sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 09.04.15 06:27
|
|
|
S6 4,2 AQJ 2000.a. jahutuse leke/ lahendatud/
Tere !
Enne, kui poldid-mutrid lendama hakkavad, pöördun suure ringi poole, et saada mingit infi, kus v. mis võiks lekkida (V8 4,2 AQJ).
Pika ent viljatu uurimistöö tulemusena olen suutnud tuvastada, et lekib paremal eesosas. Alt vaadates, peale katte eemaldamist on näha, et vedelikku
on tilkunud generaatori välisküljele mähise peale. Ja nired on tulnud õlifiltri kinnituskorpuselt, mis eeldatavasti on ka õlijahuti (parandage, kui
eksin). Uurisin sarnast mootorit ka palju nähtavama variandina (stange ja radikad maas), kuid ikkagi jäid segama rihmad, rattad, tagumised
kaitseplekid. Arvasin, et lekib alla radikasse mineva lõdviku ülemine ühendus, kuid see on kogu aeg olnud kuiv nii pikalt, kui käega on ligi pääseda.
Ja nüüd on mõistus, niipalju kui teda üldse on antud, otsas. Uuri ülevalt või tõstuki peal, kust leke alguse võib saada, ei leia. Põhja kate on
niiske, kord vähem, kord rohkem. Sama ka jahutuse kadumisega - vahel kaob paari nädalaga e. 0.2-0.3 ltr. (vaatamata läbitud km-del), samas aga on
kadunud peale 15-20 km läbimist ca. 0.5ltr või enamgi. Vahel on seisnud masina all näha hommikul pisikest loiku, enamasti aga mitte. Kuuma mootoriga
on tunda pleki all spetsiifilist aroomi ja vahel näha ka kerget vine. Ja ei enamat.
Kindlasti on teie hulgas taibusid, kes on V8 esiosa laiali võtnud ja oskavad anda vihjeid, milles võib asi seisneda, sest täitsa pimesi ei taha nina
lahti kiskuda, et pärast jätta masin mingiks ajaks seisma, sest vajaminevat flantsi, korpust vms. lihtsalt ei ole kohe käepärast. Kaks korda
lahti-kinni ka ei näe mõtet toimetada (2X tööraha). Seni ma siis ekspluateerin tehnikat, jahutusvedelik ämbriga kaasas,lootes, et ei teki Kopenhageni
Pissiva poisi efekti ning vaadates iga kord koju jõudes pleki alla hindamaks materiaalset hävingut.
Ette ja taha tänades
S
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 09.04.15 15:03
|
|
|
Jah, nähtud, tehtud kunagi. Töömahukas vastik tüüpviga neil c5 4,2 mootoritel.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide õli, seadistused, DPF-i, õhkvedrustuse
mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 25.3.1 + 17a. kogemust). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM,
SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 10.04.15 06:22
|
|
|
Eks see V8 mootor tundub jah üks suur kuup olema oma ehituse poolest. Aga mille inimene on kokku pannud, selle ta ka suudab lahti võtta
(loodetavasti). Kui mu hallollus nüüd teemale pihta sai, siis tuleb plokist eemaldada õlijahuti täies tükis ning peale stange ja radikate tuleb ära
kruvida ka rihmaratas ehk siis, kogu see nurk peab olema vaba igasugustest jubinatest. Aga kas selle toimingu jaoks on vaja mingeid spetsiifilisi
riistu, nt. ülikõverat ja õhukest võtit v. mingit erilist TORX-i v. padrunit? Või piisab, kui on olemas hunnik tavalisi võtmeid, padruneid, TORX-e,
INX-e jne? Ja varuvariandina ka kang ning 3 kg-ne kuvalda? Ise seda nagunii tegema ei hakka, aga tean kamraadi töökoda ette valmistada uute ja
huvitavate riistade hankimise vajadusest. Või siis oma tööriistakast neile välja rentida. Ja kogu projekti edukaks täitmiseks peaks vahelaos käepärast
olema selle kuulant paibi rõngastihendid, mis pikaajalise hooletu sõidustiili tagajärjel on lihtsalt loobunud oma funktsiooni korrektsest täitmisest.
Või on protsessi käigus oodata ka mingeid üllatusi? Korra olen sarnase lekkega kokku puutunud selle V8 juures, kui Webasto väljavõtte kiirliite
tihendaja oli oma tööst nii väsinud, et ta pingetest vabanedes lihtsalt laiali valgus. Tol korral oli kõige kuubim asi rõnga õigete mõõtude saamine,
sest esindus raius nagu rauda - EI OLE V8 SELLIST ÜHENDUST. Näidati ette kogu oma pildigalerii VIN-koodi, mootori tähise, vl. aasta ja ei tea, mille
järgi veel. Ainult et sellist pilti, mis oli reaalsuses, neil ei esinenud. Ometigi oli tegu tehase, mitte Kopli 5-liinil tegutseva onu Vanja
masterskaja, paigaldusega.
|
|
|
rix30
huviline
Registreerunud 19.04.09
Asukoht: Lielahti.
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3 1,8T 8L
|
postitati 10.04.15 17:22
|
|
|
NR 12 ON TIHENDID JA NR 13 TORU JUPIKE, MIS PLASTIKUST JA VÕIB OLLA PRAGUNENUD E UUED TIHENDID JA TORU.
Peotäis rahusteid 30min enne töö alustamist.
Adolf Hitler!
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 13.04.15 18:37
|
|
|
Tänud vastajatele!
Enne rahustite neelamist (milliseid soovitate?) olen siiski veel pealetükkiv ning sooviksin targemate vastust - kas on peale torukese ja rõngaste veel
ehk mingeid üllatuste elimineerijaid (nt. tihendeid) vaja tagataskusse varuda? Olles oma kotkapilguga hinnanud piltidelt nähtavat, jääb mulle siiski
ebaselgeks, kus see kuulant paip täpselt asetseb, kas õlifiltri konsooli ja ploki vahel varjatult (ühendusena) v. lihtsalt kusagil mujal inimsilmale
nähtamatus kohas?
Ehk valgustate tumedat kodanikku?
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 21.07.15 19:43
|
|
|
Tänusõnad ette ja taha kõigile, kes jagasid infi, eriti QUATTRO´le. Tänaseks on ´´.... kepp kuubis...´´ teostatud ja esialgsel hinnangul on toimunud
jah.vedeliku kadu /taseme langus/ ainult seoses temp alanemisega.
Eriti nördinud oli mees, kes esmakordselt teostas taolist toimingut - õlijahuti kuulant paipi vahetust. ´´.... ainult üks toru lahti lasta!´´.
Vaatamata mõningasele aja kaotusele käest pandud tööriista(de) otsingutele ja kergele einele töö käigus, sooritas ta kogu protseduuri 4h ja 15min.
SUPER!!!!
Lõpetuseks ütles spetsialist ´´... et järgmine kord saab seda tööd teha veelgi kiiremini! ´´ . Ja täitsa usun, et seda ta ka suudab.
Nii et, soojalt soovitan - MHT AUTO Mustamäe teel Marja poe vastas!
|
|
|
Oja1
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Türi vald
Kasutaja on eemal
Auto: S5 & X5
|
postitati 22.07.15 09:23
|
|
|
Tsiteerin enda muret teisest teemast:
Tsitaat: | Algselt postitas: Oja1
Kasutan ka teemat, sama probleem. Autoks ainult A8 4.2 220kw. Umbes 500km läbides peab umbes 1l jahutusvedelikku juurde valama. Ehk kui paned max
täis, siis ca500km läbimisel langeb vedelik min peale ja siis peab uuesti u1l juurde valama, et max oleks. Termostaat ja veepump on just 2000-3000km
tagasi vahetatud. Kas viga võib olla seotud plokikaanega või plokikaanetihendiga? Arvatavasti lekib ka sealt kusagilt õli veidike välja, sest geneka
peale tekib väike õlitäpp. Kaanes pragu või tihend läbi? Kindel pole, et just sealt lekib, aga arvestades, et täpp tekib geneka peale ja
klapikambrikaane tihendid ka just vahetatud, siis ei saa ju mujalt tulla?
On need asjad seotud?
Homme lähen ja igaksjuhuks uurin ka paisupaaki, et ega see läbi ei lase. |
To sir-mac: Kas sul tekkis loik auto ees seistes ,näoga auto poole, paremale poole või vasakule?
