Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: 1.9 TDI Hammasrihma vahetus (+ veepump?) (Vastuseid: 24 | Vaatamisi: 5151)
Reps
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.14
Asukoht: Idavõlumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 1.9TDIQ, 80 B4 2.0

postitati 16.12.15 14:08 Tsiteeri
1.9 TDI Hammasrihma vahetus (+ veepump?)



Tervist.
Mure selline, nimelt ostsin hiljuti uue auto mootoriga 1.9 TDI 81KW (AFN) 97 aasta masin.
Nüüd on plaanis teha hammasrihma vahetus.
Kuna endal kogemused puuduvad ja igaüks räägib erinevat juttu siis mõtlesingi ,et küsin ka siit arvamust.
Nimelt kas selle mootori hammasrihma vahetuse puhul on vaja vahatada ka veepump?
Mida võib kaasa tuua selle mitte vahetamine?

Palun mõne asjatundja nõu, kuidas peaksin käituma?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 16.12.15 14:23 Tsiteeri


Kuna sa ei tea ju kuna viimati pump vahetatud on, siis profülaktika mõttes võiks panna ju selle ka uue. Ei tohiks olla teab mis kallis (~30-40€ ringis ehk) ja saad ise rahuliku südamega olla. Ei oleks ju tore, kui natuke aega pärast rihma vahetust tuleb nina uuesti lahti kakkuda, et vahetada katkise tiivikuga või lekkiv pump. Õnneks antud mootoril ei tohiks veepump käia hammasrihma pealt, aga kui ma ei eksi, siis kätte saamiseks peab ikka rihma maha võtma/lõdvaks laskma.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Reps
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.14
Asukoht: Idavõlumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 1.9TDIQ, 80 B4 2.0

postitati 16.12.15 14:42 Tsiteeri


Arvestasin jah ,et hinnavahe tuleb umbes 30€.
Sisuliselt kui peaks pärast pumbaga midagi juhtuma siis tuleks teha samasugune mahukas töö nagu on rihmavahetus?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 16.12.15 14:48 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Estcoy
Arvestasin jah ,et hinnavahe tuleb umbes 30€.
Sisuliselt kui peaks pärast pumbaga midagi juhtuma siis tuleks teha samasugune mahukas töö nagu on rihmavahetus?


Ma selle AFN mootori kohta pead ei oska anda, aga ADR (1.8 bensukas) mootoril tuli küll hammasrihm vist isegi maha võtta, et pumpa kätte saada (kuna rihm jookseb osaliselt pumba eest). Sellel AFN-il suhteliselt sarnane see pump, seega võimalik, et tuleb ka hammasrihm eemaldada vahetuseks, kuid selles ma kindel ei ole, ehk keegi teine oskab seda kinnitada/ümber lükata.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Reps
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.14
Asukoht: Idavõlumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 1.9TDIQ, 80 B4 2.0

postitati 16.12.15 14:58 Tsiteeri


Praegu ongi küsimus selles ,et kas tasub säästa see 30€ või mitte. Kuna auto ei olnud minu mõistes odav siis hetkel on pm iga euro arvel oluline.
Kui kulukaks võib hiljem kujuneda selle veepumba vahetus?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
karly
huviline

Avatar


Registreerunud 26.11.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal


postitati 16.12.15 15:29 Tsiteeri


Pärast veepumpa vahetada tahad siis pead ikkagi hammasrihma ka lahti laskma, sest õlipumba ja vaakumpumba võlli ratats tuleb lahti lasta, et veepumba poldid kätte saada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
kuno666
huviline

Avatar


Registreerunud 15.07.06
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: 2xV8 & 1x 2,2 20v.

postitati 16.12.15 15:30 Tsiteeri


Hiljem läheb see vahetus suht kalliks sest lahti peab võtma päris palju asju et veepumbale ligi saada. Lihtsam on see 30 euri kohe maksta kui hiljem olenevaltt vahetuse hinnast maksta rohkem.
Ja mina soovitan vahetada ka simmerid. Väntvõlli ,nukkvõlli ja siis abivõlli omad. Kõik 3 on sama mõõduga ja ei maksa ka väga palju.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 16.12.15 18:05 Tsiteeri


Tegelikult peaks saama seda veepumpa vahetada ka nii, et ei võta hammasrihma maha, tuleb hakata lammutama mootori külje pealt ja võtta maha veepump koos tagumise korpusega. Hammasrihma vahetus on nendel mootoritel tavaliselt 3-5 tundi, pole ta midagi nii mahukas töö:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 16.12.15 18:53 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Estcoy
Praegu ongi küsimus selles ,et kas tasub säästa see 30€ või mitte. Kuna auto ei olnud minu mõistes odav siis hetkel on pm iga euro arvel oluline.
Kui kulukaks võib hiljem kujuneda selle veepumba vahetus?


