Lehekülgi: 1 2 |
birkram
huviline
Registreerunud 08.02.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI S-line
|
postitati 14.03.16 15:22
|
|
|
Eelsüüteküünlad liiga kõvasti kinni
Varsti juba 3 aastat tagasi sai Saksast toodud üks 3.0TDI 2007a. Läbisõit küll võrdlemisi kõrge (300k), aga väga kenasti hooldatud/hoitud masin. Nüüd
olen sattunud pisut halba olukorda, kus Saksas kunagi peale keeratud eelsüüteküünlad on läbi ning oleks vaja neid vahetada. Lisainfoks, et algselt kui
auto soetasin lasin teha küünalte vahetuse, tollel hetkel olid veel kinni jäänud küünlad töökorras, mainiti töökojas, et 2 vanat küünalt on nii
kõvasti kinni, et ei saa lahti, aga toimivad. Ma ei osanud miski pärast sellel hetkel muretseda, keegi ei öelnud ka, et mis sellega hiljem kaasneda
võib.
Nüüd siis on küünlad läbi ning nii kõvasti kinni, et on SUUR oht neid puruks keerata. Flamekos viidi mind nüüd kurssi, mis reaalsused mind võivad ees
oodata. Ma saan täiesti aru, et vastutus lasub nüüd minul, et kui katki läheb, siis peab kõvasti rahakotti kergendama. Kuigi see on selline bingo
mängimise tunne, ei ole siin vist muud varianti. Nüüd paluks natuke infot, äkki kellegil on kogemust.
1) Kui küünal katki läheb, kas on võimalik see katkine osa sealt kätte saada ilma, et plokikaant eemaldatakse?
2) Juhul kui plokikaan eemaldatakse, mis on arvestatav summa, mis tuleb välja käia, et masin taas töökorda saada?
3) Kui kaua võib masin olla rajalt maas?
Suured tänud ette.
B.
|
|
|
TDN
huviline
Registreerunud 22.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Škoda Superb 2017
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 14.03.16 16:05
|
|
|
Võib ka juhtuda, et küünal pooleks ei lähe, aga tuleb välja koos plokikaanes oleva keermega. Kui kuuma mootoriga seda teha, siis peaks tulema
tunduvalt paremini. Iseasi kui hea seda kuuma mootoriga teha on (näit. kas käsi õigesse kohta ulatab, ilma kõrvetamata).
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 14.03.16 16:28
|
|
|
Ma ei tea, et mis tüüpi küünlad selle autol on, aga näiteks keraamiliste küünalde puhul näebki tehas ette, et kui 20Nm keerates lahti ei tule, siis
tuleb plokikaas maha võtta. Pingutusjõud on igat tüüpi küünaldel 20Nm kanti ja ega lahti keerates ei saa ka eriti suuremat jõudu rakendada, murdubki
pooleks.
Normtunnid plokikaane eemaldamiseks/paigaldamiseks 7-8 või 10 tundi mõlema jaoks, tõsisemad töökojad lähtuvad sellest. Lisaks hunnik tihendeid-polte.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 14.03.16 18:09
|
|
|
Kindlasti lahti proovida keerata kuuma mootoriga. Ise olen niimoodi saanud lahti kõvasti kinni jäänud küünlad. Väga tasaja targu tuleb läheneda.
|
|
|
|
Kert85
huviline
Registreerunud 30.12.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.03.16 19:13
|
|
|
Keegi kunagi mainis, et pikalt pikalt leotada mingi puhastusvahendiga a´la mr proper või millegi taolisega, et pidavat ronima vahele ja aitama.
Olen ka saanud aru, et ennem kuuma anda, see annab ka lootust asi kätte saada.
|
|
|
birkram
huviline
Registreerunud 08.02.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI S-line
|
postitati 14.03.16 19:53
|
|
|
Tänud soovituste eest. Ma ise kindlasti kallale ei julge minna. Pole absoluutselt kogemust ning ilmselt keerakski kohe katki. Nägin siin läbi käivat
numbrit 10 tundi plokikaane maha ja peale. Kas võib olla, et töökojas võiks saada alla €500.00 hakkama? Usaldan ilmselt Flameko kogemust ning lasen
neil kätt proovida, ehk saab maha.
Olen kuulnud, et plokikaane eemaldamise kohta ka igasuguseid halbu "jutte". Kas on siin midagi tegelt ka karta? Vabandan rumalate küsimuste pärast,
täielik võhik.
|
|
|
Reims86
huviline
Registreerunud 12.08.13
Asukoht: Pärnu / Norra (Hitra)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 171kw 3,0TDI Quattro / Audi A4 110kw 2,5TDI / Opel Corsa E 2015a
|
postitati 14.03.16 21:12
|
|
|
Tänapäeval ei ole vajalik plokikaant eemaldada ka mitte siis, kui küünla puruks keerad. See puuritakse välja ja tehakse kõik vajalikud toimingud ilma
suuremat lammutust ette võtmata. 1 küünal ca -2h oleneb kui palju tööd vaja teha. Hinnaliselt oli vist alla 100€ küünal. Erinevad kohad pakuvad
erinevat hinda.
