Lehekülgi: 1 2 |
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 06:43
|
|
|
mootori temperatuur ja salongi õhk ?!?
Paar muret on tekkinud.
Nimelt ei taha mootori temperatuur seal 90C juurde jõuda, tiksub seal 50c ja 70c vahel, ning salongi ei puhu piisavalt sooja,on selline leige õhk ja
seegi peale 1-2 km sõitu.
Vahetatud on termostaat, veepump, salongi radikas, tosool ning korralikult ka õhutatud, torud ilusti kuumad.
Peal on ka kliima kuid sellel konditsioneeri radikas tühi.
Kas võib veel seal midagi tuksis olla?
Võrdluseks sama kerega ja sama mootoriga, mitte kliimaga versioon ja temperatuur tõuseb ilusti 90c juurde ning seisab seal ilusti. Samuti salongi
hakkab juba sooja tulema peale 5-6 minutit kohapeal tiksumist ning 5-10 km sõitu on salongi puhuv õhk ikka kuum.
|
|
|
antsu
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.12.15 07:03
|
|
|
Täpsusta ka autod ära. Siis on vähe lihtsam.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 30.12.15 07:31
|
|
|
Vigane termostaat sai peale, kui enne jooksis ilusti 90C ja salong soe.
Kui siiski aga temperatuur korralikult vajaliku kraadini jõuab ja salongi ikka sooja ei satu, siis ilmselt juba salongiahi umbes.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 08:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: antsu
Täpsusta ka autod ära. Siis on vähe lihtsam. |
Tegemist B4 Coupe autodega. ja mootorid 2.8 V6
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 30.12.15 08:06
|
|
|
Vana C4 2,8 vaevab juba aastaid sarnane mure. Suvel ei toimu seda tihti, kuid jahedamate ilmadega on esinenud. Vaadates kliima displeilt´´51´´ alt,
näitab mootori töötemperatuuriks viksilt ja viisakalt kogu aeg (sõltumata aastaajast) 90C. Ja seda juba lühikese sõidu järel. Kella näiduga aga on
teema teine- kui suvel saab sealgi nõela tavaliselt 90C-ni, siis jahedal ajal esineb seda vaid linnas venides. Nagu maantee ees avaneb, kukub nõel
mõne aja jooksul sinna teise pulga kanti (kui vaadata vasakult) ja ega seal erilisi muutusi sõidu ajal rohkem toimu. Rihmaringiga on vahetatud kõik
vajalikud asjad, hiljem lekke tõttu lisaks ka salongi soojusvaheti. Kuna otsustasin koonerdada ja paigaldasin mitte originaali, tundub, et kabinet ei
soojene nagu originaaliga. Aga see ei pruugi nii olla. Kasukaga ei pea vähemalt istuma.
Olen tänaseks juba aastaid mõtelnud, mida ette võtta, aga kuna seda C4 igapäevaselt ei kasuta, ei ole mingeid tegevusi sooritanud. Ei taha uskuda, et
viga on termostaadis, sest selline sai toimub juba kolmanda BEHR´i termostaadiga. Eelmist koos tutikaga kastrulis keetes oli selgelt näha, kuidas
kasutatud vidin sulgus peale avanemist jahtudes aeglasemalt kui tutnoi. Äkki ongi viga selles? Ja kas panen väga põõsasse, kui arvan, et mootoril on
kaks temperatuuri andurit- üks, mis annab signaali kliima juhtimiseks, teine aga kellale ja mootori ajule? Tundub, et kütusekulu on tänu jahedamale
mootoritemperatuurile, kella järgi, ehk kerkinud, kuid arvestades, et tavavahemaad ei ole eriti pikad, jäädes 30-40 km kanti, ei pruugi see nii olla.
Vahel pikemaid sõite tehes langeb ka kompu järgi keskmine.
Mida targad arvavad? Kõige lihtsam oleks vahetada termostaat, seekord juba MAHLER nagu soovitas Speedster, või paneb tempi andur pühade puhul segast?
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 08:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Vigane termostaat sai peale, kui enne jooksis ilusti 90C ja salong soe.
Kui siiski aga temperatuur korralikult vajaliku kraadini jõuab ja salongi ikka sooja ei satu, siis ilmselt juba salongiahi umbes.
|
Vigane termostaat ei tohiks olla, sest oli ka eelnevalt sama probleem. Ei läinud 90C juurde mitte kuidagi ning sõites langes isegi madalamalekui see
keskmine nn 70C kriips ja salong samuti külm.
Ise algul kahtlustasin, et kont on järgi ning lööb salongi külma õhku, kuid kliima on tühi ja see ei sega.
Salongi ahi on kõik pulkadeks võetud ja klapid ka korda tehtud.
