Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Isetumeneva peegli toimimispõhimõte? (Vastuseid: 6 | Vaatamisi: 2990)
aixx
huviline



Registreerunud 21.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 17.10.15 07:17 Tsiteeri
Isetumeneva peegli toimimispõhimõte?



Puhtast uudishimust küsin, et kuidas ta täpselt töötab, äkki keegi teab. Kuna viimasel ajal on pimedamat rohkem, siis olen avastanud, et mõne uuema auto led või laser tulede peale üldse ei reageeri.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
vedru
huviline



Registreerunud 07.01.07
Asukoht: pealinn
Kasutaja on eemal

Auto: Auditu

postitati 17.10.15 07:53 Tsiteeri


Kas see on üldse tuledega seoses? Ma sõidan näiteks garaa˛i ees katusealla ja peegel läheb kohe tumedaks, rohekaks ja tuld pole kuskil.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 17.10.15 08:17 Tsiteeri


Peegli ees ja taga on valgusandurid. Kui väljas on pime (tuvastab eesmine andur) ja taga sõitva auto tuled paistavad peeglisse (see tähendab siis tagumisse andurisse) siis peegel läheb tumedaks.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
aixx
huviline



Registreerunud 21.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 17.10.15 12:36 Tsiteeri


Jah bemmil läks tumedaks koos pimedusega, kuid audil täitsa konkreetselt reageerib tagatulijate tulede valgusele, aga kuna alati ei reageeri, kas siis võib järeldada, et andur mõõdab mingit konkreetset lainepikkuse vahemikku? Ka hämaraandur töötab audil teistmoodi kui bmw-l. Bmw sai küll tundikkust seadistada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
tl470487
aeg maha



Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 17.10.15 13:43 Tsiteeri


Auto võrdleb valgustugevuse üldist fooni. Anomaalia ilmselt sellest, et üksik led tuli fooni taga ei "tulista" läbi selle üldise fooni ehk see led tule valgusvõimsus on liiga hädine üldises tänavavalguses, et võrreldes samal kaugusel oleva lähitule või kaugtulega isetumenemist käivitada.
http://www.ehow.com/how-does_5003057_auto-dimming-mirrors-work.html


- 51905398 - autode diagnostikaseadmed ja töövahendid - VCDS - VAS - LAUNCH PRO3- http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=101206
HHO mootoripuhastus - kõik ja igasugused sisepõlemismootorid, küsi lisa 51905398 - https://www.youtube.com/watch?v=b5paGgZB_tM
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
masuurik
huviline

Avatar


Registreerunud 05.03.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Porsche Panamera Turbo S

postitati 19.10.15 19:12 Tsiteeri


Kuna olen ülikoolis käinud ja füüsikat päris palju laboratooriumis praktiseerinud, siis võin natuke kah lisaks kirjutada. Lisaks natuke ajalugu ja tööpõhimõtet. Valgusele reageerivaid andureid on erinevaid ja erineva ``silmaga`, siis neid siin lahata mõtetu.

Kuna autod ja tootjad on erinevad, siis see kõik võib tehniliselt natuke erineda, kuid põhimõte ja faktid on analoogsed.

Esimesed isetumenevad peeglid tekkisid autode salongi tahavaatepeeglitesse. Õigupoolest ei olnud esialgne nimi isetumenev, vaid liigvalgustust vähendav elektro-kromaatiline peegel. Loomulikult ei leidnud seda Ford Sierra lisadenimekirjast, vaid räägime BMW luksusmudelitest, mis olid tuntud innovaatilisuse poolest S-klassi kõrval.
Esimesed nn ``isetumenevad`` peeglid töötasid valgusprisma põhimõttel. Peegli sees oli valgussensor, mis andis signaali ning prisma liikus valgussensori signaali peale hästi kiirelt üles või alla, vähendades sellega pimestavat valguspeegeldust.

Peegel ju on pimestav vaid mingist täpsest asendist, seega asendi muutmine vähendas või eemaldas pimestamise.

Tänapäeval toodab isetumenevaid peegleid kogu autotööstusele maailmas kaks ettevõtet Magna Donnelly ja Gentex -kokku 90% autotööstusest. Algupäraselt on nad ühe ema lapsed ja pärit Hollandist. Enamus Elektro-kromaatilistest peeglitest olid samuti Magna Donelly toodetud. Kuna aga enamus prismapeegleid olid halva töökvaliteediga ja läksid katki, siis Gentex arendas asja pigem edasi, Magna Donelly jäi vana ja ebatöökindla peegli tootmise peale. Sellest lähtuvalt toodab nüüd Gentex tänu 90ndate läbimurdele 80% tänapäeva isetumenevatest peeglitest.
Nt BMW on püüdnud Magna Donellyt üles töötada, kuid 2007 aastal loobus ja pöördus tagasi Gentexi poole nagu seda on läbi ajaloo teinud kogu saksa, euroopa ja usa autotööstus.

Tööpõhimõte uutel peeglitel on tegelikult lihtne ja kui uus süsteem välja töötati, võimaldas see isetumenevad peeglid paigaldada ka niiskust omavasse keskonda, ehk välispeeglitesse.

Isetumenev peegel koosneb kahest klaasi/peegli kihist, mis on omavahel kokku surutud metallist serva abil. Elektriline kontaktplaan on ühendatud peegli tagumisele küljele ning on juhtmetega ühendatud peegli servaga. Kahe klaasikihi vahel ei ole mitte õli vaid elektriseeritav geelvedelik, mis keemiliselt madalpinge juures muutub tumedamaks. Tagumine klaasikiht on kaetud hõbedatud kihiga ning tänu sellele on peegel tumendamata asendis läbipaistev. Kui valgussensor reageerib tumenevale valgusele, elektriseeritakse mõlemad klaasipooled(metallservad mäletate) ning geel muutub elektriseerimise järel tumedaks. Isetumeneval peeglil on valguse täpsemaks mõõtmiseks ees ja tagas sensorid.

Põhiprobleem, miks need peeglid katki lähevad on see, et peegli ümber olev metallriba või elektriseerimisvalts läheb praguseks ja õhk pääseb vahele. Õhu tõttu on pidevalt elektriseeritud geel välja tilkudes või lekkides nagu lahusti, mis keedab värvi lahti või rikub plastmassi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
yks
huviline



Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal


postitati 19.10.15 19:22 Tsiteeri


aamen


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 28.2% - SQL: 71.8%]