Seega mina kasutaks googlit ja läheks kohe sellisesse kohta, kes selle töö suudab ära teha kui peaks küünal murduma.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 15.03.16 05:26
|
|
|
Ok, need metallküünlad saab võib-olla kõik kätte, aga keraamilised pigem pudenevad laiali ja kes need tükid sealt välja korjab kõik. Võib-olla
lastakse korra suruõhuga läbi ja pannakse käima, jäägid kraabivad silindreid või lendavad läbi turbo labade välja. Uuemate autode küünlad on ju üldse
mingi rõhuanduriga kokku ehitatud, nende eemaldamise koha pealt ei oska midagi öelda.
|
|
|
Reims86
huviline
Registreerunud 12.08.13
Asukoht: Pärnu / Norra (Hitra)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 171kw 3,0TDI Quattro / Audi A4 110kw 2,5TDI / Opel Corsa E 2015a
|
postitati 15.03.16 08:43
|
|
|
Suruõhul on päris suur võim ja ei jää sinna miskit sisse kraapima, kui kasutada siiski rohkem seda õhku kui nn suts. Pealegi kui vaadata erinevaid
Youtube videosi siis eemaldatakse osadel ka pihusti, kust lastakse pidevalt suruõhku peale. Seega puru mis tekib ei lähe üldse silindrissegi. Uuemate
kohta ei oska kaasa rääkida, kuid sellel mingit kokkuehitatud rõhuandurit ei ole.
|
|
|
SilverL
huviline
Registreerunud 18.07.13
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant C7 FL BiTDI
|
postitati 15.03.16 09:12
|
|
|
Flamekot ei soovita.
Pakun sulle stsenaariumi.
Nad panevad riski sinu peale. Keeravad küünlad pooleks. Seejärel saadavad kaaned sinna , kuhu sa kohe oleks pidanud minema. Ja sina taod ilusti topelt
töö kinni.
Uuri kohe kohti, kus on vastavad spetsialistid olemas. Dieselland vms.
|
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 15.03.16 09:22
|
|
|
Kui sujuvalt küünla eemaldamine läheb, ei tea. Esimene variant kuum mootor väikese jõuga. Tõenäoliselt läheb puruks. Otsa välja puurimine spets
vahenditega ei pruugi 100% õnnestuda.
Omal riisikol on variant murdunud otsa korral käima panna ja loota, et lööb otsa välja. Minul on korra sellisel meetodil ots silindrisse kukkunud.
Isegi kaas maas murdusid neljast veel kaks küünla otsa kaande isegi siis, kui sportlikust huvist neid leotasin ja tahma eemaldasin (konkreetne näide
Mazda 3 baasil).
St, tõenäoliselt keerad küünla puruks. Kui sellele järgnevat ise teha ei taha, siis jäta küünla eemaldamine vastutusvõimelisele töökojale.
Kokku rohkem, kui 1100 hobust
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 15.03.16 09:26
|
|
|
Karla Autol on olemas spets vahendid küünla välja puurimiseks.
Viisin kunagi olude sunnil ühe kliendi mootori sinna (antud autol ei saanud tööriistadega ligi mootorit maha võtmata) ning hind oli minu mäletamist
mööda ca. 50 EUR/küünal. Kõik saadi ilusti kätte ning keere oli ka korras pärast.
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 17.03.16 07:37
|
|
|
Prantsuse Auto OÜ
Lear 505 9004
Ei tasu lasta ennast firma nimest heidutada, mees teab mis teeb, on kaua teinud ja omab ka vajalikku rakiste ja tööriistade parki.
|
|
|
|
Leopold661
huviline
Registreerunud 17.11.04
Asukoht: Paide
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.03.16 08:00
|
|
|
Minu audil läks pooleks küünal välja keerates, see võetakse spets vahenditega välja. Maksis seekord 100.- eurot. Samuti 3.0 tdi
|
|
|
birkram
huviline
Registreerunud 08.02.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI S-line
|
postitati 21.03.16 12:06
|
|
|
Suured tänud kõigile, kes head nõu andsid. Kiitus läheb eraldi veel kasutajale prj, kes suunas Karla Autosse. Seal saadi siis jagu, üks küünal saadi
niisama kätte, aga üks siiski murdus ja tuli puurida. Plokikaant maha ei võetud.
