Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Eelsüüteküünlad liiga kõvasti kinni (Vastuseid: 26 | Vaatamisi: 11021)
birkram
huviline

Avatar


Registreerunud 08.02.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 3.0TDI S-line

postitati 14.03.16 15:22 Tsiteeri
Eelsüüteküünlad liiga kõvasti kinni



Varsti juba 3 aastat tagasi sai Saksast toodud üks 3.0TDI 2007a. Läbisõit küll võrdlemisi kõrge (300k), aga väga kenasti hooldatud/hoitud masin. Nüüd olen sattunud pisut halba olukorda, kus Saksas kunagi peale keeratud eelsüüteküünlad on läbi ning oleks vaja neid vahetada. Lisainfoks, et algselt kui auto soetasin lasin teha küünalte vahetuse, tollel hetkel olid veel kinni jäänud küünlad töökorras, mainiti töökojas, et 2 vanat küünalt on nii kõvasti kinni, et ei saa lahti, aga toimivad. Ma ei osanud miski pärast sellel hetkel muretseda, keegi ei öelnud ka, et mis sellega hiljem kaasneda võib.

Nüüd siis on küünlad läbi ning nii kõvasti kinni, et on SUUR oht neid puruks keerata. Flamekos viidi mind nüüd kurssi, mis reaalsused mind võivad ees oodata. Ma saan täiesti aru, et vastutus lasub nüüd minul, et kui katki läheb, siis peab kõvasti rahakotti kergendama. Kuigi see on selline bingo mängimise tunne, ei ole siin vist muud varianti. Nüüd paluks natuke infot, äkki kellegil on kogemust.

1) Kui küünal katki läheb, kas on võimalik see katkine osa sealt kätte saada ilma, et plokikaant eemaldatakse?
2) Juhul kui plokikaan eemaldatakse, mis on arvestatav summa, mis tuleb välja käia, et masin taas töökorda saada?
3) Kui kaua võib masin olla rajalt maas?

Suured tänud ette.

B.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype
TDN
huviline



Registreerunud 22.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Superb 2017

postitati 14.03.16 15:31 Tsiteeri


http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=160304


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 14.03.16 16:05 Tsiteeri


Võib ka juhtuda, et küünal pooleks ei lähe, aga tuleb välja koos plokikaanes oleva keermega. Kui kuuma mootoriga seda teha, siis peaks tulema tunduvalt paremini. Iseasi kui hea seda kuuma mootoriga teha on (näit. kas käsi õigesse kohta ulatab, ilma kõrvetamata).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 14.03.16 16:28 Tsiteeri


Ma ei tea, et mis tüüpi küünlad selle autol on, aga näiteks keraamiliste küünalde puhul näebki tehas ette, et kui 20Nm keerates lahti ei tule, siis tuleb plokikaas maha võtta. Pingutusjõud on igat tüüpi küünaldel 20Nm kanti ja ega lahti keerates ei saa ka eriti suuremat jõudu rakendada, murdubki pooleks.

Normtunnid plokikaane eemaldamiseks/paigaldamiseks 7-8 või 10 tundi mõlema jaoks, tõsisemad töökojad lähtuvad sellest. Lisaks hunnik tihendeid-polte.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
KeveN
huviline

Avatar


Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2

postitati 14.03.16 18:09 Tsiteeri


Kindlasti lahti proovida keerata kuuma mootoriga. Ise olen niimoodi saanud lahti kõvasti kinni jäänud küünlad. Väga tasaja targu tuleb läheneda.


