Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Küsimus aku kohta? (Vastuseid: 9 | Vaatamisi: 1592)
vibro
huviline



Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal


postitati 18.01.16 19:35 Tsiteeri
Küsimus aku kohta?



Juhtus selline lugu siis,
Hommikul kui need suured külmad olid ei läinud auto käima, käiasin aku suht tühjaks ja pärast võtsin krokodillidega teise auto pealt lisavoolu ja sain käima.
Kuna pärast oli vaja sõita suht lühike ots tõõle ja ei olnud aega pikemat ringi teha siis viisin aku tuppa laadima.
Kuskil tunnikese pärast või veits rohkem hakkas hapet välja ajama.(suht vähe)
Kuna aku suht uus siis viisin selle garantiisse.
Vastuseks sain selle, et aku täiesti korras, jutu järgi pandi tilk hapet juurde ning tehti vastavad testid ja kõik vastas nõuetele ja mitte mingeid probleeme ei leitud.
Õeldi, et hapet võis välja ajada sellest, et viisin külma ja suht tühja aku tuppa ja panin kohe laadima, et oleks pidanud laskma akul toatemperatuuril veits seista mõned tunnid või midagi sellist ja siis laadima panema.
Hetkel aku auto peal ja tundub ok. Homme hommikul tuleb esimene külmkäivitus ja näen mis siis saab.
Mida arvata sellisest vastusest mis garantiist õeldi või mis te sellisest asjast arvate. Garantii kehtib veel 4 kuud nii et jõuan veel tagasi minna kui vaja.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
commodore
huviline

Avatar


Registreerunud 26.03.05
Kasutaja on eemal

Auto: Coupe Quattro, C6 quattro, Passat B8 4motion 280hp

postitati 18.01.16 20:22 Tsiteeri


Täna ajasime ühte veoautot käima. Väljas -27 ja seisnud ca kuu aega. EI suutnud autot käima vedada. Panime kohe laadija järgi. Tulemuseks see, et laadima ei hakanud( ühel akul lõi natukene hapet välja). Viisime akud lattu ja lasime soojeneda. Peale seda madala vooluga laadima ja akud toimivad. Kuu alguses oli kogemus vanemate riisiraketiga. Auto samuti seisnud välja paar nädalat(aku vedas ilusti käima, kuid profülaktika mõttes oli plaan akut laadida.) Väljas aku voolu vastu ei hakanud võtma. Paariks tunniks tuppa ja hakkas ilusti laadima.
Ehk siis mina leian, et võimalusel on mõistlik lasta akul kuskil soojeneda ja siis laadida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tl470487
aeg maha



Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 18.01.16 20:48 Tsiteeri


Lühivastusena täpselt nii ongi nagu selgitati.
Kui tahad pikemat selgitust siis see kõik on selgitatav elektrokeemia pinnakatte laadimise asjaoludega (surface charge). Kui muidu und ei tule siis :) tarkust pannakse näiteks: https://en.wikipedia.org/wiki/Surface_charge


- 51905398 - autode diagnostikaseadmed ja töövahendid - VCDS - VAS - LAUNCH PRO3- http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=101206
HHO mootoripuhastus - kõik ja igasugused sisepõlemismootorid, küsi lisa 51905398 - https://www.youtube.com/watch?v=b5paGgZB_tM
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Lauri0112
klubiliige

Avatar


Registreerunud 20.03.12
Kasutaja on eemal

Auto: A5 S-line 3.0tdi

postitati 19.01.16 06:17 Tsiteeri


On see tõesti normaalne, et hapet hakkab välja voolama, pannakse hapet juurde ja aku jälle "korras" ? :o
Ausaltöeldes kui ma näeks, et aku hapet välja ajab, ei tahaks mitte selle aku läheduses olla. :D

Võib-olla ma lihtsalt rumal, ei tea. :D


Lauri in Audi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tl470487
aeg maha



Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 19.01.16 09:25 Tsiteeri


Täiesti tavanähtus nagu näiteks ka kiirabi traumaosakonnas, kus midagi otsast ära tulnud või lõigatud ja midagi välja voolanud. Kõik pannakse tagasi ja valdav osa elab pikalt ning rõõmsalt edasi. Kui hooletud või mõistust jäi puudu siis esmaabi tuleb appi. Sama lugu sellisel kujul sisuliselt külmunud aku laadimise osas. Uuematel autodel on energiajuhtimise mooduli koosluses temperatuuriandur, mis süsteemi ning akut kaitsevad. Aku tühjaks käiamine ja selle külma kätte seisma jätmine on muidugi juba eraldiseisev loodusõnnetus ning võite 1 kord pakkuda, kas selline tegevus on kooskõlas kasutustingimustega ning peab säilitama aku garantii. :)


- 51905398 - autode diagnostikaseadmed ja töövahendid - VCDS - VAS - LAUNCH PRO3- http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=101206
HHO mootoripuhastus - kõik ja igasugused sisepõlemismootorid, küsi lisa 51905398 - https://www.youtube.com/watch?v=b5paGgZB_tM
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
vibro
huviline



Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal


postitati 20.01.16 04:35 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: tl470487
Täiesti tavanähtus nagu näiteks ka kiirabi traumaosakonnas, kus midagi otsast ära tulnud või lõigatud ja midagi välja voolanud. Kõik pannakse tagasi ja valdav osa elab pikalt ning rõõmsalt edasi. Kui hooletud või mõistust jäi puudu siis esmaabi tuleb appi. Sama lugu sellisel kujul sisuliselt külmunud aku laadimise osas. Uuematel autodel on energiajuhtimise mooduli koosluses temperatuuriandur, mis süsteemi ning akut kaitsevad. Aku tühjaks käiamine ja selle külma kätte seisma jätmine on muidugi juba eraldiseisev loodusõnnetus ning võite 1 kord pakkuda, kas selline tegevus on kooskõlas kasutustingimustega ning peab säilitama aku garantii. :)


Keegi ei õelnud ju et jätsin külma kätte seisma. Pärast käima saamist sõitsin 15 minti ja pärast seda viisin sooja. Ainuke viga mis tegin oli see et panin kohe laadima. Ei tulnudki selle peale et kui toalaadijaga laadida peab aku veits soojenema. Auto peal laadides poleks keegi seda akut soojendanud ja varemgi aku tühjaks käiatud ja autoga täis laetud ja sellist asja auto peal ei juhtu ju et külm aku hakkab midagi välja ajama.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tl470487
aeg maha



Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 20.01.16 07:42 Tsiteeri


See oli teema arendus. Laiendasin käsitlust ja pidasin seda sinu juhtumit juba käsitletuks.
Kui soovid aga analüüsi siis võib edasi panna. :D
Valesti tegid seda, mida juba selgitati. Kui väljas on -15C ja toas +20C siis temperatuuri vahe on teatavasti 35C kraadi. Elementaarne, et sellise tihedusega elektrokeemiline ühend "paneb näkku", kui selles olluses hakatakse veel elektrone liigutama.
Võib veel lisada, et antud aku müüja panustas ilmselgelt kliendisuhetele. Garantii alla kuuluvate tööde või teenustega ei olnud seal sisuliselt midagi pistmist ning igati õiglane on sellise töö eest arve esitada.


- 51905398 - autode diagnostikaseadmed ja töövahendid - VCDS - VAS - LAUNCH PRO3- http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=101206
HHO mootoripuhastus - kõik ja igasugused sisepõlemismootorid, küsi lisa 51905398 - https://www.youtube.com/watch?v=b5paGgZB_tM
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
heihei
huviline



Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal

Auto: b6, 96kw bens.

postitati 20.01.16 09:06 Tsiteeri


Mõttevälgatus, mis võis juhtuda, kuigi eelmine postitus on tõenäolisem. Et osa vedelikust jäätus enne laadima panemist õues. Sisse tulles ja kohe laadima pannes jäätükid kerkisid korkideni või siis väljas jäätumisel paisuski vedelik korkideni ja laadimisel pressiski vedelik korgi vahelt välja. Sest kuskilt ei loe välja, et sa oleks korgid maha võtnud. Ulme või segane arutlus, aga ju võimalik? Endal kunagi peaagu, et aku on jäätunud, aga õnneks vaid jääsupp oli sees, mitte täielikult jäätunud. Isegi uue aku puhul (kui võimalus), mina küll võtan korgid maha. Eales ei tea, mis seal sees võib olla. ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
vibro
huviline



Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal


postitati 20.01.16 21:03 Tsiteeri


Pole vahet enam.
Aku korras, poes arvet ei esitatud ja täna oli -18 ja käivitus probleemideta. Jutt käib diiselmootorist.
Järgmine kord targem lihtsalt.
Lihtsalt huvitas kas poest kuuldud jutt oli tõsi. Ja arvan et nii mõnigi võib siit midagi õppida.
Ja need kellega olen sellest rääkinud ütlevad kõik, et poleks selle peale tulnudki.
Ja kuna ostsin uue aku kui vana poes oli siis nüüd mul kaks akut ja kui kellegil huvi aku vastu siis võib psi kirjutada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tl470487
aeg maha



Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 20.01.16 21:20 Tsiteeri


Kelle jaoks neid kasutusjuhendeid siis küll vorbitakse? :D
http://www.etva.ee/upload/files/k%C3%A4ivitusakude%20kasutusjuhend%20ja%20pretensioonide%20esitamise%20kord.pdf

#5. Akut on vaja alalisvoolu laadijaga laadida klemmpinge alanemisel 12,5 V allapoole ning elektrolüüdi tiheduse langemisel alla 1,22 kg/l kohta. Alalaetud aku tuleb koheselt laadida, vältimaks akuplaatide sulfatiseerumist (algab klemmpingel 12,4 V) ja elektrolüüdi külmumist talveperioodil (tühi aku elektrolüüdi 1,10kg/l kohta jäätub juba -7° C juures). Akut ei tohi laadida, kui selle temperatuur ei ole vahemikus +10° C...+30° C. Elektrolüüdi tihedus sõltub temperatuurist. Laetud aku elektrolüüdi tihedus on 1,28 kg/l kohta +25° C juures ning klemmipinge 12,7 V – 12,8 V. Aku klemmipinget ja elektrolüüdi tihedust tuleb mõõta mitte varem, kui 4,5 tundi pärast laadimise lõpetamist.


- 51905398 - autode diagnostikaseadmed ja töövahendid - VCDS - VAS - LAUNCH PRO3- http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=101206
HHO mootoripuhastus - kõik ja igasugused sisepõlemismootorid, küsi lisa 51905398 - https://www.youtube.com/watch?v=b5paGgZB_tM
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 27.2% - SQL: 72.8%]