Kokkuvõttes, siis 190 euri, mis sisaldas:
2 tundi tööd
1 puurimine
3 küünalt
Võeti kähku ette ning teostati ka väga kärmelt.
Natuke teeb meele nukraks küll, et "küünalte vahetus" nii keerukaks ja kulukaks osutus, aga ilmselt palju odavamalt ja kiiremini kui oleks seda
mootori laiali võtmisel. Igaljuhul tulemiga rahul.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 21.03.16 16:38
|
|
|
Ma arvan, et suhteliselt mõistlik hind isegi tuli lõppkokkuvõttes.
Lõpp hea, kõik hea.
Et vältida tulevikus nukra meelt, soovitan küünaldele vahele panna määret ning keerata õige jõuga kinni (ma mõistan, et ilmselt ostsid auto nii).
|
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.11.19 15:34
|
|
|
Sattusime ka sõbra 3,0 165kw küünlaid vahetades üsna kehva olukorda. 6-st 5 sai kuidagi lahti pika peale meelitatud, kuid ühe suutsime ikkagi ära
murda peale 2 tunnist meelitamist. Varasemalt olid kõik 6 küünalt läbi, nüüd 5tk siis uued peal ja miinus kraadiga käivitusmure võiks ikkagi
lahendatud olla, kuid kas võin autoga niiviisi ringi sõita, et küünal murdunud, kuniks saan aja kuskile, kus võetakse see murdunud küünal välja? Või
peame treileri tellima ja auto viima töökotta, kus vastavad vahendid olemas?
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 16.11.19 17:59
|
|
|
Eks oleneb sellest, et kuidas murdus. Kui keerme osa jäi sisse ja ainult kuuskant murdus ära pealt, siis võib vast edasi sõita.
|
|
|
Rain573
klubiliige
Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT, W211, CLS Shoting Brake
|
postitati 16.11.19 22:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Ma ei tea, et mis tüüpi küünlad selle autol on, aga näiteks keraamiliste küünalde puhul näebki tehas ette, et kui 20Nm keerates lahti ei tule, siis
tuleb plokikaas maha võtta. Pingutusjõud on igat tüüpi küünaldel 20Nm kanti ja ega lahti keerates ei saa ka eriti suuremat jõudu rakendada, murdubki
pooleks.
Normtunnid plokikaane eemaldamiseks/paigaldamiseks 7-8 või 10 tundi mõlema jaoks, tõsisemad töökojad lähtuvad sellest. Lisaks hunnik tihendeid-polte.
|
On Sul mingit manuaali ka selle kohta v? Või mis autodel nii käseb teha. Ma huvipärast vaataks ka
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 17.11.19 06:34
|
|
|
Arvan, et ikka Elsa-s oli see jutt ja uuemate R4 TDI mootorite kohta, eks peab kontrollima.
Edit: Otsingusse "tdi ceramic glow plug workshop manual" ja leiab ka üles selle jutu, näiteks BMN ja BUY mootorid.
|
|
|
sigaelmar
huviline
Registreerunud 25.08.07
Kasutaja on eemal
|
|
A4TQ
klubiliige
Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: SQ7, 911
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.11.19 19:32
|
|
|
Oman sarnast suruõhu tööriista eelsüüteküünalde eemaldamiseks, nagu siin näidatud, kuid paraku totaalselt kinni olevate küünalde puhul ei aita ka see,
korduvalt läbikäidud tee.
Olen isegi kaante remonti tehes niimoodi väga palju vaeva näinud küünalde kättesaamiseks, kui kaan laua peal. Ei aita mõnikord isegi korralik kuum
ning leotamine mõlemalt poolt.
Murtud küünla saab kätte tavaliselt edukalt, kui asi piirdub sellega, et küünal ära murtud ja edasi pole midagi aretatud.
Paraku enamjaolt ei lepita sellega, et küünal läks puru ja üritatakse erinevaid teisi variante ning lõpuks tullakse, kui asi päris hapu
Eelpool mainitud ca 50eurisesse komplekti väga usku pole, kuid pole konkreetset komplekti proovinud ning päris maha ka ei saa seega laita..
Keraamiliste küünalde kinnikeeramis jõud muidu ka väiksem, kui tavaliste üldjuhul. Ühe 103kw tdi mootoriga just oli, tavapärase küünla kinnikeeramis
jõud 20nm, keraamilisel küünlal 10nm..
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6 R30 VR6 turbo
|
postitati 17.11.19 22:26
|
|
|
Pole suutnud ühtegi küünalt pooleks keerata VAG'il. Te vist remondite bemme ja mersusid ainult, kus pihustid tuleb ka välja puurida
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |