Lehekülgi: 1 2 |
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.04.15 14:14
|
|
|
1.9TDI Minekuga jama
Nimelt siis probleem selles et autol minek kadus ükspäev maanteel sõites ära. Autoks 1.9tdi 96kw pumpdüüs ja AVF mootorikood
Madalatel pööretel on minek olematu, möödasõitude tegemine on loterii omaette.
2500-3000rpm vahel hakkab nagu jälle elama korraks.
Veakood on (Delphi testriga):
17965 - Charge pressure control; positive deviation
Intermittent
Vaakumvoolikud on kontrollitud ja enamus neist uute vastu vahetatud.
Turbo võtsin maha ja laiali, puhastasin geomeetria ära. Sai uute tihenditega kokku tagasi. EGR sai ka möödaminnes puhtaks.
Hetkel pole midagi muutunud.
Ise kahtlustan vaakumpumpa, sest mitte kuskil pole voolikuid maha võttes vaakumit tunda, peale pidurivõimendi, aga see saab nagunii vist käitluse
tandempumba pealt?
Solenoidid välistaks ka, sest enne neid pole juba süsteemis vaakumit tunda.
Tal minuteada kaks solenoidi, millest üks jookseb EGR pauna peale ja teine EGR klapi enda peale. Või ma eksin?
Igatahes pumbale andsin pealt 12V peale ja mingit häält ei toimunud.
Kas see pump on koguaeg taga või tekitab vaakumit vastavalt aju käsule?
Igaks juhuks veel et kas solenoididel millel sama jämedad sisendavad on vahe kumba pidi nad paigutada? Klapp peaks ju mõlematpidi samamoodi töötama?
Küsin sest öösel oli suht kuul koos voolikuid vahetades ja pole kindel kas panin samapidi solenoidi külge tagasi.
Targemad, andke nõu. Aitäh!
|
|
|
raimo21
huviline
Registreerunud 21.08.09
Kasutaja on eemal
Auto: A6
|
postitati 12.04.15 14:39
|
|
|
Kodu süsteem tuleb ju mehaanilisest vaakum pumbast ? Millele sa seal 12v peale andsid.
|
|
|
DonNiger
huviline
Registreerunud 25.10.06
Asukoht: Eestist eemal
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.9TDI 96kw
|
postitati 12.04.15 17:00
|
|
|
Pidurid saavad sama vaakumit. Tulemüüri juurest EGR all on kolmik. Peale seda peaks tulema klapp (must pool salongi poole).
Päris ükskõik ei ole, mis pidi otsad solenoidi lähevad. 1 sisse, kaks välja.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 12.04.15 17:11
|
|
|
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17965/P1557/005463
Ka minul viskas kiirendamisel jõuetuks, taastus peale süütega (võtmest) toimimist. Voolikud visuaalsel pilgul korras, turbot pole eemaldanud, kuid EGR
osakond sai puhtamaks, esinenud väga üksikud korrad.
Kas N75 ei vöiks selle põhjustaja olla?
Minul Vag-Com´iga vaadates:
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-00 - Positive Deviation
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.04.15 19:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: raimo21
Kodu süsteem tuleb ju mehaanilisest vaakum pumbast ? Millele sa seal 12v peale andsid. |
Turbo kõrval on ümmargune paun, millest otse vaakumvoolik turbo peale tuleb.
Suvaline pilt netist:
http://postimg.org/image/wqhy88je3/
Minuomal sellel pistik peal.
Ilmselt siis eksisin.
Kas terve vaakumsüsteem saab alguse siis nuka pealt olevast pumbast?
|
|
|
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.04.15 19:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: DonNiger
Pidurid saavad sama vaakumit. Tulemüüri juurest EGR all on kolmik. Peale seda peaks tulema klapp (must pool salongi poole).
Päris ükskõik ei ole, mis pidi otsad solenoidi lähevad. 1 sisse, kaks välja. |
Minul on esitule ja õhufiltri kopsiku vahel kaks klappi, millel mõlemal on 2 sisendit
Vasakpoolne on siis väiksem ja väljundid sama jämedad millest üks jookseb EGR pauna peale.
Parempoolne suurem ja väljundid erineva jämedusega ja jämedam jookseb EGR klapi enda peale.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 13.04.15 05:10
|
|
|
See "positive deviation" peaks ju ülerõhku tähendama, seega ei otsiks ma viga vaakumist. Kui praegu enam pole vaakumit kuskil, siis äkki oled ise
midagi ära soperdanud seal kui enam vaakumit pole. Kas ikka töötava mootoriga otsid seda vaakumit või seisvaga?