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 08:13
|
|
|
Termostaat ongi mul ka MAHLER-i toodang, oli ka eelmine sama tootja oma peal ka mõlemal kirjad 85c või 82c, ei mäleta enam peast.
|
|
|
antsu
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.12.15 08:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ahtisaar
Tsitaat: | Algselt postitas: antsu
Täpsusta ka autod ära. Siis on vähe lihtsam. |
Tegemist B4 Coupe autodega. |
Mootorid ka paluks. Vedelikke on piisavalt?
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 30.12.15 08:15
|
|
|
Salongi ahju juures pidasin silmas, et vb on kärg ise umbes, kui jahutusega seotud torud tõesti kuumad on ja salongi sooja ei satu.
Kas isegi pööretel salongi temperatuur ei muutu?
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 08:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Salongi ahju juures pidasin silmas, et vb on kärg ise umbes, kui jahutusega seotud torud tõesti kuumad on. ja salongi sooja ei satu.
Kas isegi pööretel salongi temperatuur ei muutu? |
Salongi radikas vahetatud 2 nädalat tagasi. Salongi tuleb sooja grammike, ehk siis mingi pisikese pilu klaasilt puhastab ära kuid sõites kaob seegi
jõud ära, ning käega õhuavadelt katsudes on tunda kergelt leiget õhku.
Põõretel ei juhtu ka midagi.
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 08:36
|
|
|
Ega audil ei ole mingit nn kolmik kraani mida vaakumiga juhitakse? Tean et omegal on selline asi olemas mootori ja salongi torude vahel.
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 30.12.15 08:47
|
|
|
Mis salongi radikas külge pandi? Neid radikaid on u tuurist puukuurini müügil.
Ainuke Normaalne lahendus oleks Hella/Behr, hädapärast käib Swagi oma ka.
Ülejäänud radikatel on sees vedeliku ribisid vähem ning sealt võibki sooja ootama jääda.
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 08:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: j2mis
Mis salongi radikas külge pandi? Neid radikaid on u tuurist puukuurini müügil.
Ainuke Normaalne lahendus oleks Hella/Behr, hädapärast käib Swagi oma ka.
Ülejäänud radikatel on sees vedeliku ribisid vähem ning sealt võibki sooja ootama jääda. |
Hetkel jään selle radika margi võlgu.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 30.12.15 08:58
|
|
|
Aitab esialgu ka isegi odav radiaator, kuid tekib juba küsimus, et miks kell pendeldab madalatel temperatuuridel ja kuidas nn. töösooja mootoriga
pöördeid andes salongi sooja ei edasta, sest isegi vana originaal ja umbes radikaga on siiski pööretega tunda, kuidas hetkeks sooja tuleb tavapärasest
rohkem.
5-silkusel on "heater valve" olemas.
Ahtisaar, mis mootorist jutt, kui autoks coupe?
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 30.12.15 08:59
|
|
|
Kuidas töötab salongi vent? Kui pöörded põhja keerad, kas puhub putkast välja? Pane puhuma ainult kas klaasile v näkku, õhu liikumine peab olema väga
hästi tuntav. Kui sõidu ajal kustub ära viimnegi sooja õhu puhumine, jääb mulje, et ventikale ei tule piisavalt õhku peale e. õhusiiber kliima ja
ventika vahel on vales asendis.
Mingit kolmikklappi minu mäletamist mööda Audil ei ole, on ainult sooja-külma mootor, mis reguleerib õhu pealevoolu vastavalt vajadusele- kas
soojendada salongi v jahutada (elimineerida soojusvaheti v piirata seda läbivat õhuhulka).
Ja kui ma ei eksi, siis on Audil vaakumiga kraan, mis sulgeb jahutuse pealevoolu salongi radikasse. Kehtib kindlasti C3 ja C4-l.
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 08:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Aitab esialgu ka isegi odav radiaator, kuid tekib juba küsimus, et miks kell pendeldab madalatel temperatuuridel ja kuidas nn. töösooja mootoriga
pöördeid andes salongi sooja ei edasta, sest isegi vana originaal ja umbes radikaga on siiski pööretega tunda, kuidas hetkeks sooja tuleb tavapärasest
rohkem.
Ahtisaar, mis mootorist jutt, kui autoks coupe? |
2.8 v6 128kw
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 30.12.15 09:04
|
|
|
Torusid ei pruugi B- radikatel vähem olla, küll aga on vähem torudevahelisi lamelle, tänu millele soojusvahetus väheneb.
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 09:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sir-mac
Kuidas töötab salongi vent? Kui pöörded põhja keerad, kas puhub putkast välja? Pane puhuma ainult kas klaasile v näkku, õhu liikumine peab olema väga
hästi tuntav. Kui sõidu ajal kustub ära viimnegi sooja õhu puhumine, jääb mulje, et ventikale ei tule piisavalt õhku peale e. õhusiiber kliima ja
ventika vahel on vales asendis.
Mingit kolmikklappi minu mäletamist mööda Audil ei ole, on ainult sooja-külma mootor, mis reguleerib õhu pealevoolu vastavalt vajadusele- kas
soojendada salongi v jahutada (elimineerida soojusvaheti v piirata seda läbivat õhuhulka).
Ja kui ma ei eksi, siis on Audil vaakumiga kraan, mis sulgeb jahutuse pealevoolu salongi radikasse. Kehtib kindlasti C3 ja C4-l. |
Õhku iseenesest puhub ilusti.
Enne oli autol peal keeratava nuppudega ja kahe nupuga(a/c ja REC) konditsioneeri komplekt, ning samuti ei toiminud sooja eraldumine salongi nii nagu
oleks pidanud(kõik kraanid ja klapid toimisid ilusti), nüüd on peal kliima süsteem, millel samuti klapid liiguvad nii kui vaja kuid ikka sama jama.
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 09:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sir-mac
Torusid ei pruugi B- radikatel vähem olla, küll aga on vähem torudevahelisi lamelle, tänu millele soojusvahetus väheneb. |
Omale on jäänud mulje, et just salongi radikale on kuuma vedeliku peale voolavus takistatud. Tundub, et see mingi kogus mis sinna radikasse jõuab ei
ole piisav ning see jahutatakse ventilaatori poolt tekkiva õhuvooluga maha.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 30.12.15 09:17
|
|
|
Süsteemi läbipesu vb ehk aitab.
Poolenisti umbes suur jahutusradiaator võib samuti hädasi tekitada.
B-osa radikatel on torude hulk väiksem, kuid suurema läbimõõduga + spiraalid sees, A-osal peenemad torud, kuid hulk suurem + samuti spiraalid sees.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on foorumis
|
postitati 30.12.15 09:23
|
|
|
Ka 70c peaks väga sooja õhku puhma. Piisava jahutusvedeliku ringlusega ei tohiks salongi ventikas jahutada sissepuhutavat õhku. Mina panin 92 c
termostaadi kui näidik mängis, nüüd ootan väga külmasid et näha kas paranes.
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 30.12.15 09:33
|
|
|
Oletustega edasi minnes võib olla umbes radikat toitev lõdvik. Sellist asja (ummistunud lõdvikut) on elus juhtunud ühel enda Scanial, millel oli
ülevoolu lõdvik täiesti umbes ja tänu sellele viskas suvalisel hetkel jahutuse loodusesse.
See variant läheb arvesse, kui on reipalt kasutatud millalgi lekkekõrvaldajat. Samas võib lõdvikus olla lahti koorunud mingi tükk, mis osaliselt
ummistab vedeliku voolamist. Eriti küll ei usu, aga välistada ei saa.
Kui ventilaator puhub max pööretel korralikult õhku, kui radikas ei ole umbes, kui lõdvik ei ole umbes, salongiradika torud ühtlaselt kuumad-
üldiselt, kui kõik peaks olema OK, aga sooja ei puhu korralikult, võib veel oletada, et kusagilt tõmbab ventikas juurde jahedat õhku v on veepump
lahjaks jäänud. Mõlemad teoreetilist laadi.
Noorel neiul on ka olnud mureks, et kabinet ei lähe korralikult soojaks (1,8 B5). Tavaliselt on tal kliima temp pandud MAX asendisse ja vent uhab
täite pööretega jahedat õhku läbi soojusvaheti. Olen selgitanud, et temp +24-25, veidi kannatust ja tuba soojeneb, aga jutust pole kasu olnud. Tal ka
vahetatud soojusvaheti, aga ei mäleta, kas sai paigaldatud originaal.
Ja samas soojeneb enda C4 mitte originaali vaid läbipaistva soojusradikaga ja kella järgi +70-75C temperatuuriga ikkagi normaalselt, olgugi et vähe
pikema aja vältel.
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 30.12.15 10:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sir-mac
Oletustega edasi minnes võib olla umbes radikat toitev lõdvik. Sellist asja (ummistunud lõdvikut) on elus juhtunud ühel enda Scanial, millel oli
ülevoolu lõdvik täiesti umbes ja tänu sellele viskas suvalisel hetkel jahutuse loodusesse.
See variant läheb arvesse, kui on reipalt kasutatud millalgi lekkekõrvaldajat. Samas võib lõdvikus olla lahti koorunud mingi tükk, mis osaliselt
ummistab vedeliku voolamist. Eriti küll ei usu, aga välistada ei saa.