Endal pole mootorikatet all ja pole ka kusagile võimalust autot enne esmaspäeva asfalteeritud pinnale jätta, et tuvastada loike. Tean, et õli lekib
vaid vasakule poole (auto ees seistes näoga auto suunas) veidike genekale ja sealt valgub karterile. Kuid pole leidnud kohta, kust jahutust lekiks.
Kas keegi oskab soovitada Pärnus või Järvamaal kohta/inimest, kes ennem teinud ja teostaks selle ''kepp kuubis'' torujupikese tihenditega
vahetuse?
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 22.07.15 16:09
|
|
|
See on tegelikult parem pool. Ja samal pool on ka õlijahuti. Genekas on selle all. Isegi tõstukil on lekke kohta ääretult raske leida, kõik on nii
kuradima kokku pakitud. Õhtul autot parkides võid alla laotada kasvõi mõne paberi, et kontrollida leket. Seistes ei pea välja tilkuma, võib lekkida
ainult sõites, kui mootor on töötemperatuuril ja süsteemis surve sees. Sõites pihustab vedeliku loodusesse, ainult põhja peal peaks niiskuse jälgi
näha olema. Kaduva vedeliku koguse järgi peaks siiski ka maha tilkuma midagigi. Ise lasin peale sõitu viimase paari kuu jooksul kodus süsteemist surve
välja, seetõttu ka ehk vähem loiku all. Ja õli tilgad saavad vabalt tulla ka sama jahuti tihendite vahelt. Nagu kirjutasin, ei pea sealt jahutus
lekkima, neid kohti on mootori juures piisavalt. Aga mingid jäljed peaksid ikka kusagil näha olema.
Kui aga lekib jupp nr.13, siis rahuliku une nimel lasin selle treida rostefriist metallist. Targemad kodanikud teadsid mainida, et selle jupi eluiga
võib olla vast ehk ainult 4-5 aastat. Forssis sai vajaminevad tihendid (kuulant paip, 3x tihend nr.12 + orig. tihendite komplekt) kätte ca
40euriga(sõbralik price). Ning veel- kui juhtumisi tegemiseks läheb, lase üle vaadata ka genekas. Hiljem jälle üks mure vähem.
Aga ennekõike pead tuvastama, kust kohast vedelik kaob.
|
|
|
Oja1
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Türi vald
Kasutaja on eemal
Auto: S5 & X5
|
postitati 22.07.15 19:13
|
|
|
Käisin ennem just kontrollimas, et ega paisupaak ei lekiks, käega katsusin üle. Paistis kõik kuiv olema. Lasin auto tiksuda 90kraadini, siis hakkasin
kohapeal ''talda'' andma ja paaki tuli muudkui vedelikku juurde kuni oli peaaegu ääretasa täis. Kork oli see aeg maas. Siit ka küsimus. Kas paagi
ja korgi vahelt ei või välja ajada? See paagi ja korgi vaheline ala oli küll jahutusvedelikku näinud. Tegin praegu paberiga selle ääre puhtaks, homme
sõidan ringi ja vaatan kas on sinna tulnud peale sõitu.
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 22.07.15 19:53
|
|
|
Kui korki peal ei ole, siis peabki tasapind tõusma, sest temp tõustes vedeliku maht suureneb. Kui kork on kinni, siis kerkib samuti, aga tunduvalt
vähem. Tavaline surve süsteemis jääb 1at piiresse. Kui surve tõuseb, rakendub korgis olev klapp, mis laseb üleliigse rõhu atmosfääri. Kui ilma korgita
oli temp +90 ja gaasi lisades tasapind tõusis rahulikult, s.t. ei ajanud üle ääre, ei tohiks kaane tihendis viga olla. Vastasel juhul toimuks paagis
perestroika ja välja uhaks ikka reipalt ja seda juba +70 juures. Muidugi võib olla ka erandeid.
Korgi vahelt otseselt välja ajada ei tohiks, on ülevool, mis avaneb alla. Kui keerad paagi kruvidest lahti ja tõstad kergelt kõrvale, peaks näha
olema, kas ja kuhu tilgub.
|
|
|
rix30
huviline
Registreerunud 19.04.09
Asukoht: Lielahti.
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3 1,8T 8L
|
postitati 27.09.15 18:23
|
|
|
Oja1, kumba sul auto välja ajab-õli või jahutus vedeliku ja kui sõidu suunas siis kumbale poole?
Adolf Hitler!
|
|
|
|
|