töörühm esialgse kava valitsusele esitama. Kuid millal see maks siis kehtima hakkab? “Jätan ütlemata, see on ministri öelda,” vastas Oro. Kas näiteks 1. juulil? “Ei, nii ruttu ei saa juba puht tehniliselt.” Aga kas tehniliselt saaks maksu kehtestada näiteks 1. jaanuarist 2006? “Saaks küll,” vastas Oro.

Ökoloogilise maksu töögrupis Eestimaa Looduse Fondi esindav ja parasjagu uut roheliste erakonda loov Marek Strandberg ütles, et kõige suurem õnnetus maksudega on see, et neid ei kulutata selleks, milleks neid väidetavalt kogutakse. Kavandatav automaks kujuneb Strandbergi arvates kahjuks samasuguseks ning automaks oleks lihtsalt üks järjekordne maks.

Endine Tallinna linnapea, suurärimees Jüri Mõis kiitis aga uue maksu heaks.

“Mina arvan, et see on õige asi,” ütles Mõis. “Olen Reformierakonna peale siiamaani pahane, et nad Tallinnas selle ära lõpetasid, nüüd oleme kõik teeaukudes kõhuli maas.”

Tallinnas kehtis mootorsõidukimaks, 5 krooni mootori võimsuse kilovati kohta, kuni 2002. aasta lõpuni. 1999. aastal tahtis Isamaaliit kehtestada üleriigilise mootorsõidukimaksu, plaani tulihingeline vastane oli Reformierakond, praeguse valitsuse juhtpartei.

Mis on ökoloogiline maksureform?
Koalitsioonileppe punkt 15: “Valitsusliit pooldab keskkonnamõjust sõltuvat maksustamist. Valitsusliit valmistab ette ökoloogilise maksureformi kontseptsiooni, mis näeb ette maksude osalise ümberorienteerimise tulu maksustamiselt loodusressursside kasutamise ja looduse saastamise maksustamisele.”

Saaste tegelik põhjus saamatu liikluskorraldus
Robert Lepikson

Olen vastu igasugusele maksukoormuse tõusule, olgu see siis või sisuline sotsiaalmaksu tõus tööandja poolt makstavate täiendavate haiguspäevade eest.

Põhimõtteliselt võib kõnelda saastemaksust, kuid seda ebaproportsionaalselt tänaste saastetasudega väänata autoomanike kaela pole eriti aus mäng.

Kujutan ette, et võiksime looduse saastamisele mõeldes võtta näiteks Eesti Energia Ida-Virumaa tossuallikad ja võrrelda neid tänapäevase auto tekitatava saastega ning sellest tuletada saastetasu – see on aga tänasele koalitsioonile sobimatu mõttekäik, sest autode saaste võrreldes tööstuslikuga on olematu ja nii oleks olematu ka autoomaniku saastetasu, mida planeeritakse eelarveaukude täitmiseks.

Ja lõpuks üks küsimus. Kes on süüdi sõidukite suhteliselt suures saastes? Kindlasti pole see sõidukiomanik, vaid hoopis valitsus ja omavalitsused, kes ei suuda teedevõrgu ehituse ja liikluse korraldamisega tasemel olla – ummikud ja start-stopp-režiimil liikumine ongi ju põhiline saaste allikas – ühtlasel töörežiimil on nii diisel- kui sisepõlemismootori saaste minimaalne.

Makse ei tohiks kehtestada uisapäisa
Taavi Veskimägi - endine rahandusminister, Res Publica aseesimees

Maksudega ei mängita. Kui me tahame hoida Eesti majanduskeskkonda atraktiivsena, siis peab olema arusaam, milline see keskkond saab olema täna-homme-ülehomme, peab vaatama suurt pilti. Kui hakatakse uisapäisa makse kehtestama, et lappida riigieelarve auke, mõjub see Eesti konkurentsivõimele pärssivalt.