Saab ju jälgida arvutiga rõhku, aktiveerida geomeetriat jne., milleks on vaja kohe turbo laiali kiskuda. Sinu jutu põhjal on Sul kõik asjad segamini,
et mis ja milleks, parem vii auto remonti kuskile
|
|
|
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.04.15 16:15
|
|
|
Tänan, skeemi eest.
Kontrollin üle
|
|
|
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.04.15 16:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
See "positive deviation" peaks ju ülerõhku tähendama, seega ei otsiks ma viga vaakumist. Kui praegu enam pole vaakumit kuskil, siis äkki oled ise
midagi ära soperdanud seal kui enam vaakumit pole. Kas ikka töötava mootoriga otsid seda vaakumit või seisvaga?
Saab ju jälgida arvutiga rõhku, aktiveerida geomeetriat jne., milleks on vaja kohe turbo laiali kiskuda. Sinu jutu põhjal on Sul kõik asjad segamini,
et mis ja milleks, parem vii auto remonti kuskile |
Mul pole KÕIK asjad segamini. Minu postitus sisaldas ainult kahte küsimust.
Kuidas töötab vaakumisüsteem ja kust saab see alguse.
Kas solenoididel on pooltel vahet.
Ilmselgelt on autol vaakum töötava mootoriga, mitte seisvaga.
Ja suured tänud selle üli-informatiivse postituse eest. Selleks ju inimesed foorumis käivadki, et aru saada et auto tuleb kuskile remonti viia.
|
|
|
DonNiger
huviline
Registreerunud 25.10.06
Asukoht: Eestist eemal
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.9TDI 96kw
|
postitati 13.04.15 16:32
|
|
|
EGR vahejahuti võib ju puududa kuid egr klapp ja suretusklapp on ju ikka olemas?
See paun seal on tavaline võimendus - kui sul voolik sealt otse turbo peale, siis kust saab vaakum pauna?
|
|
|
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.04.15 16:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: DonNiger
EGR vahejahuti võib ju puududa kuid egr klapp ja suretusklapp on ju ikka olemas?
See paun seal on tavaline võimendus - kui sul voolik sealt otse turbo peale, siis kust saab vaakum pauna? |
Jap, egr klapp ja suretusklapp ikka olemas.
Vaatan isegi praegu jooniseid googlest ja N75 pealt jookseb toru turbo peale mul ikkagi.
Eest ülevalt vaadates tundus see vaakumi reservaar ja N75 ühes tükis lihtsalt.
Kellel veel vaja siis väga hea joonis seletusega on SIIN´
Põhimõtteliselt sain oma vastused kätte, et kust ja mida.
Kui N75 otsast 12V peale anda, peaks ta ju mingitki häält tegema eks?
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 13.04.15 17:27
|
|
|
Vastan Sinu küsimustele siis:
1. Igaüks, kes ise remontida soovib, peaks teadma, et vaakum tuleb vaakumpumbast, mingit elektrilist pumpa pole.
2. Solenoidide otsad on tavaliselt tähistatud kirjadega "VAC" ja "OUT", mingit segadust ei tohiks olla isegi ilma skeemita.
Mulle tundus asi kahtlane, sest rääkisid justkui kahest EGR-ist, või ei saanud ma ise Sinu jutust õigesti aru. Igal juhul ei pruugi Sa ju autot korda
saada voolikute õigeks tagasi panemisega, sest viga oli ju mujal. Võib-olla päästis geomeetria puhastus, eks paistab.
|
|
|
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.04.15 17:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Vastan Sinu küsimustele siis:
1. Igaüks, kes ise remontida soovib, peaks teadma, et vaakum tuleb vaakumpumbast, mingit elektrilist pumpa pole.
2. Solenoidide otsad on tavaliselt tähistatud kirjadega "VAC" ja "OUT", mingit segadust ei tohiks olla isegi ilma skeemita.
Mulle tundus asi kahtlane, sest rääkisid justkui kahest EGR-ist, või ei saanud ma ise Sinu jutust õigesti aru. Igal juhul ei pruugi Sa ju autot korda
saada voolikute õigeks tagasi panemisega, sest viga oli ju mujal. Võib-olla päästis geomeetria puhastus, eks paistab. |
Skeemi lugedes sain aru, et kogu vaakum tuleb tandempumbast ja see, mida algul elektriliseks pumbaks pidasin oli lihtsalt vahepaak, mille ees N75
solenoid.