30€ kohe vastava töö käigus pole tappev, olgugi, et iga sent/euro arvel. Kokkuhoitud summa jääb venima, kuniks "käuks" ja palju önne.
Kannata ära ja tee " täispauk".


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
yks
huviline



Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal


postitati 16.12.15 19:33 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
................Hammasrihma vahetus on nendel mootoritel tavaliselt 3-5 tundi, pole ta midagi nii mahukas töö:)


Isegi väga tagasihoidliku hinnatasemega töökojas on 5 tundi tööd üle 100 €


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Reps
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.14
Asukoht: Idavõlumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 1.9TDIQ, 80 B4 2.0

postitati 16.12.15 19:46 Tsiteeri


Olen täna vähemalt neljast erinevast kohast uurinud ja kõigil jääb see töö umbes sinna 100€ juurde(vähemalt 5h).
Nüüd aga sain ühe pakkumise kus väidetavalt on see summa 50€.
See asi pole vist ikka päris õige...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 16.12.15 19:53 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Estcoy
Olen täna vähemalt neljast erinevast kohast uurinud ja kõigil jääb see töö umbes sinna 100€ juurde(vähemalt 5h).
Nüüd aga sain ühe pakkumise kus väidetavalt on see summa 50€.
See asi pole vist ikka päris õige...


Huvitav on see, et mille poolest peaks R4 ajaliselt kauem minema, kui V6?


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
vibro
huviline



Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal


postitati 16.12.15 20:02 Tsiteeri


Mis auto peal see mootor on.
Ja kui ise vahetad siis võid ka hiljem vahetada kui kohe ei ole seda raha välja käia ja hiljem vahetades kaotad ainult oma aega.
Aga kui lased kuskil vahetada siis targem kohe vahetada kuna hiljem maksad osade tõõde eest topelt ja rahaline kaotus on suurem kui ainult veepumba hind.
Aga on ka võimalus et pump väga kaua tõõd teind ja kui jätad vahetamata ning juhtub pump otsad andma siis kaotus võib tulla ka suurem kui ainult pumba ja vahetuse hind.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 16.12.15 20:04 Tsiteeri


Kindlasti saab seda tööd teha mitut moodi. Kas lihtsalt tehakse markeriga märgid ja pannakse uus rihm peale või võetake klapikambrikaas maha, rakistega paika jne., lisaks pritsehetke seadistus arvutiga. Tööle hakkab see mootor mõlemal juhul, aga 100 eest võiks juba kvaliteetne töö olla. Ja ega ei pea ju üldse töökojas tegema, peale tööd vahetaks nii mõnigi mees selle 50EUR eest oma garaazis ära.

Edit: Ei loe siit täpset autot välja, aga 1.9TDI A4 on rihma vahetuseks ette nähtud 3 tundi ja C4 A6 2 tundi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Reps
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.14
Asukoht: Idavõlumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 1.9TDIQ, 80 B4 2.0

postitati 16.12.15 20:21 Tsiteeri


Mootor on 97 aasta Audi A4 B5´e peal.
Ehk siis peaks ikka töö sealt tellima kust sellele saab ka mingisuguse garantii ?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Konks
huviline



Registreerunud 30.07.13
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal

Auto: B5 Q 1.9TDI 81+kw

postitati 16.12.15 22:25 Tsiteeri


Kindlasti veepump + uus jahutusvedelik ning ka 3 simmerit ära vahetada, kui juba nina laiali.
Tark oleks oma asukoht ka kirjutada, äkki mõni foorumlane saab sul selle töö teostada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
pampkuri
huviline

Avatar


Registreerunud 08.03.04
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 Typ85 20vT Ehitamisel. 2,5 TDIQ

postitati 16.12.15 23:29 Tsiteeri


Kurat kui 30 euri on nii kallis siis tuleb jalakäia, ole sa õpilane, töötu või penskar.


Käisin nädalavahetusel Pesas peol 12.12. 2009. Lapsed oksendasid ja kaklesid tore oli.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
vibro
huviline



Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal


postitati 17.12.15 06:47 Tsiteeri


Nõrk koht on neil ka geneka rihma pinguti või oled sellega juba arvestanud.
Rullik üksi ca 10 euri aga kui pinguti kinni siis võid arvestada ka 30 euriga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Reps
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.14
Asukoht: Idavõlumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 1.9TDIQ, 80 B4 2.0

postitati 17.12.15 10:19 Tsiteeri


Töö teostamise asukoht peaks olema kas Jõhvi või Kohtla-järve (ma kahtlen ,et keegi siinkandis on).
Ma pole väitnud ,et 30€ nüüd nii üüratu summa on ,et seda maksta ei jõuaks.
Pigem on asi selles ,et kaalun erinevaid võimalusi enne kui otsustan.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
ivorturb12
huviline

