JoonasJJ
klubiliige
Registreerunud 29.05.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: '08 Civic Type R / '07 GRB STI
|
postitati 12.07.15 15:30
|
|
|
Lääne-Euroopast toodud kasutatud auto kvaliteet vs. hoolas omanik Eestis
Ühte ostuabi teemat küsides tekkis siis järgnev küsimus:
Kas keskmise Lääne-Euroopast (eelkõige siis Saksamaalt) toodud kasutatud auto kvaliteet on nii märkimisväärselt suurem kui Eestist osta
juba siia jõudnud hoolsa omaniku auto?
Selgitan siis oma arusaamatust natuke lahti ka.
Tunnistan, et olen ka ise vaadanud juba tükimat aega endale autot Euroopast, aga palju proosalisemal põhjusel - sellist autot pole Eestis lihtsalt
võtta. Seda mudelit, mida soovin on Auto24's tervelt kolm ning nendest minu valiku spektrisse ulatuvad kaks, milledest üks on mulle sobiva kerega.
Müüs siin üks klubiline mulle täpselt sobivat autot, aga kaubaks läks see juba kaks kuud tagasi, seetõttu olen kimbatuses juba pikemat aega. Autot
tahaks ju osta, aga tähtede seis ei ole alati õigel hetkel sobiv. Kui see auto alles oleks, poleks küsimust ka, milline oleks valik nr. 1 - kodumaalt
ja klubist.
Ostu-müügi kuulutusi ja Auto24 jälgin pidevalt, sest sellest on omaette harjumus kujunenud. Tihti ilmuvad siia nii ostuabisse, kui ostu alla
kuulutusi, kus soovitakse masinaid, mis on juba siin saadaval mõne klubilise käest. Tihti on olemas teema, kus on pikalt ja laialt lahatud kuidas
kõike kuni joogitopsihoidja värvimiseni on tehtud või on muudmoodi saadaval üsna täpne ajalugu (Forsis vms. ettevõttes eksklusiivselt käinud). Valik
on küll üsna ahtake, aga seda on.
Kas siis tõesti on mõistlikum minna õnne proovima?
Saan aru, et "rikkam riik, rõõmsamad inimesed ja siledamad teed", aga see kõik ei tee suvalist inimest teadlikumaks autoomanikuks. Keskmine
autoomanik sõidab ikkagi nii nagu juhtub ning pigem niisama ei ava rahakotiraudu, kui selleks vajadust ei ole, samas kui siin teine mees vahetab
5000km tagant õli autol, millel selleks isegi vajadust pole (mis on ainult hea - mul pole kahju, kui keegi oma vara eest hoolt kannab). Valik on küll
suur, aga järgi minnakse ikkagi piltide järgi välja valitud masinale, millele on kindlasti ka alternatiive, aga mõnikord ainult sadade ja sadade
kilomeetrite kaugusel. Ärge öelge, et kõigil on oma "spets salakohad ja meetodid", sest kõigil ikka ei ole ka. Kindlasti on usinad autotoojad
samasuguseid üllatusi rahakotile saanud Lääne-Euroopa maasikatega nagu võib saada kohalike rontidega. Lohutus ei ole siis, et "hind oli nii hea",
sest hind siis ikkagi nii hea ei olnud.
Valgustage mind - loeksin hea meelega asjatundlikemate inimeste seisukohti.
Ette tänades,
Joonas
|
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 12.07.15 15:52
|
|
|
Isegi kui omanikud on võrdselt head ja kõik tehtud nii nagu peab, siis rooste vastu kohalikud ja põhjamaalt tulnud masinad enamasti ei saa.
Näinud ~paarkümmet 5-10 aasta vanust saksast äsja toodud masinat altpoolt viimase aasta jooksul.
Üks ainuke oli alt korralikult roostes.
Soomest/Rootsist tulnud masinad pea sama hapud kui kohapealsed.
|
|
|
|
macdiversant
huviline
Registreerunud 10.12.03
Asukoht: Tartu - Peedu - Otepää
Kasutaja on eemal
Auto: A5Q
|
postitati 12.07.15 16:03
|
|
|
Tervist!
Just täna helistasin enda auto uuele omanikule, et teavitada teda toredast uudisest, seoses talle müüdud auto teise võtme kodust täitsa juhusliku
ülesleidmisega ning muuhulgas ka küsisin, et kuidas auto vastu on pidanud. Müügitehing sai sooritatud 2014. aasta detsembri keskel. Tegemist on 2003.
a. A4 Avant 1,9TDI (orig. 96KW) Q, + Prj poolt remapitud.