Polyurea ülitugevad pinnakatted sõidukitele- https://polyterm.ee/
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kert85
huviline

Avatar


Registreerunud 30.12.14
Kasutaja on eemal


postitati 14.03.16 19:13 Tsiteeri


Keegi kunagi mainis, et pikalt pikalt leotada mingi puhastusvahendiga a´la mr proper või millegi taolisega, et pidavat ronima vahele ja aitama.
Olen ka saanud aru, et ennem kuuma anda, see annab ka lootust asi kätte saada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
birkram
huviline

Avatar


Registreerunud 08.02.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 3.0TDI S-line

postitati 14.03.16 19:53 Tsiteeri


Tänud soovituste eest. Ma ise kindlasti kallale ei julge minna. Pole absoluutselt kogemust ning ilmselt keerakski kohe katki. Nägin siin läbi käivat numbrit 10 tundi plokikaane maha ja peale. Kas võib olla, et töökojas võiks saada alla €500.00 hakkama? Usaldan ilmselt Flameko kogemust ning lasen neil kätt proovida, ehk saab maha.

Olen kuulnud, et plokikaane eemaldamise kohta ka igasuguseid halbu "jutte". Kas on siin midagi tegelt ka karta? Vabandan rumalate küsimuste pärast, täielik võhik.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype
Reims86
huviline

Avatar


Registreerunud 12.08.13
Asukoht: Pärnu / Norra (Hitra)
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 171kw 3,0TDI Quattro / Audi A4 110kw 2,5TDI / Opel Corsa E 2015a

postitati 14.03.16 21:12 Tsiteeri


Tänapäeval ei ole vajalik plokikaant eemaldada ka mitte siis, kui küünla puruks keerad. See puuritakse välja ja tehakse kõik vajalikud toimingud ilma suuremat lammutust ette võtmata. 1 küünal ca -2h oleneb kui palju tööd vaja teha. Hinnaliselt oli vist alla 100€ küünal. Erinevad kohad pakuvad erinevat hinda.
Seega mina kasutaks googlit ja läheks kohe sellisesse kohta, kes selle töö suudab ära teha kui peaks küünal murduma.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 15.03.16 05:26 Tsiteeri


Ok, need metallküünlad saab võib-olla kõik kätte, aga keraamilised pigem pudenevad laiali ja kes need tükid sealt välja korjab kõik. Võib-olla lastakse korra suruõhuga läbi ja pannakse käima, jäägid kraabivad silindreid või lendavad läbi turbo labade välja. Uuemate autode küünlad on ju üldse mingi rõhuanduriga kokku ehitatud, nende eemaldamise koha pealt ei oska midagi öelda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Reims86
huviline

Avatar


Registreerunud 12.08.13
Asukoht: Pärnu / Norra (Hitra)
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 171kw 3,0TDI Quattro / Audi A4 110kw 2,5TDI / Opel Corsa E 2015a

postitati 15.03.16 08:43 Tsiteeri


Suruõhul on päris suur võim ja ei jää sinna miskit sisse kraapima, kui kasutada siiski rohkem seda õhku kui nn suts. Pealegi kui vaadata erinevaid Youtube videosi siis eemaldatakse osadel ka pihusti, kust lastakse pidevalt suruõhku peale. Seega puru mis tekib ei lähe üldse silindrissegi. Uuemate kohta ei oska kaasa rääkida, kuid sellel mingit kokkuehitatud rõhuandurit ei ole.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
SilverL
huviline

Avatar


Registreerunud 18.07.13
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant C7 FL BiTDI

postitati 15.03.16 09:12 Tsiteeri


Flamekot ei soovita.

Pakun sulle stsenaariumi.

Nad panevad riski sinu peale. Keeravad küünlad pooleks. Seejärel saadavad kaaned sinna , kuhu sa kohe oleks pidanud minema. Ja sina taod ilusti topelt töö kinni.

Uuri kohe kohti, kus on vastavad spetsialistid olemas. Dieselland vms.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
quattromees
huviline

Avatar


Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford

postitati 15.03.16 09:22 Tsiteeri


Kui sujuvalt küünla eemaldamine läheb, ei tea. Esimene variant kuum mootor väikese jõuga. Tõenäoliselt läheb puruks. Otsa välja puurimine spets vahenditega ei pruugi 100% õnnestuda.
Omal riisikol on variant murdunud otsa korral käima panna ja loota, et lööb otsa välja. Minul on korra sellisel meetodil ots silindrisse kukkunud. Isegi kaas maas murdusid neljast veel kaks küünla otsa kaande isegi siis, kui sportlikust huvist neid leotasin ja tahma eemaldasin (konkreetne näide Mazda 3 baasil).

St, tõenäoliselt keerad küünla puruks. Kui sellele järgnevat ise teha ei taha, siis jäta küünla eemaldamine vastutusvõimelisele töökojale.


Kokku rohkem, kui 1100 hobust
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 15.03.16 09:26 Tsiteeri


Karla Autol on olemas spets vahendid küünla välja puurimiseks.
Viisin kunagi olude sunnil ühe kliendi mootori sinna (antud autol ei saanud tööriistadega ligi mootorit maha võtmata) ning hind oli minu mäletamist mööda ca. 50 EUR/küünal. Kõik saadi ilusti kätte ning keere oli ka korras pärast.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 17.03.16 07:37 Tsiteeri


Prantsuse Auto OÜ
Lear 505 9004

Ei tasu lasta ennast firma nimest heidutada, mees teab mis teeb, on kaua teinud ja omab ka vajalikku rakiste ja tööriistade parki.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Leopold661
huviline



Registreerunud 17.11.04
Asukoht: Paide
Kasutaja on eemal


postitati 17.03.16 08:00 Tsiteeri


Minu audil läks pooleks küünal välja keerates, see võetakse spets vahenditega välja. Maksis seekord 100.- eurot. Samuti 3.0 tdi


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
birkram
huviline

Avatar


Registreerunud 08.02.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 3.0TDI S-line

postitati 21.03.16 12:06 Tsiteeri


Suured tänud kõigile, kes head nõu andsid. Kiitus läheb eraldi veel kasutajale prj, kes suunas Karla Autosse. Seal saadi siis jagu, üks küünal saadi niisama kätte, aga üks siiski murdus ja tuli puurida. Plokikaant maha ei võetud.

Kokkuvõttes, siis 190 euri, mis sisaldas:
2 tundi tööd
1 puurimine
3 küünalt

Võeti kähku ette ning teostati ka väga kärmelt.

Natuke teeb meele nukraks küll, et "küünalte vahetus" nii keerukaks ja kulukaks osutus, aga ilmselt palju odavamalt ja kiiremini kui oleks seda mootori laiali võtmisel. Igaljuhul tulemiga rahul.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 21.03.16 16:38 Tsiteeri


Ma arvan, et suhteliselt mõistlik hind isegi tuli lõppkokkuvõttes.
Lõpp hea, kõik hea.

Et vältida tulevikus nukra meelt, soovitan küünaldele vahele panna määret ning keerata õige jõuga kinni (ma mõistan, et ilmselt ostsid auto nii).


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
janis21
huviline



Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 16.11.19 15:34 Tsiteeri


Sattusime ka sõbra 3,0 165kw küünlaid vahetades üsna kehva olukorda. 6-st 5 sai kuidagi lahti pika peale meelitatud, kuid ühe suutsime ikkagi ära murda peale 2 tunnist meelitamist. Varasemalt olid kõik 6 küünalt läbi, nüüd 5tk siis uued peal ja miinus kraadiga käivitusmure võiks ikkagi lahendatud olla, kuid kas võin autoga niiviisi ringi sõita, et küünal murdunud, kuniks saan aja kuskile, kus võetakse see murdunud küünal välja? Või peame treileri tellima ja auto viima töökotta, kus vastavad vahendid olemas?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 16.11.19 17:59 Tsiteeri


Eks oleneb sellest, et kuidas murdus. Kui keerme osa jäi sisse ja ainult kuuskant murdus ära pealt, siis võib vast edasi sõita.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Rain573
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.09.05
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi b4 Competition V8, Fiat Punto GT, W211, CLS Shoting Brake

postitati 16.11.19 22:29 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Ma ei tea, et mis tüüpi küünlad selle autol on, aga näiteks keraamiliste küünalde puhul näebki tehas ette, et kui 20Nm keerates lahti ei tule, siis tuleb plokikaas maha võtta. Pingutusjõud on igat tüüpi küünaldel 20Nm kanti ja ega lahti keerates ei saa ka eriti suuremat jõudu rakendada, murdubki pooleks.

