ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 11.04.15 05:48
|
|
|
C4 kliima otsustusvõimetus
Tere!
Minu C4-l on temp. vahemikus 0-10 kraadi probleem, et kord paneb kondi järgi ja siis lükkab välja. Linna vahel sõites on umbes nii, et pikema sirge
peal lükkab välja, foori taga paneb pumba uuesti järgi. Iseenesest see võibki ju nii olla, aga kohe kui auto kondipumba tagant ära võtab, on
sekunditega esiklaasid udused ja sõita on väga halb. Kas on teistel C4 omanikel ka sellise temp. juures selline probleem, et ilma kliimata klaasid
udused või on mu autol midagi viga? Kus asub üldse see andur, mis kliimale infot annab, et nüüd on üle +5 kraadi ja võib pumba järgi lükata?
|
|
|
|
Dr.Rammstein
huviline
Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal
|
postitati 11.04.15 06:11
|
|
|
Sul on siis pandud, et puhub ainult esiklaasile ( ei mõtle nool üles ) ning siis lülitab automaatselt kliima järgi. Lülita kliima nupust välja
lihtsalt. Endal pole küll sellist probleemi olnud, et sisse välja plõksiks. Vaata kliimaploki jootet ehk üle? Uduseks läheb sul klaas sellepärast et
kliima sul sisse välja plõksib.
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 11.04.15 06:25
|
|
|
Kasutan AUTO-t ja nool üles tavaliselt. Võib-olla tõesti, kui kohe kliima ise välja võtta, siis aitab. Kui pump töötab ja siis jälle ei tööta- ongi
normaalne, et klaasid uduseks ajab?
Plõksib ta seetõttu, et temp. läheb ilmselt vahepeal alla ja vahepeal üle +5 kraadi.
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 11.04.15 07:51
|
|
|
Salongifilter?
|
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 11.04.15 08:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Salongifilter? |
Unustasin enne mainida, filtri võtsin esimese asjana välja. Kasu ei olnud.
Ja kusjuures talvel kus kont ei plõksinud sisse-välja, läksid samuti klaasid uduseks.
Radikas vahetatud-ei leki, põhjamatt kuiv, filter üldse eemaldatud, klapid kõik liiguvad, veakoode pole, aga klaasid ikka udused.
|
|
|
|
Dr.Rammstein
huviline
Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal
|
postitati 11.04.15 16:31
|
|
|
Salongifiltri all on teine kliima radikas. Millele tekib kondents kui kliima sisse välja plõksib. Ja sealt ta võtab selle niiskuse sisse. Et
ebameeldivat lõhna ei tuleks. Puhasta see radikas sodist ära. Ligi saada on raske , kas urgitsed filtri august või kõrvalistuja jalge juures olevast
salongiõhuvõtu avast.
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 12.04.15 19:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Dr.Rammstein
Salongifiltri all on teine kliima radikas. Millele tekib kondents kui kliima sisse välja plõksib. Ja sealt ta võtab selle niiskuse sisse. Et
ebameeldivat lõhna ei tuleks. Puhasta see radikas sodist ära. Ligi saada on raske , kas urgitsed filtri august või kõrvalistuja jalge juures olevast
salongiõhuvõtu avast. |
Okei, see tundub loogiline. Niipalju saab sinna ligi, et suruõhuga läbi puhuda? Eks tuleb mõni päev natuke lammutada ja uurida.
|
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 15.05.15 05:06
|
|
|
Jama endiselt küljes, klaasid lähevad sõidu ajal lihtsalt uduseks. Ükspäev tulin poole tee pealt tagasi, sest enam ei näinud sõita. Kui mootor soe
siis kohapeal seistes lülitab kondi järgi, natuke maad saab sõita kaob tagant ära ja udu akendel. Ilma kondita ka väga sõita ei anna. Mis kur*t see
on? Selline mulje, et sõites langeb temp.anduri temp. alla viie kraadi ja sealt see jama. Millise anduri järgi see lülitus toimub?
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 15.05.15 05:31
|
|
|
Kliima radika juurest läheb alla drenaa˛toru, mille kaudu tekkiv kondentsvesi ära juhitakse. Jõuab ta paremale põhja alla raami juurde kusagile
k/kasti kõrvale (kokkuvajutatud otsaga kummist lutt). Ehk see kergelt ummistunud, et ei ole korralikku äravoolu? Praeguste ilmadega kasutan sõidu ajal
kliimat vaid vaid siis, kui välisõhk on niiske v sajab. Siis kipub esiklaasi uduseks tegema. Muidu aga on kompressor välja lülitatud.
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 15.05.15 06:08
|
|
|
Selge, vaatan üle. Sooviks ikkagi teada kus asub andur mille järgi automaatika pumpa lülitab. On sama andur mis jagab infot välis.temp näidikule või
ei?
|
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 15.05.15 07:07
|
|
|
Kas siseringlus on ikka välja lülitatud või? Ja milleks see Auto rezhiim üldse hea on? Pane temperatuur paika, määra ära, kuhu ja kui tugevasti puhub.
Kliimakompressor lülita nupust sisse ainult siis, kui palav on. Kas nii läheb ka uduseks?
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 15.05.15 07:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: V200
Kas siseringlus on ikka välja lülitatud või? Ja milleks see Auto rezhiim üldse hea on? Pane temperatuur paika, määra ära, kuhu ja kui tugevasti puhub.
Kliimakompressor lülita nupust sisse ainult siis, kui palav on. Kas nii läheb ka uduseks? |
Mitte alati, aga jah, ikka läheb uduseks. Siseringlust ei kasuta.
|
|
|
|
indrekson
huviline
Registreerunud 20.06.11
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.05.15 09:24
|
|
|
Probleem peaks antud juhul olema tõesti, kas välitemperatuuri anduris (vale paigutus, vigane) või pisut puudulikus külmaaine koguses, mis auto
liikudes kahaneb (jahtudes läheb rõhuanduris rõhk alla lubatud normi ja sealt lülitatakse kompressor välja).
Muidugi võib olla probleem ka veel kompressori siduris, seda siis, kui nüüd soojemate ilmadega samuti või veelgi rohkem sisse välja lülitub.
Tartus saan sulle ka ise abiks olla, tel 56 210 701.
Indrek
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 15.05.15 10:55
|
|
|
R 134 kogust/rõhku võiks kontrollida, aga kui ma ei eksi, siis ei peaks kliima üldsegi tööle hakkama, kui rõhk süsteemis on liiga madal ning
välistemperatuuri mõju sellele rõhule on minimaalne (kuigi võib olla). Kusagilt ajusopist ujus välja pildikene tütre A4 kliima probleemist, kus see
alguses lülitus ilusti sisse, jahutas ja puha, kui oli kabinetis saavutatud soovitav kliima, lülitus välja ja seejärel kord lülitus, kord mitte uuesti
sisse. Lõpuks lõpetas üldse töölepingu. Targad rääkisid, et kompressori küljes on mingi rõhkude ühtlustamise klapp, mis ei pidavat toimetama. Kuna aga
omanikul kadus huvi, siis sinna asi jäigi ja seetõttu ei hakka oletama. Kui sul aga puhub pidevalt aknad uduseks praeguste ilmadega, siis peab
kusagilt salongi tulema korralik kogus niiskust. Käisin just sõidus, kliimat ei kasutanud ja ei mingit märki udu tekkest (seisvas autos koer (hunt)
hingas kogu aeg sees ca 20 min, klaasid ja luuk kinni). Re˛iim - AUTO, temp +22, kompressor - OUT. Oled sa vaadanud, kuidas salongi
soojusvaheti(radikas) toimetab, kas annab korralikult sooja?
Esmases selgitasid mure algeid - lülitub sisse, lülitub välja. Tegelikult töötabki kompressor seni, kuni on kabinetis saavutatud soovitud temp.
Seejärel lülitab kompressori välja ja kui vaja jahutada, siis uuesti sisse. See andur, mille järgi mõtlev karbike otsustab, kuidas toimida, on
välistemperatuuri oma ja asetseb tavaliselt vasakul esistange taga. Kuidas aga teda näha, praegu ei mäleta - ehk sai ligi, kui eemaldada stange
äärmine ribi, ehk siis, kui lähened alt poolt. See andur teatab, et nüüd on õige aeg AUTO re˛iimis lülitada sisse KLIIMAAUTOMAAT (u. +4-5C, kliima
juhtploki displeil tähekese kujutis). Kuidas tegelikult KOMPRESSOR töötab, see tähekene ei näita. Tema näitab ainult, et kliimaautomaat on vajadusel
koostööks valmis. Seda, millal on vaja jahutada (kompressor sisse lülitada) otsutavad anduri kabineti eri paigus. Tähekene displeil võib
koostöövalmidusest anda märku ka alla +4C juures juhul, kui välistemperatuuri andur reageerib lähedaloleva radiaatori ja mootori soojusele ( kui auto
seisab). Seda küll lühiajaliselt.
Kui ma nüüd oma pikas monoloogis suutsin midagi-gi-gi selgitada, siis soovitaksin otsida niiskuse tekke põhjust (klaasid udused mõne hetkega) ja
kontrollida salongi radika tööd (sisend- ja väljundtemperatuurid, aga kui puhub korralikult kuuma MAX, siis pole vaja).