Meie koalitsioonileppes oli kirjas, et maksumuudatustest teatatakse vähemalt 12 kuud ette. Täna paistab välja, et eelarveaukude lappimiseks hakatakse täiendavaid makse kehtestama.

Allikas: Äripäev 10.05.05


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Teder
huviline



Registreerunud 05.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Kia Sportage

postitati 10.05.05 03:50 Tsiteeri


Ma ütlen lihtsalt oinad. Varsti maksame selle eest kah, et hingame või.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
rixa
huviline



Registreerunud 22.11.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 330XD

postitati 10.05.05 06:15 Tsiteeri


Heh. 1,8 turbod lähevad hinda?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
alar Q
huviline



Registreerunud 16.12.04
Kasutaja on eemal


postitati 10.05.05 07:44 Tsiteeri


Varsti hakstakse uuesti kümnist ja habememaksu ka võtma :D Ajuvaba!
Teiseks minu arust rikub õhku rohkem ikka vana sigull, kui minu 2.3, mille CO oli 0,00.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Silwer
huviline



Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal


postitati 10.05.05 07:54 Tsiteeri


Ja 2,2 turbo mootor muutub veelgi ahvatlevamaks alternatiiviks 4,2 vabalthingava ees... :)


BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 10.05.05 08:35 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: slk270
Saaste tegelik põhjus saamatu liikluskorraldus
Robert Lepikson
ühtlasel töörežiimil on nii diisel- kui sisepõlemismootori saaste minimaalne.

Et diiselmootor jaotub nüüd koos aurukatlaga välispõlemismootorite alla? :)

Kui kuidagi suudetaks garanteerida, et nüüdsest kulub kogu ettenähtud osa kütuseaktsiisist maanteede ja tänavate hoolduseks, siis maksaks rõõmuga. Pensionääre ja narkomaane (mitte, et ma neid võrdsustaks :P) oma auto arvelt hea meelega ülal ei peaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
pealik
huviline



Registreerunud 10.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi S4 Avant 2,7BiT

postitati 10.05.05 08:46 Tsiteeri


Tsitaat:

Silwer
Ja 2,2 turbo mootor muutub veelgi ahvatlevamaks alternatiiviks 4,2 vabalthingava ees...


silwer: mina loen välja, et esialgu alla 2000cm3 mootorid saavad soodsama aastamaksu ehk siis 4,2 ja 2,2t saavad ühtemoodi kõrgema tasu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
jan-kos
huviline

Avatar


Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur

postitati 10.05.05 10:54 Tsiteeri


On ikka helgeid päid seal :mad:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Silwer
huviline



Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal


postitati 10.05.05 12:24 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: pealik
Tsitaat:

Silwer
Ja 2,2 turbo mootor muutub veelgi ahvatlevamaks alternatiiviks 4,2 vabalthingava ees...


silwer: mina loen välja, et esialgu alla 2000cm3 mootorid saavad soodsama aastamaksu ehk siis 4,2 ja 2,2t saavad ühtemoodi kõrgema tasu.


Loogiline oleks, et asi käiks ikkagi rohkem, kui kaheastmeliselt.


BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rixa
huviline



Registreerunud 22.11.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 330XD

postitati 10.05.05 13:40 Tsiteeri


Minu arvates on kogu idee ja selle põhjendus väga haige. Kui me räägime saastemaksust, siis mis on autodel sellega pistmist? Sellisel juhul tuleks maksustada kütust, mida kulutatakse, aga seda ei saa enam teha, see on juba tehtud. Ei saasta ju klaasi taga seisev 8 liitrine ameeriklane mitte midagi, aga suitsev mosse, mis sõidab 5000 km kuus oi kui palju.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
mostwanted
huviline



Registreerunud 24.04.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: coupe 2,8

postitati 11.05.05 15:37 Tsiteeri


eks te vaadake mis ahv selle plaani välja käis...mingi f... odav nohik kellel isa noorena kunagi pere autoga söita ei lubanud:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
nic
postitusõiguseta huviline



