Keegiteine
huviline
Registreerunud 01.11.13
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A3
|
postitati 15.12.15 09:46
|
|
|
A4 B5 ei puhu sooja
Tere! Mure selline, et külmade ilmadega keeldub mu A4 sooja puhumast. Proovisin kallaku peal seistes kõrgeid pöördeid üleval hoida siis korraks läks
soojemaks aga hiljem sõitma hakates puhus endiselt külma õhku. Kusjuures, kui keeran sooja-külma reguleerimis nuppu siis kui asend on külma peal puhub
palju tgevamini, kui siis kui asend on sooja peal. Mootoriks on 1.6 bensiin.
|
|
|
SalmA
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Tallinn/Rapla/Lokuta
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Sedan 2.5 TDI 90
|
postitati 15.12.15 09:48
|
|
|
Puusalt pakun, et salongi radiaator umbes.
SalmA
Some seek forgiveness, others escape...
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 15.12.15 16:44
|
|
|
Katsu käega salongiradika sisendit-väljundit - peaksid olema sarnase temperatuuriga. Kui üks on tunduvalt jahedam võib jah radikas umbes olla. Mingi
variant on ka õhk süsteemis, aga kui pole süsteemi osasid vahetanud ega lahti võtnud ja mure on tasahilju ligi hiilinud, ei tahaks seda uskuda.
Kui sa mõtled puhumise all seda, et õhu vool KÜLMA asendis on intensiivsem, peaks see loomulik olema, sest õhk tuleb soojendusradikast mööda.
Kas jahutusvedeliku tase on normis?
|
|
|
audimees001
huviline
Registreerunud 10.03.11
Asukoht: Raplamaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.12.15 17:29
|
|
|
Kui mõlemad torud jahutusradikal on kuumad võib radikas ikkagi umbes olla. Alles oli kokkupuude kus müügiautol vahetasin radikat! Ka 1.6 74kw a4 b5.
Mõlemad lõdvikud olid kuumad ja ka 1 voolik lahti võttes tuli kuuma jahutusvedelikku. Ülevalt radika kambrist käib ikkagi vedelik läbi ja seega see
vedelik soe on. Radikas oli mul nii umbes, et see kaalus 2 uut radikat. Üritasin pesta äädikaga jne aga tulutult. Puhus külma ja kõik. Panin uue
radika ja hetkega hakkas kuuma tulema.
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 15.12.15 17:59
|
|
|
Ütleme nii, et kui originaalil ja ka enamikul B-del on ummistuse tõttu rikutud otsapaakide kärjetihend, siis võivad mõlemad torud olla soojad. Kui aga
tihendid on OK ja vedelik peab end radikast läbi pressima nagu kärg ette näeb, siis on temp erinevus tuntav. Tütre A4 B5 täpselt nii oli- temp vahe
oli mäletamist mööda u. 20C.
Osadel B-del aga pole isegi vaevutud kärge kujundama mingi tihendi abil. Seda ütles radikatega pikka aega tegelev persoon.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 15.12.15 18:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sir-mac
Ütleme nii, et kui originaalil ja ka enamikul B-del on ummistuse tõttu rikutud otsapaakide kärjetihend, siis võivad mõlemad torud olla soojad. Kui aga
tihendid on OK ja vedelik peab end radikast läbi pressima nagu kärg ette näeb, siis on temp erinevus tuntav. Tütre A4 B5 täpselt nii oli- temp vahe
oli mäletamist mööda u. 20C.
Osadel B-del aga pole isegi vaevutud kärge kujundama mingi tihendi abil. Seda ütles radikatega pikka aega tegelev persoon. |
Kui talvel endisel B5-l seda vahetasin, siis olid vana originaal radikaga mõlemad torud üsna kuumad (võis muidugi olla erinevus, millest käega aru ei
saanud). Hiljem lammutamisel selgus, et need torude sees olevad spiraalid toimivad nagu filter ja koguvad kogu s*ta sinna torude sisse. Ilmselt käis
jahutusvedelik kuidagi vaevaliselt veel paarist torust läbi, aga salongi tuli vaevu leige temperatuur (mida tugevamini puhuma panna, seda jahedam õhk
tuli). Õnneks polnud vaja palju pead vaevata, kuna mõni aeg varem sai tehtud jahutussüsteemile pesu mingisuguse ainega, mis pesi kogu jama süsteemis
lahti ja ilmselt kogunes see kõik sinna radikasse.
Seega kui kellelgi peaks tekkima idee süsteem läbi pesta, siis soovitan tungivalt salongi radikas vahelt välja ühendada ja sinna kasvõi torujupp
ajutiselt asemele panna.
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 15.12.15 20:23
|
|
|
Eks need läbipesud, kui jahutusvedelikku ei ole kunagi vahetatud, olluse lahti loputavad ja tagajärjed võivad olla suhteliselt kulukad. Sarnaselt
toimivad ka lekkekõrvaldajad, kui neid liialt sagedasti kasutada. Kunagi sai Scanial vahetatud jahutusradikas (väike oli enne juba vahetatud, sest
sooja nappis), mis kaalus julgelt 10 v rohkemgi kg enam kui uus. Andis ikka pingutada maha tõstes. Sel sai lekkekõrvaldajat paari aasta jooksul ikka
mitu liitrit sisse uhatud kuni lõpuks ei tahtnud radikas enam vedelikku nähagi- suvalisel hetkel viskas kõik tänavale. Ei aidanud seal mingisugused
korduvad mitmete tundide pikkused läbipesud kuuma veega ja mingite vahenditega. Oli küll ka jahutuse filter vahel, aga sealt ei tulnud ka palvete
abiga tilkagi läbi. Suurused on küll teised- ühel jahutust 5, teisel 55 ltr., aga asja sisu jääb samaks.
Ei oska öelda, kas spiraalid just filtri ülesannet täidavad, mulle selgitati, et pidavat olema nagu väikesed soojuse akumulaatorid, aga see selleks.
Aga et umbes radikas eraldab suurtel pööretel kabinetti sooja vähem, kui väikestel, peab paika. Sisseimetava jaheda õhu suur hulk jahutab soojusvaheti
maha ja ongi Arktika. Nii et kui vaja sõita, tuleb madalamate pööretega soojust sisse meelitada.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 16.12.15 06:01
|
|
|
Need spiraalid seal pole kindlasti filtri eesmärgil, vaid ikka soojuse ühtlasema jaotumise eesmärgil, aga paraku on nende spiraalide vahed nii
väiksed, et kogu sodi jahutussüsteemis end edukalt sinna vahele kinni haagib, sellest tingitult toimib kahjuks filtrina.
|
|
|
|