Käsi südamel võin öelda, et müüsin talle täiesti korras auto ja nüüd selgus, et ainuke, mida vend on selle 7 kuu jooksul teinud, on rihmapinguti
vahetamine, mis hakkas häält tegema.
Jah, kui ma müüsin, oli see turu kõige kallim omalaadne masin, aga seda ka põhjusega. Sellepärast rippus see seal kuid üleval ja tekkis juba omajagu
vingu, et noh, see nii kaua siin olnud, ju siis on midagi viga. Ei, vastupid, tal ei olnud midagi viga, lihtsalt ma teadsin selle masina väärtust ja
nagunii ma seda raha, mida ma sinna investeerinud olin, tagasi ei saanud. Siiski ma vähemalt leidsin, et mul on õigus küsida selle auto eest väärilist
hinda.
Loo moraal on, et kui leidub inimene, kes oma auto ideaalses korras hoiab ja leidub inimene, kes ei ole mantra "otse Saksast" ohver ja ostab endale
auto (mis minu kätte jõudes oli keritud 100K ning seda ma ka otsjale ütlesin) ning masin on väga korralik ja aus ning ostja on väga rahul - siis ongi
kõik ok.
Lihtsalt põhiküsimus on selles, kes (st. mitu % Eestimaal) on selline omanik - vot see on see paras loterii osa ja siis valdav enamus inimestest pigem
lähtubki "kõhutundest", et juu siis "otse Saksast" on parem, sest meil on kõik ainult tüssamise peal väljas - sad.
Seega nagu patiseis ja mingit kuldset keskteed vist polegi... Tuleb lähtuda mingist "kuklatunnetusest".
PS Kui soetasin endale A4 asemele A5Q (ei otsinud, tuli ise minu juurde), siis paratamatult leppisin sellega, et pärast ostu olen 5 kuu jooksul
masinasse investeerinud ligi 2K, sest jah, ma ei saa eeldadagi, et kõik autoomanikud on pedandid ja ka oma ainult 5 a. vana autot ideaalses korras
hoiavad.
|
|
|
|
toomasd
huviline
Registreerunud 23.07.03
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2.5TDI Avant 120kw BDG, Audi A4 Avant B8 2,0TDI
|
postitati 12.07.15 16:49
|
|
|
Minuarust vastasid oma küsimusele ära - siin kohapeal ei pruugi soovitud hinna, aasta, lisadega ja värviga autot leida. Mina arvan seda et siia müüki
satuvad üle piiri toodud autodest need mis on 1) ärimeestele ülimalt kasulikud ning 2) ostjaskonnale taskukohasemad. Enda a24 vaatluse praktikale
toetudes. Selgitan. Varusin autoostule 2 kuud ning lõpuks leidsin Saksast sobiliku sõiduki. Panin paika kriteeriumid ja ei taganenud nendest. Kuna
korralik auto olemas siis kiiret polnud ja ei mingisugust kompromissi! Isegi sealt otsides läks aega kuu kuni leidsin auto soovitud värvi, varustuse,
hinna ja aastaga. Hakkasin täpsemalt huvi tundma lisavarustuste ja värvide kohta ning selgus et osad värvid ongi eksklusiivsemad ja kuni 2-3 k eur
maksvad! Selge see et sellist hinda ei ole nõus paljud uue auto ostjad ka Saksas maksma ja valivad baasvärvi (näit. must, hall) mis on auto hinna
sees. Nii et endale meeldivat värvi valides tuleb sellega arvestada. Läbisõit viib Saksas 4 a vana auto hinna märgatavalt soodsamaks kui kellal juba
160+ tuh.km, kohati tundus et üks hooldusvälp vähem läbisõitnud auto maksis 3-4 k.eur võrra rohkem. Võib öelda et 3-4a vana premium marki sõiduk saab
Saksmannidele koheselt moraalselt vananenuks kui 150-160 tuh.kellale ette tuleb. Et siis nii ja naa nende autodega juba on, tuleb lähtuda enda
kriteeriumitest ja pideval võrdlusel tekibki mingisugune hinna-varustuse tunnetus. Mina saan siin rääkida enda kriteeriumitest ja teistele need vbl ei
kehtigi ning ka võrreldavad ei ole. Tagasiteel Saksast oli ikka väga ütlemata mõnus tunne sees et sain täpselt selle kätte mida tahtsin! Kuna
hooldusajaloo saab ka siit järgi küsida siis sellepärast ma üldse ei põdenud. Ka avariide kohta on info esinduse kaudu saadaval. Arvan ka seda et kui
autot laiast maailmast ostma hakata siis ei ole ükski klubi ka 100% pommikindel midagi, e. siis kõike võib juhtuda. Isiklikult arvan seda et enamus
eesti inimesi hakkab autot müüma siis kui hakkavad auto vastupidavuses kahtlusi tekkima ja/või remontidele ei hakka hammas peale. Igatahes soovin
sulle edu selle õige leidmisel!