Normtunnid plokikaane eemaldamiseks/paigaldamiseks 7-8 või 10 tundi mõlema jaoks, tõsisemad töökojad lähtuvad sellest. Lisaks hunnik tihendeid-polte.


On Sul mingit manuaali ka selle kohta v? Või mis autodel nii käseb teha. Ma huvipärast vaataks ka :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 17.11.19 06:34 Tsiteeri


Arvan, et ikka Elsa-s oli see jutt ja uuemate R4 TDI mootorite kohta, eks peab kontrollima.

Edit: Otsingusse "tdi ceramic glow plug workshop manual" ja leiab ka üles selle jutu, näiteks BMN ja BUY mootorid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
sigaelmar
huviline



Registreerunud 25.08.07
Kasutaja on eemal


postitati 17.11.19 15:37 Tsiteeri


See tööriist aitab ka palju enne kui katki keerama hakkate
https://www.ebay.co.uk/itm/Welzh-Werkzeug-4121-ww-Impact-Vibration-Glow-Plug-Removal-Gun-9pc-8-12-mm-skts-/172847250828


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
A4TQ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: SQ7, 911

postitati 17.11.19 18:32 Tsiteeri


Kui juba katki keeratakse siis aitab selline komplekt.
http://www.voti24.ee/et/a/katkise-eelsuutekuunla-eemaldus-kompl-16osa-puurid-keerm-05342

Imelik et Flameko sellist teenust ei paku.
Ikka juba 10a kasutatakse pooleks murtud küünla välja freesimist, mitte plokikaane maha võtmist


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ivorturb12
huviline

Avatar


Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal


postitati 17.11.19 19:32 Tsiteeri


Oman sarnast suruõhu tööriista eelsüüteküünalde eemaldamiseks, nagu siin näidatud, kuid paraku totaalselt kinni olevate küünalde puhul ei aita ka see, korduvalt läbikäidud tee.
Olen isegi kaante remonti tehes niimoodi väga palju vaeva näinud küünalde kättesaamiseks, kui kaan laua peal. Ei aita mõnikord isegi korralik kuum ning leotamine mõlemalt poolt.
Murtud küünla saab kätte tavaliselt edukalt, kui asi piirdub sellega, et küünal ära murtud ja edasi pole midagi aretatud.
Paraku enamjaolt ei lepita sellega, et küünal läks puru ja üritatakse erinevaid teisi variante ning lõpuks tullakse, kui asi päris hapu:D
Eelpool mainitud ca 50eurisesse komplekti väga usku pole, kuid pole konkreetset komplekti proovinud ning päris maha ka ei saa seega laita..

Keraamiliste küünalde kinnikeeramis jõud muidu ka väiksem, kui tavaliste üldjuhul. Ühe 103kw tdi mootoriga just oli, tavapärase küünla kinnikeeramis jõud 20nm, keraamilisel küünlal 10nm..


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
andrec
huviline



Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B6 R30 VR6 turbo

postitati 17.11.19 22:26 Tsiteeri


Pole suutnud ühtegi küünalt pooleks keerata VAG'il. Te vist remondite bemme ja mersusid ainult, kus pihustid tuleb ka välja puurida :D


12,72@178,14km/h @S4 // 241km/h @ S4 OMC
http://differ.ee https://www.youtube.com/andresleever
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 33.7% - SQL: 66.3%]