Kui ventilaator puhub max pööretel korralikult õhku, kui radikas ei ole umbes, kui lõdvik ei ole umbes, salongiradika torud ühtlaselt kuumad-
üldiselt, kui kõik peaks olema OK, aga sooja ei puhu korralikult, võib veel oletada, et kusagilt tõmbab ventikas juurde jahedat õhku v on veepump
lahjaks jäänud. Mõlemad teoreetilist laadi.
Noorel neiul on ka olnud mureks, et kabinet ei lähe korralikult soojaks (1,8 B5). Tavaliselt on tal kliima temp pandud MAX asendisse ja vent uhab
täite pööretega jahedat õhku läbi soojusvaheti. Olen selgitanud, et temp +24-25, veidi kannatust ja tuba soojeneb, aga jutust pole kasu olnud. Tal ka
vahetatud soojusvaheti, aga ei mäleta, kas sai paigaldatud originaal.
Ja samas soojeneb enda C4 mitte originaali vaid läbipaistva soojusradikaga ja kella järgi +70-75C temperatuuriga ikkagi normaalselt, olgugi et vähe
pikema aja vältel. |
Õnneks tulemas jälle pikemad pühad, saab selle probleemiga tegeleda.
Peab seda torude läbivoolavust uurima.
Veeepumb on uus ja metall labadega, riiulis sama pump plast labadega. Mootori radikas on päris vana tegelikult.
Õnneks on olemas kõrval teine coupe, mis läheb nüüd siis juppideks ning doonoriks.
|
|
|
Kaar3l
huviline
Registreerunud 25.05.08
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDI Quattro
|
postitati 30.12.15 10:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sir-mac
Vana C4 2,8 vaevab juba aastaid sarnane mure. Suvel ei toimu seda tihti, kuid jahedamate ilmadega on esinenud. Vaadates kliima displeilt´´51´´ alt,
näitab mootori töötemperatuuriks viksilt ja viisakalt kogu aeg (sõltumata aastaajast) 90C. Ja seda juba lühikese sõidu järel. Kella näiduga aga on
teema teine- kui suvel saab sealgi nõela tavaliselt 90C-ni, siis jahedal ajal esineb seda vaid linnas venides. Nagu maantee ees avaneb, kukub nõel
mõne aja jooksul sinna teise pulga kanti (kui vaadata vasakult) ja ega seal erilisi muutusi sõidu ajal rohkem toimu. Rihmaringiga on vahetatud kõik
vajalikud asjad, hiljem lekke tõttu lisaks ka salongi soojusvaheti. Kuna otsustasin koonerdada ja paigaldasin mitte originaali, tundub, et kabinet ei
soojene nagu originaaliga. Aga see ei pruugi nii olla. Kasukaga ei pea vähemalt istuma.
Olen tänaseks juba aastaid mõtelnud, mida ette võtta, aga kuna seda C4 igapäevaselt ei kasuta, ei ole mingeid tegevusi sooritanud. Ei taha uskuda, et
viga on termostaadis, sest selline sai toimub juba kolmanda BEHR´i termostaadiga. Eelmist koos tutikaga kastrulis keetes oli selgelt näha, kuidas
kasutatud vidin sulgus peale avanemist jahtudes aeglasemalt kui tutnoi. Äkki ongi viga selles? Ja kas panen väga põõsasse, kui arvan, et mootoril on
kaks temperatuuri andurit- üks, mis annab signaali kliima juhtimiseks, teine aga kellale ja mootori ajule? Tundub, et kütusekulu on tänu jahedamale
mootoritemperatuurile, kella järgi, ehk kerkinud, kuid arvestades, et tavavahemaad ei ole eriti pikad, jäädes 30-40 km kanti, ei pruugi see nii olla.
Vahel pikemaid sõite tehes langeb ka kompu järgi keskmine.
Mida targad arvavad? Kõige lihtsam oleks vahetada termostaat, seekord juba MAHLER nagu soovitas Speedster, või paneb tempi andur pühade puhul segast?
|
Mul näitab kliima 51 alt täpselt sama asja, et mootor ilusti 90 kraadi, kellade juures läheb mõne aja pärast sinna 90 kanti. Vahetasin ka ära ühe temp
sensori, mis on mootori ja salongi vahel.
Välimuselt oli enamvähem selline:
Selle tulemusena see kliimas olev 51 väärtus ei muutunud. Mis sensori väärtust see 51 siis näitab? :S Proovin veel VCDS-iga vaatan, mida seal näitab.
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on foorumis
|
postitati 30.12.15 10:11
|
|
|
Kaabliga näeb kõige täpsemalt mis toimub mootori tempiga. See kliima 90c näit on mõtetu, ta teeb ka seisva mootoriga 90c. Termostaat osta originaal ja
proovi enne paigaldust pliidil kuumutamine läbi veendumaks töökorrasolekus (kui hakkad vahetama).
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|