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 15.05.15 11:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: V200
Kas siseringlus on ikka välja lülitatud või? Ja milleks see Auto rezhiim üldse hea on? Pane temperatuur paika, määra ära, kuhu ja kui tugevasti puhub.
Kliimakompressor lülita nupust sisse ainult siis, kui palav on. Kas nii läheb ka uduseks? |
Võib ju ka küsida, milleks üldse kliimaautomaat, Ladadel, Mossedel, Volgadel seda ju polnud. Aga vaatamata sellele said kõik sõidud sõidetud.
Vastan ise: eks ta üks mugava inimese abimees ole, selle, kes ei viitsi keerata kangikesi ja vajutada nupukesi, et meeldivam sõita oleks. Ja kui
sellega harjud, siis ei kujutagi sõitmist ilma selleta ette. Aga kui vaja, suunan ja määran ka ise, kuhu, kui palju ja millal peab puhuma. AUTO
re˛iim suunab soojust-jahutust just sinna, kus seda vaja on: milleks on vaja kuuma katuse alla, kui jalad on külmast kanged. Aga eks kõik sõltub
kasutajast, ühele meeldib mudida salongis nuppe, teisele mitte. Seda ei saa pahaks panna.
Ja kliimakompressorit saab sisse lülitada ainult konditsioneeridega autdel, mitte kliiamautomaatidega tehnikal.
|
|
|
Raika
klubiliige
Registreerunud 03.11.03
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 3,0TDi Q C6, A4 Avant 1,8 B5
|
postitati 15.05.15 13:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sir-mac
R 134 kogust/rõhku võiks kontrollida, aga kui ma ei eksi, siis ei peaks kliima üldsegi tööle hakkama, kui rõhk süsteemis on liiga madal ...
|
Samuti peaks olemas olema ka andur mis lülitab süsteemi välja kui rõhk liiga suureks läheb.
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 15.05.15 14:32
|
|
|
Kuna ei ole selle ala inimene (kliimaseadmed autodel ja ka mujal), ei hakka liigselt arutama. Olen kuulnud, et kliimasüsteemis (autol) tõuseb rõhk
20atm-ni ja üle sellegi (kuni 27-30atm), tavaliselt jääb aga töörõhk 15-17atm piiresse. Lisaandurit ülerõhule ei pidavat olema, on lihtsalt ülerõhu
ventiil. Sellist momenti, et kompressor pumpab survet aina juurde, nagu isane emase peal, ei ole. Ja välistemperatuur (nagu eelmises postis mainisin),
ei oma märkimisväärset mõju kliimasüsteemi siserõhule. Kui rõhk on madal, lihtsalt ei rakendu. Minu arvamust kinnitas kodanik, kelle firma tegeleb
sarnaste küsimuste lahendamisega. Üks variant, miks on kabinetis niiske õhk, on veel see, et siseringluse klapp on avatud asendis. Aga seda saab
visuaalselt kontrollida, kui vaadata sisse salongi filtri pesast, lülitades siseringi nuppu.
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 15.05.15 18:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sir-mac
AUTO re˛iim suunab soojust-jahutust just sinna, kus seda vaja on: milleks on vaja kuuma katuse alla, kui jalad on külmast kanged.
Ja kliimakompressorit saab sisse lülitada ainult konditsioneeridega autdel, mitte kliiamautomaatidega tehnikal. |
Eks igaüks kasutagu kliimaseadet nagu tahab. Ma lihtsalt arvan, et tean kliimaseadme ajust paremini, mis mul parasjagu külmetab.
Kompressori saab välja lülitada ka C4 kliimaautomaatikaga versioonil, samuti märksa uuematel Audidel.
Kui siseringlus on välja lülitatud, siis võiks tõesti siseringluse klapi üle kontrollida ja ikkagi proovida väljalülitatud kompressoriga mõnda aega
sõita, et saaks aru, kas tegemist on üldse kompressori väljalülitumise järgselt tekkida võiva uduga või pääseb ikkagi vihmavesi kuidagi autosse, mis
sest et põrandamatid kuivad. Seda võiks ka vaadata, kas kompressori töötamisel auto alla vett tilgub või jääb see kuhugi kadunuks.
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 15.05.15 19:40
|
|
|
Mina sain oma probleemile selgust. Nimelt on C4 kliima piisavalt tark, et öelda täpselt mis põhjusel kondipump parasjagu seisab. Läksin tegin ühe
tiiru ja plokk andiski teada, et välistemp. langes tema arvates alla viie kraadi ja lükkas pumba välja. Info saan kliimaploki 52 kanalist. Lahendust
veel ei tea, aga ilmselt vahetan anduri või tõstan kuskile, kus vähem tuult ja rohkem sooja. 
|
|
|
|
|