PS. Soovitan üle piiri vaadata endiseid premiumklassi ametiautosid kuna need on nö direktorite sõiduriistad olnud ja alati viisaka välimusega.
„Kui kvantmehaanika ei pane sul pead ringi käima, ei ole sa millestki aru saanud" Niels Bohr.
|
|
|
|
toomasd
huviline
Registreerunud 23.07.03
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2.5TDI Avant 120kw BDG, Audi A4 Avant B8 2,0TDI
|
postitati 12.07.15 17:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: macdiversant
Tervist!
Just täna helistasin enda auto uuele omanikule, et teavitada teda toredast uudisest, seoses talle müüdud auto teise võtme kodust täitsa ülesleidmisega
ning muuhulgas ka küsisin, et kuidas auto vastu on pidanud. Müügitehing sai sooritatud 2014. aasta detsembri keskel. Tegemist on 2003. a. A4 Avant
1,9TDI (orig. 96KW) Q, + Prj poolt remapitud.
Käsi südamel võin öelda, et müüsin talle täiesti korras auto ja nüüd selgus, et ainuke, mida vend on selle 7 kuu jooksul teinud, on rihmapinguti
vahetamine, mis hakkas häält tegema.
Jah, kui ma müüsin, oli see turu kõige kallim omalaadne masin, aga seda ka põhjusega. Sellepärast rippus see seal kuid üleval ja tekkis juba omajagu
vingu, et noh, see nii kaua siin olnud, ju siis on midagi viga. Ei, vastupid, tal ei olnud midagi viga, lihtsalt ma teadsin selle masina väärtust ja
nagunii ma seda raha, mida ma sinna investeerinud olin, tagasi ei saanud. Siiski ma vähemalt leidsin, et mul on õigus küsida selle auto eest väärilist
hinda.
Loo moraal on, et kui leidub inimene, kes oma auto ideaalses korras hoiab ja leidub inimene, kes ei ole mantra "otse Saksast" ohver ja ostab endale
auto (mis minu kätte jõudes oli keritud 100K ning seda ma ka otsjale ütlesin) ning masin on väga korralik ja aus ning ostja on väga rahul - siis ongi
kõik ok.
Lihtsalt põhiküsimus on selles, kes (st. mitu % Eestimaal) on selline omanik - vot see on see paras loterii osa ja siis valdav enamus inimestest pigem
lähtubki "kõhutundest", et juu siis "otse Saksast" on parem, sest meil on kõik ainult tüssamise peal väljas - sad.
Seega nagu patiseis ja mingit kuldset keskteed vist polegi... Tuleb lähtuda mingist "kuklatunnetusest".
PS Kui soetasin endale A4 asemele A5Q, siis paratamatult leppisin sellega, et pärast ostu olen 5 kuu jooksul masinasse investeerinud ligi 2K, sest
jah, ma ei saa eeldadagi, et kõik autoomanikud on pedandid ja ka oma ainult 5 a. vana autot ideaalses korras hoiavad. |
Just sellepärast ma enda c5 mõttetu raha eest ära ei annagi! Mõelgu teised mis tahavad et kole asi see 2,5tdi jne. Ütlen julgelt et heas korras,
ajalooga ja endale tehtud auto teenib kaua:-) Kes tõesti läheb õnge "otse saksast" sõiduato kuulutuse peale siis olgu ta õnnelik, kuid hiljemalt 2
kuu jooksul tulevad vead välja ja siis hakkab hingerahu ära kaduma kui tonn ja tonn eur minema hakkab:-)
„Kui kvantmehaanika ei pane sul pead ringi käima, ei ole sa millestki aru saanud" Niels Bohr.