Registreerunud 01.05.05
Kasutaja on eemal

Auto: mõned audid alles

postitati 11.05.05 19:44 Tsiteeri


igasugu mitte-eesti rekkad, kes edasi-tagasi pidevalt siit läbi kütavad - need ei pea midagi maksma


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
röövlind
huviline

Avatar


Registreerunud 15.04.05
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2,8 C5

postitati 11.05.05 20:25 Tsiteeri


Ega jah-kaugel ei ole seegi aeg,kui maksame hingamise ja kõhugaaside eest,vastavalt riigi eelarves olevatele aukudele ja neil olevatele väikestele palkadele!:mad:100-t väiksema vastu ei vahta,pigem suurema!:P


PURE POWER
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
AudiTeam
klubiliige
ac aasta auto 2012 & 2013 võitja

Avatar


Registreerunud 30.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi S7 Sportback & Sport Quattro "Lang"

postitati 11.05.05 21:09 Tsiteeri


Tehkui või mis tahes makse, nende pärast autot väiksema (ka väiksema kubatuuriga) vastu küll vahetama ei hakka - auto peab olema ikka suur ja mugav. Tunnen nedele sügavalt kaasa kes on omale valinud sõiduvahendiks Daewo Tico, Matize jne.


Smoke Quattro Tires - Not Drugs
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Dust Rocket
huviline

Avatar


Registreerunud 19.06.04
Asukoht: Tallinna lähiümbrus
Kasutaja on eemal

Auto: avataris on mälestus!!!!

postitati 15.05.05 14:09 Tsiteeri


NO NORMAALNE RIIK ütleme lollidele, et maksekoormus väheneb. Siis jääb riigieelarvest puudu ja paneme igasugu salajaseid ja varjatud makse juurde, et rahvale raha kätte ei jääks (bena aksiis, tubaka aksiis, nüüd siis saaste max). Valimistel ju 20 % tulumaksuga hääled saadud nüüd las minna. RAHVAS SÖÖGU HEINU.


Satan will claim my soul.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Pojo
huviline



Registreerunud 10.05.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: AUDI 100 2,3E;'92

postitati 15.05.05 14:22 Tsiteeri


Reformi aluste väljatöötamiseks on loodud ökoloogilise maksu töögrupp, kuhu kuuluvad rahandus-, keskkonna- ja majandusministeeriumi ning Säästva Eesti Instituudi ja Eestimaa Looduse Fondi esindajad. Mai lõpus-juuni alguses peaks töörühm esialgse kava valitsusele esitama.......

Palju see samune töögrupp raiskab maksumaksja raha ära? ega need tegelased seal niisama tööd tegema ei hakka. Olen kindel, et töörühma esialgne kava läheb peesse...Siis saadetakse see grupp uuesti töötama ja ka teine kava ei saa olla vastuvõetav...krt...need samad miljonid sinna kaovadki...siis tekib eelarves auk ning võetakse kiirelt maksu otsus vastu...me siis selle augu kinni plekimegi...nagu alati!...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
veiks
huviline

Avatar


Registreerunud 30.01.05
Asukoht: Saku
Kasutaja on eemal

Auto: audi coupe 2,3

postitati 18.05.05 20:32 Tsiteeri


Lugesin eelmisi kommentaare ja nõustun teiega. Teed on meil sitad, sõida nagu pesurestil ja miini aukudes, ja veel tahetakse meid koorida k... e(ö)komaksuga. Minu eesmärk oleks selliste seaduste väljamõtlejatele osta jalgrattad.... miks m..ni (sry ajab vihale) peame nende kalleid taksorahasid kinni maksma ja siis veel irvavad pihku. La's lasevad jalgratastega ringi, säästab energiat, ei saasta loodust, hoiab vererõhu normis ja puha. Tahaks näha, kuda need Toompea pudrulõuad seal sadulas istuvad.....ehhhe..... :D....Head crashi neile lenksu taga.... ehk siis õpivad oma lollustest :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 43.0% - SQL: 57.0%]