Avatar


Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal


postitati 17.12.15 17:27 Tsiteeri


50-60€ tööraha täiesti ok selle auto/mootori rihmavahetuseks, eeldusel et käik läheb plaanipäraselt ning varem pole eriti sosserdatud. Teinekord tuleb juba nina eest võtmisega ei tea mis üllatusi, kuna varasemalt mõni poldipea ümmarguseks keeratud või mida iganes ning siis loomulikult võetakse ka töö eest rohkem.
Aga kes kuidas tööd teeb tõesti, kes joonistabki markeriga märgid peale, mis ei pruugi 100% õiged olla reaalsuses, samamoodi kes paneb pritsehetke arvutiga paika ja kes mitte.. Nadi on see ka, kui pärast käivitusprobleemid näiteks ning mine eraldi kuskile ja maksa selle eest, et pange pritsehetk paika, kuigi rihm alles vahetati..

Veepump sel mootoril hammasrihma all ei jookse. Kui on aga plaanis autoga pikemalt ise sõita, siis kindlasti vaheta ära ning samalugu lamerihmadega. Ei ole ju tore mõnel talvisel õhtul istuda kuskil teeääres, sest geneka rihm lendas juppideks või veepump andis saba..


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 17.12.15 17:42 Tsiteeri


Minu kogemused on sellised, et TDI mootoritel saab "süüte" rakiseid ja õigeid töövõtteid kasutades juba piisavalt täpselt paika, polegi vaja enam mässata arvutiga. Pigem ongi probleem nende markeri-meestega, kui keegi tuleb peale rihmavahetust arvuti taha, siis ütlen, et mine tagasi sinna kus rihm vahetati.

Aga mis selle A4 pärast ikka pead vaevata, max 3 tundi käib see rihm peale-maha. Kui mingi A8 ketivahetus kestab koos mootori eemaldamisega 30 tundi, siis seal tuleks võib-olla kõik ettejuhtuv ära vahetada, selle A4 puhul ei näe küll erilist vajadust.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ivorturb12
huviline

Avatar


Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal


postitati 17.12.15 18:22 Tsiteeri


Kui ise töö ära teeb, siis üks asi, kuid kui laseb teeninduses teha, siis maksab teist korda lahti kakkumise eest hiljem rohkem, kui veepump ise maksab..


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Sten_K
huviline

Avatar


Registreerunud 15.08.11
Asukoht: Kuressaare, Soome
Kasutaja on eemal

Auto: C7 BiT

postitati 17.12.15 21:02 Tsiteeri


Kõige väiksem mure on, kui veepump hakkab lihtsalt lekkima, sitemal juhul on lõpuks veepumbal nii suur lõtk sees, et lõõb geneka rihma maha, mis omakorda tirib kaasa kliimarihma, sest jookseb selle tagant ja lõpptulemus on rihmapuru.
Olen selle aasta tagasi omal nahal läbi elanud.(Muidugi pidi see Soomes, elukohast 2 praami eemal juhtuma)
Kahe mehega vahetab veepumba ära küll ilma esiotsa lahti võtmata, aga usu mind, see 30 euri ei ole seda nussi väärt!
Muidugi, kui veepumba vahetad, siis loogiline oleks vahetada ka geneka rihm ja vajadusel pinguti. See viimane ei ole väga odav, 60 euri umbes.
Kui vana rihm jookseb otse, rihma servi ei näri ja ei "lagise", siis iseenesest pingutit ma ei vahetaks, sest erinevalt veepumbast, pingutil tekivad sümptomid enne suuremat jama.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
sir-mac
huviline



Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal

Auto: S6 4,2 Avant

postitati 18.12.15 07:17 Tsiteeri


Tavaliselt on erinevatel mootoritel rihmavahetusega seotud ka kõige muu vahetus, mida saab samal ajal teha. Hea kaupmees v töökoda peaks teadme, mis jupid kuuluvad rihmavahetuse komplekti. Muidugi võib püüda ka kokku hoida ja minna riskile, et mõnda asja ei vaheta, aga seda võib teha mootorivariantide puhul, milledel on hiljem võimalik kergema vaevaga vahetada nt. veepump v termostaat. Ülejäänute puhul, kui tuleb KINDLASTI teostada lammutamist suuremas mahus, ei ole selline kokkuhoid põhjendatud. Maksad lihtsalt topelt tööraha.
Aga eks igaüks otsustab ise, kas riskib v mitte.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Reps
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.14
Asukoht: Idavõlumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 1.9TDIQ, 80 B4 2.0

postitati 18.12.15 07:57 Tsiteeri


Niisiis, otsustasin ikka nö täislaksu teha, sain veits hinnast alla ka :D
Tänud kõigile kes võtsid vaevaks kaasa rääkida sel teemal, sain head nõu. ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 42.3% - SQL: 57.7%]