|
|
|
|
rom1
huviline
Registreerunud 26.03.15
Kasutaja on eemal
Auto: A5 Sportback Quattro 3.0TDi
|
postitati 12.07.15 18:07
|
|
|
Sel talvel sai Saksast endalegi tellitud A5 ja just põhjusel, et valik Eestis ikka üliväike. Muidugi võib ju leppida sellega, mida parajasti pakutakse
ja ise endale mingeid vidinaid külge aretama hakata või auto lausa ümber ehitada. Võib ka kuude kaupa pidevalt auto24 kammida, aga miks peaks??? Endal
oli silme ees väga selge arusaam, milline mootor, milline käigukast ja veoskeem, millised lisad ja värvid ning sellist autot oli tõesti võimalik leida
vaid piiri tagant. Või uuena kohalikust esindusest, kuid sellise premium auto puhul peaks raha peale siis tõsiselt tige olema.
Saksmaalt autoost ei tähenda automaatselt, et auto seal paremini hooldatud. Nii siin kui sealpool piiri ostu sooritades on mõistlik uurida esindusest
auto ajalugu ja teha tehniline kontroll. Kui asi tundub kahtlane, siis pigem tehingust loobuda ja otsida edasi. Kuna Saksas valik laiem, on lootus
"see õige" ikka mingi hetk leida ja õige isendi leidmine on tõenäolisem kui Eestis. Ise otsisin Eestist oma masinat 3 kuud (ei leidnud) ja Sakasast
ligi 5 nädalat. Jõudu
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 12.07.15 18:31
|
|
|
Hoolsaid omanikke on igal pool, samuti nagu mitte hoolsaid. Selles mõttes vahet pole, arvan. Üldreegel on ikka see, et keegi väga head autot ära müüma
ei kipu, nii on see Eestis kui ka mujal. Loomulikult on erandeid, aga need
on just nimelt erandid, võibolla mingi 1-kohaline arv protsentides.
Kui lihtsalt ei leia täpselt sobivat Eestist, see on juba teine teema, Eesti on ju suhteliselt väike ja mujal võib olla 10x suurem valik selliseid
autosid müügil.
|
|
|
mara6
huviline
Registreerunud 26.02.15
Asukoht: Paide
Kasutaja on eemal
Auto: Q7 200kw 2016
|
postitati 12.07.15 20:07
|
|
|
Mina tõin ka just sellepärast ise saksast,et siin müüdavatel oli kõigil mingi AGA,enamus neist olid keritud. Saksas on millegi pärast 250000km sõitnud
auto nagu uus.Meie kliima on ka muidugi hävitaja.Meie esindusi ei saa ka kahjuks usaldada täiel määral.Saksas on juriidilisel isikul petmise eest
kõvad karistused,soovitav on osta ikka sakslase käest,seal ka türklased enamus autoärikad ning kui osta eraisiku käest ,siis mitte mingil juhul musta
käest.Eraisikust Sakslane tavaliselt ise ei viitsi müügiga tegeleda.Mobile.de. odavamad esimesed kolm lehte võib ka vahele jätta,enamuses mingi jama
taga.Hinnad on tegelikult korralikul asjal sama mis siin.
|
|
|
Oja1
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Türi vald
Kasutaja on eemal
Auto: S5 & X5
|
postitati 12.07.15 20:21
|
|
|
Pakun, et soov soetada sellist masinat?
|
|
|
|
JoonasJJ
klubiliige
Registreerunud 29.05.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: '08 Civic Type R / '07 GRB STI
|
postitati 12.07.15 21:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Oja1
Pakun, et soov soetada sellist masinat? |
Eks unistusi on igasuguseid, aga ega see tähtis polegi nii väga, millised need minu soovid on.
Senimaani on vastused väga head olnud, tänud. Huvitav lugeda. Läbi käis ka see, mida isegi mõtlesin, et kõige lihtsam on tehinguid teha ikkagi
eraisikutega ja eks kui ühise keele leiab, siis suheldes saab päris kiiresti teada, kui teadliku autoomanikuga tegu on. Ise lähtun sellest loogikat,
et kui valupunktid enne välja uurida ning nende kohta pärida, siis teadlik autoomanik oskab ka üsnagi pädevaid vastuseid anda ning peaks üsnagi palju
oma autost teadma. Muidugi, mind huvitavad ka sellised veidi spetsiifilisemad autod, mis peaksid just rohkem tõmbama täpsemate soovidega tarbijaid,
seega päris igapäevasõidukitega sellist lähenemist vist võtta ei saa.
|
|
|
|
|