Võibolla väljendasin end valesti, aga mõtlesin jah EGR klappi ja tema kõrval olevat nn. suretusklappi.
Lähipäevil vaatan ühendused üle ja mõõdan N75 takistuse ja autopoolse pistiku voolu ja massi ära.
Geomeetria puhastus nagunii väga mööda külge maha ei jooksnud isegi, kui viga mujal, sest lülituslaba oli korralikult nõgine seevastu geomeetria labad
olid suhteliselt puhtad.
|
|
|
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.04.15 19:11
|
|
|
Sain siis vaakumi tagasi ja turbo hoob liigub ilusti kui pööret anda.
Antud joonise
näidatud nr1 non return valve oli mul tagurpidi ja sellest ka vaakum süsteemis null. Nüüd kindlalt kõik õigesti ühendatud.
Aga asi ikka õige pole. Kuni umbes 2000rpm'i-ni on uimane ja siis hakkab järsult minema. Vahel harva läheb jälle madalatel pööretel lõpuni välja
ilusti. Just esimesed paar tõmmet peale käivitust tunduvad head ja siis uimab jälle.
Kas N75 võib sellist pulli teha? Palju takistus peab olema otstest mõõtes või kuidas seda 100% defekteerida?
Multimeetriga mõõtes näitas ainult korraks takistust ja siis kohe nulli. 12v peale andes plõksus ainult relee minumeelest ja solenoid ei liikunud.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 15.04.15 19:38
|
|
|
Sa peaksid ikka arvuti appi võtma, ilma selleta on keeruline asja lahendada.
Alustuseks jälgida proovisõidul rõhku ja õhulugeja näitu võrreldes aju poolt küsituga, siis saaks natuke targemaks juba. Samuti saad panna arvutiga
geomeetria hoova edasi-tagasi liikuma ja hinnata silmaga selle käigu pikkust.
Prooviks võid panna otse vaakumi turbole, siis peaks jõudu olema kuni avariireziimi läheb ülerõhu pärast, tavaliselt kuskil peale 3000p/min. Kui ka
sellisel viisil liigu, siis võib-olla rõhuleke kuskil, vaakum liiga nõrk ja ei hoia geomeetriat õiges asendis, MAP-andur vigane jne.
Kas praegu on siis suur erinevus võrreldes varasemaga, ehk autol on kindlasti viga midagi?
|
|
|
marko416
huviline
Registreerunud 19.07.13
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 b7 1.9 tdi
|
postitati 15.04.15 19:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: xemm
Sain siis vaakumi tagasi ja turbo hoob liigub ilusti kui pööret anda.
Antud joonise
näidatud nr1 non return valve oli mul tagurpidi ja sellest ka vaakum süsteemis null. Nüüd kindlalt kõik õigesti ühendatud.
Aga asi ikka õige pole. Kuni umbes 2000rpm'i-ni on uimane ja siis hakkab järsult minema. Vahel harva läheb jälle madalatel pööretel lõpuni välja
ilusti. Just esimesed paar tõmmet peale käivitust tunduvad head ja siis uimab jälle.
Kas N75 võib sellist pulli teha? Palju takistus peab olema otstest mõõtes või kuidas seda 100% defekteerida?
Multimeetriga mõõtes näitas ainult korraks takistust ja siis kohe nulli. 12v peale andes plõksus ainult relee minumeelest ja solenoid ei liikunud.
|
Mul 100% täpselt samad sümptomid ja kui jamab siis on kuidagi lärmakam mootor.Kui tõmme hea siis ei saagi aru,et diisliga sõidad.Sul muidu lärmad
rohkem kui tõmmet pole??
Turbo hoob liigub samuti ilusti.
Mul uus n75 peal ja midagi ei muutunud.
Turbo geomeetria oli lahti võetud,puhastada ei olnud midagi seal.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 15.04.15 20:09
|
|
|
Avatud EGR-iga peaks natuke lärmakam olema ja ühtlasi jõud kadunud, äkki jääb see osaliselt lahtisesse olekusse. Kui on vaakumiga EGR, siis võib
vigane magnetklapp vaakumit peal hoida ja EGR ei sulgu täielikult. Kui magnetklapid on kahe otsaga, ehk kolmas voolik ei jookse õhufiltrisse, siis
peaks olema magnetklapi enda küljes mingi filter, läbi mille õhk sisse imetakse vajadusel. Kui filter umbes, siis võib see EGR-i lahti hoida jne..
Prooviks vaakumvoolik ära EGR-i küljest, ots pimedaks ning vaadata kas probleem esineb endiselt või mitte.
|
|
|
marko416
huviline
Registreerunud 19.07.13
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 b7 1.9 tdi
|
postitati 15.04.15 20:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Avatud EGR-iga peaks natuke lärmakam olema ja ühtlasi jõud kadunud, äkki jääb see osaliselt lahtisesse olekusse. Kui on vaakumiga EGR, siis võib
vigane magnetklapp vaakumit peal hoida ja EGR ei sulgu täielikult. Kui magnetklapid on kahe otsaga, ehk kolmas voolik ei jookse õhufiltrisse, siis
peaks olema magnetklapi enda küljes mingi filter, läbi mille õhk sisse imetakse vajadusel. Kui filter umbes, siis võib see EGR-i lahti hoida jne..
Prooviks vaakumvoolik ära EGR-i küljest, ots pimedaks ning vaadata kas probleem esineb endiselt või mitte. |
Minu isendil on elektriline egr
|
|
|
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.04.15 18:17
|
|
|
Mulle tundub et hääl koguaeg sama mootoril.
1.9tdi on isegi siis lärmakas kui kõik töötab ideaalselt.
Panin EGR vaakumtorule pimeda ette, kuid midagi ei muutunud.
Kas keegi saaks palun öelda palju need normaalvahemikud on MAPil ja turbo rõhul mingitel kindlatel pööretel.
Tean et Vag Com'il on lahtrite kohal need vahemikud kirjas, milles peaks väärtus olema. Aga mul delphi tester hetkel käepärast ja seal näen ainult
reaalseid väärtuseid.
Selle otse vaakum-turbole proovin ka vahepeal ära.
Üleüldiselt on hetkel aega väga vähe oma autoga tegeleda. Kui keegi teab asjalikku meest Tartus kes kiirelt vea üles leiaks mõistliku tasu eest,
kaaluksin ka seda varianti.
|
|
|
Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 18.04.15 17:30
|
|
|
Lisan ka omapoolse osa, ehk abi.
Täpselt sama probleem oli ning ka veakood oli sama: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Töökojas selgus, et geomeeria oli kinni ning kavaakumklapp(wastegate) ei liikunud nii nagu peaks. See omakorda ei töötanud kuna sinna minev
vaakumvoolik oli katki.
Peale nende kolme vea korda tegemist sain sellest veast lahti kuid nüüd on mul ta tagasi tulnud.
Hääle suhtes peaks korras turbol selline õrn vilin taga olema. Kui midagi peeti siis on tugev ebaregulaarne vilin(tihendid läbi) või ei ole üldse
vilinat siis VNT ei tööta.
Ise kahtlustan vaakumklappi, kuna see pandi kasutatutuna.
Kas keegi oskab kommenteerida Ebays pakutavate vaakumklappide kestvust, sest kasutatud originaal kestis ainult 3 kuud.
Edit: leotasin seda vaakumklappi natuke WD-40ga ning treenisin teda. Nüüd paistab probleem lahendatud.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 18.04.15 18:14
|
|
|
Igaks juhuks mainin, et osadel turbadel on võimalik geomeetria valesti kokku panna. Need on siis need variandid, millel labasid liigutav rõngas pole
sümmeetriline ja vahe tuleb sisse sellest kui panna üks või teine rõnga pool üles. See info siis teema autorile igaks juhuks.
Turbo probleemid on väga lihtsad diagnoosida, tuleb lihtsalt õige inimene otsida.
|
|
|
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.04.15 16:00
|
|
|
Auto korras. Viga oli MAP anduris.
Minek super nüüd.
|
|
|
marko416
huviline
Registreerunud 19.07.13
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a4 b7 1.9 tdi
|
postitati 23.04.15 18:17
|
|
|
Mul viskab nüüd sellist viga:
000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0238 - 000 - Signal too High - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 218790 km
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00
Freeze Frame:
RPM: 2268 /min
Speed: 49.0 km/h
Load: 86.3 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2315.4 mbar
Absolute Pres.: 2386.8 mbar
Ostsin uue anduri,sellega viskab sama viga.Arvasin,et sain praak toote,viisin siis anduri tagasi,sain uue asemele .....ja ohhh üllatust sellega
viskab ka sama vea.Milles nüüd võib viga olla....???
|
|
|
xemm
huviline
Registreerunud 01.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
|
Lehekülgi: 1 2 |